Sopiiko keitto juhlaruuaksi?
Kommentit (29)
Sopii. Riippuu tietysti keitosta. Hyvää leipää muutamia erilaisia vaihtoehtoja sen kanssa niin hyvää on :)
Keittoa alkuun ja sitten pääruokaan käsiksi.
Vierailija kirjoitti:
Joo hautajaisiin.
Kyllä ja muihinkin juhliin.
Vierailija kirjoitti:
Keittoa alkuun ja sitten pääruokaan käsiksi.
Ihan pääruoaksikin käy.
Sopii vaikka lohikeitto kun vähän hifistelee ja laittaa puolet kuohukermaa.
Lohikeitto ainakin. Äläkä pihtaa kalan määrässä.
Alapeukuttajat: miksi mielestänne ei sopisi?
Vierailija kirjoitti:
Olen mies ja teen itse kalakeiton.
Yksi parhaista saamistani juhlaruoista on ollut lihakeitto. Se oli taitavasti ja hyvistä raaka-aineista valmistettu, maultaan perinteinen. Sen kanssa tarjottiin mm. tuoretta leipää ja juustoa. Juomaksi otin kotikaljaa, mutta muistaakseni punaviiniäkin oli tarjolla.
Juhlat olivat isäntäväen kotona järjestetyt, vuodenaika syksy.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Lohikeitto nyt ainakin. Muuten keitot yleensä alkuruokina (esim. sosekeitot). Joku hernekeitto/lihakeitto menee enemmän talkooruoan pariin. Omasta mielestäni.
Onhan niitä vaikka mitä, savuporokeittoa, linssikeitoissa useita hyviä variaatioita, katkarapukeittoa.. jne. Turhaan pidetään pelkkänä arkiruokana tai yksinkertaisena ja ei-täyttävänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen mies ja teen itse kalakeiton.
?
Faith kirjoitti:
Yksi parhaista saamistani juhlaruoista on ollut lihakeitto. Se oli taitavasti ja hyvistä raaka-aineista valmistettu, maultaan perinteinen. Sen kanssa tarjottiin mm. tuoretta leipää ja juustoa. Juomaksi otin kotikaljaa, mutta muistaakseni punaviiniäkin oli tarjolla.
Kyllä, samoin minulla. Harvoin saa todella hyvin tehtyä lihakeittoa, sellaista missä on laadukas, murea liha ja hyvistä tuoreista juureksista muut raaka-aineet
Vierailija kirjoitti:
Onhan niitä vaikka mitä, savuporokeittoa, linssikeitoissa useita hyviä variaatioita, katkarapukeittoa.. jne. Turhaan pidetään pelkkänä arkiruokana tai yksinkertaisena ja ei-täyttävänä.
Savuporokeitto koskenlaskijalla olisi varma hitti, linssit ja nuo ekoväen sösselit sopivat ehkä heidän omiin pilvenpolttojuhliin mutteivät missään olosuhteissa yleisesti tarjottavaksi.
Tämä tai sen variaatiot ovat kokeilemisen arvoisia.
Vierailija kirjoitti:
Faith kirjoitti:
Kyllä, samoin minulla. Harvoin saa todella hyvin tehtyä lihakeittoa, sellaista missä on laadukas, murea liha ja hyvistä tuoreista juureksista muut raaka-aineet
Eilen ja tänään söin juuri tuollaista lihakeittoa. Itse tein ja teen aina. En koe lihakeittoa juhlaruoaksi. Mielestäni on ankea juhla jos on keitto ainoana ruokana. Jotain sose- ja linssikeittoja juhlaan, ei kiitos. Oikein puistattaa jos lihakeiton kanssa tarjottaisiin punaviiniä, eihän se sovi maultaan ollenkaan siihen.
Vierailija kirjoitti:
Ei linssi- eikä papukeittoja juhliin! Joku roti sentään, kiva sitten nauttia juhlaruuista ja jälkiruokatarjoiluista suolikaasujen lemussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Savuporokeitto koskenlaskijalla olisi varma hitti, linssit ja nuo ekoväen sösselit sopivat ehkä heidän omiin pilvenpolttojuhliin mutteivät missään olosuhteissa yleisesti tarjottavaksi.
Tottakai riippuu ihan vieraista mikä keitto sopii. Itse en ole pilveä enkä muutakaan huumetta edes kokeillut enkä ole ekoväkeä siinä mielessä kuin oletan sinun tarkoittavan - mutta ystäväpiirissäni, ihan akateemistenkin kesken syömme myös linssikeittoa. Ei kai tässä tarvitse muistutella että joku saattaa olla allerginen kalalle/äyriäisille/paprikalle yms vaan heitellä ideoida, eiköhän juhlien järjestäjä osaa valmistaa sitä mikä "omillensa" sopii.
N51
Tottakai! Vaikka simpukkakeitto.