En jaksa ystävän lähettämiä ääniviestejä
Hän hölöttää ja taustalla hänen lapset huutaa ja mölisee. Vastaan aina kirjoittamalla. Ja usein vastaan, että en nyt ehdi oikein kuuntelemaan.
Kommentit (57)
Ääniviestit ovat ihan mukavia ja parempi kuin pitkät viestit.
Ääniviestit on kyllä jotain mitä en tajua. Voisi soittaakin jos haluaa puhua. Vähempi vaiva, asia tulee selväksi paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Ääniviestit on törkeitä ja itsekkäitä. Ei muka jaksa näpyttää, mutta vastaanottajan pitää sitten etsiä kuulokkeet tai rauhallinen paikka kuunnella ja parhaassa tapauksessa kirjoittaa jotain ylöskin.
Se, jolla on asiaa, nähköön näppäilemisen tai soittamisen vaivan.
Oletko ajatellut, että kaikki eivät pysty kirjoittamaan. Voi olla käsien vapinaa esimerkiksi.
Vierailija kirjoitti:
Ääniviestit on kyllä jotain mitä en tajua. Voisi soittaakin jos haluaa puhua. Vähempi vaiva, asia tulee selväksi paremmin.
Mieluummin ääniviesti, jonka voi kuunnella milloin haluaa vaikka töitä tehdessä. Työaikana ei taas viitsi yksityispuheluihin vastata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ääniviestit on törkeitä ja itsekkäitä. Ei muka jaksa näpyttää, mutta vastaanottajan pitää sitten etsiä kuulokkeet tai rauhallinen paikka kuunnella ja parhaassa tapauksessa kirjoittaa jotain ylöskin.
Se, jolla on asiaa, nähköön näppäilemisen tai soittamisen vaivan.
Oletko ajatellut, että kaikki eivät pysty kirjoittamaan. Voi olla käsien vapinaa esimerkiksi.
Joo ja ääniviestin voi helposti lähettää esim kävellessä tai autossa, jossain missä ei saa käsiä vapaaksi näpyttämistä varten. Mitään pitkiä ääniviestejä en ymmärrä, mut lyhyet taas kyllä. Toisaalta melkein pitäis tietää että se vastaanottaja on paikassa jossa voi ääniviestin kuunnella, jos on joku oikea nopea asia
Ymmärrän ne viestit jos ne pysyy sillain kohtuullisen pituisena, mut aina kun saan jonkun 10-15 minuutin viestin mietin vaan, että apua
Vierailija kirjoitti:
Monet käyttää näitä ääniviestejä
Vain tyhmät.
Kaveri laittaa näitä ajaessa. Kiva kuunnella samalla Mi kukakin liikenteessä tekee
Vierailija kirjoitti:
Minusta taas ääniviestit on parhaita. Tykkään saada ja lähettää niitä. Voi kuunnella, kun itsellä sellainen hetki. Soittaminen sen sijaan on itsekästä kun vaaditaan vastaanottajaa puhumaan heti nyt.
Hauskaa, että jonkun mielestä soittaminen toiselle on itsekästä. Voithan soittaa takaisin silloin kuin se Sinulle sopii, no big deal. Itse otan vastaan dialogiin perustuvan puhelun koska tahansa mieluummin kuin itsekkään monologi-ääniviestin. Tällä tarkoitan juuri niitä tappopitkiä ääniviestejä esim. 15 min. Niihinhän on mahdotonta reagoida järkevästi. Muutaman minuutin ääniviestit ovat eri asia ja täysin ok ja luulisin, että ääniviestit on suunniteltu alunperin lyhyeen viestintään. Whatsappin olisi varmaan kannattanut rajata ääniviestien maksimikesto vaikka 3 minuuttiin. Parasta olisi, jos vastaanottaja saisi itse etukäteen rajata vastaanottamiensa viestien maksimipituuden tai jopa blokata ääniviestit täysin. Järkyttävän pitkät ääniviestit (varsinkin ryhmäkeskusteluissa) ovat olleet syy, minkä vuoksi olen harkinnut koko Whatsappin poistamista.
Ääniviestit on kyllä rasittavia vaikka olisi lyhyitä. Missään ryhmächateissa en aina edes avaa niitä ollenkaan.
Näkyykö muuten se jos niitä ääniviestejä ei kuuntele ryhmächatissa? En tiiä ku en oo ite laittanu ääniviestiä koskaan.
Aikuiset ihmiset ja ääniviestit, ei. Teineiltä nämä ymmärtää, autoa ajaessa ehkä myös- jos nyt ihan pakko on saada just se viesti eteenpäin.. tai jos kirjoittamaan ei pysty. Mutta muuten ärsyynnyn näistä. Kyllä mä esimerkiksi nään jos joku on soittanut, ei mulle tarvitse lähettää perään mitään minuutin selostusta ääniviestinä että soita kun öö..öö..kun mulla on asiaa koska...juu uskon että on jos kerran soitit.
Itse en lähetä, mutta mulle kyllä voi lähettää ja ihan mielellään kuuntelen, sitten kun on aikaa. Miksi sinun pitää erikseen lähettää viesti ettet nyt ehdi kuunnella?
Ääniviestit on ihan hirveää kuunneltavaa, joku 5 sekuntia ehkä pystyy kuunnella, sitten alkaa hiipua elämänhalu. Yks kaveri noita yritti lähetellä, kunnes mun puhelimeen tuli "joku mystinen vika" ettei sillä pystynyt niitä kuunnella.
Ymmärrän. Ärsyttää myös, jos ei muista kaikkea ja haluaisi ehkä myöhemmin tarkistaa, mitä kaikkea viesti sisälsi ja oliko siellä useampi kysymys jne. Itse vastaan aina vaikka pitkällä viestillä, koska minusta ääniviestin lähettäminenkin on kiusallista, vaikka olisin yksin kotona. Jotenkin tulee itsekäs olo: kuuntelepa nyt kun puhun. Ystäväni, jolla on vauva, lähettelee nykyään usein pitkiä ääniviestejä vauvan takia, joihin vastaan kirjoittamalla. Sitten välillä hän lepertelee vauvalle, kun reagoi äitinsä puheeseen. Omakin vauvani reagoi ääneeni, siksi kirjoitankin, ja välillä kirjoittaminen keskeytyy, mutta mitäpä väliä sillä on.
Sano hänelle suoraan asiasta tai estä hänen numero puhelimessasi.