Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä ikäinen olet ja milloin viimeksi jouduit näyttämään paperit?

Vierailija
23.01.2024 |

Ja mainitse oletko M vai N.

Kommentit (99)

Vierailija
21/99 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

N48 ja eilen käytyäni ennakkoäänestämässä

Vierailija
22/99 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Systeemi on naurettava kun keski-ikäisiltäkin kysytään papereita, vaikka sokea kanakin näkee, että kyseinen henkilö ei ole ollut alaikäinen vuosikymmeniin. 

Niin minustakin enkä todellakaan huudahtele ilahtuneena "ai vitsi miten ihanaa! Pelastit just mun päivän!". Lähinnä vaan ärsyttää etsiä ajokorttia lompakosta turhan takia. Yleensä vielä mumisevat tämän pyynnön, niin että hetken saa miettiä, että mitähän hän oikein haluaa.

N42

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/99 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Systeemi on naurettava kun keski-ikäisiltäkin kysytään papereita, vaikka sokea kanakin näkee, että kyseinen henkilö ei ole ollut alaikäinen vuosikymmeniin. 

Entisenä kaupan kassana sanon, että se todella tuntui naurettavalta. Kaiken huippu oli, että S-ryhmällä, ainakin siinä osuuskaupassa jossa työskentelin, raportoitiin jokaisen päivän osalta, mikä on tarkistusprosentti kunkin kassahenkilön kohdalla. Se mitattiin siis S-etukortin käytön perusteella, että oliko ostaja alle 30-v. Kassaan siis kirjattiin ikärajatarkistus aina alkoholin tai tupakan kohdalla. Ei luoja miten naurettavalta se tuntui. 

Vierailija
24/99 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisi pysäytti minut kun ajoin pyörällä ja pyydettiin esittämään henkilöllisyystodistus. Ainoa mikä oli mukana oli ajokortti, joka kelpasi. Heillä oli ilmeisesti haku päällä. 

N47

Vierailija
25/99 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kerta, jos pitää todistaa täysi-ikäisyys. Miksköhän..

N 21 hihihihih

Vierailija
26/99 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

43v mies ja viime syksynä pyydettiin näyttämään kaupan kassalla. Harmaata minulla on jo selvästi hiuksissa.

Vierailija
27/99 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

N42 ja viime kerta oli joulun alla, kun ostin olutta parikymppisen poikaystäväni kanssa. Olin ilahtunut, koska multa on kysytty paperit viime syksyyn asti eli kunnes aloin tehdä hänen kanssaan yhdessä juomaostoksia ja nykyään yleensä vain häneltä kysytään. Ehkä tässä ei ole kauheaa rupsahdusta tapahtunut mutta onhan hän minuun verrattuna tosi babyface. 

Vierailija
28/99 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkossa uudenvuodenskumppaa ostaessa, 45 v.

Vierailija
29/99 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

N44 ja viimeksi tämän vuoden puolella, kun hain jotain pakettia postiasiamieheltä. Tässä asioinnissa tulee näytettyä henkkarit silloin tällöin, ei juuri muualla.

Vierailija
30/99 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta kysytään melkein joka kerta baarissa tai alkoholikaupoilla. Olen todella lyhyt (151cm) ja lapsenkasvoinen.

32N

Vierailija
31/99 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

N43

En muista milloin olisi papereita kysytty, jos ostan siideri- tai kuoharipullon. Hyvin harvoin ostan, mutta papereita ei ole kysytty ehkä kymmeneen, viiteentoista vuoteen siinä yhteydessä. Baareissa en käy enää.

Olen asiallinen ja katson aina myyjää silmiin. Olen hoikka ja pitkähiuksinen, pukeudun enemmän kuin kolmekymppiset. Mutta varmasti näytän ja vaikutan ihan ikäiseltäni. Ei ryppyjä, ei juuri meikkiä.

Vierailija
32/99 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulta kysytään melkein joka kerta baarissa tai alkoholikaupoilla. Olen todella lyhyt (151cm) ja lapsenkasvoinen.

32N

No onpa todella outoa. Niitä kysytään, jos vaikuttaa alle 30-vuotiaalta, etkä sinä kovin kaukana ole siitä iästä :D

Vierailija
33/99 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 40 ja n.kuukausi sitten minut hlökohtaisesti tunteva kassa kysyi papereita. V1tutti sen verran, että ko.kassalle en enää mene.

Ja kassat, se ei ole imartelua, vaan puhdasta vittuilua ja äärimmäisen rasittavaa. Joo, on mulla paperit mukana ja näytän ne vaadittaessa, mutta vittum41sta toimintaa niiden pyytäminen minun ikäiseltäni on.

Paperit kysymällä kassa saa v1ttumaista kohtelua myös minulta, enkä esim.kiitä näitä papereita kysyviä pässejä, vaikka muuten olen aina ystävällinen ja kohtelias kassalla työskenteleviä kohtaan. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

Vaikutat ihan harvinaisen raskaalta ihmiseltä. 

Vierailija
34/99 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

N43, viimeksi kysyttiin 3 vuotta sitten.

Vierailija
35/99 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N43

En muista milloin olisi papereita kysytty, jos ostan siideri- tai kuoharipullon. Hyvin harvoin ostan, mutta papereita ei ole kysytty ehkä kymmeneen, viiteentoista vuoteen siinä yhteydessä. Baareissa en käy enää.

Olen asiallinen ja katson aina myyjää silmiin. Olen hoikka ja pitkähiuksinen, pukeudun enemmän kuin kolmekymppiset. Mutta varmasti näytän ja vaikutan ihan ikäiseltäni. Ei ryppyjä, ei juuri meikkiä.

Ja toinen asia, johon olen alkanut kiinnittää huomiota kaupoissa käydessäni on se, että jokaikinen kerta vähintään yksi myyjä/henkilökunnan edustaja nyökkää päätä ja tervehtii minua kuin olisin joku ministeri ja tv:stä tuttu, kun astelen kauppojen käytäviä. 

Ei todellakaan tapahtunut vielä viisi vuotta sitten.

N43

Vierailija
36/99 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen, kun kävin äänestämässä. 

N. 48

Vierailija
37/99 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

N33, taisi olla toissa lauantaina 

Vierailija
38/99 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 52 v ja kysyttiin papereita viime toukokuussa Prisman kassalla kun ostin simaa. Olin 51v. Näytän kyllä mielestäni n 10 vuotta nuoremmalta, mutten 30 vuotiaalta. Paperit kysytään n kolmikymppisen näköiseltä

Vierailija
39/99 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

N51 ja tässä muutama päivä sitten, kun lensin Kanarialle.

Vierailija
40/99 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

m 42, joululomalla baariin menessä