Siis käyttääkö joku oikeasti perunamuusijauhetta lisukkeena ruoka-annoksissa? En käsitä
Miten helppoa on tehdä itse muussi. Noissa jauheissa on vaikka mitä lisättyjä arominvahventeita ja lisäaineita yäks
Kommentit (155)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helppoa? Kai perunat pitää keittää ensin??
Sepä onkin ihan helvetin vaikeaa laittaa perunat ja vesi kattilaan ja antaa kiehua kunnes perunat ovat kypsiä :D
Perunoiden peseminen, kuoriminen ja paloittelu tuosta kätevästi unohtui.
Totta. Ne osatakseen pitää olla vähintään ydinfysiikan tohtorin tutkinto :D
Helppouden määritelmää toi ei mun mielestä silti täytä. Työvaiheita on paljon, ja ne on inhottavia. Pastan keittämistä kutsuisin helpoksi.
Mä siis rakastan hyvinkin monimutkaista ruoanlaittoa, mutta perunoiden peseminen ja kuoriminen on mun mielestä ihan vihonviimeistä touhua, yäk.
En kyllä silti käytä pussimu
Helppo on eri asia kuin mieluinen. Helppo on myös eri asia kuin nopea. Helppo on asia, joka ei vaadi juurikaan opettelua ja onnistuu lapseltakin. Tästä syystä perunoiden kuoriminen, pilkkominen ja peseminen ovat ihan yhtä helppoja asioita kuin pastan keittäminenkin. Ero on vain siinä, että ensin mainittu on hitaampaa ja ehkä epämieluisampaa kuin jälkimmäinen. Pitkälti kyse on myös asenteesta.
Vierailija kirjoitti:
Pahan makuista. Eipä ole iso vaiva käyttää tuoreita perunoita.
Mausta se muusi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mausta se muusi.
Ei peity sivumaku maustamisella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mausta se muusi.
Joka kerta maustan, kun teen muussia perunoista. Mutta en käytä mausteena esim. hiivauutetta ynnä muita pussimuussin raaka-aineita.
Vierailija kirjoitti:
Miten joku voi pillastua noin kovasti siitä, etteivät kaikki pidä perunamuusijauheista??? Mt-ongelmia todellakin tällä pussimuusifanilla
Miksi jankutat mt-ongelmasta koko ajan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helppoa? Kai perunat pitää keittää ensin??
Sepä onkin ihan helvetin vaikeaa laittaa perunat ja vesi kattilaan ja antaa kiehua kunnes perunat ovat kypsiä :D
Perunoiden peseminen, kuoriminen ja paloittelu tuosta kätevästi unohtui.
Totta. Ne osatakseen pitää olla vähintään ydinfysiikan tohtorin tutkinto :D
Kaikilla ei ole, eikä myöskään terveitä käsiä :D
Miksi pitäisi olla? Siis ydinfysiikan tohtorin tutkinto. Kuitenkin jo 10-vuotias lapsi osaa pestä, kuoria ja
Eli et osaa.
Ihminen joutuu syömään monta kertaa päivässä. Kai joskus saa oikaista, kun ei ole palvelusväkeä kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten joku voi pillastua noin kovasti siitä, etteivät kaikki pidä perunamuusijauheista??? Mt-ongelmia todellakin tällä pussimuusifanilla
Se projisoi omia mielenterveydenongelmiaan täällä.
Vierailija kirjoitti:
Ihminen joutuu syömään monta kertaa päivässä. Kai joskus saa oikaista, kun ei ole palvelusväkeä kotona.
EI SAA! Perunat pitää viljellä itse (myös talvella).
Vierailija kirjoitti:
Helppoa, et ole tosissasi. En ole ikinä jaksanut sitä edes kertaa kokeilla. Nyt on tavoitteena vaihtaa muusijauhe pakastemuusi aineksiin.
Meillä nopeissa arkiruuissa käytettiin pitkään pakastemuusiaineksia. Viikonloppu ruuan yhteydessä, tottakai, tehdään muusi itse perunoista. Kerran oli sitä Lidlin perunamuusijauhetta tarjouksessa. Koskaan ei oltu kokeiltu. Se Lidlin jauhe, laatikossa useampi pussi, voitti maussa ja koostumuksessa kaikki pakasteperunamuusit!
Sillä mennään nyt nopeissa arkiruuissa.
Viikonloppuna, tottakai, oikea itse tehty muusi!
Nyt on kyllä ihan pakko TILATA KOTIIN RUOKAKULJETUS JOSSA ON HUONOLAATUSINTA PUSSIPERUNAMUUSSIJAUHETTA, IHAN USEAMPI PAKKAUS.
Saako tämä Lidlin jauheen mainostaja hyvätkin provikat kampanjoinnistaan täällä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helppo tehdä, mutta itselläni haasteellista välillä ehtiä kauppaan. Siispä kun kaikki tuoretuotteet on syöty, tukee syötyä esimerkiksi jauheesta tehtyä muusia ja tonnikalaa.
Miten voi olla mahdollista, ettei ehdi kauppaan, vaikka ne ovat auki aamutuimasta iltamyöhään jokaisena vuoden päivänä?
Esimerkiksi kymmenien kilometrien matka? Vuorokaudessa on vain 24 tuntia ja siihen pitää mahduttaa töiden lisäksi myös lepoa.
Tuskin ap, joka ilmeisesti asuu jossain suuren kaupungin keskustassa, moista voi käsittää. Ihmiset on kyllä täysin ajattelemattomia urpoja nykyään, vaikka kaikki maailman tieto on koko ajan saatavilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helppoa, et ole tosissasi. En ole ikinä jaksanut sitä edes kertaa kokeilla. Nyt on tavoitteena vaihtaa muusijauhe pakastemuusi aineksiin.
Meillä nopeissa arkiruuissa käytettiin pitkään pakastemuusiaineksia. Viikonloppu ruuan yhteydessä, tottakai, tehdään muusi itse perunoista. Kerran oli sitä Lidlin perunamuusijauhetta tarjouksessa. Koskaan ei oltu kokeiltu. Se Lidlin jauhe, laatikossa useampi pussi, voitti maussa ja koostumuksessa kaikki pakasteperunamuusit!
Sillä mennään nyt nopeissa arkiruuissa.
Viikonloppuna, tottakai, oikea itse tehty muusi!
Täytyypä kokeilla tuota Lidlin muusijauhetta,kiitos vinkistä kaikille!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mausta se muusi.
Joka kerta maustan, kun teen muussia perunoista. Mutta en käytä mausteena esim. hiivauutetta ynnä muita pussimuussin raaka-aineita.
Minä käytän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lue nuo viestit uudelleen. Länkytetään AP.n ahterin pyyhkimisestä ja ties mistä.
Sellaista sontaa ei terve ihminen suolla näppikseltään, kun kyse on perunamuusijauheesta .
Joku sai ap.n kysymyksestä ihan hillittömän raivarin, suuri osa viesteistä on ihan sekopäisiä.
Minäkin olen usein ihmetellyt, ostaako kukaan perunamuusijauheetta. Selvästi se on suosittu tuote, kun sitä useita erilaisia kaupassa myydään. Lähinnä siksi ihmettelen, että minun mielestäni se on pahaa, enkä muutenkaan ole suuri perunamuusin ystävä. Niihin ruokiin, mihin se sopii, voin tehdä muusin itsekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helppo tehdä, mutta itselläni haasteellista välillä ehtiä kauppaan. Siispä kun kaikki tuoretuotteet on syöty, tukee syötyä esimerkiksi jauheesta tehtyä muusia ja tonnikalaa.
Miten voi olla mahdollista, ettei ehdi kauppaan, vaikka ne ovat auki aamutuimasta iltamyöhään jokaisena vuoden päivänä?
Esimerkiksi kymmenien kilometrien matka? Vuorokaudessa on vain 24 tuntia ja siihen pitää mahduttaa töiden lisäksi myös lepoa.
Tuskin ap, joka ilmeisesti asuu jossain suuren kaupungin keskustassa, moista voi käsittää. Ihmiset on kyllä täysin ajattelemattomia urpoja nykyään, vaikka kaikki maailman tieto on koko ajan saatavilla.
Ei tuo ollut ap:n kommentti. Meidän maalla asuvien, jos keiden pitää huolehtia, että kauppakäynnille jää aikaa, kun tänne ei voi woltata eikä voi kipaista lähikaupasta hakemassa maitoa, jos se pääsee loppumaan. Kun matkaa kauppaan on useampi kilometri, silloin varataan erikseen aikaa kauppakäynnille. Kiireet ovat kaupunkilaisten keksintöjä.
t. se, joka ihmetteli, miten ei ehdi kauppaan
Käytän just sitä lidlin muusia rieskoihin usein. Joskus suurustan sillä lähes valmista ruokaa, jos näyttää kostealta.
Hyvää se on. En tee oikeastaan koskaan muusia. Ranskalaisetkin teen aina kuorineen ja kuoriperunoita syödään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mausta se muusi.
Minä käytän.
Minä myös. Valmistan hiivauuteen itse kasvattamalla hiivaa alakerrassani ja uuttamalla sieltä tarpeen mukaan.
t. Ritu 150kg
Mä käytän yleisperunoita ruoanlaitossa, enkä säilytä niitä jääkaapissa.