Kokemuksia Loiste sähköhammasharjasta
Kommentit (145)
Loiste on ihan Paras! Super puhtaat ja vaaleat hampaat. Normi sähköhammasharja lentää roskiin. Eli suosittelen.
Loiste-harjaa pidän kiinahuijausjuttuna, mutta kiinnostaisi kuulla ihmisten kokemuksia ultraäänihammasharjoista yleensä. Olen skeptinen näiden suhteen, mutta sain pari vuotta sitten Emmident-harjan, jolla hampaita ei varsinaisesti harjata, vaan sen annetaan vain käydä hampaat läpi. Yllätyin, että se jättää oikeastikin hampaat todella puhtaan tuntuisiksi ja testasin suuhygienistillä, jossa hammaskiveä oli paljon vähemmän kuin tavallisesti käydessäni. Kysyin häneltä, muttei osannut näistä mitään sanoa.
En tiedä vieläkään, vaikuttaako siinä enemmän se ultraääniteknologia vai se, että käsketään käyttää juuri heidän tiettyä hammastahnaansa. Olen testimielessä kokeillut tätä hammastahnaa tavallisella käsin harjattavalla hammasharjalla kuin myös tuota Emmi-harjaa tavallisella hammastahnallakin, mutta en tiedä vieläkään sanoa, mikä on se eniten vaikuttava tekijä. Mutta tärkeintä varmaan, että hampaat tulee puhdistettua. Kaiken varalta vaihtelen vuoron perään entistä sähköhammasharjaani ja ultraääniharjaa. Ja puhdistan siitä huolimatta hampaanvälit erikseen.
Selvennetäänpä nyt hiukan faktoja ko. Loiste harjasta, jotta kaikki ymmärtäisivät mistä on kyse. Kyseessä on siis perinteikäs ja erittäin tehokas sooninen harja, jonka Philips on kehittänyt yli 20v sitten nimellä "Sonicare". Myös suuryritykset Gillette/Braun, eli OralB otti tämän teknologian itselleen huomatessaan että eroa parhaimpaan pyörivään sähköhammasharjaan on kuin yöllä ja päivällä.
Miksi sitten Loiste on ns. härski vedätys? No koska kyseessä on perus kiinan kopiotuote, jonka kuka tahansa voi tilata mm. Aliexpress sivustolta vaikkapa Klarnalla kotiovelleen 20eurolla sis. 4 varaharjaa.
Kirjoittakaapa vaikka Aliexpressin hakukenttään "sonic toothbrush" ja mitä näkyy? No eri valmistajilta täysin samoja tuotteita, mutta eri logolla.
Mutta harjassa lukee Loiste? No vastaavasti "Alibaba" sivustolta voit tilata omalla logollasi käytännössä minkä vain tuotteen tilaamalla niitä muutaman tuhannen kappaleen erän ja ruveta Suomessa yrittäjäksi. Kappalehintaa jää todennäköisesti 5-10euron verran per harja. Jos harjasta pyydetään 129euroa Suomessa, on siinä katetta vähintään jopa henkilöstökulujen jälkeen 1200%, mikä ylittää jo sanan härski -kynnyksen. Jos tuote maksaisi Suomessa n.30euroa (kuten sen kopiomallina kuuluisikin), en pitäisi sitä kuluttajan vedättämisenä. Vastaavaa Philipsin Sonicare mallia voi nimittäin saada n.50euron hintaan (62000 värinää/minuutissa malli).
Myös Philips myy samaa harjaa jopa 200-300euron hinnalla, mutta moottoriltaan se on täysin sama kuin halvemmat mallit, lisänä voi tulla langattomia latauslaseja ym. muuta premium krumeluuria, mutta perustoiminto ei muutu miksikään. Valkaiseeko näissä valkaisu-moodi? No kyllä ja ei, mielestäni se on turha myös Philipsissä, koska värinätila vaikuttaa vain moottorin erilaiseen värähdyssykliin. Suurin vaikutus riippuu hammasluusi väristä ja sillä että harjaat tällä tehokkaalla harjalla leegosi säännöllisesti kaksi kertaa päivässä oikeanlaisella hammastahnalla.
Lopputulema: Älkää menkö halpaan. Jos haluat brassailla brändillä, osta alelaarista aito ja alkuperäinen 50-60euron Philips Sonicare, mutta katso että kyseessä 62000/min malli, ei 32000/min malli.
Jos taas haluat päästä halvalla (20e), osta jokin kiinamalli Aliexpressistä, se on sama kuin Loiste. Jos korttimaksu pelottaa, osta Klarnalla, se on 10 päivän sisään kotonasi. Itse olen käyttänyt Philipsiä viimeiset 10v ja taisin ostaa sen aikoinaan Saksan Amazonista (Amazon.de) ja tehokashan se on. Katson lähinnä huvittuneena, mikäli törmään jossakin Loisteen mainontaan, se on nimittäin härskiä juuri hintansa takia. Niin ja kaikki harjat käyvät ristiin Oralb:stä, Philipsiin ja kiinalaisiin.
Philipsin Ultra Sonic harjat sopii, kun vähän pyöräyttää Dremelillä pyöreää reiänpuolta isommaksi. Ja maksaa reilusti alle puolet vähemmän kuin loisteen harjat.
Ilostuin, kun sain puhelun, minut oli valittu tuotetestaajaksi 😄. Siis saisin hammasharjan ilmaiseksi käyttööni, niin ajattelin 😅. No, puhelun edetessä kävi ilmi, että saisin 200€ harjan VAIN 120€:lla ja siihen loppui mun kiinnostukseni. Törkeää huijausta, pitäydyn Braunissa. Mutta tulipa sitten googlailtua ja nyt tiedän enemmän asiasta. Pitäis kyllä raportoida kuluttaja-asiamiehelle... Itse olen huomannut, että siihen puhtauden tunteeseen vaikuttaa käyttämäsi hammastahna.
Vierailija kirjoitti:
Harkitsin tämän hammasharjan ostamista kun kaveri suositteli. Tämä ketju herätti epäilykset, mutta ostin silti. Nyt saan todeta, että olen yllätetty kuinka hyvä vempain tämä on! Voin suorilta heittää sen oral-b:n roskiin. Tulee todella puhtaat hampaat, ihan eri fiilis suussa ja hengitys on raikkaampi niin että sen huomaa. Ja tykkään myös siitä, miltä hampaiden pesu tällä harjalla tuntuu.
Oral B:lläkin on monia eri tason harjoja, halvimmat maksaa parikymppiä ja kalliimpien hinta liikkuu satasissa. Mulla on sieltä kalliimmasta päästä ja hammaslääkäri on aina kehunut miten puhtaat hampaat minulla. Itse suosittelen just tuota Oral B:tä ja Black Fridayna on usein hyviä tarjouksia esim. Amazonilla.
Olen käyttänyt aliexpress seago sähköhammasharjaa vuodesta 2018. Oli joku oralb tuossa kokeilussa. Seago vaihtoharjat maksaa 5e +2e postikulut verrattuna suomen oralb vaihtopäihin yli 20e hintaan.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on niin huijattu olo. Voitin kanssa ns, 90e lahjakortin että maksettavaa jäi vähän alta 40e. Tai ainakin luulin niin . Harja tuli ja avasin paketin kun myyjä oli sanonut puhelimessa että saa tutustua 14päivää rauhassa kotona. Kun otin varren paketista ja käynnistin sen niin ääni otti korviin että tuli melkein menieren kohtaus päälle. Soitin asiakas palveluun että palauttaisin harjan. Ei kuulemma käy kun olen avannut paketin ja kävi ilmi että olen sitoutunut muka kauppaan jossa lähetetään harjoja 189e edestä. Että mulla on nyt sitten harja ja en voi käyttää ja maksan harjas paita sitten seuraavat pari vuotta. Et koko homm täyttä huijausta jos niitä harjaspäitäkään ei voi peruuttaa joita en ole edes saanut. En tiedä miten tällänen huijaus myynti vaan jatkuu??
Miten tuollaiseen harjastilaukseen joutuu? Ei mulle ainakaan sellaista ole tarjottu vaan ihan pelkkää harjaa.
Ihan hyvä harja, mutta myynti on aggressiivista
Kyllä on vissi ero jo siinä miltä harjaaminen tuntuu. Oral b llä kun pesee Loisteen jälkeen, tuntuu kun harjaisi hampaitaan traktorilla. Akku kestää Loisteessa todella pitkään... pari kolme kuukautta. Tässä jo muutama syy miksi Loiste vie voiton perinteisestä sähköhammasharjasta.
Ensi kokemus ei ollut miellyttävä! Harja värisee ja vinkuu kuin hammaslääkärissä! Palauttaisin, jos se olisi mahdollista.
Oral iO on hyvä. Vaihtoharjat kannattaa tilata Amazon.de:stä. Ovat paljon halvempia
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on vissi ero jo siinä miltä harjaaminen tuntuu. Oral b llä kun pesee Loisteen jälkeen, tuntuu kun harjaisi hampaitaan traktorilla. Akku kestää Loisteessa todella pitkään... pari kolme kuukautta. Tässä jo muutama syy miksi Loiste vie voiton perinteisestä sähköhammasharjasta.
Jos joku on varmaa, niin se, ettei akku kestä lähellekään kolmea eikä edes kahta kuukautta, mikäli peset hampaasi 2x2min/päivä. Miksi levität tällaista joutavaa paskaa?
Minä tilasin harjan, mutta tulin katumapäälle ja päätin palauttaa sen. Palautusta varten täytyy soittaa Loisteen asiakaspalveluun saadakseen palautuskoodin. Puhelinpalvelussa oli aina soittaessani ruuhkaa, jonka voi välttää jättämällä soittopyynnön. Takaisin luvataan soittaa muutaman päivän sisällä. Aika lavea käsite, kun paketilla ei kuitenkaan ole loputtomasti palautusaikaa. En uskaltanut luottaa takaisinsoittoon, joten soitin asiakaspalveluun uudestaan seuraavana päivänä. Myynti oli aggressiivista, kuten odotinkin. Myyjä yritti kaikin keinoin saada minut pitämään harja. Sävy oli myös paikoin ikävä. Lopulta myyjä suostui palautukseen ja lupasi lähettää palautuskoodin tekstiviestillä. Koodia ei kuulunut vielä kahden tunnin kuluttua, joten soitin uudestaan asiakaspalveluun. Tällä kertaa jonotus kesti tosi kauan, vaikka olin jonossa ensimmäisenä suuren osan ajasta. Lopulta pääsin läpi, ja myyjä antoi koodin heti. Samaan aikaan puhelimeeni tuli viesti siitä. Tuli jotenkin epämiellyttävä olo kokemuksesta, epärehellinen ja ahdistava. Ehdin jo miettiä, pompotellaanko minua, kunnes palautusaika on mennyt umpeen.
Ne soittaa koko ajan sieltä. Rasittavaa.
Plussaa että akku kestää ja hampaita ei enää vihlo kuten aikaisemmin tavallisella hammasharjalla pestäessä...mut muuten en tiedä onko tuo nyt hintansa väärti koska hampaat ei valkoiset vaikka luvattiin.
Kyllä tällä firmalla on ihan katuosoite Espoossa. Löytyy, jos viitsii edes vähän googlettaa.
Koska olet köyhä😅