En saa torissa myytyä mitään, en käsitä
Olen viisi vuotta sitten viimeksi myynyt torissa isomman määrän tavaraa ja silloin kaikki meni nopeasti ja helposti pyytämälläni hinnalla. Nyt laitoin uudelleen isomman määrän myyntiin, kuvat on hyviä koska harrastan valokuvaamista, hinnat on hieman vähemmän kuin muut pyytää samoista ja tavaroiden kunto on kaikissa erinomainen, koska niitä ei ole käytetty kuin vain kerran tai kaksi. Sijainti Hki ja postitan. En käsitä mikä nyt on pielessä. En myöskään rupea antamaan ilmaiseksi tavaroita, joita olen ostanut hintaan 300 euroa ja käyttänyt vain kerran.
Kommentit (167)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hintaa liikaa.
Oletetaan, että ap on saanut lahjaksi valkoisen Aalto maljakon eikä tykkää siitä vaan myy pois. Kokeili sitä kerran olohuoneen pöydällä mutta ei tykännytkään eli on kuin uusi. Hinta Iittalan mukaan uutena 199 euroa. Laittaa pyynniksi 90 euroa, jos muut myy satasella. Ei kai hintaa liikaa ole vai vitosellako pitäisi myydä?
Naurettava hintapyyntö. Tohon hintaan löytää kaupasta tarjouksesta uuden. Jos haluaa. Aalto-maljakko on täydellinen esimerkki yliarvostetusta tuotteesta jota saadaan lahjaksi ja joka päätyy kaapin perukoille kun se on ruma ja epäkäytännöllinen.
Jokaisella kolmikymppisellä on vähintään Aalto. Kesällä niitä voi yrittää myydä Hietsussa japanilaisille turisteille.
Lahjoja ei saa myydä. Eikö ole käytöstapoja opetettu.
Ei siellä oikein mee mitä joskus kymmenen vuotta sitten esim huutonetissä.
Mäkin pistin pojan vaatepaketin myyntiin. Yhden pojan jäljiltä 110 cm vaatetta. Siinä oli mm uudenveroinen shoftshell haalari, 2 gugguun hupparia, 1 gugguun trikoopaita ja muut jotain polarn o pyretiä ja merkkivaatetta. 35 euroa oli hintaa koko paketilla. Oliko siinä jotqin 30 vaatetta eli ei paljoa jäänyt per kpl. Vaatteet vielä unisex eli mustaa, vaaleaa sinistä, eläinkuosia jne. 10 vuotta sitten olis jo pelkästä hupparista saanut sen 35 euroa heti ja enemmänkin. Myyn itsepalvelukirppiksellä. Siellä menee hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkki: laitoin viikko sitten myyntiin yhden lastenvaatteen (yksivuotiaan kokoa suunnilleen). Kyseessä laadukas vaate, unisex värinen eli käy yhtä hyvin tytöille ja pojille. Ei mikään sellainen missä pitäisi maksaa merkistä lisähintaa. Kunto on erittäin hyvä, koska ehdittiin käyttää sitä vain kerran, kun lapsi jo kasvoi eikä se enää mahtunut. Hinta neljäsosa uudesta (eli pyyntini alle 15 eur).
Katselukertoja viikossa tasan 8 kpl!
Ap
Edelleen, kukaan ei jaksa enää nykyisin käydä hakemassa nettikirppisvaatteita toisen kotoa. Kaikki hakemisen sopimiset yms. vain on liian vaivalloista. Vie vaatteet mieluummin oikealle kirppikselle, menee kaupaksi.
Olen valmis postittamaan kyllä. Täällä on kyllä oikeitakin kirppiksiä, mutta niissä on niin kovat pöytävuokrat, ettei oikein innosta, kun ei minulla ole kuitenkaan pöydän täydeltä myytävää. Ap
Vierailija kirjoitti:
Esimerkki: laitoin viikko sitten myyntiin yhden lastenvaatteen (yksivuotiaan kokoa suunnilleen). Kyseessä laadukas vaate, unisex värinen eli käy yhtä hyvin tytöille ja pojille. Ei mikään sellainen missä pitäisi maksaa merkistä lisähintaa. Kunto on erittäin hyvä, koska ehdittiin käyttää sitä vain kerran, kun lapsi jo kasvoi eikä se enää mahtunut. Hinta neljäsosa uudesta (eli pyyntini alle 15 eur).
Ap
Kerroit ettei sulla ole aikaa ja nyt vänkytät tässä ketjussa rojuistasi sivutolkulla. Outoa.
Itse myin tammikuun alussa muutaman astian ja kolme kpl villaneuleita viikossa. Ihmettelen miten kauppa kävikin niin helposti kun yleensä vaatteet ei mene kaupaksi. Ehkä olivat riittävän haluttua merkkiä. Hintaa hyväkuntoisista käytetyistä neuleista sain 40€ kappaleelta ( uutena olleet 120-180€). Hintapyynti taisi olla kohdallaan.
Se 300 euron hinta pitää verrata siihen mitä maksaa nyt tällä hetkellä ja onko jossain tarjouksessa.
Sitten hinnasta pois puolet.
Juuri myin keittiön pienkoneen jota käytetty kaksi kertaa ja alennus 60 prossaa. Tänään tein kaupat.
Tavarasi voit toki viedä hautaasi ja arvo usein laskee jos kotona lojutat tavaroitasi.
En jaksa enää Tori.fi ostaa mitään. Jos jotain tartten käyn kirppiksillä/kierrätyskeskuksissa/UFF jne. Uudet vaatteet en ostele suomesta, hinta/laatusuhde ei kohtaa 🤷
Käynyt julki, että mukana kulkee ohessa tuliaisia?
Esim. kirppuja, täitä, luteita, syyhyä eli elävää kamaa?
Kierrätätkö postimyyntinä myös viheralaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kerroit ettei sulla ole aikaa ja nyt vänkytät tässä ketjussa rojuistasi sivutolkulla. Outoa.
Olen flunssassa kotona, lapset isänsä kanssa ulkona. Makaan potemassa sohvalla kännykän kanssa. Ei siinä mitään outoa ole. Miksi minun kirjoittelu sinua niin häiritsee? Ei ole pakko lukea. Ap
Minä kerron syyn. Olen mieheni kanssa keskituloinen. Nyt kun ruuan hinta, sähkö jne. jne. hinta on noussut, ollaan muututtu tosi varovaisiksi. Kaiken ei-välttämättömän ostaminen on jäänyt ainakin toistaiseksi. Ostetaan "sitten joskus". Ei siis enää kirppisillä, ravintoloissa, elokuvissa, matkoilla käyntiä ainakaan toistaiseksi. Meitä on paljon!!!! Tämän takia sinulta ei osteta.
Monojen aika meni jo. Ne pitää myydä marraskuussa. Nyt aletaan ostaa kevät- ja kesäjuttuja.
Vierailija kirjoitti:
Eivät muuten juuri taida enää Kalevala Korun tuotteet eivätkä muumimukitkaan kiinnostaa?
Hopeiset Kalevala Korut menee hyvin kaupaksi. Korvakorut, ranneketjut ja sormukset. Kohtuupyynnöllä tietenkin.
Vierailija kirjoitti:
Ei siellä oikein mee mitä joskus kymmenen vuotta sitten esim huutonetissä.
Mäkin pistin pojan vaatepaketin myyntiin. Yhden pojan jäljiltä 110 cm vaatetta. Siinä oli mm uudenveroinen shoftshell haalari, 2 gugguun hupparia, 1 gugguun trikoopaita ja muut jotain polarn o pyretiä ja merkkivaatetta. 35 euroa oli hintaa koko paketilla. Oliko siinä jotqin 30 vaatetta eli ei paljoa jäänyt per kpl. Vaatteet vielä unisex eli mustaa, vaaleaa sinistä, eläinkuosia jne. 10 vuotta sitten olis jo pelkästä hupparista saanut sen 35 euroa heti ja enemmänkin. Myyn itsepalvelukirppiksellä. Siellä menee hyvin.
Hei, en itse oiken pidä näistä vaatepaketeista. Yleensä lapsilla on jo paljon vaatteita, joko perittyjä, itse ostettuja tai lahjaksi saatuja.
Ei kukaan osta 30 kpl vaatetta yhdellä kertaa. Joku voisi tarvita talveksi sen yhden talvihaalarin eikä ryhdy vekslaamaan, että paljollako myyt sen yhden.
Lisäksi aina noissa paketeissa on väistämättäkin surkeat kuvat ja tiedot koska kuvia ei edes niin montaa voi laittaa ja kunnon tiedoilla ilmoituksesta tulisi kilometrin pituinen.
Jos laittaa toriin ostoilmoituksen, niin heti on huijarit liikkellä. Tarjoavat tavaraa. Kun pyytää lisäkuvia, tai muuta varmistusta, myyjä hiljenee tai rupeaa haukkumaan.
Tosi vaikea sanoa missä mättää ilmoituksia näkemättä. Mutta tosi paljon törmää ilmoituksiin, joissa esim. "vain kerran tai pari" käytetystä vaatteesta pyydetään vaikka 80 % alkuperäisen hinnasta. Ja samaan aikaan sama vaate voi olla paremmassa alennuksessa merkin omassa nettikaupassa... Sitten kun kysyy, onko hinnassa neuvotteluvaraa, tulee vastaus "no enhän mä nyt ilmaseks ala antaa!" tai jotain pilkallisia emoijeita. Eli todennäköisesti myyt roiniasi vain aivan liian kovalla hinnalla verrattuna siihen, mitä juuri nyt ihmiset on valmiit maksamaan.
Mä laitoin myyntiin toimivan 10v vanhan laajakuvatelkkarin hintaan 20e. Ei yhtään kyselyä. Sit pistin ilmaseks niin kymmeniä viestejä parissa minsassa ja joku tarjos 20e?!. En vi t t u käsitä.
Aina saanut myytyä melkein kaiken. Vaatteita en myy. Laatu ja hinta on se mikä yhdessä puree. Omani erottuu joukosta hyväkuntoisina ja laadukkaina. Moni Torissa haluaa ostaa merkkituotteita joita käytetty vähän.
Sanoisin että saan myytyä 90 prossaa tavaroista.
Vierailija kirjoitti:
Mä laitoin myyntiin toimivan 10v vanhan laajakuvatelkkarin hintaan 20e. Ei yhtään kyselyä. Sit pistin ilmaseks niin kymmeniä viestejä parissa minsassa ja joku tarjos 20e?!. En vi t t u käsitä.
Johtuu siitä että nykyään ihmiset seuraa vain annetaan-ilmoituksia, eivät selaa myytäviä juurikaan.
Edelleen, kukaan ei jaksa enää nykyisin käydä hakemassa nettikirppisvaatteita toisen kotoa. Kaikki hakemisen sopimiset yms. vain on liian vaivalloista. Vie vaatteet mieluummin oikealle kirppikselle, menee kaupaksi.