Päästäisitkö poikaystävän/avopuolison kahdeksi viikoksi ulkomaanreissulle kavereiden kanssa?
Miten on? Ollaan 25 v ja seurusteltu nelisen vuotta. Tarjouduin lähtemään mukaan ja maksamaan matkani, mutta haluaa kuulemma ehdottomasti lähteä vain kavereiden kanssa.
Kommentit (144)
Vierailija kirjoitti:
Se riippuu millaisessa asemassa itse olet suhteessa. Jos olet tasoltasi huonompi ja miehesi on naisten mieleen, et voi tietenkään päästää. Mahdollisuuden tullen pettää kyllä. Toista pitää ohjata tekemään oikeita päätöksiä, sinun täytyy estää kaikin tavoin toisen mahdollisuudet pettää.
Jos et tee sitä, saat syyttää itseäsi miksi et tehnyt mitään suhteen hyväksi. Se ei ole luottamus pulaa, vaan järkevää parisuhde suunnittelua.
Tästä olen kyllä täysin eri mieltä. Pitäisin pettämisriskiä suurempana, jos reissuun lähtijä on tasoltaan huonompi. Sehän on sellaista itsetunnon kohotusta, markkina-arvon tarkistusta jne. Siihen päätyy helpommin, jos on huono itsetunto, ja tilanteessa, jossa sulla on todella tasokas kumppani, saatat kokea alemmuutta kumppaniisi nähden ja näin ollen päätyä pettämään.
Me reissataan kyllä molemmat kavereiden kanssa. Riippuen vähän vapaa-ajan määrästä, mutta esim. itselläni on 5vko vuosiloma ja en kyllä ihan kahta viikkoa siitä kuitenkaan laittaisi kavereiden kanssa reissuun. Viikon kyllä ja loput sitten perheen kanssa.
Kyllä mekin naisten reissussa biletetään usein ja pakko myöntää, että onhan siinä sellaista flirttiä välillä joidenkin miesten kanssa. En ole kuitenkaan itse koskaan pettänyt näissä reissuissa, joten jaksan uskoa, ettei miehenikään petä omilla reissuillaan. Taitavat iltaisin enemmänkin keskittyä pubeissa kaljoitteluun jne. kuin jossain yökerhossa pyörimiseen. Pubissa yleensä istutaan omassa porukassa.
Tottakai pientä mustasukkaisuutta puolin ja toisin on ilmoilla näiden reissujen yhteydessä, mutta ehkä se nyt on jossain määrin ihan tervettäkin. Viestitellään kuitenkin toisillemme reissun aikana ja välillä ehkä soitetaankin. Tietää, että on se kumppani vielä mielessä, vaikka reissussa ollaankin.
Miten niin "päästäisinkö?" Olen nainen, eikä minulle tulisi mieleenkään yrittää käskyttää miesystävää.
Tietääkseni parisuhde ei vie kumppanilta itsemääräämisoikeutta. Aikuiset ihmiset tekevät itse omat päätöksensä. Missä kohtaa aloittaja on alkanut harhaisesti luulla, että hänellä on jokin oikeus puuttua siippansa vapaaseen tahtoon?
Toki voi kertoa mahdollisen negatiivisen mielipiteensä ns. jätkäreissusta, mutta se mies tekee kyllä silti itse oman päätöksensä.
Ja jos tämä ei miellytä, niin se on voi voi. Toista ihmistä ei ole oikeutta muuttaa tai käskyttää, kun aikuisten kesken ollaan. Ainoa oikeus on valita parempaa seuraa.
Mustasukkaisuuteen on vain muutama syy:
- Ei ole tullut rakastetuksi omana itsenään kun oli lapsi, jolloin ei rakasta itseään terveellä tavalla ja silloin on loogista olettaa ettei kukaan muukaan rakasta ja tulee petetyksi tai jätetyksi. Käsittelemättömän trauman oksentamista viattoman kumppanin niskaan.
- On oikeasti tullut todella traumaattisesti petetyksi - malliin yllätti siipan parhaan kaverin kanssa sängystä tms. - ja jälleen ITSE LAIMINLYÖNYT trauman käsittelyn, jolloin oksentaa sitä viattoman siipan niskaan.
- On itse taipuvainen pettämään, sillä alitajuisesti ihminen olettaa muiden toimivan samoin kuin itse toimii.
Nämä kolme ovat minulle dealbreakereitä myös silloin kun ne eivät aiheuta mustasukkaisuutta, joten mustasukkaiselle olen kiitollinen siitä, että hän paljastaa itse minulle hyvän syyn katkaista suhde.
Joo mutta ei se lähtisi. Parin päivän laivareissulle kyllä lähtisi ja on ollutkin mutta ei yhdessäkään tehdä noin pitkiä reissuja. Ollaan selkeästi vanhempia kuin ap joten biletys ei ole kummankaan juttu enää.