Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko yli- vai alipukeutuja

Vierailija
23.01.2024 |

Vai ehkä mielestäsi tilannetajuinen? Mietin siis, että eikö jokainen ole mielestään tilannetajuinen pukeutuja vaikka muiden mielestä ei olisi? Ainahan joku motkottaa esim hupparista juhlissa, mutta varmaan huppariheikin itsensä mielestä hän pukeutuu ihan hyvin tai ei mieti asiaa lainkaan. Tuskin kukaan tahalleen vähättelee toisten juhlia?

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä ylipukeutumista ei ole olemassakaan. Hupparissa en menisi edes töihin, saati sitten juhliin.

Vitsi kun meillä on hupparit talon puolesta ja aika moni pitää niitä päällä.

Vierailija
22/59 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP on meitä jotka tietää että pukeutuu yli tai ali. En noudata yleisesti hyväksyttyjä normeja, vaan päätän itse mikä on hyvä eikä se aina vastaa valtavirran makua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä ylipukeutumista ei ole olemassakaan. Hupparissa en menisi edes töihin, saati sitten juhliin.

Onpa kurjaa. Minulla on töissä aina huppari. Kivempi tehdä töitä mukavissa vaatteissa.

Niin minustakin ja siksi käytän mieluiten mekkoja. Inhottaa ajatuskin jostain paksusta kangasmytystä niskassa talvitakin alla.

Sen hupun voi nostaa takin kauluksen päälle.

Vierailija
24/59 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huppari on lasten vaate.

Vierailija
25/59 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina pukeutunut hyvin, koska pukeudun vain mustaan.

Mulla on nyt päällä kulahtaneet mustat leggarit ja musta kulahtanut neulepusero = olen pukeutunut hyvin.

Vierailija
26/59 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huppari on lasten vaate.

Miksi niitä sitten tehdään aikuisten kokoisia?

Vierailija
27/59 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huppari on lasten vaate.

On myös aikuisten vaippoja. Käytätkö?

Vierailija
28/59 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huppari on lasten vaate.

Koska kulttuurimme ihannoi nuoruutta

Vierailija
29/59 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän se nyt väristä ole kiinni.

Vierailija
30/59 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huppari on lasten vaate.

Itse en käytä hupparia, mutta olet väärässä. 

Vierailija
31/59 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta mielestäni en kumpaakaan, mutta saan välillä töissä kommentteja, että olen pukeutunut juhlavasti. Tykkään pitää arkenakin hameita ja mekkoja. Omasta mielestäni vaatteeni ovat ihan tavallisia. 

Vierailija
32/59 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kotivaatteet on monta kertaa hienommat kuin joidenkin arkivaatteet. Nyt päällä paksut laadukkaat pellavaculottesit, korkeakauluksinen puuvillapaita rypytetyillä hihoilla sekä ehjät saman parin nilkkasukat. Hiukset siistillä nutturalla, kello ja sormukset käsissä.

Joskus lähikaupassa näkee sellaisia jotka on vetäneet kauhtuneen toppatakin kuluneen pyjaman päälle. Likaiset hiukset sotkuisella nutturalla tai joku pipo vedetty syvälle päähän. Jalassa likaiset ja linttaan astutut toppakengät. Tulee fiilis että eikö tämä ihminen koe ansaitsevansa tuon enempää huolenpitoa ja vaivannäköä.

Vierailija
33/59 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huppari on lasten vaate.

Mun mielipide on mulle 100% ja sun 0%. Eli turhaan huutelet siellä muka tärkeänä.

Vierailija
34/59 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa kurjaa. Minulla on töissä aina huppari. Kivempi tehdä töitä mukavissa vaatteissa.

Niin minustakin ja siksi käytän mieluiten mekkoja. Inhottaa ajatuskin jostain paksusta kangasmytystä niskassa talvitakin alla.

Siitä vasta tönkkö paketti tuleekin, varsinkin jos takissakin on huppu. Siistimmän takin kanssa lisäksi näyttää typerältä.

Vierailija
35/59 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän se nyt väristä ole kiinni.

No jep ja välillä voisivat nämä kokomustiin pukeutujat katsoa kunnon valossa niitä mustien vaatteidensa sävyjä. Näyttää hurjalta jos yläosa on kuluneen sinimusta ja alaosa uutukainen sysimusta. Kannattaa välillä myös värjätä niitä vaatteita uudelleen mustaksi. Kokomusta on helposti hirveän tunkkainen ja kauhtunut jos ei tiedä mitä tekee. Lisäksi myös se ettei kaikille edes sovi musta.

Vierailija
36/59 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitä vasta tönkkö paketti tuleekin, varsinkin jos takissakin on huppu. Siistimmän takin kanssa lisäksi näyttää typerältä.

Mun mielestä taas huppari näyttää nimenomaan hyvältä hupullisen takin kanssa. Muiden takkien kanssa ei. 

Vierailija
37/59 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huppari on lasten vaate.

Mun mielipide on mulle 100% ja sun 0%. Eli turhaan huutelet siellä muka tärkeänä.

Täällä palstalla on katsos muitakin kuin sinä. Totta kai tiesin jo kommentistasi, että olet todennäköisesti juuri tuollainen ärsyttävä, tuomitseva ihminen. Minä saan kertoa mielipiteeni siinä missä sinäkin. 

Vierailija
38/59 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tilanteen mukaan pukeutuja, mutta Suomessa se on käytännössä ylipukeutumista. Täällä käytetään paljon mustaa ja jos laittaa vaikka kirkkaan pinkin vaatteen, on jo ylipukeutunut.

Nykyään ei välttämättä pukeuduta edes juhliin kovinkaan juhlavasti. Vaikka nykyään näkee myös erilaista, värikästä ja yksilöllistä pukeutumista, niin koko väestönmäärään nähden sellainen on edelleenkin tosi vähäistä. Täällä ei voi pukeutua haluamallaan tavalla, edes värikkäästi, erottumatta joukosta silmiinpistävästi. Jos haluaisi pukeutua suuren maailman tyyliin, kuten johonkin paljettiluomukseen, saisi varmaan pelkkää naurua osakseen.

Vierailija
39/59 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä jompaakumpaa. Joku tilannetaju minulta ilmeisesti puuttuu.

Vierailija
40/59 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huppari on lasten vaate.

Ellei ole lasten vaate, niin ainakin lapsellinen vaate se on. (sivusta kommentoin)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kahdeksan