Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua, peruutin tänä aamuna hoitopaikan parkkipaikalla

10.01.2007 |

toisen auton perään. Omaan autoon ei tullut vaurioita, mutta toisenauton muovinen puskuri meni vähän sisään muutaman sentin. Annoin auton omistajalle omat yhteystiedot. Kannattaako tällaisessa tilanteessa sopia että maksaa korjauksen vai että selvittää vakuutuksista? Toiminko oikein? Nyt odottelen puhelua auton omistajalta, kun meinasi käyttää tänään liikkeessä.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikennevakuutuksesta maksetaan KAIKKI syntyneet kustannukset jotka vastapuoli näyttää toteen, seisonta-ajan korvaus maksetaan ihan viran puolesta aina vaikka sitä ei edes haluaisi ottaa vastaan.

Vierailija:

Liikennevakuutus korvaa vahingon, mutta liikennevakuutuksesta ei makseta seisonta-ajasta mitään korvauksia eikä tilalle saa vuokra-autoa. Nämä tappiot syytön osapuoli kärsii omissa nahoissaan.

Vierailija
22/25 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muovi lämpenee ja ponnahtaa alkuperäiseen asentoon. Jos ei siis muovi murtunut, vaan taipui vaan.

Tietenkin kalliimmalla pääsee, jos vie liikkeeseen ja antaa luvan vaihtaa koko puskurin, eikä vaan oikaista sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä vakuutusyhtiöllä on käytäntö, että kertovat sinulle mitä korjaus maksoi ja mitä menee bonusmenetyksiä ja voit maksaa korjauslaskun vakuutusyhtiölle jos haluat säilyttää bonuksesi. Vastapuoli ei saa kuin mitättömän muistaakseni 7 euron seisontakorvauksen, ellei sitten ole oikeutettu vuokra-autoon. Jos julkisilla pääsee töihin niin yleensä vuokra-autoa ei saa. Itse sain koska olin raskaana ja pysäkille on aika pitkä matka, joten riippuu hieman miten hyvin vastapuoli asian perustelee. Mutta voin vakuuttaa että ei ole kiva ajella bussilla hankalaa työmatkaa, kun auto seisoo korjaamolla jonkun töppäyksen takia. Joten ei kannata yhtään vaikeuttaa lisää syyttömän osapuolen tilannetta, vaan suosiolla antaa korjauttaa missä haluaa ja tehdä vakuutusilmoitukset yms ajoissa.

Kuitenkin tuosta korjauksesta harvemmin pystyy arvaamaan mitä loppulasku on, joten ei kannata ensimmäiseksi rynnätä lupamaan sitä maksamaan. Voi käydä kehnosti. Omaan autooni tuli päällepäin aika pieni vaurio, mutta loppulasku olikin jotain 7000-8000 euroa. Toki syyttömänä osapuolena valitsin korjaamoksi merkkikorjaamon, enkä mitä tahansa korjaamoliikettä. Ja kun auto oli siellä toista viikkoa, tuo vuokra-auto maksoi ihan hunajaa.

Nykyautoissa puskureita ei juuri pysty korjaamaan, ne menee kokonaan vaihtoon oli lommo sitten isompi tai pienempi. Ja aina ei päälle näe paljonko meni kiinnikkeitä yms.

Vierailija
24/25 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en koskaan aja nokka edellä ruutuun ellei ole sellanen vinoparkki.

Kellään ei voi olla niin kiire.

Paljon helpompi lähteä ruudusta. Eipä tarvi pelätä että joku peruuttais samaan aikaan toiselta saralta.

Itse ajelen isolla tila-autolla.

Vierailija
25/25 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahinkotarkastaja antaa arvion korjaussummasta, jolloin voit päättää maksatko itse vai korvaako vakuutus. Vahinkoilmoituksen voit tehdä jo nyt.