Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En saa torissa myytyä mitään, en käsitä

Vierailija
27.01.2024 |

Olen viisi vuotta sitten viimeksi myynyt torissa isomman määrän tavaraa ja silloin kaikki meni nopeasti ja helposti pyytämälläni hinnalla. Nyt laitoin uudelleen isomman määrän myyntiin, kuvat on hyviä koska harrastan valokuvaamista, hinnat on hieman vähemmän kuin muut pyytää samoista ja tavaroiden kunto on kaikissa erinomainen, koska niitä ei ole käytetty kuin vain kerran tai kaksi. Sijainti Hki ja postitan. En käsitä mikä nyt on pielessä. En myöskään rupea antamaan ilmaiseksi tavaroita, joita olen ostanut hintaan 300 euroa ja käyttänyt vain kerran. 

Kommentit (167)

Vierailija
141/167 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, lisää ilmoitukseen PAKKO OSTAA!!

Vierailija
142/167 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkki: laitoin viikko sitten myyntiin yhden lastenvaatteen (yksivuotiaan kokoa suunnilleen). Kyseessä laadukas vaate, unisex värinen eli käy yhtä hyvin tytöille ja pojille. Ei mikään sellainen missä pitäisi maksaa merkistä lisähintaa. Kunto on erittäin hyvä, koska ehdittiin käyttää sitä vain kerran, kun lapsi jo kasvoi eikä se enää mahtunut. Hinta neljäsosa uudesta (eli pyyntini alle 15 eur).

Katselukertoja viikossa tasan 8 kpl!

Ap

Lastenvaatteista en tiedä, mutta aikuisten vaatteissa pyynti saa olla max. 10-15% ovh:sta, jos haluaa, että tulee myydyksi alle parissa kuukaudessa kauden alussa eli villapaidat ja talvitakit viimeistään syyskuussa myyntiin ja kesävaatteet viimeistään helmikuussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/167 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan noita aitoja turkkeja enää halua ostaa.

Vierailija
144/167 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ap roikkunut täällä jo 3,5 tuntia😂 

Vierailija
145/167 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mulle alihintaisista tavaroista heti tulee mieleen, et ois varastettu ja siitä pitää vaan päästä eroon ja äkkiä. 

Ei tule muuta mieleen kuin, että olet epärealistinen tai/ja ahne

Vierailija
146/167 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Torissa asioinnin vaiva ja riskit pyritään jyvittämään ostajalle. Myyjä laittaa vaan tiedot nettiin ja jää odottelemaan. Ei kuljetusta, ei pöytämaksuja jne. Tämän pitäisi näkyä hinnassa.

Koska ostaja ottaa riskiä näkemättä tuotetta, pitäisi hintojen olla löydön luokkaa - eli hinnan kestää jos ei olekaan hyvä. Mutta tuotteen ollessa mitä luvattu, kyseessä onkin todellinen löytö, josta ilo. Tämä saa ostajia ottamaan riskiä. Ellei kyseessä ole haluttu tuote jonka ainoaa kappaletta myyt. Silloin voit netota, muuten joku muu tekee myyjälle palveluksen maksamalla edes jotain hänelle turhasta tavarasta ja vielä noutamalla sen häneltä tai maksaen p.maksut. varsinkin halvoista tuotteista tuleekin suhteessa kallita postien myötä usein.

Ja vielä p.s. Jos näet siellä torissa jo muita kappaleita myymästäsi tuotteesta, ei kyseessä ole erityisen haluttu tuote. Puolita hinta tästä, niin myymästäsi kappaleesta saattaa tulla haluttu siksi, koska on halvempi kuin vastaavat. Eli "löytö" ja tilaisuus. Tällöin ihmiset saattavat ostaa jotain, minkä muuten jättäisivät hankkimatta. Ostoksiin sitoutuu hirveästi tunne-seikkoja ja usein itse tavara on vain osa kokonaisuutta, sen arvo määrittyy ostajalle tulevan arvon kautta (status, erityisyys, uniikkius jne.).

Vierailija
147/167 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Torissa viime vuonna paljon tavaraa myyneenä totean: joulukuun 15. päivän jälkeen hiljeni kaupankäynti täysin. Ihmiset joko sai haluamansa tavarat joululahjaksi tai pisti viimeiset rahansa joulunviettoon, ja nyt makselevat tammikuussa visalaskut pois, ei rahaa.

Lisään tähän vielä että vaatteita on aivan turha yrittää torissa myydä. Et halua sillä 5e vaivanpalkalla niitä tinkijiä, kukaan ei osta vaatetta näkemättä, ja "voiko tulla sovittamaan ehkä pääsisin ensi kuun toisena torstaina" ei tule sillonkaan.

En halua kyllä ketään kotiini sovittamaan vaatteita. Mutta myymäni vaatteet on kaikki lastenvaatteita (esim haalari), niitä ei onneksi ole niin tapana sovittaa. Ap

Väärä aika myydä, talvihaalarit on käytössä, ei niitä uusia ostella nyt. Aika turha myydä sellaista, mikä on kauppojen alennusmyynnissä nyt. Keväthaalareiden kausi ei ole vielä tullut.

Vierailija
148/167 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri myin itse tavaraa torissa. Kaikki meni nopeasti, alle viikossa. Ja vielä lisää kiinnostuneita olisi ollut jonossa tuotteille. 

Pari huomiota: tällä hetkellä on isoja alennusmyyntejä meneillään eri ketjuliikkeillä. Miksi kukaan ostaisi käytettyä, kun uuden voi saada samalla hinnalla, tai jopa halvemmalla kaupasta? Eli hinta kohdilleen, käytetty on aina käytetty. 

Se että harrastaa valokuvausta ei tarkoita yhtään mitään eikä varsinkaan, että kuvat olisi sen vuoksi automaattisesti hyviä. 

Jotainhan tuossa nyt on pielessä, kerta ilmoituksia ei edes kukaan klikkaa auki. Minusta se kertoo siitä, että joko kuva tai hinta on pielessä. Joo, nyt voi olla haastava aika myydä, mutta ei mahdoton.

Vierailija
149/167 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kyllä saanut ihan käsittämätöntä pas*aa myytyä. Ehkä sulla on väärät tavarat väärään aikaan myynnissä? Lelut ennen joulua, nyt kevätvaatteet, kesäkengät ja uv-vaatteet samoin kunporukka lähtee hiihtolomalla etelään. Talvivaatteet voi laittaa jo elokuussa, varsinkin jos jotain lasten halutumpaa merkkiä. Erityisesti merkkitietoiset hifistelee asukokonaisuuksia jo hyvissä ajoin. Itse olen huonekalutkin saanut menemään lähes heti. Lumilaudat ja sukset menneet saman tien. Mitä sä myyt kun kauppa ei käy? 

Vierailija
150/167 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavara todellakin liikkuu Torissa.  Myin kaverin puolesta talvirenkaat vanteineen marraskuussa.  Pudotin, pudotin lisää ja pudotin hintaa. 

Sain silti lopulta  jonkun satasen ja päästiin renkaista eroon.

Vierailija
151/167 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaisia tuotteita sinulla on myynnissä, leluja, vaatteita, kodintavaraa?

Kaikkia noita, myös joku harrastusväline (hiihtoon liittyvä). Ap

Ok. Muuhun kantaa ottamatta, onhan vaatteiden ilmoituksissa niiden koko mainittu jo otsikossa? Itse jätän avaamatta ja katsomatta kaikki vaateilmoitukset joissa kokomaininta puuttuu otsikosta. Ei näet kiinnosta yhtään selata lukemattomia itselleni väärän kokoisia vaatteita läpi.

Oletpa laiska. Hyviä tuotteita menee ohi kun et viitsi tuon vertaa vaivautua.

Vierailija
152/167 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

LOL ap. On Porvoon torilla kaupustelemassa 0/5  ps. 2024 ja pitäsi muka mennä lävitse aloitus missä kerrotaan että ap kauppaa ylihintaan käytettyä kamaa torissa ja on hämmästynyt suuresti kun ei kauppa käy.

Vierailija
153/167 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko jotenkin vähävaraisia, kun muutaman kympin rojujen myynti on näin iso asia? 

Outo mielipide. Ekana myydään ja osa annetaan ilmaiseksi. Mun suurin kauppa Torissa on 650 euroa.

No on. Mun isoin ostos on ollut 850 euroa.

Vierailija
154/167 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaisia tuotteita sinulla on myynnissä, leluja, vaatteita, kodintavaraa?

Kaikkia noita, myös joku harrastusväline (hiihtoon liittyvä). Ap

Ok. Muuhun kantaa ottamatta, onhan vaatteiden ilmoituksissa niiden koko mainittu jo otsikossa? Itse jätän avaamatta ja katsomatta kaikki vaateilmoitukset joissa kokomaininta puuttuu otsikosta. Ei näet kiinnosta yhtään selata lukemattomia itselleni väärän kokoisia vaatteita läpi.

Oletpa laiska. Hyviä tuotteita menee ohi kun et viitsi tuon vertaa vaivautua.

Jääpähän köyhille enemmän vaihtoehtoja.

Vierailija
155/167 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa tinkiä. Jos joku tarjoaa 35 niin myyn. Ap

Mutta sitä kun ei voi tietää. Todella moni myyjä, vaikka tekisi täysin asiallisen hintaehdotuksen, vastaa todella tylysti. Vaikka tarjous olisi todella järkevä, esim. 70e tuotteeseen myyjä heittäisi jotkut 7e postit, niin ei kelpaa... Sitten nämä samat tuotteet roikkuu vielä kuukauden, kahden päästä myynnissä, myyjä tiputtanut ja tiputtanut hintaa... Niin nykyään en edes jaksa ehdottaa järkevääkään hinnanalennusta, kun yleensä vastaus ylihinnoitelleelta torimyyjältä on silkkaa vittuilua. Eli hinnat suoraan houkutteleviksi.

Vierailija
156/167 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sä ostat noin kallista ja käytät kerran? Mulla ainakin jotkut hälykellot soi päässä, et ei nyt oo kaikki kohdallaan. 

En ole moniakaan niistä ostanut vaan saanut lahjaksi, eikä sitten ole ollut tarvetta niille. Osan olen ostanut ja vasta käytössä selvinnyt, että ei käykään kunnolla itselle eli virheostos, joka selvisi vasta ekalla tai tokalla käyttökerralla. Ap

No jos se oli sinulle virheostos, niin miksi joku muu sen haluaisi?

Vierailija
157/167 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile kerran käytettyjä pikkareita mielellään kummallakin värillä kyllästettyjä.

T. römpsänperän puuma

Vierailija
158/167 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sä ostat noin kallista ja käytät kerran? Mulla ainakin jotkut hälykellot soi päässä, et ei nyt oo kaikki kohdallaan. 

En ole moniakaan niistä ostanut vaan saanut lahjaksi, eikä sitten ole ollut tarvetta niille. Osan olen ostanut ja vasta käytössä selvinnyt, että ei käykään kunnolla itselle eli virheostos, joka selvisi vasta ekalla tai tokalla käyttökerralla. Ap

Eiköhän selitä asiaa. Ei käyttöä, eivät itse ostettuja. Miksi eroaisi ostajien ajatuksista?

Vierailija
159/167 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Torissa asioinnin vaiva ja riskit pyritään jyvittämään ostajalle. Myyjä laittaa vaan tiedot nettiin ja jää odottelemaan. Ei kuljetusta, ei pöytämaksuja jne. Tämän pitäisi näkyä hinnassa.

Koska ostaja ottaa riskiä näkemättä tuotetta, pitäisi hintojen olla löydön luokkaa - eli hinnan kestää jos ei olekaan hyvä. Mutta tuotteen ollessa mitä luvattu, kyseessä onkin todellinen löytö, josta ilo. Tämä saa ostajia ottamaan riskiä. Ellei kyseessä ole haluttu tuote jonka ainoaa kappaletta myyt. Silloin voit netota, muuten joku muu tekee myyjälle palveluksen maksamalla edes jotain hänelle turhasta tavarasta ja vielä noutamalla sen häneltä tai maksaen p.maksut. varsinkin halvoista tuotteista tuleekin suhteessa kallita postien myötä usein.

Tämä on niin totta!

Nyt en puhu ap:stä mutta on todellakin jopa hankalaa asioida näiden torimyyjien kanssa. Sinne roiskaistaan kuva autotallista kaivetusta piirongista lumihangessa ja hinta x. Odotetaan vaan, että ostaja tulee ja hoitaa kaiken. Parasta on nää "en mittaa" -tyypit. Huoh... Mitään vaivaa myyjälle ei saa aiheutua. 

Vierailija
160/167 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postimaksu voi rajoittaa ostohalua. Ei kannata ostaa yhtä vaatetta käytettynä, jos postimaksu on 6-9 e. Kokeile joukkoon paketteja, joissa on useampi tavara.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yksi