Viimeinen viikonloppu tipatonta edessä, milloin niitä positiivisia muutoksia pitäisi näkyä?
Ei ole kuin vituttanut ja ollut tylsää. Nukkuu huonosti ja veto ollut jatkuvasti pois. En näe niitä positiivisia muutoksia lainkaan.
Kommentit (37)
Kuinka paljon te ryyppäätte, jos lopettamisesta seuraa vitutus tai jos yleensä pitää odotella jotain erityisen myönteisiä vaikutuksia lopettamisen jälkeen?
Ei kohtuullisesti alkoholia käyttävällä tai raittiilla ole tuollaisia ongelmia, koska viina ei määritä elämää.
Tunnet heti ekan tuoppi ja paukku setin jälkeen kaikki positiiviset vaikutukset kerralla.
Vierailija kirjoitti:
Kokeilin kahden kuukauden tipattomuutta, ja kun se ei parantanut oloa, aloitin pämppäämisen uudelleen.
Sekin taitaa olla liian lyhyt aika näyttää hyvät puolet, eli kuukausi ei riitä mihinkään.
Vuosi olisi hyvä. Se olisi riittävän pitkä aika todella vierottua, tehdä huomioita itsestään ja suhteestaan alkoholiin ja kunnolla tottua alkoholittomaan elämään. Kuukausi on monille vain kieli pitkällä sen loppumisen odottelua. Itse pidän 100 päivää, mutta mietin kyllä silloin tällöin kokonaisen raittiin vuoden pitämistä. Miksipä ei?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkä tule näkemäänkään, jos ja kun kaksin käsin kittaaminen jatkuu heti helmikuun alettua.
Vähän epäilen näitä raittiuden tuomia hyötyjä. Onko niitä edes oikeasti?
Elämä ainakin tuntuu pidemmältä selvinpäin. Vahva painotus sanalla tuntuu.
Jatka samaan malliin vielä 11kk huomaat eron. Ulos lenkille tai muuta liikuntaa, mieli piristyy varmaan. Jos vaikea olla muutama viikko juomatta, alkon kanssa on jo ongelma. Tsemppiä jatkoon ! miksi itseään myrkyttää? kannattaa miettiä asijoita eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka paljon te ryyppäätte, jos lopettamisesta seuraa vitutus tai jos yleensä pitää odotella jotain erityisen myönteisiä vaikutuksia lopettamisen jälkeen?
Ei kohtuullisesti alkoholia käyttävällä tai raittiilla ole tuollaisia ongelmia, koska viina ei määritä elämää.
Jos ryyppäämisellä on positiivinen vaikutus olotilaan, ja sen lopettamisella ei ole positiivisia vaikutuksia, niin mitäs veikkaat, että kumpi tuntuu ongelmalta?
Kun on kyse on hermomyrkystä, terveellistä määrää ei ole, mutta mistä motivaatio lopettamiseen, on se aloittajan ongelma, jos oikein ymmärsin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkä tule näkemäänkään, jos ja kun kaksin käsin kittaaminen jatkuu heti helmikuun alettua.
Olen ollut pitkiäkin jaksoja ilman alkoholia ja voin todeta ainakin sen kuuluisan myytin virheelliseksi, että uni mukamas paranisi. Näin ei ainakaan omalla kohdallani ole. Olen aina ollut todella huono nukkuja, mutta pikku yömyssy kyllä auttaa asiassa.
Tuskin se alkoholi ainakaan paljon läträttynä terveellistä on, mutta kohtuudella käyttävissä ei ainakaan eliniänodotteessa ole mitään eroa raivoraittiisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut pitkiäkin jaksoja ilman alkoholia ja voin todeta ainakin sen kuuluisan myytin virheelliseksi, että uni mukamas paranisi. Näin ei ainakaan omalla kohdallani ole. Olen aina ollut todella huono nukkuja, mutta pikku yömyssy kyllä auttaa asiassa.
Tuskin se alkoholi ainakaan paljon läträttynä terveellistä on, mutta kohtuudella käyttävissä ei ainakaan eliniänodotteessa ole mitään eroa raivoraittiisiin.
Lopettamisen vaikutukset ovat tietenkin hyvin yksilöllisiä. Ja syyt myös. Itsellä syy on keskivartalolihavuus ja pelko rasvamaksasta, ja alkoholi on se, josta helpoiten pystyn luopumaan eli en pidä vain tipatonta vaan lopetan kokonaan. Kovempi työ on sitten eri sokeristen herkkujen kanssa, mutta sitäkin kohti taistellen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ainakin on, toki olen ollut vuosia tipattomalla, kun kyllästyin niihin aamuihin että vain väsytti ja olo oli hutera, päivä meni levähtäen. Nykyisin jaksaa joka aamu nousta, ilman pääkipua ilman huonoa oloa. Ja tietenkin se näkymätön esimerkiksi sisäelimet pysyy kunnossa.
Juuri näin. Minä ihmettelen miten ihmeessä minulla oli ennen aikaa olla humalassa viikonloput. Kun perjantai-iltana vetää kännit niin koko lauantai on pilalla ja sunnuntainakin on alakuloa. Samalla meni satanen, pari siihen ns. hauskaan.
Nykyään nautin ihan siitä kun herään aamuisin normaalissa olossa ilman oksetusta, päänsärkyä, morkkista. Syön hyvän aamiaisen ja nautin olostani tv:tä katsellen. Päivän aikana ehtii tehdä vaikka mitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokeilin kahden kuukauden tipattomuutta, ja kun se ei parantanut oloa, aloitin pämppäämisen uudelleen.
Sekin taitaa olla liian lyhyt aika näyttää hyvät puolet, eli kuukausi ei riitä mihinkään.
Vuosi olisi hyvä. Se olisi riittävän pitkä aika todella vierottua, tehdä huomioita itsestään ja suhteestaan alkoholiin ja kunnolla tottua alkoholittomaan elämään. Kuukausi on monille vain kieli pitkällä sen loppumisen odottelua. Itse pidän 100 päivää, mutta mietin kyllä silloin tällöin kokonaisen raittiin vuoden pitämistä. Miksipä ei?
Olin joskus monta vuotta tipattomalla. Eipä se juuri eronnut hyötyjen tai muutosten suhteen vaikkapa kolmen kuukauden tipattomasta, pidempi aika vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla taas alkoholi pilaa unen. Jos otan 1-3 annosta niin saatan herätä aamuneljältä enkä saa enää unta. Olen sitten väsynyt koko päivän.
Isommista määristä alkaa puskea jo krapulaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin joskus monta vuotta tipattomalla. Eipä se juuri eronnut hyötyjen tai muutosten suhteen vaikkapa kolmen kuukauden tipattomasta, pidempi aika vain.
On kuitenkin todella monia, jotka ovat kertoneet pitkän tipattoman valtavan hyvistä vaikutuksista, sekä ulospäin näkyvistä että näkymättömistä.
Olen myös ihmetellyt, miten paljon pitää juoda, että yksi tipaton kuukausi muuttaisi jotain. Itselläni ei ole mitään vaikutusta yleiseen olotilaan pidemmällä aikavälillä juonko vai enkö, vain se juomista seuraava päivä on raskas. Esimerkiksi painoon ei juomisella ole ollut mitään vaikutusta ainakaan niin että paino ihmeellisesti vaan tipattomalla tippuisi. En ole tipattomia enää vuosiin harrastanut, tosin en ole tainnut tässä tammikuussa juoda mitään muuta kuin alkukuusta punaviiniä enkö ole siitäkään ihan varma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä alkoholissa on niin paha (jos ei ole ongelmakäyttäjä), että pitäisi olla kokonaan ilman? Monelle esimerkiksi viini ruoan kanssa on nautinto ja kun on kyse viinin mausta, alkoholitonta ei voi pitää ratkaisuna. Minulle riittää omasta alkoholisuhteesta tiedoksi se, etten ole riippuvainen eli etten esimerkiksi juo olutta, jos mitään muuta alkoholia ei ole saatavilla vaan juon vettä. Tuntuu ihan käsittämättömältä, että Suomessa muiden ongelmien takia kaikkien pitäisi kieltäytyä. Mutta olen täältä lukenut, että ongelma on myös sillä, joka juo alkoholitonta olutta raskausaikana, kun ei kykene elämään ilman oluen makua ja se tekee ihmisestä alkoholistin. Kadehdin oluen ystäviä, sillä siinä maku ei kärsi alkoholittomuudesta viinin tavoin ja jos viinin kanssa olisi samoin, ostaisin alkoholitonta viiniä ihan arkiaterioille.
On kaksi syytä miksi mitään tehdään. Ne syyt ovat seksi ja päihteet. Kaikki muu on toisarvoista ja pakon takia tekemistä.
Tänään 11 päivää ilman tippaakaan. En ole laihtunut yhtään, en ole sen pirteämpi ellei nyt ihan kuolon-krapulaan verrata.
Milloin ne hyvät puolet alkaa näkymään? Esim mulla tuo pallomaha joka alkaa ylhäältä ja on isompi kuin rintamus, milloinka se sitten häviää??