Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö ihmisillä hälytyskellot soi jos paino on noussut 20 kg

Vierailija
24.01.2024 |

Täytyyhän jatkuva painonnousu saada loppumaan.

Kommentit (160)

Vierailija
101/160 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö naiset katso itseään koskaan ilkosillaan peilistä? Luulisi tajuavan, kun peilissä näkyy vastasyntynyttä lasta muistuttava poimukasa.

Vierailija
102/160 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä soi kellot, en vaan pysty korjaamaan asiaa. En tiedä miksi. 

Niin, ylensyönti lienee mielenhäiriö. Kannattaa varmaan puhua jollekin? Muutenhan laihduttaminen on yksinkertainen asia, syö vähemmän. 

Ei se ole yksinkertaista, eihän silloin ylipainoa kenelläkään oiskaan. Mä sairastan Crohnin tautia ja 3 vuodessa on tullut painoa lisää yli 30kg. Paino ennen sairastumista oli 68kg ja nyt liki 100kg. Kärsin raudanpuuteanemiasta ja anemiasta muutenkin sillä ravintoaineet ei meinaa imeytyä vuotavan suoliston vuoksi. Jatkuvasti isoja määriä kortisonia ja biologisia tiputuksia. Syön ns.sairaalaruokaa eli suolat, sokerit ja kovat rasvat on minimissä. Myös keliaakikon ruokavalio karsii jo itsestään turhat pullat, leivät ja herkut pois. Tän lisäksi kilpirauhasen vajaatoiminta kylkiäisenä. Paino ei vaan putoa. Osastolla ollessani 4 viikkoa punnittiin joka aamu ja saapumis- ja lähtöaamujen ero oli -350g, eli ei ole syömisistä kiinni. Kun ikä huitelee 5-kympin tietämillä niin alkavat vaihdevuodet tekee lisäksi oman osuutensa. Oliko sulla vielä lisää hyviä neuvoja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/160 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö naiset katso itseään koskaan ilkosillaan peilistä? Luulisi tajuavan, kun peilissä näkyy vastasyntynyttä lasta muistuttava poimukasa.

Eli jälleen kerran ylipaino on VAIN naisten juttu 🤦 Kaikki suomalaiset miehet on treenattuja, timmissä kunnossa olevia veistoksellisia uroita. Just joo ja lehmät lentää.

Vierailija
104/160 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten isoja vaatteita ihminen on ostanut, jos me samat mahtuu päälle 30 kg painavampana? Mulla kyllä kiristi jo edelliset vaatteet enkä halunnut niitä käyttää kun lihoin 10 kg. Ja huomaan peilistä kyllä myös jos tulee 5-10 kg. No toisaalta, olen lyhyt (162 cm) että minussa ehkä näkyy helpommin kuin pitkässä varressa.

Niin no tuossahan tuo luki, että ympärysmitat kasvoivat 10 cm kun lihoin 30 kg. Tälläkin hetkellä päälläni oleviin vaatteisiini saisin kyllä 10 cm ympärysmittaa mahtumaan lisää vaikka eivät mitään telttoja ole. Tiukimmat farkut vaihdoin toki pari kokoa pienempiin kun laihdutin nuo 30 kg pois, silloin oli koko 42 ja nyt 38 tai 40. Ennen lihomista ja sen aikana olin käyttänyt aika paljon hameita ja mekkoja, mikä oli varmaan yksi syy ettei lihomista niin huomann

Olet kyllä ihme selittäjä :)

Vierailija
105/160 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä soi kellot, en vaan pysty korjaamaan asiaa. En tiedä miksi. 

Niin, ylensyönti lienee mielenhäiriö. Kannattaa varmaan puhua jollekin? Muutenhan laihduttaminen on yksinkertainen asia, syö vähemmän. 

Ei se ole yksinkertaista, eihän silloin ylipainoa kenelläkään oiskaan. Mä sairastan Crohnin tautia ja 3 vuodessa on tullut painoa lisää yli 30kg. Paino ennen sairastumista oli 68kg ja nyt liki 100kg. Kärsin raudanpuuteanemiasta ja anemiasta muutenkin sillä ravintoaineet ei meinaa imeytyä vuotavan suoliston vuoksi. Jatkuvasti isoja määriä kortisonia ja biologisia tiputuksia. Syön ns.sairaalaruokaa eli suolat, sokerit ja kovat rasvat on minimissä. Myös keliaakikon ruokavalio karsii jo itsestään turhat pullat, leivät ja herkut pois. Tän lisäksi kilpirauhasen vajaatoiminta kylkiäisenä. Paino ei v

Huomasit siis itsekin, että sairaalaruualla ei laihdu. Silti uskot, että syömisissä ei ole vikaa. Oletko ihan viisas?

Vierailija
106/160 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten isoja vaatteita ihminen on ostanut, jos me samat mahtuu päälle 30 kg painavampana? Mulla kyllä kiristi jo edelliset vaatteet enkä halunnut niitä käyttää kun lihoin 10 kg. Ja huomaan peilistä kyllä myös jos tulee 5-10 kg. No toisaalta, olen lyhyt (162 cm) että minussa ehkä näkyy helpommin kuin pitkässä varressa.

Niin no tuossahan tuo luki, että ympärysmitat kasvoivat 10 cm kun lihoin 30 kg. Tälläkin hetkellä päälläni oleviin vaatteisiini saisin kyllä 10 cm ympärysmittaa mahtumaan lisää vaikka eivät mitään telttoja ole. Tiukimmat farkut vaihdoin toki pari kokoa pienempiin kun laihdutin nuo 30 kg pois, silloin oli koko 42 ja nyt 38 tai 40. Ennen lihomista ja sen aikana olin käyttänyt aika paljon hameita ja mekkoja, mik

Niin, eli sulla ei ollut mitään muuta annettavaa?

Vierailija
107/160 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä läskit miehet? Hyi hitto.

Vierailija
108/160 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus 105'lle. Pakko vittuilla? Onko sun vaikea käsittää, että vaikka oisin viikon syömättä niin paino ei putoa? Jos ikinä itse olet ollut sairaalassa ja saanut pelkkää nesteytystä tipan kautta niin kyllä sä tiedät että normaalisti ihminen pudottaisi painoaan. 

Sen sijaan että jähäät vastaan niin kerro ihmeessä miten saada paino putoamaan kun sairaalassa siihen ei ammattilaisetkaan pysty.

Vierailija
109/160 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soi kyllä. 

Vuodessa tuli urheilevalle +20kg lisää. Nyt ensi alkuun lopetin hormonaalisen ehkäisyn, olo parempi ja lihaskunto alkaa taas kasvamaan eri tavalla. Kroppa näyttää jo paremmalta, mutta kilot ovat tiukassa! Syön terveellisesti ja olen aktiivinen.

Vierailija
110/160 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soi kyllä. 

Vuodessa tuli urheilevalle +20kg lisää. Nyt ensi alkuun lopetin hormonaalisen ehkäisyn, olo parempi ja lihaskunto alkaa taas kasvamaan eri tavalla. Kroppa näyttää jo paremmalta, mutta kilot ovat tiukassa! Syön terveellisesti ja olen aktiivinen.

Yritä täällä miehille selittää että hormonitoiminnalla ja lääkityksillä on painoon merkitystä. Ei ne usko, syökää vaan naiset vähemmän!

Vierailija
111/160 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomasit siis itsekin, että sairaalaruualla ei laihdu. Silti uskot, että syömisissä ei ole vikaa. Oletko ihan viisas?

Viddu sä oot tyhmä.

Ohis

Vierailija
112/160 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punnitsen itseni joka viikko. Jos paino alkaa vähänkin nousta, vähennän herkkuja ja lisään liikuntaa

Vierailija
113/160 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä läskit miehet? Hyi hitto.

Noh noh! Jos miehiltä kysytään, niin maailmassa ei ole ensimmäistäkään ylipainoista miestä. Kaikki miehet ovat tikissä. Kun taas hoikkaa tai edes normaalipainoista naista ei ole olemassakaan. KAIKKI naiset ovat miesten mukaan läskejä. 

Vierailija
114/160 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin ajattelin 50 vuotiaaksi. Sitten hormonitoiminnan hiipuessa, jotain tapahtui.

Vierailija
115/160 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soi kyllä.

Syöpähoitojen ja sen liitännäishoitojen aikana paino nousi varmasti yli 20kg. Ja peiliin on tullut katsottua, eikä se läski, kalju ja kumara pallo viehätä itseä ollenkaan. 

Nyt kun hoidot takana ja hiuksetkin päässä, niin uskallan ensimmäisiä kertoja edes haaveilla normaalipainosta tai edes kunnon kohentumisesta. 

Odotukset eivät ole korkealla, mutta ehkä pikkuhiljaa saan jotain muutosta aikaiseksi.

Vierailija
116/160 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteet ei sovi enää päälle mutta hälytyskellot vaan ei soi 🙈

Vierailija
117/160 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaus 105'lle. Pakko vittuilla? Onko sun vaikea käsittää, että vaikka oisin viikon syömättä niin paino ei putoa? Jos ikinä itse olet ollut sairaalassa ja saanut pelkkää nesteytystä tipan kautta niin kyllä sä tiedät että normaalisti ihminen pudottaisi painoaan. 

Sen sijaan että jähäät vastaan niin kerro ihmeessä miten saada paino putoamaan kun sairaalassa siihen ei ammattilaisetkaan pysty.

Ei nyt tarvii hernettä vetää nenään, jos joku sanoo saman, minkä itsekin totesit: sairaalaruualla ei laihdu. Olisko syytä kokeilla jotain muuta?

Vierailija
118/160 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei nyt tarvii hernettä vetää nenään, jos joku sanoo saman, minkä itsekin totesit: sairaalaruualla ei laihdu. Olisko syytä kokeilla jotain muuta?

Aivan, sä saat nimitellä tyhmäksi mutta vastaan sulle ei saa sanoa? Anna esimerkki ruokavaliosta kun olet lääkäreitäkin viisaampi näemmä? Ja kerro ihmeessä mitä siinä sairaalaruoassa (ei ruuassa) on niin syntistä ettei sillä laihtuisi? 

Vierailija
119/160 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillain lihoneilla on esim. kilpirauhasen vajaatoimintaa, jota ei ajoissa ole alettu hoitamaan tai ei ole kilpirauhasasioita tunteva tk-lääkäri hoitamassa lääkitystä kuntoon. Tai voi olla joku muu sairaus. Toki sitten on näitä, jotka jatkuvalla napostelulla, limsojen ja mehujen juomisella ja vääränlaista safkaa syömällä lihovat.

Itellä on kilpirauhasen vajaatoiminta ja voi pojat, että sain joskus vääntää siitä kun kiloja tuli noin 15 ennen diagnoosia. Ei voi kuulemma niin paljoa vaikuttaa aineenvaihduntaan ja blaa blaa, että on tekosyy painonnousulle kun paino nousee sairauden takia korkeintaan muutaman kilon...kerroin jopa, että olen niitä kiloja polttanut poiskin tyroksiinilääkityksellä kun olen ollut pätkäpaastolla, treenannut suht kovaa päivittäin ja syönyt terveellisesti. 

Nykyään voi sanoa, että ei ole yhtään enää noita vajaatoiminnan mukanaan tuomia kiloja ja kuten tuon kesäisen kommentoinnin aikaan niin nytkin olen normaalipainossa ihan selkeästi. Mutta itse ikäni urheilleena ja helposti hoikkana pysyneenä olen omakohtaisesti kokenut eron elää terveessä kehossa ja mitä se on kun on kroonisesti sairas - en todellakaan väheksy jos joku sanoo, että sairaus nostaa vaikka painoa.

Vaikkei aineenvaihdunta itsessään edes hidastuisi niin väsymys ja voimattomuus voi estää kaiken aktiivisuuden ja väsynyt sairas ihminen yrittää vain jotenkin selvitä joka heijastuu jokaiseen osa-alueeseen tämän elämässä. Itse olin ennen diagnoosia koko ajan dieetillä joka keskeytyi jatkuvasti mystisiin flunssiin kun keho ei kestänyt mitään ylimääräistä, ei edes tunnin kävelylenkkejä pakkasilla.

Vierailija
120/160 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan, sä saat nimitellä tyhmäksi mutta vastaan sulle ei saa sanoa? Anna esimerkki ruokavaliosta kun olet lääkäreitäkin viisaampi näemmä? Ja kerro ihmeessä mitä siinä sairaalaruoassa (ei ruuassa) on niin syntistä ettei sillä laihtuisi? 

Sun pitää itse kokeilla syömiset, millä laihdut, ei kukaan voi sitä sun puolesta tehdä. Sairaalaruuan olet jo kokeillut etkä sillä laihtunut, joten yritä muuta äläkä jämähdä tuohon yhteen vaihtoehtoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän