160-170 cm pitkä nainen, paljonko syöt kaloreita vuorokaudessa?
Ensimmäistä kertaa yritän pari kiloa pudottaa painoa ja olen ihan järkyttynyt miten paljon kaloreita on kaikessa. Esim. voileipä juustolla on 300 kcal. Pala porkkanakakkua myös 300 kcal. Söin tänään aamupäivällä kaksi voileipää juustolla sekä lautasellisen jauhelihakeittoa (sekin 300 kcal) ja vähän aikaa sitten kaksi palaa porkkanakakkua. Eli nyt on 1500 kcal täynnä. Jos haluan laihtua, en voi enää syödä mitään! Arvioin kulutukseni olevan n. 1600 kcal /vrk. Harrastin puoli tuntia rasittavuudeltaan keskitason liikuntaa.
Kommentit (44)
Reilu pari tuhatta /vrk, välillä olen laskenut ja tiputtanut painoa, niin suunnilleen tiedän kulutuksen olevan 2000-2500kcal/vrk riippuen aktiivisuudesta. Paino ei nouse, eikä tipu nykyisellä syömismäärällä. Pituus 163cm ja paino noin 63kg.
Olen 165 cm pitkä nainen aikuinen nainen0. Kun pudotin painoa (n. 20 kg vuodessa) pyrin syömään n. 1400 kaloria päivässä, tosin jaksoin laskea niitä kaloreita ja täyttää Finellin ruokapäiväkirjaa vain pari viikkoa minkä jälkeen arvioin silmämääräisesti syömäni kalorit (pääruuat lautasmallin mukaan mikä helpotti arviointia). Kävelin painonpudotuksen aikana ja yhä vieläkin 8000-10000 askelta n. 5-6 päivänä viikossa ja nykyään käyn lisäksi kuntosalilla 2 kertaa viikossa (noin tunnin treeni suhteellisen pienillä painoilla). Painoni on pysynyt suurin piirtein samana jo 2 vuotta, syön pääasiassa välimeren ruokavalion tyyppistä ruokaa ja nykyään kaloreita menee päivittäin n.1800-2000 kaloria, sallin itselleni myös herkuttelua silloin tällöin ruoka-aineilla, joita muuten välttelen (esim. sokeri, valkoiset jauhotuotteet). Punnitsen itseni melkein päivittäin ja kevennän syömistä muutamiksi päiviksi jos lukemat vaa'assa nousevat, lihakset hiukan kasvaneet kuntosalilla joten vaaka saakin näyttää 1-1,5 kiloa enemmän.
Pantan sukulaatia kuluu pari levyä päivässä.
168 cm N23