Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä ikäinen olet ja milloin viimeksi jouduit näyttämään paperit?

Vierailija
23.01.2024 |

Ja mainitse oletko M vai N.

Kommentit (99)

Vierailija
61/99 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Systeemi on naurettava kun keski-ikäisiltäkin kysytään papereita, vaikka sokea kanakin näkee, että kyseinen henkilö ei ole ollut alaikäinen vuosikymmeniin. 

Niin minustakin enkä todellakaan huudahtele ilahtuneena "ai vitsi miten ihanaa! Pelastit just mun päivän!". Lähinnä vaan ärsyttää etsiä ajokorttia lompakosta turhan takia. Yleensä vielä mumisevat tämän pyynnön, niin että hetken saa miettiä, että mitähän hän oikein haluaa.

N42

En nyt oikein jaksa ymmärtää sitäkään että miten kova vaiva se muka on löytää se ajokortti, mahtaa olla iso lompakko ainakin jos se sinne oikein katoaa. Melkoisen turha asia ärsyyntyä joten suosittelen ennemmin ottamaan huumorilla. 

N43

Vierailija
62/99 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen viimeksi. Kysytään ainakin 2/3 ajasta. Pian 33 v täyttävä mies.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/99 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 v. Lähes joka kerta pitänyt näyttää paperit kun olen hakenut pakettia postista.

Vierailija
64/99 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vuotta sitten kysyttiin viimeksi, mutta ei sitä silloin enää usein tapahtunut. Lapsenikin oli jo silloin täysi-ikäinen. Nyt olen 45. En kyllä tajua, mitä järkeä on siinä, että "jos näyttää mahdollisesti alle 30-vuotiaalta, pitää kysyä paperit". Siis tajuan, että jos kassa arvelee jonkun noin 29-vuotiaaksi, on riski, että asiakas onkin 17. Mutta en tajua sitä, että reilusti nelikymppisiltä kysytään paperit, koska kassa arvelee, että mahdollisesti saattaa kuitenkin olla vaikka 29-vuotias. Pitäisi heidän kuitenkin muistaa pitää mielessä sekin, että voiko asiakas oikeasti olla alle 18.

Vierailija
65/99 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari vuotta sitten kysyttiin viimeksi, mutta ei sitä silloin enää usein tapahtunut. Lapsenikin oli jo silloin täysi-ikäinen. Nyt olen 45. En kyllä tajua, mitä järkeä on siinä, että "jos näyttää mahdollisesti alle 30-vuotiaalta, pitää kysyä paperit". Siis tajuan, että jos kassa arvelee jonkun noin 29-vuotiaaksi, on riski, että asiakas onkin 17. Mutta en tajua sitä, että reilusti nelikymppisiltä kysytään paperit, koska kassa arvelee, että mahdollisesti saattaa kuitenkin olla vaikka 29-vuotias. Pitäisi heidän kuitenkin muistaa pitää mielessä sekin, että voiko asiakas oikeasti olla alle 18.

(Olen nainen.)

Vierailija
66/99 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

M50 

Viimeksi paperit kysyttiin 4 vuotta sitten alkossa ja samana vuonna myös k kaupassa. 

Vierailija
67/99 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

N45, viime viikolla Prismassa kun ostin soul-olutta ja sitä ennen 3 viikkoa sitten lääkärissä, kun kanslisti ei uskonut että olen se hlö jonka hän kutsui sisään. 

Vierailija
68/99 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari viikkoa sitten Alkossa, olen 42v nainen. Nykyisin ei enää usein kysytä, pari vuotta sitten kysyttiin aina kaupan kassallakin.

Olen vaan babyface ja hoikka ja siro. Baarissa usein arvioidaan alle 30v.

Vierailija
69/99 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

38-vuotiaana yökerhoon mennessä. Olen nainen.

Vierailija
70/99 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Systeemi on naurettava kun keski-ikäisiltäkin kysytään papereita, vaikka sokea kanakin näkee, että kyseinen henkilö ei ole ollut alaikäinen vuosikymmeniin. 

Entisenä kaupan kassana sanon, että se todella tuntui naurettavalta. Kaiken huippu oli, että S-ryhmällä, ainakin siinä osuuskaupassa jossa työskentelin, raportoitiin jokaisen päivän osalta, mikä on tarkistusprosentti kunkin kassahenkilön kohdalla. Se mitattiin siis S-etukortin käytön perusteella, että oliko ostaja alle 30-v. Kassaan siis kirjattiin ikärajatarkistus aina alkoholin tai tupakan kohdalla. Ei luoja miten naurettavalta se tuntui. 

Nykyisenä kaupan työntekijänä sanon, että tätä tehdään edelleen. Prosentteja kytätään ja sehän vaikuttaa myös tulospalkkion saantiin. Onhan se hassua kysellä papereita, kun et ole varma, onko

Ihanko tulee sitten jotain huomautuksia, jos ei ole kysellyt, vaikka olisi täysi-ikäinen henkilö, mutta alle 30? Täysi-ikäisyyden raja Suomessa on 18, ei 30.

Vierailija
71/99 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ja 33 vuotta. Olen niin kyllästynyt tähän holhouslakiin, että olen lopettanut kaikkien ikärajatuotteiden ostamisen. Ei imartele sitten yhtään koko touhu.

Vierailija
72/99 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen N32 ja viimeksi tänään ostaessani siiderin Lidlistä. Tuli hymy huulille :) Aina ei henkkareita enää pyydetä mutta useimmiten kyllä. Iso kiitos kassoille. 

Vierailija
73/99 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen ennakkoäänestyksessä.

Olen mumma 73v.

Mieheltä kysyttiin myös. 75v.

Vierailija
74/99 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin minustakin enkä todellakaan huudahtele ilahtuneena "ai vitsi miten ihanaa! Pelastit just mun päivän!". Lähinnä vaan ärsyttää etsiä ajokorttia lompakosta turhan takia. Yleensä vielä mumisevat tämän pyynnön, niin että hetken saa miettiä, että mitähän hän oikein haluaa.

N42

En nyt oikein jaksa ymmärtää sitäkään että miten kova vaiva se muka on löytää se ajokortti, mahtaa olla iso lompakko ainakin jos se sinne oikein katoaa. Melkoisen turha asia ärsyyntyä joten suosittelen ennemmin ottamaan huumorilla. 

N43

Mulla ei ole ajokorttia, koska en sellaista ole koskaan hankkinut enkä nyt varmaan ihan ainoa ole. Henkilökortti tai passi tietysti hoitaisi saman asian, mutta en mä kyllä kanna mukana koko ajan henkkareita. Toki en kyllä edes muista milloin viimeksi alkoholia olisin ostanut ja muutenkin olen jo tällainen harmaapartainen jäärä, joten riski lienee melko pieni.

M43

Vierailija
75/99 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N42

N43

Mun "lompakko" on rahapussi, jossa on vaan nippu kortteja, joiden joukosta joudun selaamaan oikean. Ihan turhaa ajanhukkaa, kun musta näkee kilometrien päähän, että olen ollut täysi-ikäinen jo hyvän aikaa.

N42

Vierailija
76/99 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennakkoäänestyksessä viime viikolla. Sitä ennen joskus viime vuonna pakettia noudettaessa ja matkustamiseen liittyen. Kaupassa ei ole kysytty kaiketi ikinä koska en osta mitään mikä sitä vaatisi. N38

Vierailija
77/99 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

N 33, aina kun ostan alkoholia. Pukeudun siististi ja aikuismaisesti mutta kai se on sit tää mun naama. 

Vierailija
78/99 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N 33, aina kun ostan alkoholia. Pukeudun siististi ja aikuismaisesti mutta kai se on sit tää mun naama.   

jatkoa: ja siis ostan viinipullon ehkä 2 kertaa kuukaudessa.

Vierailija
79/99 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

30v nainen, joudun lähes aina näyttämään henkkarit jos käyn jossain muussa kuin lähikaupassa jossa mut muistetaan. 

Miksi? Ostatko joka kauppakerralla alkoholia tai tupakkaa?

Vierailija
80/99 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikilta alle 30-vuotiaalta vaikuttavilta kysytään henkilöllisyystodistus. Et siis näytä erityisen nuorelta vaan ihan ikäiseltäsi.