Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä ikäinen olet ja milloin viimeksi jouduit näyttämään paperit?

Vierailija
23.01.2024 |

Ja mainitse oletko M vai N.

Kommentit (99)

Vierailija
41/99 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poliisi pysäytti minut kun ajoin pyörällä ja pyydettiin esittämään henkilöllisyystodistus. Ainoa mikä oli mukana oli ajokortti, joka kelpasi. Heillä oli ilmeisesti haku päällä. 

N47

Jos poliiseilla olisi ollut haku päällä, joku toinen poliisipartio varmasti heidät olisi kiinni ottanut.

Sanni16kerava 

Vierailija
42/99 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi alkoholia ostaessa paperit kysyttiin ehkä 28-29 veenä. Pakettia hakiessa viikko sitten.

N32

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/99 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Systeemi on naurettava kun keski-ikäisiltäkin kysytään papereita, vaikka sokea kanakin näkee, että kyseinen henkilö ei ole ollut alaikäinen vuosikymmeniin. 

Entisenä kaupan kassana sanon, että se todella tuntui naurettavalta. Kaiken huippu oli, että S-ryhmällä, ainakin siinä osuuskaupassa jossa työskentelin, raportoitiin jokaisen päivän osalta, mikä on tarkistusprosentti kunkin kassahenkilön kohdalla. Se mitattiin siis S-etukortin käytön perusteella, että oliko ostaja alle 30-v. Kassaan siis kirjattiin ikärajatarkistus aina alkoholin tai tupakan kohdalla. Ei luoja miten naurettavalta se tuntui. 

Nykyisenä kaupan työntekijänä sanon, että tätä tehdään edelleen. Prosentteja kytätään ja sehän vaikuttaa myös tulospalkkion saantiin. Onhan se hassua kysellä papereita, kun et ole varma, onko asiakas 29 vai 32, mutta merkintä on saatava jos sattuukin olemaan alle sen 30. Ei sillä ole mitään tekemistä sen kanssa, ettei myytäisi alaikäisille, koska ne oikeasti nuoret on paljon helpompi seuloa sieltä joukosta. PTY on vaan päättänyt ottaa oikein kunnolla varman päälle ja keksinyt tämän 30v-ikärajan.

Itse olen 39v nainen ja multa kysyttiin paperit viikonloppuna alkon kassalla.

Vierailija
44/99 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina. Eikö kaikilta kysytä 

T. N32

Vierailija
45/99 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

42 vuotiaana alkon kassalla. Siitä on jo yli 10 vuotta, eli sen jälkeen ei ole kysytty, eikä kyytä.

Vierailija
46/99 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina. Eikö kaikilta kysytä 

T. N32

Mulla ainakin neljän lapsen jälkeen univelat/arki kasvattanut sellaiset silmäpussit, ettei papereita ole ainakaan 5 vuoteen kysytty. 

N32

Vierailija
47/99 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime kesänä kassahenkilö kysyi, kun ostin olutta ruokakaupasta. Olin silloin 49, täytin 50 parin kuukauden kuluttua.

Vierailija
48/99 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

M37 ja Alkossa jos käy niin kysyvät.

Vierailija
49/99 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen N51 ja näytän ikäiselleni. Viime syksynä kysyttiin yökerhon ovella! Hämmennyin ihan täysin ja en heti saanut kaivettua ajokorttia  esille. Kuulemma heillä uutena käytäntönä kysyä paperit aivan kaikklta.

Postissa ne lukee viivakoodin pakettia noutaessa harva se kk.

Vierailija
50/99 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

62v ja tänään näytin paperit. Ennakkoäänestämässä tarkastivat. 

Vierailija
51/99 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole joutunut näyttämään henkkareita sitten sen jälkeen, kun täytin 20. Oon nyt 29. 

Vierailija
52/99 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

N57 ja äänestämässä kysyttiin.

Vierailija
53/99 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis muussa tilanteessa kuin äänestäessä? Jaa-a, taitaa olla niin kauan, etten muista. Olen tainnut olla vähän päälle 20, kun on viimeksi kysytty. Silloin, kun tuo uusi systeemi tuli, siis tuo, jossa kysytään kaikilta alle 30-vuotiaalta näyttäviltä, olen ollut jo yli 30, ja näytän ikäistäni vanhemmalta, joten on aika pitkä aika, kun on kyseenalaistettu täysi-ikäisyyteni.

Vierailija
54/99 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

39 vuotias nainen, kysyttiin paperit lauantaina s-marketissa ja sitä ennen jouluostoksilla alkossa. Ainoat kaksi kertaa, kun olen ostanut alkoholia viimeisen 4 kk aikana.

Vierailija
55/99 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin ennakkoäänestämässä tänään. N 55

Vierailija
56/99 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina kysytään ja mua kutsutaan töissäkin tyttöseksi(kun ei tiedetty ikää, olen 32) En tiedä mistä johtuu, kai epävarmuudesta sitten.

Vierailija
57/99 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

M44. Viime vuonna Alepassa. He tosin ilmeisesti kysyivät kaikilta. Oltiin kaveriporukalla ostamassa olutta illanistujaisiin. Yhdeltä kavereista puuttui paperit. Vähän huvitti kun 190 cm pitkä, parrakas, nelikymppinen äijä joutui jättämään oluet kassalle kuin pahainen teinipoika.

Vierailija
58/99 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

N43 ja kysyttiin muutama viikko sitten kun ostin pari siideriä. Samassa S-marketissa joudun muutenkin näyttämään paperit varmaan joka toinen kerta jos ostan alkoholia, sen sijaan paikallisessa K-kaupassa tai Alkossa ei ole kysytty kertaakaan parin viime vuoden aikana. 

Vierailija
59/99 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

N42, joskus viime vuonna kaupassa.

Vierailija
60/99 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös yli kuusikymppinen, ennakkoäänestyksessä piti  ns. paperi näyttää.