Minkä ikäinen olet ja milloin viimeksi jouduit näyttämään paperit?
Kommentit (99)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N 33, aina kun ostan alkoholia. Pukeudun siististi ja aikuismaisesti mutta kai se on sit tää mun naama.
Kaikilta alle 30-vuotiaalta vaikuttavilta kysytään henkilöllisyystodistus. Et siis näytä erityisen nuorelta vaan ihan ikäiseltäsi.
okei! Hyvä tietää. Saisivat kyllä laskea tuota ikärajaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Systeemi on naurettava kun keski-ikäisiltäkin kysytään papereita, vaikka sokea kanakin näkee, että kyseinen henkilö ei ole ollut alaikäinen vuosikymmeniin.
Niin minustakin enkä todellakaan huudahtele ilahtuneena "ai vitsi miten ihanaa! Pelastit just mun päivän!". Lähinnä vaan ärsyttää etsiä ajokorttia lompakosta turhan takia. Yleensä vielä mumisevat tämän pyynnön, niin että hetken saa miettiä, että mitähän hän oikein haluaa.
N42
En nyt oikein jaksa ymmärtää sitäkään että miten kova vaiva se muka on löytää se ajokortti, mahtaa olla iso lompakko ainakin jos se sinne oikein katoaa. Melkoisen turha asia ärsyyntyä joten suosittelen ennemmin ottamaan huumorilla.
N43
Minullakin on vain pieni rannelompakko, mutta se on tupaten täynnä. (sivusta vastattu) Liikun lihasvoimalla, eikä koskaan tiedä, mitä tarvii ja tulee teen, joten kaikki on pidettävä mukana, ettei tarvi ylimääräisiä reissuja tehdä.
Jos on lompakko täyteen ahdettu, ne kortit ym. kannattaa laittaa sinne tärkeysjärjestykseen; ensin pankkikortti, sitten henk.tod. jne., sen mukaan, mitä useimmiten tarvii, niin ei tarvi kaivella.
M50. Viime viikolla ennakkoäänestyksessä.
Muutoin loppui perinteisestti tarkoitettu "paprujen kysyminen" kun täytin 35. Kävin niihin aikoihin työmatkoilla jenkeissä ahkerasti ja joka kerta siellä kysyttiin kaljaa ostaessa paprut aina 34 ikävuoteen asti.
Heti täytettyäni 35 loppui kysyminen kuin seinään. Olin samaan aikaan iloinen ja pettynyt, koska miten yhdet synttärit muka muuttivat tilanteen niin täydellisesti? Näkyikö se muka heti naamasta? Vaikea uskoa.
Vierailija kirjoitti:
Jos on lompakko täyteen ahdettu, ne kortit ym. kannattaa laittaa sinne tärkeysjärjestykseen; ensin pankkikortti, sitten henk.tod. jne., sen mukaan, mitä useimmiten tarvii, niin ei tarvi kaivella.
Eli ne henkkarit voi olla missä vaan kohtaa, kun tarvii ehkä kerran kahdessa kuukaudessa. Pankkikortti mulla on päällimmäisenä.
Viimeksi 37-vuotiaana.
Nyt 41-vuotiaana ei enää kysellä.
13v kun väitin naapurille olevani 16 että se panis mua, mutta vaati näyttää paperit, siis se on jotain 21 kai ja tosi hottis mies
Täytän 37 ja pari päivää sitten näytin kun ostin pari siideriä
Viikonloppuna kysyttiin ja olen 38. Samassa kaupassa kysytty monta kertaa aiemminkin.
Typerä keksintö kun ikäraja on kuitenkin se 18. Mitä se kassatyöntekijä tekee sillä tiedolla olenko alle vai yli 30 kun selvästi näytän täysi-ikäiseltä.
44v ja viime kesänä kun ostin iso lierihattu päässä ja aurinkolasit silmillä R-kioskilta röökiä.
45 vuotta ja viimeeksi eilen Alkossa.
Ei imartele vaan ärsyttää etenkin jos kysyjä on joku 20v, voisin olla sun ääitis myy nyt vaan ne kaljat.
N25. Näytän aina paperit, jos ostan alkoholia, jotta myyjän ei tarvitse erikseen pyytää. Viimeksi olen näyttänyt äänestämään mennessä.
Oottepas te 48- v naiset nuorekkaita, harmi kun tosielämässä jo 43-vuotiaista näkee heti kasvoista iän.
Olen 32 v mies ja kokoajan joudun näyttämään papereita. On välillä myyjät jopa epäilleet ajokorttia väärennetyksi tai toisen henkilön kortiksi koska en voi olla sen ikäinen. Babyface ja nuoret kasvonpiirteet on ollut aina yksi suuri syy miksi minua on kiusattu koulussa ja työpaikoilla :((
M38 ja paperit kysyttiin viime viikolla olutta ostaessani
56 - viime viikolla, kun kävin äänestämässä.