Kohtasin tänään lapsen, jolla oli mitä ihanin, sielukkain ja tyylikkäin etunimi.
Todellakin aivan pökerryttävän hieno nimi hänellä! Haluaisin antaa saman omalle tytölleni, mutta vrk:stä huomasin, että kohtaamani tyttö on nimen ainoa kantaja. En mitenkään kehtaisi kopioida sitä.
Olen yllättynyt siitä, miten tutuista elementeistä voikaan rakentaa jotain niin tuoretta ja raikasta nimeä. Nimi on uusi, mutta kuitenkin täysin tuttu - eikä siltikään väännelty tai muuteltu tyyliin Minna > Minja. Ette varmaan ymmärrä, mitä tarkoitan, mutta varsinaista nimeäkään en viitsi paljastaa ihan tämän tytön perhettä ajatellen.
Menin kyllä sanattomaksi. Moinen antaa kovasti puhtia omille nimipohdinnoille. Kunpa löytäisinkin yhtä vaikuttavan (ei siis pröystäilevän, vaan hennon tyylikkään) nimen myös omalle tyttärelleni.
Kommentit (43)
Meidänkin lapsilla jokaisella uniikit nimet - välillä pitää aina käydä tsekkaan väestörekkarista ja oon oikeesti yllättynyt ettei nimiä ole kopsittu vaikka niitä aina kehutaan :D
Tosin ei mua sinällään haittaa vaikka joku kaverikin laittaisi saman nimen - osoittaa ainakin sen, että joku oikeesti pitää nimestä :)
odottamattomasti mieleen painuneen kokemuksen ja kenties rohkaista muita nimeämisasioita tällä hetkellä pohtivia. Monet nimethän tuntuvat niin kuluneilta, mutta silti on yritettävä tasapainoilla perinteikkyyden, ainutlaatuisuuden ja samalla hyvän maun kera. Kohtaamani nimi kyllä laittoi katselemaan näitäkin aivan uudessa valossa.
Ap
Kantanimenä Minka, Minea, Pinja vai kenties joku muu... Nimi muuttuu pliisuksi, kun sille ei osaa antaa juuria.
uteliaisuuden sait kyllä heräämään, mikähän se nimi mahtaa olla?
etkö voi yhtään, millään paljastaa enempää?
Raivostuttavaa tehdä tuollaisia aloituksia, jos et aio enempää kertoa.
sen osa on käytössä myös esim. Ranskassa. Kokonaisuutena tätä nimeä ei esiinny kuin täällä, Google löytää pari osumaa ja nekin harvinaisten nimien listoista. On näemmä kirjattu ylös, mutta vain tämä yksi kantaja on olemassa.
Ap
Ja Hämeessä on. Mutta pahoittelen, tulin vasta nyt ajatelleeksi, että tosiaankin haluaisitte kuulla mikä kyseinen nimi on. En kuitenkaan mitenkään voi sitä tässä lähteä paljastamaan, ehkä sen verran ymmärtänette :(
Ap
MIKSI et tahdo kertoa sitä?
Todella fiksua tulla kertomaan, että olet löytänyt uuuuupean fantastisen nimen, muta lälläslää et kerrokaan.
Kertoisitko MIKSI et kerro? Ettei kukaan muukaan voi käyttää sitä?
Vierailija:
Ja Hämeessä on. Mutta pahoittelen, tulin vasta nyt ajatelleeksi, että tosiaankin haluaisitte kuulla mikä kyseinen nimi on. En kuitenkaan mitenkään voi sitä tässä lähteä paljastamaan, ehkä sen verran ymmärtänette :(Ap
sitä nimeä ei voi levitellä täällä, KUN? :O
tosin esikoisen jälkeen on nimetty kaksi kaimaa : )
Paniikissa kyylätään rekisterejä onko meidän nimi annettu jollekkin muullekkin. Ei tajua.
Jopas on kaunis :D tuli heti nuo kaksi mieleen ,juu kyllä on sitten astikas nimi vai miten se nyt menikään
Vierailija:
Paniikissa kyylätään rekisterejä onko meidän nimi annettu jollekkin muullekkin. Ei tajua.
kuten jo kirjoitin viestiini, ei mua haittaa jos joku meidän muksujen nimet itselleen nappaa jos jossain kuulee kadulla tai joku virkailija papereista lukee.... mutta en mä lähtis nimiä kuitenkaan sen enempää mainostamaan tällaisella keskustelupalstalla. kuitenkin periaatteena nimiä valittaessa oli tarkoitus etsiä nimi jota ei kovin monella olisi.
Olilsihan joku voinut sen muutenkin niiltä bongata ja tehdä aloituksen " bongasinpa kivan nimen X-listalta" .