Poliisi ei tiennyt että lintu oli harvinainen lunni ja ampui se
Ilmeisesti väsynyt lunni ei jaksanut nälissään lentää ja poliisi ampui sen. Metsästäjät taas ei saa ampua mitään jos ei tiedä mitä ampuu. Mtv ja karjalainen lähteenä.
Lunni on vielä helposti tunnustettava laji.
Kommentit (145)
Vieraslajit tuo tauteja. Oikea ratkaisu.
Oli Lunni-Kalle lentänyt kunnon taipaleen.
Tyypillistä maalaisen luontotietämystä.
No nyt se on vielä harvinaisempi. Arvo kasvoi.
Vierailija kirjoitti:
Vieraslajit tuo tauteja. Oikea ratkaisu.
Lentäähän pääskynenkin afrikasta asti suomeen. Mitä tauteja muka tänne tulee lintujen mukana?
Miks pitää heti tappaa? Pitikö päästä pätemään aseen kanssa?
Täytyy olla talvivaatteissaan varovainen kylillä poliisien kanssa, jos eivät tunnistakkaan. Tämä on kohta tosiaan kuin Amerikka.
Paljonkohan poliisi sakottaisi mua, jos mä olisin ampunut sen lunnin? Ja tietenkin vielä tuhansien eurojen korvaukset valtiolle suojellun luontokappaleen julmasta surmasta.
Katsoin artikkelia ja kuvaa. Itketti ja kävi sääliksi lintu, hangella. En pystynyt katsomaan videota vielä. Sattuiko ampuminen pieneen? Söpö lintu on.
Oliko se uhaksi yleiselle järjestykselle vai miksi se piti ampua? Poliisi pelkäsi henkensä edestä?
Vierailija kirjoitti:
Täytyy olla talvivaatteissaan varovainen kylillä poliisien kanssa, jos eivät tunnistakkaan. Tämä on kohta tosiaan kuin Amerikka.
ainakaan ei kannata ontua etteivät tule lopettamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vankilaan oppimaan
Ei lunni oppisi mitään vaikka olisi elossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ainakaan ei kannata ontua etteivät tule lopettamaan.
Eikös lunnit kävele vähän kuten pingviinitkin?
Lunni olisi pitänyt tunnistaa (oli tullut pihaan) ja sitten viedä villieläinhoitolaan. Tuo ampuminen on selvä rikos, ei ole ajateltu yhtään! Hyvää mainosta Pohjois-Karjalalle, taas.
Susi-seriffi selittemässä. Itse ei erottanut ilveksen jälkiä suden jäljistä ja sen seurauksena täysin viaton metsästäjä oli tutkintaa varten pidätettynä kolme vuorokautta eli maksimimäärän.
Lintuja on muutenkin liikaa, niitä saisi listiä enemmänkin. Ovat hirveä riesa, eikä niistä ole mitään hyötyä.
Vierailija kirjoitti:
Lintuja on muutenkin liikaa, niitä saisi listiä enemmänkin. Ovat hirveä riesa, eikä niistä ole mitään hyötyä.
Metsästjänä oon huomannut, että jo ammuttuja on paljon helpompi verrata lintukirjan kuviin kuin lentäviä