Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

On kyllä tosi vaikeaa jäädä kotiin kun toinen lähtee reissuun

Vierailija
26.01.2024 |

Meille on tulossa ero ja mies lähti kavereidensa kanssa reissuun. Varmasti alkoa kuluu tällä matkalla. En ole todellakaan kateellinen mistään juomisesta mutta muuten kyllä tunnen melkoista ketutusta. Itselläni ei ole pitkään aikaan mitään mahdollisuuksia tehdä ystävieni kanssa yhtikäs mitään. Katselen vain sivusta kuinka keski-iän älytöntä kriisiä poteva mieheni "bilettää". Elää jotain kadotettua nuoruuttaan kai? Teini katsoo isänsä menoa sen näköisenä että häpeää toista. Mahtavaa jakaa asunto vielä jonkun aikaa ihmisen kanssa joka ei ole enää sama ihminen kuin oli. Millä tämän paskan fiiliksen saisi pois, edes osittain?!

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet kateellinen juoppo miehellesi. On meitä kunnollisiakin miehiä jonka kanssa voisit viettää laatuaikaa. Koita nyt ryhdistäytyä ja varmasti koet vielä jonkun kiltin miehen kanssa kaikkea mukavaa elämässä.

Kiitos ja hyvä kysymys. Aloin miettiä että miksi tosiaan tunnen näin voimakkaasti? Kait minulla on vielä sitten tunteita tuota ihmistä kohtaan. Tai olen kateellinen siitä kun mies voi elää elämäänsä noin rennosti. Ei ole vastuussa oikein mistään. Vaikka pitäisi olla. Itse kannan kaiken huolen lapsista, kodista ja tulevaisuudesta. Samaan aikaan kun toinen vain pitää hauskaa.  ap

Viidenkympin villitys ?

Vierailija
42/57 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiukuttelet kuin pikkulapsi, jolta on viety kaikki lelut ja karkit ja mies on teistä se lapsellinen? Mitä se miehen sitten pitäisi tehdä? Jäädä kotiin mököttämään? Teillä on uusi elämänvaihe edessä ja se on sinun valintasi miten sen omasi käytät. 

Jos on lapsia, niin molemmatko voisivat käyttää uuden elämänvaiheen bilettämiseen samaan aikaan?

Itse asiassa kyllä. Viimeistään tuossa vaiheessa naisen kannattaisi ymmärtää, että hän on yksilö, ei puolet meistä, jonka vastuulla lapset ovat.

Eli minne ne lapset laitetaan?

Sille bilettävälle miehelle eli ennen kuin mies tajuaa lähteä reissuun, poistutaan itse. Jos mies ei kykene huolehtimaan lapsista, niin se on hänen oma ongelmansa, ei naisen. Tai miehelle voi sanoa, että olen joka toinen viikonloppu juhlimassa, lapset ovat silloin sinulla. Jos ei käy, ilmoittaa, että mies menettää huoltajuutensa, koska ei kykene huolehtimaan lapsistaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se ole hyvä vaan jos ex lähtee pois kotinurkista? Itse olen aina erotessa viettänyt mahdollisimman paljon aikaa poissa kotoa ennen muuttoa. En jaksa katsella mitään kiukkuista ja vittuilevaa exää. Olisin ollut iloinen jos exät olisivat toimineet samoin, mutta heidän on ollut pakko saada olla siellä kotona myrkyttämässä ilmapiiriä.

Vierailija
44/57 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten lasten huoltajuus jaetaan eron astuessa voimaan? Eikö mies saa tai halua tavata lapsiaan lainkaan, kun ap sanoo, ettei hänellä ole mahdollisuuksia huvitella itsekseen?

Vierailija
45/57 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvitteluun pitää olla rahaa, toisaalta huvittelu ei ehkä varmaankaan maistu juuri nyt. Molemmat vanhemmat ei kertakaikkiaan voi yhtä aikaa tuossa eripurahuushollissa jättää lasta/lapsia.

Vierailija
46/57 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei haloo! Jos mies alkaa elää kuin teini kun ikää on lähes 50 ja sen vuoksi on tulossa ero. Niin jos minä en ota tässä tilanteessa vastuuta perheestämme niin kuka sitten ottaa? 

Aiotko hakea yksinhuoltajuutta ja pyrkiä estämään lapsia tapaamasta isäänsä eron jälkeen vai mistä nämä väitteet, että joudut hoitamaan lapset yksin?

50/50 on ihan tavallinen tapa jakaa vastuu erossa. 

Vierailija
47/57 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei haloo! Jos mies alkaa elää kuin teini kun ikää on lähes 50 ja sen vuoksi on tulossa ero. Niin jos minä en ota tässä tilanteessa vastuuta perheestämme niin kuka sitten ottaa? 

Aiotko hakea yksinhuoltajuutta ja pyrkiä estämään lapsia tapaamasta isäänsä eron jälkeen vai mistä nämä väitteet, että joudut hoitamaan lapset yksin?

En tietenkään ole estämässä mitään tapaamisia! Mutta isää ei nyt kiinnosta lapset. Totesi kylmästi että lapset jää minulle. Hän ei hommaa edes sänkyä tms. heille!!! Että sellanen sekopää täältä löytyy. Ei vielä vuosi sitten olisi kukaan uskonut kuinka mies voi muuttua tämmöiseksi.  ap 

Vierailija
48/57 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on taas mieheltä tosi vastuuntunnotonta lähteä reissuun, kun avioerokin on tulossa ja monta asiaa on varmasti siihen liittyenkin hoidettavana - niin yksin kuin vielä sen puolisona olevan henkilön- kin kanssa. Lapset ovat kuitenkin yhteisiä; heitäkin voisi ko tilanteessa edes vähän ajatella. Matkustella ja ryypiskellä varmasti kyllä ehtii sittenkin, kun eroon ja siihen liittyvät asiat on hoidettu väh. tyydyttävästi jokaisen perheenjäsenen osalta.

Vierailija
49/57 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa matka  itsellesi  vain, kait  se ukko  viikon  lapsia  katsoo, omiaan  kun  ovat. 

Vierailija
50/57 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä lapset ovat? 

Vierailija
51/57 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea syy on se, että ap on selvästi niin köyhä, ettei voisi itse mihinkään reissuun lähteä. Eron myötä lompakko poistuu myös käytöstä. 

Vierailija
52/57 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te olette eroamassa, joten mitä ihmettä se sinulle kuuluu jos tämä kohta ex miehesi matkustaa ulkomaille kaverinsa kanssa.

Vaikutat aivan k*sipäältä, ei ihme että teille tulee ero.

Vierailija
53/57 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten varmaan itsekin tiedät niin kyse on omista tunteistasi jotka eivät loppupeleissä liity exäsi matkaan mitenkään.

Katkeruus ja suru menetetystä ajasta, olet ehkä joustanut liikaa omista tarpeistasi jne. nousevat eron myötä pintaan. Kaikki tunteet on hyvä käydä läpi, ei tarvitse jäädä niihin vellomaan, mutta mieti miten kauan olet näitä tunteita pitänyt sisälläsi. Itsellä nousi melkein 20 vuotta vanhoja asioita eron myötä mieleen.

Vierailija
54/57 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, menettää huoltajuutensa ja taas on lopptulema ihan sama, nainen jää kotiin lasten kanssa ja mies saa jatkaa valitsemallaan tiellä ilman velvollisuuksia. 

Vierailija
55/57 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miehellä enää viisikymppusenä elossa hyväkuntoisia vanhempia, joiden kanssa lapset voisivat olla, kun sinä käyt matkalla, jos mies ei itse heistä halua enää huolehtia? Paheksunta heidän suunnastaan voisi auttaa myös miehen asenteeseen, jossa ei halua enää olla lastensa kanssa. Lapset tarvitsevat myös suhteet isovanhempiinsa.

Vierailija
56/57 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärsin näköjään aloituksen ihan eri tavalla kun suurin osa porukasta täällä. 

Meillä eron jälkeen mies muutti pois ja jatkuvasti perui tapaamiset lapsen kanssa. Jäätiin lapsen kanssa kahdestaan joten ei siinä tilanteessa lähdetä vaan kavereiden kanssa bilettämään eikä matkustella. Ei sillä lapsella ole paikkaa mihin mennä jos mä vaan lähden. Ei ole mummolaa eikä sukulaisia lähellä. 

Tukiverkot on pienet niin melkein ympäri vuoden ollaan lapsen kanssa, kyllä siinä kohtaa oma elämä joutuu sivuun ja välillä kieltämättä tulee negatiivisia ajatuksia kun kaipaisi välillä jotain omaa mikä ei aina liittyisi lapsiin. Parisuhteessa se onnistuisi mutta kun toinen päättää luopua vanhemmuudesta kun ei se sopinutkaan, minkäs teet?

Ap:lle sitkeyttä ja valoisia ajatuksia, kyllä meidän aika tulee vielä. 

Vierailija
57/57 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tietenkään ole estämässä mitään tapaamisia! Mutta isää ei nyt kiinnosta lapset. Totesi kylmästi että lapset jää minulle. Hän ei hommaa edes sänkyä tms. heille!!! Että sellanen sekopää täältä löytyy. Ei vielä vuosi sitten olisi kukaan uskonut kuinka mies voi muuttua tämmöiseksi.  ap 

Ok, eli on joko seonnut tai alun alkaenkin jokin pershärö. 

Satsaa lakimieheen, älä puhu miehelle mitään, ja huolehdi erossa omasta taloudellisesta edustasi. 

Voimia!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kuusi