Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Katujengit ja turvattomuus

Vierailija
23.01.2024 |

Katsokaa ja tehkää itse päätelmänne mistä ongelmat johtuvat:

Eräs näkökulma aiheeseen:

MTV Katsomo: MTV:n rikostoimittajat: Mitä ongelmia katujengit aiheuttavat? https://mtv.fi/lyhyet/9d3d3bd628d123bf0ccd

Ja hieman toinen näkökulma:

https://areena.yle.fi/1-67766620

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka moni ei sellaista nykyaikana enää halua tai ymmärrä niin useampi eri näkökulma voi olla samaan aikaan oikeassa. Siksi niitä kutsutaankin juuri näkökulmiksi että nissä katsotaan asiaa eri suunnista ja erilaisilla painotuksilla.

Todellisen ymmärryksen avain on siinä että ymmärtää asioissa olevan monia eri puolia eikä vain yksi ainoa totuus.

Vierailija
2/26 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä käytä päihteitä, äläkä lähde tuntemattomien matkaan. Näin oman vanhemmat kun minä olin nuori, mutta nykyteinejä ei saisi rajoittaa. 

Ei nuo jengit mitään pipoja ryöstele vaan tekevät huumekauppaa ja velanperintää. Jos se oma teini tulee kolmatta kertaa ryöstetyksi on viimeistää korkea aika alkaa miettimään mitä se on teini touhuaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä käytä päihteitä, äläkä lähde tuntemattomien matkaan. Näin oman vanhemmat kun minä olin nuori, mutta nykyteinejä ei saisi rajoittaa. 

Ei nuo jengit mitään pipoja ryöstele vaan tekevät huumekauppaa ja velanperintää. Jos se oma teini tulee kolmatta kertaa ryöstetyksi on viimeistää korkea aika alkaa miettimään mitä se on teini touhuaa. 

Keskiluokka käyttää Suomessa niin paljon huumeita, että kenen tahansa kannattaisi ryhtyä kauppiaaksi. 

Vierailija
4/26 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi äänestä numero 5 

ettei käy samaa kuin ruotsissa.

Ruotsin terrorismiuhka on jo korkealla tasolla

Vaikka presidentillä ei ole Suomessa paljoa valtaa, hän kuitenkin on osoitus siitä mitä kansa haluaa politiikalta. Siksi minäkin kirjoitin numeron viisi vaalikopissa.

Vaikea kuvitella Niinistön seuraajaksi ketään muuta kuin Halla-ahoa. Urpilainenkaan ei edes uskaltaisi lähettää sotilaita työhönsä. Haavistolla on niin monta mustakaapuista luurankoa kaapissa että huh huh. Olen nähnyt niitä lapsia ja he ovat selkeästi kalifaatin lapsia edelleen. Muukin on mustaa kuin kaapu. 

Vierailija
5/26 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sillähän se rassismi vähenee kun "hassanit" ryöstelevät suomalaisia, eikö? Ja joukkorapettavat.

P.S. En valitettavasti voi mitään sille, että viime vuonna vangittujen Vuosaaren katuryöstelijäjengiläisten nimilistan nimien joukossa tosiaan jostain syystä ei esiintynyt tai toistunut esim. nimi Virtanen tai Lahtinen, mutta jostain kumman syystä kuitenkin Hassan. Korjatkaa toki jos olen väärässä.

Nämä Hassanit on sukunimestään huolimatta Suomessa syntyneitä Suomen kansalaisia. 

Vierailija
6/26 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

YK:n myös mainitsi imaami haastattelussa. Hupaisaa, koska muslimivaltiot eivät edes ole hyväksyneet YK:n ihmisoikeusjulistusta koska siihen sisältyy uskonnonvapausartikla. Kaikesta päätellen Islamissa ei ole uskonnonvapautta, ts. uskontoa ei voi vaihtaa eikö siitä voi luopua.

Vierailija
7/26 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erityisesti naisten yöaikaan taksilla matkustamiseen liittyvä turvattomuus aiheutuu nykyään ihan samoista syistä.

Mun lähes 80v äiti joutui lähtemään yöllä kelataksilla sairaalan päivystykseen. Hän huomautti taksikuskille, ettei Suomessa saa lähettää viestejä autoa ajaessa. Kuskilta paloi hihat täysin, ja hän alkoi huutaa v-tun se ja se. Ei tälläistä olisi voinut ennen kuvitellakaan!

Vierailija
8/26 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Erikoista että taksiuudistus myös värjäsi kuskien ihon mustaksi."

Kun taksin ajamisesta tuli villi ja huonosti kannattava bisnes niin kotimaiset kuskit ja yrittäjät jättivät alan. Ja koska muualta tulleet työllistyvät usein parhaiten matalapalkkaisille ja yrittäjyyttä vaativille aloille niin on luonnollista että taksialakin alkoi olla heidän hallinnassaan.

Vierailija
9/26 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillähän se rassismi vähenee kun "hassanit" ryöstelevät suomalaisia, eikö? Ja joukkorapettavat.

P.S. En valitettavasti voi mitään sille, että viime vuonna vangittujen Vuosaaren katuryöstelijäjengiläisten nimilistan nimien joukossa tosiaan jostain syystä ei esiintynyt tai toistunut esim. nimi Virtanen tai Lahtinen, mutta jostain kumman syystä kuitenkin Hassan. Korjatkaa toki jos olen väärässä.

Nämä Hassanit on sukunimestään huolimatta Suomessa syntyneitä Suomen kansalaisia. 

Akateemista saivartelua. Tuollaiset integroitumiskyvvyttömät ja ilmeisesti myös -haluttomat väkivaltarikolliset pitäisi kuitenkin karkottaa, ja kansalaisuus ottaa pois, koska ovat haitaksi yhteisön turvallisuudelle.

Kansalaisuuden saamisen ehtojahan ollaan pyrkimässä tiukentamaan 5v -> 8v ongelmien vähentämiseksi. Asiasta oli juuri maininta Ylen uudenmaan uutisissa.

Vierailija
10/26 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erityisesti naisten yöaikaan taksilla matkustamiseen liittyvä turvattomuus aiheutuu nykyään ihan samoista syistä.

Mun lähes 80v äiti joutui lähtemään yöllä kelataksilla sairaalan päivystykseen. Hän huomautti taksikuskille, ettei Suomessa saa lähettää viestejä autoa ajaessa. Kuskilta paloi hihat täysin, ja hän alkoi huutaa v-tun se ja se. Ei tälläistä olisi voinut ennen kuvitellakaan!

No ennen aikaan sai taksissa usein kuunnella sen kotimaisen urpon monologia siitä mikä kaikki Suomessa on pielessä niin politiikassa kuin liikenteessäkin. Ja ne mielipiteet eivät usein olleen kaunista kuultavaa.

Vierailija
11/26 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kansalaisuuden saamisen ehtojahan ollaan pyrkimässä tiukentamaan 5v -> 8v ongelmien vähentämiseksi. Asiasta oli juuri maininta Ylen uudenmaan uutisissa."

Tuo on vähän kaksipiippuinen juttu. Se voi myös vähentää integraatiota ja sen halua jos kansalaisuuden saaminen alkaa tuntua liian vaikealta ja kaukaiselta.

Vierailija
12/26 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Akateemista saivartelua. "

Päinvastoin, nimenomaan sitä arkea. Kun moni sinun tapaasi ei koskaan pidä eri väristä ihmistä oikeasti suomalaisena niin se on juuri yksi este intergoitumiselle. On hankala integroitua sellaiseen yhteiskuntaan joka ei pidä sinua osanaan teit sitten mitä vain.

Vierailija
13/26 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

pillupussy ette ikin viittis sanoo mitää liven tääl netissä vaa boastailette koska ootte PUSSY ja juoksisisitte IRL menkää kotiin pillupussyt ootte pelkkiä koiria ja doggeja ette ala meille boastailee ettekä vois mitää tehdä irl jote juoskaa koirat hiffaattekste

Painu sinä takaisin olohuoneen taikamatolle nelinkontin koko miessukusi vedeltäväksi.. 

Oon sua vitu monta kymment vuot nuorempi sä et ala mulle roastailee et ikin viittis muualla ku netis koska sul o ptsd oot koira ja pilluPUSSY joten oo hiljaa ja pysy kotonas oot PUSSY ja pelkkä koira ja doggy.

Mees ny persuliini muualle satuilemaan.

Vierailija
14/26 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Akateemista saivartelua. Tuollaiset integroitumiskyvvyttömät ja ilmeisesti myös -haluttomat väkivaltarikolliset pitäisi kuitenkin karkottaa, ja kansalaisuus ottaa pois, koska ovat haitaksi yhteisön turvallisuudelle.

Kansalaisuuden saamisen ehtojahan ollaan pyrkimässä tiukentamaan 5v -> 8v ongelmien vähe

Näiden perheiden isät ovat jo palanneet esim somaliaan, mutta monilapsiset äidit jätetty tänne yksin ihan oman onnensa nojaan. 

Vierailija
15/26 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kansalaisuuden saamisen ehtojahan ollaan pyrkimässä tiukentamaan 5v -> 8v ongelmien vähentämiseksi. Asiasta oli juuri maininta Ylen uudenmaan uutisissa."

Tuo on vähän kaksipiippuinen juttu. Se voi myös vähentää integraatiota ja sen halua jos kansalaisuuden saaminen alkaa tuntua liian vaikealta ja kaukaiselta.

Parasta on vain lähettää takaisin kotimaihinsa, kun sota/kriisi on ohi. Olemme tarjonneet turvaa sen aikaa, kun tarvetta oli. 

Vierailija
16/26 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli siis täysin epäonnistuneesta taksiuudistuksesta joka ajoi ne perinteiset turvalliset kuskit ja yrittäjät pois alalta.

Erikoista että taksiuudistus myös värjäsi kuskien ihon mustaksi. Kuljin äskettäin itä-helsinkiläisen ostarin taksitolpan ohi ja yhtään valkoihoista ei niiden  n. 10 kuljettajan joukossa ollut. Ja kokemukseni mukaan valitettavasti tummaihoisten kuskien paikallistuntemus ja kielitaito on ollut erittäin huono, reitinvalinta hyvin erikoinen ja hinnoittelun ja maksutavankin kanssa on ollut erikoista vääntöä.

Tuon takia minulla on kännykässä taksi helsinki ja soittelen niille, jos tarvitsen kyytiä. Se on vielä se perinteinen ammattiosaaja, joka aidosti on turvallinen ja asiakaspalvelun osaava firma. En käytä ikinä muita kyytejä. Minähän siitä maksan. Eivät ehdottele eikä ala lääppimään jne.

Vierailija
17/26 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

pillupussy mode poista jo tää keskustelu koira ja doggy

Vierailija
18/26 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pillupussy mode poista jo tää keskustelu koira ja doggy

Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa.

Vierailija
19/26 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ennen aikaan sai taksissa usein kuunnella sen kotimaisen urpon monologia siitä mikä kaikki Suomessa on pielessä niin politiikassa kuin liikenteessäkin. Ja ne mielipiteet eivät usein olleen kaunista kuultavaa.

Whataboutismi kunniaan!

Vierailija
20/26 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pitää olla "todellista" halua, että pääsee nauttimaan Kelan antimista ja sosiaalihuollosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi neljä