Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä ikäinen olet ja milloin viimeksi jouduit näyttämään paperit?

Vierailija
23.01.2024 |

Ja mainitse oletko M vai N.

Kommentit (99)

Vierailija
81/99 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

56 - viime viikolla, kun kävin äänestämässä. 

Vierailija
82/99 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N 33, aina kun ostan alkoholia. Pukeudun siististi ja aikuismaisesti mutta kai se on sit tää mun naama. 

Kaikilta alle 30-vuotiaalta vaikuttavilta kysytään henkilöllisyystodistus. Et siis näytä erityisen nuorelta vaan ihan ikäiseltäsi.

okei! Hyvä tietää. Saisivat kyllä laskea tuota ikärajaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/99 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista, dementia.

M.68

Vierailija
84/99 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Systeemi on naurettava kun keski-ikäisiltäkin kysytään papereita, vaikka sokea kanakin näkee, että kyseinen henkilö ei ole ollut alaikäinen vuosikymmeniin. 

Niin minustakin enkä todellakaan huudahtele ilahtuneena "ai vitsi miten ihanaa! Pelastit just mun päivän!". Lähinnä vaan ärsyttää etsiä ajokorttia lompakosta turhan takia. Yleensä vielä mumisevat tämän pyynnön, niin että hetken saa miettiä, että mitähän hän oikein haluaa.

N42

En nyt oikein jaksa ymmärtää sitäkään että miten kova vaiva se muka on löytää se ajokortti, mahtaa olla iso lompakko ainakin jos se sinne oikein katoaa. Melkoisen turha asia ärsyyntyä joten suosittelen ennemmin ottamaan huumorilla. 

N43

Minullakin on vain pieni rannelompakko, mutta se on tupaten täynnä. (sivusta vastattu) Liikun lihasvoimalla, eikä koskaan tiedä, mitä tarvii ja tulee teen, joten kaikki on pidettävä mukana, ettei tarvi ylimääräisiä reissuja tehdä.

Vierailija
85/99 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on lompakko täyteen ahdettu, ne kortit ym. kannattaa laittaa sinne tärkeysjärjestykseen; ensin pankkikortti, sitten henk.tod. jne., sen mukaan, mitä useimmiten tarvii, niin ei tarvi kaivella.

Vierailija
86/99 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

M50. Viime viikolla ennakkoäänestyksessä.

Muutoin loppui perinteisestti tarkoitettu "paprujen kysyminen" kun täytin 35. Kävin niihin aikoihin työmatkoilla jenkeissä ahkerasti ja joka kerta siellä kysyttiin kaljaa ostaessa paprut aina 34 ikävuoteen asti.

Heti täytettyäni 35 loppui kysyminen kuin seinään. Olin samaan aikaan iloinen ja pettynyt, koska miten yhdet synttärit muka muuttivat tilanteen niin täydellisesti? Näkyikö se muka heti naamasta? Vaikea uskoa.

Vierailija
87/99 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on lompakko täyteen ahdettu, ne kortit ym. kannattaa laittaa sinne tärkeysjärjestykseen; ensin pankkikortti, sitten henk.tod. jne., sen mukaan, mitä useimmiten tarvii, niin ei tarvi kaivella.

Eli ne henkkarit voi olla missä vaan kohtaa, kun tarvii ehkä kerran kahdessa kuukaudessa. Pankkikortti mulla on päällimmäisenä.

Vierailija
88/99 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi 37-vuotiaana. 

Nyt 41-vuotiaana ei enää kysellä.

Vierailija
89/99 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

13v kun väitin naapurille olevani 16 että se panis mua, mutta vaati näyttää paperit, siis se on jotain 21 kai ja tosi hottis mies

Vierailija
90/99 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytän 37 ja pari päivää sitten näytin kun ostin pari siideriä 

Vierailija
91/99 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppuna kysyttiin ja olen 38. Samassa kaupassa kysytty monta kertaa aiemminkin.

Typerä keksintö kun ikäraja on kuitenkin se 18. Mitä se kassatyöntekijä tekee sillä tiedolla olenko alle vai yli 30 kun selvästi näytän täysi-ikäiseltä. 

Vierailija
92/99 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

44v ja viime kesänä kun ostin iso lierihattu päässä ja aurinkolasit silmillä R-kioskilta röökiä.

Vierailija
93/99 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

45 vuotta ja viimeeksi eilen Alkossa.

Ei imartele vaan ärsyttää etenkin jos kysyjä on joku 20v, voisin olla sun ääitis myy nyt vaan ne kaljat.

Vierailija
94/99 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

N25. Näytän aina paperit, jos ostan alkoholia, jotta myyjän ei tarvitse erikseen pyytää. Viimeksi olen näyttänyt äänestämään mennessä. 

Vierailija
95/99 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oottepas te 48- v naiset nuorekkaita, harmi kun tosielämässä jo 43-vuotiaista näkee heti kasvoista iän. 

Vierailija
96/99 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 32 v mies ja kokoajan joudun näyttämään papereita. On välillä myyjät jopa epäilleet ajokorttia väärennetyksi tai toisen henkilön kortiksi koska en voi olla sen ikäinen. Babyface ja nuoret kasvonpiirteet on ollut aina yksi suuri syy miksi minua on kiusattu koulussa ja työpaikoilla :((

Vierailija
97/99 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

43, 43, N.

Vierailija
98/99 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

N42 joulun alla alkossa.

Vierailija
99/99 |