En jaksa ystävän lähettämiä ääniviestejä
Hän hölöttää ja taustalla hänen lapset huutaa ja mölisee. Vastaan aina kirjoittamalla. Ja usein vastaan, että en nyt ehdi oikein kuuntelemaan.
Kommentit (57)
Ääniviestit hankalia, koska niitä kuunnellessa pitäisi olla yksin. Omassa työssä porukkaa ympärillä koko työpäivän, menee iltaan ennen kuin voi kuunnella. Kun ei tiedä mitä ja miten yksityistä ääniviestissä on. Kaupassa tai missään julkisessa paikassa ei voi kuunnella. Tavallisen wa viestin voi lukaista missä vaan.
Ääniviestin voi kuunnella samanlailla kuin puhuisi puhelimessa. Laittaa sen luurin korvalle. Niin ei muut kuule.
Juuri tuosta syystä ,en haninut älypuhelin.Elämäni ei häirtse viestit ei soitot.Kun yhä on vanha perus kännykkä käytössäni.Ostettu joskus 15 v,sitten.En myöskään edeleenkään ole some F.B/ insagram.Kohtaan ihmiset oikeassa elämässä.
Lähinnä mietin, miksi niitä asioita pitää ääniviestillä laittaa. Tämäkin ystävä laittaa jotain valitusta ihmisistä keitä en edes tunne. En jaksa
Kännykässä on esto toiminto, jos pyyntö ei tehoa
Vaikka ääniviestin pystyy kuuntelmaan kuten normaalia puhelua kuuntelee, yleensä sen laatu on sellainen että ei kuule silti kunnolla.
Ymmärrän ääniviestin, jos se on lyhyt ja lähetetään autosta (vaikka puhelinta ei saisi käyttää ajon aikana) tai toinen on juuri kävelemässä johonkin yms. jolloin lyhyt vastaus ääniviestinä on ok. Mutta ne minuuttien kestoiset jaarittelut "öö tota mitä mä olin sanomassa siis öh, oho hihihihihihih pudotin sukan jalasta oota mä laitan sen takaisin noin voivoivoiovi mitä se maminmussukka siihen nyt tuli hei sano meidän Mustille moikka!" ja sitten viesti katkeaa, ja tulee seuraava, jossa lähettäjä miettii minuutin että mikä se hänen alkuperäinen aiheensa oli.
Ei jaksa.
Miksi ihmiset ei osaa sanoa asioista suoraan?! Mä yhdelle ystävälle sanoin, kun oli kaiutinpuheluita ja mukula mesosi taustalla enkä kuullut kunnolla mitä ystäväni puhui. Ei suuttunut, vaan otti opikseen. Toki se ärsyttää, kun lasten annetaan keskeyttää aikuisten juttelut. Minut ja sukuni lapset kasvatettiin niin, että aikuisia ei saanut keskeyttää. Opittiin kunnioitusta.
Minusta taas ääniviestit on parhaita. Tykkään saada ja lähettää niitä. Voi kuunnella, kun itsellä sellainen hetki. Soittaminen sen sijaan on itsekästä kun vaaditaan vastaanottajaa puhumaan heti nyt.
Mä tykkään kyllä ääniviesteistä. Tosin kukaan ei laita mitään pitkiä viestejä ikinä tai jos on vähän pitempiä niin puhutaan samasta aiheesta. Sen äänen voi laittaa hiljaiselle ja pistää puhelimen korvalle niin ei kaikki kuule jos viesti pitää kuunnella julkisella paikalla.
Itse laitan yleensä normiviestin paitsi niille jotka itse laittaa aina ääniviestejä. Joskus ajaessa laitan muillekin (jos minulta odotetaan vastausta heti) mutta lyhyesti enkä ikinä mitään arkaluontoista.
Joku laittoi ettei jaksa kuunnella. No mieluummin kuuntelen kuin luen piiiitkiä jaarituksia. Tai no, tämä yksi joka maratonviestejä kirjoittaa päivittäin niin hänen ääniviestit varmaan pitkiä olisikin 😅 Eli ehkä hyvä että pitäytyy viesteissä. Mutta kirjoittamiaeen menee hänenkin kanssaan ihan älyttömästi aikaa eikä aina jaksa eikä ehdi. Onneks tietää sen ja se on ok etten vastaa heti tai kirjoittele tuntia tai kahta hänen kanssaan kuin joskus.
Ääniviestit on parempi kuin kirjoittaminen. Itse en vaivaudu lukemaan kirjoituksia taas (ainakaan pitkiä) koska ääniviestit on aidompaa kommunikaatiota. Kuulee toisen äänensävyn jne.
Sähkösyöppöjä datakeskuksia tarvitaan maailmalle lisää näidenkin turhakkeiden vuoksi.
Vähän samoja on nuo videot, joita ihmiset linkkaa tänne keskustelujen sekaan. Niin kuin joku jaksaisi kuunnella kymmenien minuuttien esitelmöintiä aiheesta. Jos ei saa tiivistettyä sanomaansa muutamaan tekstiriviin, niin antaa olla.
oon joskus vastannut ääniviestiin, että "sori, jostain syystä en saa avattua lähettämääsi viestiä. Voitko kirjoittaa, mistä on kysymys".
Vierailija kirjoitti:
Vaikka ääniviestin pystyy kuuntelmaan kuten normaalia puhelua kuuntelee, yleensä sen laatu on sellainen että ei kuule silti kunnolla.
Ymmärrän ääniviestin, jos se on lyhyt ja lähetetään autosta (vaikka puhelinta ei saisi käyttää ajon aikana) tai toinen on juuri kävelemässä johonkin yms. jolloin lyhyt vastaus ääniviestinä on ok. Mutta ne minuuttien kestoiset jaarittelut "öö tota mitä mä olin sanomassa siis öh, oho hihihihihihih pudotin sukan jalasta oota mä laitan sen takaisin noin voivoivoiovi mitä se maminmussukka siihen nyt tuli hei sano meidän Mustille moikka!" ja sitten viesti katkeaa, ja tulee seuraava, jossa lähettäjä miettii minuutin että mikä se hänen alkuperäinen aiheensa oli.
Ei jaksa.
Siis toi on ihan kamalaa!!! Mulla kans pahin ääniviesti ollu sellainen kun kaveri selittää siellä jotain asiaa ja sit tulee hiljaisuus ja "sipsien mussutusta... Siis mitä ihmettä, apua. Siis katon samalla TV tä mun ajatus katkeaa.. siis apua mitä toi mies tekee tuolla TV ssä hahaha... Mussuti mussuti... Niin öö mitä olin sanomassa... Hmm..."
Oma sisareni laittaa myös pahimmillaan 10 minuutin ääniviestejä, lopussa ei enää meinaa muistaa mikä koko viestin pointti edes oli. Olen noin 20 kertaa pyytänyt lopettamaan, mutta se johtaa vain siihen että hän ääniviestin alussa toteaa "sori tiedän ettet tykkää näistä ääniviesteistä, mutta". Lyhyet ääniviestit vielä ymmärrän, mutta minuuttien yksinpuheluita en.
Vierailija kirjoitti:
Vähän samoja on nuo videot, joita ihmiset linkkaa tänne keskustelujen sekaan. Niin kuin joku jaksaisi kuunnella kymmenien minuuttien esitelmöintiä aiheesta. Jos ei saa tiivistettyä sanomaansa muutamaan tekstiriviin, niin antaa olla.
Jep. Jos ihminen ei jaksa kirjoittaa edes mikä hänen pointtinsa on, mitä videon pitäisi todistaa niin en ala kaivamaan mistään videosta pointteja keskustellakseni tyypin kanssa.
Sekin harmittaa kun nykyään on työpaikalla alettu jakaa ohjeita ja muuta tietoa videoilla. Ymmärrän hyvin, että on helpompaa höpistä videolle kuin alkaa kirjoittamaan ohjeita, mutta turhauttaa kelata ja etsiä videosta oikeaa kohtaa kun saman tiedon saisi tekstistä yhdellä silmäyksellä.
Nuo on vastaanottajan ajan tuhlaamista omaa aikaa säästääkseen, eli itsekkyyttä.
Siis apua sain just 15 minuutin ääniviestin... Nämä on niin ärsyttäviä! Tuntuu, että toinen jauhaa omaa asiaa vain ja pitäisi jaksaa oikeasti kuunnella. Ei mitään vuoropuhelua
Mä ainakin pelkäisin, että laitan väärälle tyypille.
Tällänen ääniviesti oikeesti niin mulla meni hermo. Juuri kun kaveri rääkyvien lasten kanssa laittaa niitä... "Ääääääääää, joo siis tota äääääääääää, kun mun piti vaan kertoo, että äääääääääääää" sit se viesti on pelkkää huutoa ja epäselvää puhetta... Vastasin kirjoittamalla, että nyt ei kyllä saa mitään selvää, että voisitko kertoa asian kun olet yksin.
Nykyaika