En enää ikinä mene millekään kutsuille!!
Enkä myöskään järjestä sellaisia.
Itse tykkään käydä, oli kyse melkein mistä vaan kotikutsuista. Olen tällä hetkellä lasten kanssa kotona, joten tuo kutsuilla ' juokseminen' on mukavaa vaihtelua arkeen.
Vaan nyt kun kun olen itse sellaisia järjestämässä, KUKAAN ei ole tulossa! Sapettaa. Ja toisaalta on paha mieli, miksei kukaan halua tulla meille...
No, siinähän pyytelevät jatkossa. En mene.
Kommentit (46)
oikein pakkomieleteinen tuppereista. Noin 3-5 kuukauden välein tulee tekstari et tule nyt kutsuille ja aina on keksittävä joku tekosyy miksen voi mennä, sillä kerran kun sanoin ihan suoraan ettei kiinnosta, se ei kuulemma riittänyt syyksi; on sit pakko kehittää jotain menoa tai ylitöitä tai sairauksia niihin päiviin!
Kerran olen hänen luonaan näillä kutsuilla ollut ja hän ja äitinsä vuorotellen patistivat vieraitaan ostamaan sitä käsittämätöntä krääsää että saa emäntä sitten sitä ja tätä krääsää ilmaiseksi ja mitä silloinkin sai - 10litran taikinavuoan, kamala valkoinen sinisellä kannella! Sillä kuka helvetti muka käsipelillä vaivaa niin isoa taikinaa kuin kulho vetää ja niin rumaa ei boolimaljanakaan voi pitää.
Käsittämättömintä oli et se tupper esittelijä itse sanoi että kyllä se totta on että nämä helposti naarmuuntuu, mutta muuten kyllä kestävät kauan ja katsokaa nyt miten ihanasti ne menee sisäkkäin kaikki koot. Ämmät tuijotti lumoutuneena esittelijää että niin onkin niin ihanaa. Teki mieli taputtaa käsiä yhteen ja huutaa kurkku suorana et herätys idiootit, ettekö näe kun teitä vedätetään kuus nolla!! Itsellä ollut 8 vuotta kaupasta ostetut orthexin kulhot eikä ainuttakaan naarmua ja lähes päivittäin ovat käytössä. Tuntuu että tällaiset kutsut ovat tarkoitettu niille, joilla on tarve esitellä että meillä on varaa näihin vaikka paskaa onkin.
Ja tietenkin aina, kun vieraillaan ja jotain on tarjolla niin pitää sanoa et tämä on tupperin astia/kulho/purkki.
En minäkään esittele että ota nyt nami siitä Vapaa valinnan kulhosta ja sipsiä orthexin kulhosta, mutta varo ettet kaada matkalla sitä euron ihmeen vesikannua!
ihan tervettä olla menemättä ostamaan niitä hirveesti lisää, kai siinäkin joku raja on kuinka paljon kippoja tarvitaan... Ja kohteliaisuudesta kippojen ostaminen on kai kuitenkin aika masentavaa.
En mäkään olis mitään ostanut, mutta oisin palauttanut yhden tupperikipon, josta on kansi halki. Hehe.
Asutko sä ap jotenkin vaikean matkan takana, vai mikä siinä voisi olla, jos kaverit just sun luokse ei halua tulla? Tai onko teillä kotieläimiä, joille joku olis allerginen tai muuta järkevämpää syytä.
Luulis, että jos joku oikein on partylite/tupperifani, se matkustais minne vaan saadakseen niitä ihania tuotteitaan.
että ystävyys ja rahanansaitseminen sotketaan toisiinsa.
Kannattaisiko, jos tarvitsee lisäansioita, keksiä jotain muuta tapaa. Tai jos tarvitsee ystäviä, olla suostumatta rahastustilaisuuksiin? - ei se ole aitoa ystävyyttä
mutsi tuntee kanssa yhden perheen, joka kokoajan pitaa kutsua siita ja tasta kraasasta. ja mikaan syy ei oikein kelpaa, jos ei halua menna. tosi arsyttavaa!
minut on kerran pakotettu niille hajukynttilakutsuille ja siihen jai. paansaryn sain mukaan...
Kutsuja olen pitänyt 2 kertaa sen 6 vuoden aikana joka tässä ollaan asuttu. Ei siis mielestäni järin useasti. Minä en pakota ketään mitään tilaamaan!! Tulisivat edes käymään, vaikka vain iltakahville. Mutta ei...
ap
Vierailija:
että ystävyys ja rahanansaitseminen sotketaan toisiinsa.Kannattaisiko, jos tarvitsee lisäansioita, keksiä jotain muuta tapaa. Tai jos tarvitsee ystäviä, olla suostumatta rahastustilaisuuksiin? - ei se ole aitoa ystävyyttä
Kutsuja tulee naapurustosta tasaisin väliajoin vaikka olen sanonut ettei voisi vähempää kiinnostaa, muuten kyllä olisi kiva nähdä. Ketjukirjeet samoin, kivaa kun tulee kirje, mutta ketjukirjeistä pulttaan.
tuputetaan Tuppereita tai kynttilöitä. Mä VIHAAN pakko-ostamista. Jos haluan pakasterasioita, voin ostaa niitä kaupasta. Enkä tykkää mistään ylihintaisista kynttilöistäkään. Kaikkea mitä tarvitsen ja haluan ostaa löydän kyllä kaupasta.
Mä huitasen seuraavaa tuttua tai sukulaista joka yrittää myydä mulle saippuaa, muovipurkkeja, Herbalaiffia tms. Vaikka olemme tuttuja, sitä ei saa käyttää väärin ansaitsemistarkoitukseen.
Eräs tuttu rouva jahtasi minua aikoinaan saippuakauppiaana. Kukaan ei jaksa puhua tiskiaineesta 3 kertaa viikossa.
Järjestä ystäville sellaiset juhlat missä vaan ollaan, eikä kukaan pakota ostamaan mitään - ja kas, tupa on täynnä!
Ainakin noi kynttiläkutsut aloitetaan sillä, että selitetään mitä emäntä saa, ja emäntä siinä silmät kiiluen tarkastelee tulevaa omaisuuttaan. HIEMAN painetta katsomoon, nääs. Viimeksi kutsujen esittelijä sanoi jotain sensuuntaista, että jos illan myynti on 270 euroa, se tulee helposti, emäntä saa.... Ja minä katselin kauhuissani, että meistä muutamasta muijastako se melkein 300 euroa pitäisi nyhtää!! Ja sitten ymmärsin, kun näin nitten tavaroitten hinnat ja teki mieli juosta ovesta ulos, koska tiesin että paikalla oli todella vähävaraista porukkaa. En kehdannut sitten olla ostamatta jotain.
Miksi ei voi sanoa nätisti, mutta tiukasti, että " ei kiitos" . Yksillä tupper-kinkereillä olen käynyt, ja ihan tyhjin käsin lähdin pois. Menin kun ystävä pyysi.
Mikä kumma siinä on, että lähes jokainen osaa sanoa ei puhelinmyyjälle, muttei sitter kippokauppiaalle?
Ihan hyvin ymmärrän mistä ap on loukkaantunut. Ei sen takia nyt kannata ystävyyksiä katkoa, mutta voisi ehkä olla hyvä sopia jotkut reilun pelin säännöt jos noita kinkereitä ystäväpiirissä vähän väliä on.
Mä en nyt muutenkaan tajua sua - siis kuudessa vuodessa oon kahdet bileet järkännyt ja nyt kun ois kolmannet tulossa ja väkeä ei kiinnosta, pistät välit poikki? Vaikka käyvät muuten kylässä jos ei ole kippoa ja kynttilää tarjolla?
Eikö kannattaisi jättää ne hemmetin kipot väliin ja tarjota pelkkää teetä, niin vieraita tulis entiseen tapaan?
1+1 = ?????
on niin, että lähtemättä jäisi. Varsinkin, jos olisin just pari vuotta sitten ite pitänyt vastaavat kemut ja kippoja olis jo tarpeeksi.
siis ap on joskus,mut hyvin harvoin,järjestänyt tupperikutsut ja nyt olisi taas järjestämässä.
hänen " kaverinsa" järjestävät näitä usein&muita vastaavia kutsuja ja aina ap on mennyt näille kutsulle.
nyt ap kutsui nämä tupperiym-intoiset kaverinsa OMILLE kutsuilleen niin kukaan heistä ei ole tulossa.
Olen siis järjestänyt kerran Tupperi- ja kerran kynttiläkutsut. Enkä edes kutsu sellaisia, joiden tiedän kammoksuvan noita tuotteita.
ap
kutsut ja saada kamaa ilmaiseksi.
vaikka kuinka järkkäisi niitä itse. Sehän on ap:n ihan oma asia jos on käynyt näillä kekkereillä, ei kai se ole mikään ystävyydenosoitus, että käy tollasille kekkereillä.
Mut on kerran työkaveri kutsunut tupperibileisiin. En kyllä mennyt, mutta ei siinä ollut ystävyyden kanssa mitään tekemistä, tuskin tunsin tyyppiä nimeltä.
ne kaverit, jotka soittaa kerran vuodessa ja aina se puhelu tulee maksamaan mulle. Viimeksi sain ostaa niitä oksettavia party-lite kynttilöitä, jotka nyt lemuaa tuolla yhdessä kapissa. Ei viitsisi heittää poiskaan kun maksoivat maltaita, eikä viitsi käyttää, kun haisevat niin voimakkaasti.
Nyt olen lupautunut yksille kutsuille, mutta perun ne. Kostoksi kannan rahani muualle. Lapsellista joo, mutta jotenkin niin loukkaantunut olo :(
ap