Väittely miehen kanssa, voiko 2 tunniksi pöydälle unohtunutta leipää syödä?
Leivällä on margariinia, meetvurstia, paprikaa ja juustoa.
Itse en uskaltaisi syödä, mies väittää että voi hyvin syödä.
Mitä olette mieltä?
Kommentit (72)
No voi, mikä siinä olisi muka pilalle mennyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jos leivän päällä olisi majoneesia tai lohta, niin sitten voisi olla hiukan riskialtista.
No ei olisi kahdessa tunnissa. Valoja tauluun nyt!
No ihan taatusti vähintäänkin lohi ja majoneesi pilaantuvat huoneenlämmössä kahdessa tunnissa. Laita itse valoja tauluusi, vai puuttuuko koko taulu?!
Hierotko sinä niihin paskaa valmistusvaiheessa vai millä ihmeellä ne voisivat pilaantua parissa tunnissa?
Lue siitä, ida ri https://www.iltalehti.fi/terveys/a/2015070119956744
Lue itse, pässi. Pilaantuminen alkaa siitä kun leipään kosketaan. Se ei ole PILALLA jos se on ollut 2 tuntia lämpimässä.
Et ole sitten koskaan tainnut syödä mistään buffet-pöydistä tai esim.eväsleipiä.
Mikään mainitsemistasi leivänpäällysteistä ei parissa tunnissa pilaannu.
Minä söisin, yleensä pilaantuneen ruuan erottaa haistamalla ja maistamalla. 2h voikku ei ehdi toki pilaantua, yön yli seissyttä tutkisin tarkemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jos leivän päällä olisi majoneesia tai lohta, niin sitten voisi olla hiukan riskialtista.
No ihan taatusti vähintäänkin lohi ja majoneesi pilaantuvat huoneenlämmössä kahdessa tunnissa. Laita itse valoja tauluusi, vai puuttuuko koko taulu?!
Jännä kun esimerkiksi grillikioskeilla ja pikaruokaloissa ne majoneesit ovat huoneenlämmössä ihan koko liikkeen aukioloajan. Eikä taatusti mene miksikään. Ja juhlissa jos on tarjolla jotain vaikkapa lohinappeja niin kummasti säilyvät pöydällä tuntikausia. Tuli vaan mieleen.
Ap ei voi juoda maitoakaan jos tölkin parasta ennen-päiväys on tänään.
Onko tämä joku vitsi? Toivottavasti ap ymmärtää, kuinka onnellisessa asemassa hän on, jos väittelyn aiheet ovat tuota tasoa.
Ihan lapsellinen juttu. Voiko joku olla noin tietämätön.
Sama kuin olisi eväsleipä repussa.
Miten tuollaisesta tulee edes keskustelua. Toinen syö ja toinen on syömättä tai molemmat ovat syömättä.
Vierailija kirjoitti:
Synkkäreillä, häissä, hautajaisissa on tuollaisia leipiä ollut tarjolla tuntien ajan.
Hyvä pointti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on reissutyöpäivinä eväsleivät ja ties mitkä appeet autossa jostain aamuneljästä lähtien ja ihan hyvin olen pysynyt hengissä, vaikka viimeisiä eväitä on tullut syötyä iltakymmeneltä. Hellekeleillä joskus ällöttää, mutta normilämpötiloissa tai pakkasessa en jaksa edes miettiä asiaa. Ei ole vielä iskenyt ruokamyrkytys :)
Et sitten ole kuullut kylmäkalleista ja kylmälaukuista? Niitä saa ihan eväskoossa.
Niinhän niitä saa, mutta harvemmin mulla pidemmillä reissuilla on mahdollisuutta käyttää pakastinta, joskus ei ole edes jääkaappia. Silloin kylmäkalleista ja -laukusta ei ole juuri hyötyä ekan reissupäivän jälkeen.
Pari kylmäkallea ja jäädytä vielä 1,5 l limsa tms pulloon vettä ja styroksinen kylmälaukku. Saat ainakin pariksi vrk leivät viileään.
Itse söisin myös apn mainitsemaan leivän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä kun esimerkiksi grillikioskeilla ja pikaruokaloissa ne majoneesit ovat huoneenlämmössä ihan koko liikkeen aukioloajan. Eikä taatusti mene miksikään. Ja juhlissa jos on tarjolla jotain vaikkapa lohinappeja niin kummasti säilyvät pöydällä tuntikausia. Tuli vaan mieleen.
Ostaisitko kahvilassa huoneenlämmössä säilytetyn lohi-majoneesileivän?
Vierailija kirjoitti:
Taivas mikä urpåja täällä. Siinähän syötte pilaantunutta leipää ja saatte ruokamyrkytyksen. Tyhmyydestä sakotetaan.
Eipä ole tullut moisesta ruokamyrkytystä. En ole ollut vatsataudissa kuin joskus lapsena kerran tai kaks ja käyn jo kuutta kymppiä.
Tosin ne jotka ovat hysteerisiä tällaisissa asioissa, ovat usein kipeänä ja ehkäpä syynä liian hyvä hygienia, mitään ei sitten kestetä. Näillä on aina kauhea stressi monista asioista. Rennompi ote ja vähemmän pelkoa, niin hyvä tulee.
No kaikesta näköjään ihmiset väitteleekin.
Siis miten tuosta voi väitellä? Ei kai kumpikaan ole pakkosyöttämässä toista? Se syö, joka haluaa syödä.
Voii jumankekka. Yötyöläisenä syön usein illalla laukun pohjalta leivän joka on jäänyt evääksi edelliseltä yöltä. Siis sellainen 24 h kiekka leivällä. Nuuhkaisen ja jos ei haiskahda eltaantuneelle, niin poskeen vaam. Ripuleitta selvitty
Vierailija kirjoitti:
Miten tuollaisesta tulee edes keskustelua. Toinen syö ja toinen on syömättä tai molemmat ovat syömättä.
Itse en suostuisi asumaan samassa taloudessa ihmisen kanssa joka paiskoo ruokaa huvikseen roskiin. Todellakin siitä syntyisi keskustelua ihan väkisinkin.
Suomessa syötetään vanhuksille ja koululaisille ala-arvoista sotkua, sikojen ruokaa, jotka tehdään satojen kilometrien päässä. Samalla joku kermap...e miettii, voiko kaksi tuntia huoneenlämmössä ollutta voileipää syödä.