Mikä on lasten pihaleikkien entisaikojen suosikin Kuka pelkää piip miestä nykyinen nimi?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Mä en lapsena ymmärtänyt että sillä siis meinataan mustaa ihoa. Ajattelin vaan jotain mustaa pukua ja kommandopipoa. Tyhmä kun olin.
Niinpä. Rasisteja nimenomaan ovat ne, jotka ovat tulkinneet mustan miehen tarkoittavan tummaihoista ihmistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en lapsena ymmärtänyt että sillä siis meinataan mustaa ihoa. Ajattelin vaan jotain mustaa pukua ja kommandopipoa. Tyhmä kun olin.
Mä ajattelin näin kanssa. Mustiin pukeutunut hahmo.
Sama. Kuvittelin mielessäni mustan miehen nimenomaan mustiin vaatteisiin ja kommandopipoon pukeutuneeksi hahmoksi. En missään nimessä tummaihoiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei sillä tarkoitetukaan mustaa ihoa! Tää on vaan joittenkin ammattiloukkaantujien keksimää jonninjoutavaa kohua.
Meidän aikana mustekala oli eri leikki kuin mies. Mustekalassa jäädään paikoilleen, miestä leikkiessä kiinnijäänyt saa juosta.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään.
Silti, hyvä että leikin nimi nyt eri.
Eiköhän kohta mustat pojat leiki kuka pelkää valkoista miestä leikkiä ja tiernapojissa Herodeksen kasvot pitää maalata valkoisiksi.
Kukapa pelkäisi itärajanvartijaa -leikki? Asylum-aamujumppa?