160-170 cm pitkä nainen, paljonko syöt kaloreita vuorokaudessa?
Ensimmäistä kertaa yritän pari kiloa pudottaa painoa ja olen ihan järkyttynyt miten paljon kaloreita on kaikessa. Esim. voileipä juustolla on 300 kcal. Pala porkkanakakkua myös 300 kcal. Söin tänään aamupäivällä kaksi voileipää juustolla sekä lautasellisen jauhelihakeittoa (sekin 300 kcal) ja vähän aikaa sitten kaksi palaa porkkanakakkua. Eli nyt on 1500 kcal täynnä. Jos haluan laihtua, en voi enää syödä mitään! Arvioin kulutukseni olevan n. 1600 kcal /vrk. Harrastin puoli tuntia rasittavuudeltaan keskitason liikuntaa.
Kommentit (44)
En suosittele nälkädiettejä. Aiheuttaa vaan nälkävelkaa ja tulee kilot takaisin.
Minä olen 166 cm ja syön vaihtelevasti noin 1400-1800 kcal päivässä. Olen etätyössä eli istun kotona koko päivän. Aiemmin liikuin paljon enemmän ja painoin 52 kg, nyt 55 kg. Kotona jumppailen välillä etten aivan rapakuntoon päädy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yrität pudottaa painoa, mutta syöt porkkanakakkua?
Ja voileivän, jossa on 300 kcal. Mitä sellaiseen leipään edes tulee?
Leipänä "Leivon leipomon Pro Kaura, Täysjyväkauraa"-niminen leipä. Pussissa neljä leipää, jotka on valmiiksi halkaistu puoliksi, niin yksi sellainen puolikas. Levitteenä 1 rkl Keiju margariinia. Juustona 2 siivua Polar 15% original.
Nämä tekevät yhteensä 300 kcal.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
300 kalorin voileipä on normi. Laskepa joskus huviksesi omien voileipiesi kalorit tarkkaan. Saatat yllättyä miten paljon siinä on kaloreita. Jo pelkästään voileivän voissa tai margariinissa on n. 100 kaloria.
Olen 164/53. En laske kaloreita, olen aina ollut hoikka. En syö yleensä kovin isoja annoksia, kun en vaan jaksa. Nyt koitan olla ilman sokeria, silloin vaan paino lähtee laskuun. Mutta olen siro, joten en nytkään liian laiha. Jos alle 50kg menee, sitten alkaa olemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leivän siivussa on vähän alle sata kcal. Sitten kun päälle laittaa
n. 100 grammaa kalkkunan siivuja, siis leikkelettä siitä tulee yhteensä vasta 200kcal.
Jos laittaa juustosiivun saa 210kcal ja rasvaa pari grammaa.
Normaali ja normaalipainoinen ihminen tarvitsee uskoakseni noin 2000kcal. vuorokaudessa.
Rasva se on mikä lisää painoa tosi helposti, mutta kuitenkin ihminen tarvitsee rasvaa.
Ja niitäkin on useampaa sorttia eli hyvää ja huonoa.
En tiedä, voisko joku laskea?
Aamulla Reissumies-leipä, päällä keitetty kananmuna ja mätitahnaa, kuppi kahvia 0,5% maidolla, lasillinen vettä.
Päivällä lautasellinen nakkikeittoa broilerinakeista, vähän perunaa ja paljon keittojuureksia. Kaksi viipaletta näkkileipää, päällä ohuelti Koskenlaskijaa. Ruokajuomana vesi.
Välipala yksi omena ja hiukan vegaanijäätelöä, kahvi mustana.
Illalla kaksi karjalanpiirakkaa, ohuelti raejuusto-munavoita, kupillinen kamomillateetä, muutama pistaasipähkinä.
Älä laske kaloreita, vaan tee järkeviä ruokavalintoja. Pienennä annoskokoja. Mä syön paljon kasviksia, sopivasti lihaa ja kalaa sekä munia. Aamuleipä on mun ainoa päivän leipä. Siihen päälle voi, leikkele ja/tai juusto plus kurkkua tai tomaattia. Syön 3-5 krt päivässä ja lopetan syömisen klo17-18. Seuraavan kerran syön aamupalan seitsemän ja kahdeksan välillä. Kahvia maidolla juon pari kolme kupillista päivän aikana. Vettä semmoiset 8 lasillista.
Ei mitään hajua, en ole koskaan laskenut kaloreita. Syön 2 krt päivässä klo 12-20 välisenä aikana.
Normaalipainoinen N44
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
300 kalorin voileipä on normi. Laskepa joskus huviksesi omien voileipiesi kalorit tarkkaan. Saatat yllättyä miten paljon siinä on kaloreita. Jo pelkästään voileivän voissa tai margariinissa on n. 100 kaloria.
Olen laskenutkin. Äsken söin kaksi (2) ruisleipää kinkulla ja kurkulla, yhteensä 250 kcal. En kyllä laittanut voita tai margariinia, mutta sitä saisi kyllä 100 kaloriin vedellä aika hurjan kerroksen.
Katsoin äsken Subwayn sivuilta, että 15 cm kanateriyakissa on noin 300 kaloria. Ei kuulosta normivoileivältä.
Itse laskin kuntoplussan laskurilla paljonko tarvitsen kaloreita.
Käytän jonkin verran myös kilokalori.net jossa voi katsoa yleisimpien ruokien kalorimääriä.
Lisäsin liikuntaa ja älykello ilmoittaa kuinka paljon kaloreita palaa.
Jätin hiilarit lähes kokonaan pois. En syö sokeria, leipää, pastaa, riisiä tai perunaa enää juurikaan. Seuraan vhh ohjeita ja syön säännöllisesti. Liikunnan lisäyksen myötä minun on jopa vaikea syödä niin paljon että kalorivajeeni olisi kohtuullinen. Nyt kalorivaje on koko ajan ollut noin 500-1000 per päivä. Ja kyllä, olen laskenut ihan kaiken paistoöljystä lähtien.
Kiloja on lähtenytkin mutta hirvittää että kohta menee säästöliekille enkä keksi mitä muuttaisin. Liikunnasta en halua luopua ja koska hiilarit turvottaa niin alanko tunkea joka ruokaan esim juustoraastetta? Vaikka olenkin vhh niin haluan silti syödä terveellisesti, en rasvaisesti.
Vierailija kirjoitti:
166cm pitkä, painoa en tiedä kun ei ole vaakaa. Vaatekoko M, jos siitä voi jotain päätellä.
Syön 30-50g hh, noin 60-70g proteiinia ja 180-200g rasvaa päivässä. Mitä siitä nyt sitten kalorioita tulee, en tiedä.
Eli suomeksi n.neljä rasiaa Oivariinia viikossa. Luulisi pötkön luiskahtavan pyttyyn liukkaasti.
1300-1500. Tuohon saa syödä niin ettei nälissään ole, kun valitsee mitä syö. Porkkanakakut yms tietysti pois.
Normaalisti 1300-1500, nyt kokeilen ssisinko lopultakin painoa putoamaan ja pudotin kalorit 800-1100 välille. 2 viikossa ei ole vielä pudonnut yhtään.
Tärkeintä on että syö oikeaa ruokaa koska silloin elimistö toimii kuten ennenkin. 2 lämmintä ateriaa, aamu ja iltapala kuten aina. Vain pienempi ja kevyempi annos.
Mulla ei ole ikinä ollut ongelmia jaksamisen kanssa. En toki ole ultrajuoksija eikö minusta tule metsuriakaan mutta normaali ihminen pärjää tällä hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leipänä "Leivon leipomon Pro Kaura, Täysjyväkauraa"-niminen leipä. Pussissa neljä leipää, jotka on valmiiksi halkaistu puoliksi, niin yksi sellainen puolikas. Levitteenä 1 rkl Keiju margariinia. Juustona 2 siivua Polar 15% original.
Nämä tekevät yhteensä 300 kcal.
No ei ihme! Ruokalusikallinen rasvaa leivälle????? 2 siivua juustoa.
Huh
On otettava huomioon myös rasva ja sokeri jos aikoo laihtua.
Kovan rasvan vaihtaa pehmeään ja sokerit pois tai ainakin vähiin.
En laske kaloreita,syön kello 8-12- 16- ilta pala kello 19.En käytä sokeria sisältäviä tuotteita,en valkoista vehnää sisältäviä tuotteita.Juomani on vesi.En käytä alkohoolia,en tupakoi. Liikun paljon päivittäin säällä kuin säällä.Nukun yöni hyvin aina.Aamun virkkuna illan torkkuna.En omista vaakaa.terv. vaihdevuodet ohittanut nainen ja normaali painoinen, ainakin lääkärin mukaan terveystarkistuksessa muutama kuukausi sitten.
Liikaa, mutta en halua seurustella.
170 cm ja paino noin 74 kiloa, eli ylipainon puolella bmin mukaan. Syön 1600-reilut 2000 kcal päivässä, riippuen on treeni - vai lepopäivä. Syön paljon kasviksia ja marjoja, herkkuja satunnaisesti (noin kerran kuussa).
Olisit luuranko noilla syömisillä ja kulutuksilla. Ihan hevon humppaa.