Kokemuksia Loiste sähköhammasharjasta
Kommentit (145)
Loiste sähköhammasharja on hyvä tuote.Kävin juuri suuhygienistillä ja hän sanoi plagin vähenneen ja ikenet ei niin arat mut kumminkin.Jatkan käyttöä kunnes taas puolen vuoden päästä taas..Ei ole aivan turha tuote..3
Saman hammasharja saa temusta alle 15e. Alibabasta alle 4e jos tilaa useamman.
Tuotteen kotisivulla ennen ja jälkeen kuvat ovat huijausta. Sama kuva editoituna, jäänyt vielä Photo Editorin leimakin kuvaan.
Mies tilasi vuosi aiemmin ja on suositellut. Tilasin itselle kesällä kun sain puhelimessa saman 40e tarjouksen. Olemme molemmat tosi tyytyväisiä. Hampaat puhdistuu paremmin kuin edellisellä oral b harjalla, jossa monia toimintoja. Lisäksi peseminen on miellyttävämpää. Minulla on takimmaiset hampaat tosi takana ja ollut hankalaa aiemmin pestä yökkimättä. Nyt onnistuu. Alahampaiden sisäreunan alaosassa yhdessä kohdassa ollut pitkään hammaskiveä. Luulin että ei lähde itse vaikka harjasin 4min aamulla ja illalla oralilla. Ekalla kerralla lähti loisteella. Hammasvälit puhdistuu eikä tarvi juuri hammaslankaa käyttää. Minulla on ollut ennen hammasvälisuihku laite millä ei kyllä tee mitään. Olen harkinnut myös lumoral-laitetta. Täytyy varmaan lapsille hankkia loisteet myös.
"Voitin" Loisteelta kilpailusta 90€ lahjakortin eli tuotteelle jäisi hintaa pari kymppiä. Yrittivät myydä puhelun aikana kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta en ollut kiinnostunut.
Lahjakortti tuli postiin, mutta "Voimassa: 30.7.2024" teksti nauratti.
Ei mennyt tilaukseen.
Vierailija kirjoitti:
Pesee kyllä hampaat valkeammaksi kuin vanha pyörivä Oral B.
Minä olen käyttänyt noin 15v Philipsin Sonicarea ja hammaskiveä kertyy nyt niin paljon vähemmän että poisto riittää 2-3v välein kun ennen (pyörivä oral B) kaikki hampaanvälit olivat tukossa jo vuoden jälkeen.
Vaihdoin aikoinaan siksi että pyörivä harja on niin suuri että takahampaiden ulkopintoja oli melkein mahdotonta harjata kun päätä sai survoa voimalla purulihasten ja hampaiden väliin mikä tuhoaa ikenet eikä se sittenkään oikein mahtunut.
Minä nappasin Instasta näiden alekoodin ja mietin jo tilausta. Kun luin Instan esittelytekstejä, totesin että eipä tuo ole sen kummempi kuin Oral B, jota olen käyttänyt useamman vuoden.
Parin viikon päästä myyjä soitteli. Ihan asiallisen tuntuinen naisihminen. Kovasti hän kehui Loistetta ja totesi, että hänen ei ole tarvinnut käydä hammaskiven poistossa sen jälkeen. Totesin, että minulla on ollut ihan sama tilanne Oral B:n kanssa.
Kun tuotteelle olisi jäänyt 90 € lahjakortin jälkeen hintaa se vajaat 40 €, mietin jo tilausta. Kunnes tajusin alkaa kysymyään noista vaihtoharjoista. Sain pitkän esityksen jostain säännöllisestä kuukausitilaamisesta, josta en kyllä pysnyt lainkaan kärryillä. Totesin, että en kuukausitilaajaksi ryhdy - sen verran työn kautta tämä "lisätarvikemyynti" on tuttua. Tämän jälkeen myyjä ystävällisesti kertoi, että laittaa minulle sähköpostiin lisätietoa, jotta voin tutustua rauhassa tähän vaihtoharjojen tilaukseen. Kas kummaa, nyt n. 4 päivää on kulunut eikä sähköpostia ole tullut.
Kun näitä viestejä lukee, totean ainakin itse, että kyseessä on vahvasti mainostukseen perustuvat tuote. Pitäydyn vanhassa Oral B:ssä ja huolehdin harjan vaihdon säännöllisesti. Toisaalta tässä ketjussa aiemmin mainittu Philipsin tuote täytyy varmaan myös tsekata - sen uskon olevan hyvä vaihtoehto tarvittaessa.
Markkinahömppää.
Sähköhammasharjatilaukseni jälkeen pisteliään epämiellyttävä myyjä soitti ja tyrkytti vaihtopääharjapakettidiiliä. Puhelu oli tunkkainen tuulahdus 19902000-luvulta. Myyjä luki myyntipuhetta paperista ja väsytystaktiikalla jankkasi ylimieliseen äänensävyyn, kun kieltäydyin. Sitten naljaili päälle kun sanoin (ties kuin monetta kertaa), ettei minulla ole nyt hyvä hetki puhua tällaista puhelua ja tehdä ostopäätöstä, sillä odotan erittäin tärkeää puhelua muualta. Hänen naljailuunsa vastasin, että haluan lopettaa puhelun, koska ette ole kovin miellyttävä myyjä. Pyrin aina olemaan kohtelias nyt ei enää huvittanut.
Itse hammasharja on hyvä, mutta mielikuvani Loisteesta tahriintui tökerön, ylimielisen markkinointipuhelun myötä. Myös Facebookissa pyörivät mainokset, joissa on oranssit raitansa menettäneen kimalaisen kuva ja teksti Ampiainen yritti pistää ultra-aaltohammasharjaa..., on tökerö. Kimalainen on hyödyllinen, kiltti ja harmiton jättiläinen, tyystin eri hyönteinen kuin arvaamaton, pistämisherkkä ampiainen. Tällaisella mainonnalla hyönteismaailmaa vähemmän tunteville ihmisille opetetaan, että kimalaisen näköinen pullea ja pörröinen lentiäinen = sama asia, kuin viheliäinen ampiainen, joka kannattaa ottaa pois hengiltä ennen kuin se pistää.
"sonic" harjat on kai halvempi valmistaa kun ei tarvita kuin vähärdysmoottori joka ei edes pyöri vaan "pärisee" ja Oral-b ja vastaavat "pyörivällä" (ei pyöri vaan heiluu edes takaisin) varustetut harjat vaativat vähän mekaniikkaa ja ovat sen vuoksi monimutkaisempia ja kalliimpia valmistaa.
Suomen hammaslääkäriliitto kai suosittaa Oral-b:tä sen vuoksi kun saavat siitä rahaa mutta on se testeissäkin vähintään yhtä hyvä kuin Philipsin sonic ... Temun jne laitteet ovat periaatteessa kuin philips, mutta vähän epävarmaa laadultaan.
Jotenkin itse luotan enemmän Oral-b:hen koska harja sentään näkyvästi liilluu ja ei tavitse luottaa että näkymätön värinä (joka kyllä on voimakas ainakin philpisissä) irrottaa lian.
Mutta ne "sonic" harjat ovat siromman näköisiä ja kauniipia kuin Oral-b:n "juntit" harjat ... itse en osannut päättää, niin on Oral-b:tä (eka valinta ja ostos) ja sitten Philipsin sonicarea ja myös manuaalisia harjoja -- kaikki ne puhdistavat, täytyy muistaa hammasvälit erikseen..
Ostin kans, kun mulle tulee paljon hammaskiveä. Kävin 2 kertaa vuodessa hammaskiven poistossa ennen. Nyt riittää 1 kerta. Eli säästöä! (Hammaskiven poisto 116€)
Päihittää kyllä Oral B:n. OralB:ssä paljon kalliimpia ne paremmat versiot. Itselläni on myös Sonicare. Pidän siitäkin, ja harjaksia tilattava netistä tai haettava Gigantista. Silti Loiste on monipuolisempi. Hinta oli satasen. Mielestäni hintalaatusuhde on loistava!
Tiedän, että tähän on omat harjakset, samaa hintaluokkaa kuin Sonicaren. Ihan ok.
Hampaat ovat niin tärkeät, että tämä satsaus kyllä kannatti.
En osaa sanoa onko Loiste huijaus. Kaikesta saa huijauksen, jos niin haluaa uskoa. Mulle riittää, että tuote oli parempi kuin skeptikkona odotin! Leegot on kunnossa ja valkeat.
Onks kukaa testannu käykö mitkään kaupasta ostettavat harjaspäät tähän Loisteeseen? Tai tilattavat mut halvemmat 😬
Erittäin hyvä laite. Itse vuosikymmeniä kun tupakoin ja hampaat aika keltaiset niin nyt on paljon vaaleammat hampaat.
Pari kertaa vuodessa lataat🤣 Taitaa pesukin olla peräti kuukausittaista😂
Slmiin pissimistä. En ole mikään oral fani, mutta toimivat kunhan akkuna on litium (NiMH väsyy tehottomaksi todella nopeasti) ja vaihtaa harjan esim. kerran kuukaudessa. Vaihtoharjan hinta on lopulta halpa verrattuna hammaslääkärin palveluihin.
Vierailija kirjoitti:
Slmiin pissimistä. En ole mikään oral fani, mutta toimivat kunhan akkuna on litium (NiMH väsyy tehottomaksi todella nopeasti) ja vaihtaa harjan esim. kerran kuukaudessa. Vaihtoharjan hinta on lopulta halpa verrattuna hammaslääkärin palveluihin.
Mulla ei Oral b oikein toimi. Monta vuotta olen käyttänyt, mutta tyytyväinen en todellakaan ole. Testaan nyt ultra-aaltoharjaa, eri merkkiä kylläkin kuin tuo Loiste. Loiste turhan kallis omaan makuun.
Hei tuote vaikuttaa puhdistavan hampaat hyvin, sellainen tunne muutaman käyttökerran jälkeen. Mutta en missään nimessä suosittelisi henkilölle jolla on tinnutusta. Itselläni muutaman käyttökerran jälkeen korvani alkoi soimaan, onneksi vain muutaman kerran hetkeksi noin puoleksi tunniksi. Toivon todella ettei tule pysyvää vaivaa. Enää en aio tuotetta käyttää. Olen käyttänyt Oral sähköhammasharjaa yli 10v ja ei ole aiheuttanut mitään korvien soimista. Myöskään suuhygienistin ultraäänipuhdistus ei ole aiheuttanut tinnitusta, vaikka siinä hoito kestää kymmeniä minuutteja.
Arvaan, että on joku kiinamerkki jotain myydään suomessa 100e. Vaihtoharjat päälle 20e / 5 kpl.
Tilasin kiinasta hammasharjaan 5e / 12kpl vaihtopäitä.
Vierailija kirjoitti:
Juurikin näin, mainoskikka
Juurikin ei ole oikea sana, vaan sanaväännös.
Mulla on niin huijattu olo. Voitin kanssa ns, 90e lahjakortin että maksettavaa jäi vähän alta 40e. Tai ainakin luulin niin . Harja tuli ja avasin paketin kun myyjä oli sanonut puhelimessa että saa tutustua 14päivää rauhassa kotona. Kun otin varren paketista ja käynnistin sen niin ääni otti korviin että tuli melkein menieren kohtaus päälle. Soitin asiakas palveluun että palauttaisin harjan. Ei kuulemma käy kun olen avannut paketin ja kävi ilmi että olen sitoutunut muka kauppaan jossa lähetetään harjoja 189e edestä. Että mulla on nyt sitten harja ja en voi käyttää ja maksan harjas paita sitten seuraavat pari vuotta. Et koko homm täyttä huijausta jos niitä harjaspäitäkään ei voi peruuttaa joita en ole edes saanut. En tiedä miten tällänen huijaus myynti vaan jatkuu??
Mulla on Philipsin Sonicare. Ihan vastaava. Tykkään pienemmästä harjaspäästä kuin vanhassa Oralissa. Mulla on kaikki viisurit tallella ja niiden peseminen on haastavaa. Pesutulos on takuulla parempi kuin vanhassa harjassa.
Valkaisutoimintoon en omassa tapauksessani usko, mulla on hieman kellertävä hammasluu eikä sitä saa valkoiseksi kuin laminaateilla
:D Vaihda nyt edes kirjoitustyyliä välillä, älykääpiö. Todella noloa.