Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ebay ostot ulkomailta ja TULLAUS! Help!

Vierailija
10.01.2007 |

Osaisko joku täällä neuvoa että miten toimitaan kun minulle on tullut ulkomailta tullipostiin pari lähetystä jotka ajattelin itse tulliselvittää..

mutta mutta.. kun mukaan pitäisi ottaa lasku, tilausvahvistus tms.. ostot on tehty Ebaystä. joten mitä voisin sanoa sisällöstä?

Pitääkö käytetystä tavarasta maksaa myös tulli??

Entä haluaako ne nähdä tavarat, eli pitääkö avata?!

Olis kiva jos joku osais neuvoa!

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mulle on saapumassa jenkeistä aika monta pakettia... on mulle lontoosta tullut yx 90e arvonen lähetyskin mut se ei mennyt ollenkaan mihinkään tulliin... no nyt on sit varmaan läjä laskua tulossa.. prkl! :(

Vierailija
2/13 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun siitä ei niitä tullimaksuja sen takia ilmeisesti tullut niin en sitten tiettnyt noista tulli maksuista että sellaset pitää maksaa....(siis muualta kuin eu-alueelta)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hyvin käy niin kaikista et joudu maksaan.

Vierailija
4/13 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tavarastakin siis joutuu maksamaan tullit, niinkö????????

Vierailija
5/13 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteista oli muistaakseni yli 10%, olisko ollut 16, jotain se tullitäti puhui. Ostin soittimen, josta onneksi meni vain muutaman prosentin, nimittäin hinnan edullisuus hieman laimeni alv:n jälkeen. :(

Kannatti silti ostaa, mutta suosittelen varovaisuutta osteluun jos on tullimaksun riski. Kuulemma ihan pikkusummista ei mene ollenkaan mitään, mutta jos arvo useita kymmeniä euroja tai siitä ylöspäin niin alkaa lisämaksujen osuus.

Minä ainakaan en ollut ikinä aiemmin ajatellut koko tulliasiaa. Ei käynyt mielessäkään ostaessa. Kyllä olisi ärsyttänyt jos olisi mennyt tuote tosi hintavaksi tuon takia.

Paketti varmaankin aukaistaan siellä. Kuulemma asiakkaankin etu, sillä korvauksia on vaikea saada, jos kotona vasta huomaa, että tuotteessa on jotain vikaa. Tuota minun omaa ei avattu kuin vähän, että näki päällisin puolin että kaikki kunnossa. (olikin pakattu tosi huolella, joten siinä olisi aikaa vierähtänytkin purkaessa..)

Olen kuullut, kun tuttava on tullissa töissä, että toisinaan sitä asiakkaat punastelee kovastikin ostostensa edessä ja ihmettelee siinä " kukahan minulle on mennyt tällaisen käytännön pilan tekemään..." ;)

Vierailija
6/13 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ajatellut, ettei normaalit ostokset ole tullattavaa.

Vierailija
7/13 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähetin joitakin juttuja postitse aikaisemmin vanhemmilleni niin ne menivät tulliin jossa joutuivat avaamaan paketin ja koska näkivät että olivat käytettyjä ei mitään tarvinnut maksaa tosin tää tapahtu 95 eli on voinut muuttua. Oletko lukenut tullin nettisivuilta?

Vierailija
8/13 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paketit avataan tullissa. Kyllä ne siellä auttavat.

Vierailija
9/13 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se myyjä nyt sinulle jonkunlaisen maksuilmoituksen on lähettänyt? Ei sillä ole väliä montako tavaraa siellä on, varaudut vaan listaamaan ne ja kertomaan mitä ne on.

Vierailija
10/13 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Eli sinulle jää vain mahdollisen tullimaksun maksu

Vierailija
11/13 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on, lähettäjä on joutunut tekemään tulliselvityksen jo lähettäessään pakettia sinulle ja siihen hänen on täytynyt ilmoittaa myös lähetyksen arvo ym.

Eli sinulle jää vain mahdollisen tullimaksun maksu

Vierailija
12/13 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö nyt jo pääsi.

Vierailija
13/13 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ebay on lähettänyt sinulle tilausvahvistuksen tilaamistasi tuotteista. Niistä näkyvät tuotteet ja hinnat. Kun teet tulliselvityksen netissä nin lähetät sähköpostina tulliin ne ebayn tilausvahvistukset. Ne toimivat kuittina. Jos et osaa lähettää sähköpostina niitä linkkejä niin tulosta ebayn kuitit ja lähetä postissa tullin. Osoite löytyy tullin sivuilta. Älä tee tulliselvitystä jos sinulta ei löydy minkäänlaisia kuitteja tilaamistasi tuotteista omasta sähköpostistasi. Tulli tarvitsee todisteet tilaamistasi tuotteista. Ilman niitä et voi maksaa veroja etkä saa haettua postista tuotteita vaikka oot maksanut ne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä