Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

On kyllä tosi vaikeaa jäädä kotiin kun toinen lähtee reissuun

Vierailija
26.01.2024 |

Meille on tulossa ero ja mies lähti kavereidensa kanssa reissuun. Varmasti alkoa kuluu tällä matkalla. En ole todellakaan kateellinen mistään juomisesta mutta muuten kyllä tunnen melkoista ketutusta. Itselläni ei ole pitkään aikaan mitään mahdollisuuksia tehdä ystävieni kanssa yhtikäs mitään. Katselen vain sivusta kuinka keski-iän älytöntä kriisiä poteva mieheni "bilettää". Elää jotain kadotettua nuoruuttaan kai? Teini katsoo isänsä menoa sen näköisenä että häpeää toista. Mahtavaa jakaa asunto vielä jonkun aikaa ihmisen kanssa joka ei ole enää sama ihminen kuin oli. Millä tämän paskan fiiliksen saisi pois, edes osittain?!

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiukuttelet kuin pikkulapsi, jolta on viety kaikki lelut ja karkit ja mies on teistä se lapsellinen? Mitä se miehen sitten pitäisi tehdä? Jäädä kotiin mököttämään? Teillä on uusi elämänvaihe edessä ja se on sinun valintasi miten sen omasi käytät. 

Jos on lapsia, niin molemmatko voisivat käyttää uuden elämänvaiheen bilettämiseen samaan aikaan?

Vierailija
22/57 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano ukolle, että seuraavaksi lähdet sinä ystäviesi kanssa ja hän on lasten kanssa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt joskus baarissa käy ei se ole mikään ongelma - ihan normaalit ihmiset juo joskus. Jos nyt ri oo koka viikko 

Vierailija
24/57 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten ihmetellään miksi meillä on näin kelvottomia miehiä. Veikkaan, että sunkin olisi pitänyt erota jo ennen ensimmäistäkään lasta tai viimeistään sen ekan jälkeen, mutta ei sulla oli unelma siitä perheestä ja pidit vuosia sitä pystyssä ja tässä on lopputulos. Sinä itket ja mies jatkaa kuten tähänkin asti. Ja taas on tulossa uusi sukupolvi joka peri esimerkin. Ja pian se on mahdollisesti sinun tyttäresi, joka kirjoittaa toisinnon sinun tarinasta aihe vapaalle. 

Vierailija
25/57 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitit, ettei mies ole sama ihminen. Eikö mies muuttunut mieleisekseni. Oletko itse sama ihminen?

Vierailija
26/57 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet kateellinen juoppo miehellesi. On meitä kunnollisiakin miehiä jonka kanssa voisit viettää laatuaikaa. Koita nyt ryhdistäytyä ja varmasti koet vielä jonkun kiltin miehen kanssa kaikkea mukavaa elämässä.

Kiitos ja hyvä kysymys. Aloin miettiä että miksi tosiaan tunnen näin voimakkaasti? Kait minulla on vielä sitten tunteita tuota ihmistä kohtaan. Tai olen kateellinen siitä kun mies voi elää elämäänsä noin rennosti. Ei ole vastuussa oikein mistään. Vaikka pitäisi olla. Itse kannan kaiken huolen lapsista, kodista ja tulevaisuudesta. Samaan aikaan kun toinen vain pitää hauskaa.  ap

Kyllä siitä kiitoksenkin vielä saa, kun on huolehtinut. Lapset kyllä muistaa ja hyvät välit säilyy aikuisenakin. Etäiset huoltajat saattaa katua myöhemmin, kun huomaavat että eivät tunne lapsiaan kunnolla. 

Vierailija
27/57 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ilmeisesti halusi eron eikä halua olla sinun kanssa saman katon alla enää. 

Vierailija
28/57 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teille on jo ero tulossa, mitä miehen menemiset sinua liikuttavat?

Vierailija
29/57 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää käytöstä joudut lapsesi kanssa kestämään. Nyt ei auta kuin odottaa, että pääsette eri osoitteisiin ja kaikki voivat taas hengittää. Pura ketutus johonkin fyysiseen ja hemmottele itseäsi ja lastasi jollain kivalla.

Vierailija
30/57 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero tulossa ja mies elää omaa elämäänsä, mutta sinä keksit tekosyitä sille, miksi koti ja lapset ja arki pitää sinua vankina. Tutkituta pääsi ja lopeta muiden syyttely.

Vierailija
31/57 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet nyrkin ja hellan välissä kotiarestissa rajoittavassa vankilassa, jota miehen sorto, alistaminen ja epätasa-arvo aitaa? 

Erotuksella, että tuskin miehelläsi on mitään sinun reissujasi vastaan, mutta on niin mukava uhriutua.

Vierailija
32/57 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ero tulossa ja mies elää omaa elämäänsä, mutta sinä keksit tekosyitä sille, miksi koti ja lapset ja arki pitää sinua vankina. Tutkituta pääsi ja lopeta muiden syyttely.

Jos ap.llä on useita lapsia, niin miten siinä voi bilettämään lähteä, jos ei ole turvaverkkoa ja mies menee omia menojaan?

Vierailija
33/57 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä perinteisellä mitä käytetään myös hankaliin asiakkaisiin eli voi aatella että onneksi minä en ole tuollainen.

Vierailija
34/57 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiukuttelet kuin pikkulapsi, jolta on viety kaikki lelut ja karkit ja mies on teistä se lapsellinen? Mitä se miehen sitten pitäisi tehdä? Jäädä kotiin mököttämään? Teillä on uusi elämänvaihe edessä ja se on sinun valintasi miten sen omasi käytät. 

Jos on lapsia, niin molemmatko voisivat käyttää uuden elämänvaiheen bilettämiseen samaan aikaan?

Itse asiassa kyllä. Viimeistään tuossa vaiheessa naisen kannattaisi ymmärtää, että hän on yksilö, ei puolet meistä, jonka vastuulla lapset ovat.

Vierailija
35/57 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei haloo! Jos mies alkaa elää kuin teini kun ikää on lähes 50 ja sen vuoksi on tulossa ero. Niin jos minä en ota tässä tilanteessa vastuuta perheestämme niin kuka sitten ottaa? 

Vierailija
36/57 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ukkosi on varmaan huoltomies tai raksaukko? 

Vierailija
37/57 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet kateellinen juoppo miehellesi. On meitä kunnollisiakin miehiä jonka kanssa voisit viettää laatuaikaa. Koita nyt ryhdistäytyä ja varmasti koet vielä jonkun kiltin miehen kanssa kaikkea mukavaa elämässä.

Kiitos ja hyvä kysymys. Aloin miettiä että miksi tosiaan tunnen näin voimakkaasti? Kait minulla on vielä sitten tunteita tuota ihmistä kohtaan. Tai olen kateellinen siitä kun mies voi elää elämäänsä noin rennosti. Ei ole vastuussa oikein mistään. Vaikka pitäisi olla. Itse kannan kaiken huolen lapsista, kodista ja tulevaisuudesta. Samaan aikaan kun toinen vain pitää hauskaa.  ap

Onko mies siis niin kädetön, ettei lapsia voi jättää hänelle hetkeksikään? Vai aikooko eron jälkeen hylätä heidät?

Vierailija
38/57 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa kyllä. Viimeistään tuossa vaiheessa naisen kannattaisi ymmärtää, että hän on yksilö, ei puolet meistä, jonka vastuulla lapset ovat.

Eli minne ne lapset laitetaan?

Vierailija
39/57 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinulla ei olisi samanlaista mahdollisuutta? Älä nyt jämähdä kotiin. Olitte parisuhteessa tai ette niin lapset on molempien vastuulla ja molemmilla vanhemmilla on oikeus omiin menoihin. 

Vierailija
40/57 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellisiä kirjoituksia kyllä osa. Ymmärrän kyllä Ap fiiliksesi. Minun eksäni lähti lähes 30 yhteisen vuoden jälkeen juuri 50 v kriisin aikoihin. Jätti 16 vuotiaan lapsensa mitään lapselle selittämättä, minulle jäi 100% vastuu kaikesta niin taloudesta kuin huolenpidostakin. 5 kk asuttiin vielä samassa taloudessa, se oli kipeätä aikaa itselle, helpotti kun mies muutti pois. Täällä kommentoidaan, että reissaa lapsien kanssa, no eihän se ole sama ja lisäksi kun maksaa oman matkan, lapsien matkan ja useamman henkilön elämisen paikan päällä niin kalliiksi tulee. Sitä eron jälkeen voi olla taloudellisesti aika tiukkaa, jos aiemmin on ollut kaksi maksajaa.

Tuo välitila on kaikkein inhottavin tilanne, kun asutte erillänne niin helpottaa. Sitä vaan täytyy keskittyä omaan ja lasten elämään ja lakata miettimästä miehen tekemisiä/tekemättä jättämisiä.

Kaikkea hyvää Sinulle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kaksi