Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tutkimus: YLIPAINO on varma konsti hankkia itselleen SYÖPÄ. Syöpä yleistyy, koska suomalaiset lihovat. Haluatko oikeasti kuolla syöpään?

Vierailija
23.01.2024 |

Suomalaistutkimuksen mukaan meillä sairastutaan syöpään eniten tupakoinnin, ylipainon ja alkoholin käytön takia.

Naisilla ylipainon ja alkoholin käytön vaikutus yhdessä jopa ylitti tupakoinnin merkityksen syöpään sairastumisessa.

https://www.iltalehti.fi/syopa/a/465823f5-be57-46cd-98aa-87711929262a

Ihmettelen miksi niin moni hankkii syövän lihottamalla itsensä, kun voisi elää terveenäkin ja tietysti paljon pidempään? Luulevatko ihmiset, että ylipainosta tulee vain tuki- ja liikuntaelimistön sairauksia, diabetes, sydänsairauksia ja rasvamaksa? Kyllä se kuulkaas on niin, että lihottamalla itsensä saa syövän ja syöpä vie hautaan.

Syöpä yleistyy Suomessa, koska kansa lihoo.

Ylipaino on este leikkaukselle.

Kommentit (144)

Vierailija
41/144 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko. Hoikat ovat usein kuolemansairaita.

Minä olen 169cm ja paino 55kg.Minulla syöpä , en koskaan ole ollut lihava. Asioita liikaa yleistetään

Vierailija
42/144 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöpä vaatii hiilihydraatteja kasvaakseen. Hiilihydraatit pois ja tilalle eläinrasvaa sekä lihaa niin ei syöpä iske.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/144 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän asia on. Laihat ihmiset kuolevat täysin terveinä.

Vierailija
44/144 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ylipainoinen, en käytä alkoholia ollenkaan, en tupakoi enkä käytä juuri ollenkaan punaista lihaa. Syön reilusti kasviksia, ulkoilen usein, olen luonteeltani positiivinen. Mutta minulla on syöpä. 

No sinulla on luultavasti syövälle altistava perimä. Tai olet saanut tietämättäsi ylimääräistä säteilyä. Jos olisit läski, käyttäisit päihteitä ja söisit paljon lihajalosteita, syöpä olisi iskenyt aiemmin ja luultavasti aggressiivisempana. 

Vierailija
45/144 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitetaan siis kieltämällä tupakointi ja alkoholi. Kun näistä on lopullisesti päästy eroon, voidaan paneutua ylipainon hoitamiseen.

Vierailija
46/144 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin syöpä kuin alzheimer.

Nämä ei valitettavasti sulje toisiaan pois. On karmeaa katsoa kun muistisairasta kärrätään syöpähoitoihin, joiden tarkoitusta hän ei enää kykene edes ymmärtämään.

Vierailija
47/144 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ylipainoinen, en käytä alkoholia ollenkaan, en tupakoi enkä käytä juuri ollenkaan punaista lihaa. Syön reilusti kasviksia, ulkoilen usein, olen luonteeltani positiivinen. Mutta minulla on syöpä. 

No sinulla on luultavasti syövälle altistava perimä. Tai olet saanut tietämättäsi ylimääräistä säteilyä. Jos olisit läski, käyttäisit päihteitä ja söisit paljon lihajalosteita, syöpä olisi iskenyt aiemmin ja luultavasti aggressiivisempana. 

Olen tuo, jolle vastaat ja jolla on syöpä. Olet oikeassa siinä, että minulla on syövälle altistava perimä. Toinen vanhemmistani ja yksi sisaruksistani ovat jo kuolleet syöpään. Ja yksi sisko sairastanut mutta toistaiseksi terve. Nuo kuolleet olivat suhteellisen hoikkia, urheilullisia, liikkuvia ihmisiä. Elämäntavat, työ, perhe-elämä kunnossa.

Vierailija
48/144 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tulee ikää hieman enemmän niin alkaa ympäriltä putoilla sukulaisia, ystäviä, tuttuja, työkavereita jne. Antaa hieman perspektiiviä asiaan. Aika moni näistä nyt horsmaa kasvavista olivat aikoinaan näitä terveysintoilijoita. Lenkeilyä, savuttomuutta, vain vähän alkoholia, hoikkia ravintosuositusten noudattajia. Sitten taas muutama juoppo tupakoija etenee kovaa vauhtia yli 90 vuoden täysin terveenä. Tasan ei käy lottoarvonta. Yksi suuri tekijä on myös optimistinen elämänasenne. Pessimisti ei pety, mutta kuolee nuorempana. Kokemusta on myös tästä.

Vierailija
49/144 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä mahtaa olla aikanaan ap:n kuolinsyy? Otaksuttavasti jankkaus, pakkomeilteet ja vihamielisyys eivät vielä ole listalla?

Naurattaa nää lihavuutta puolustelevat vihaiset läzkit täällä :D 

Vierailija
50/144 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se tupakka on vielä se eniten syöpää aiheuttava. Tupakoinnin kun lopettaa/ ei koskaan sitä aloita niin elää vuosia kauemmin ja terveenä. 

Menepä kertomaan tuo syöpää sairastavien lasten vanhemmille. 

Vierailija
51/144 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset kuolevat mitä erilaisimpiin sairauksiin. Kuolema tulee ennemmin tai myöhemmin myös ap:lle. Viime aikoina olen lukenut nuorien urheilijoiden kuolemista. He tuskin kuolivat ylipainon takia. Mitä ap on tuosta mieltä?

Mutku tuo on ihan eri asia.

Vierailija
52/144 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eh, ei taida oikein kestää tarkastelua. Mutta sen tästä voi todeta, että lihavat syövät enemmän, jolloin syöpää aiheuttaa ruoka, ei lihavuus.

Vierailija
53/144 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittävä!

Vierailija
54/144 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei 1980-luvulla tai 1990-luvullakaan tai vielä 00-luvun alkupuolellakaan ollut näin hyllyvän löllyvän lällyvän ihraista menoa kuin nykyään... 

Vierailija
55/144 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tunnen muutamia hoikkia ja normaalipainoisia, jotka sairastuivat syöpään. Oma äitini oli yksi heistä. Ei se syöpä painoa katso, että "ahhaa tuossa lihava, iskenpä siihen". Pitkälti geneettinen perimä vaikuttaa siihen, että sairastuuko vai ei. Mun suvun rasitteet ovat sydän- ja verisuonitaudit sekä alttius syöpiin.

Vierailija
56/144 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei 1980-luvulla tai 1990-luvullakaan tai vielä 00-luvun alkupuolellakaan ollut näin hyllyvän löllyvän lällyvän ihraista menoa kuin nykyään... 

Eikä ollut mmaahanmuuttoakaan ...

Vierailija
57/144 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on hyvän mielen ketju : )

Eikö sulla tosiaan ole muuta tekemistä kuin spämmätä tätä samaa jatkuvasti, hanki oma elämä idiootti.

Pitää ymmärtää, ei hän voi mt-ongelmilleen mitään. 

Vierailija
58/144 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisena olenkin keskittänyt nautiskeluni alkoholiin ja tupakkaan syömisen sijasta. Pysyy linjoissa.

Vierailija
59/144 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monille ei ole tullut syöpää. "Huomattavassa ylipainossa" toki voi olla jonkinlainen riski. Kaikilla EI ole huomattavaa ylipainoa. Osa hoikentuu ajan myötä. Nyt aloitus ei kertonut tätä. Tottakai voi valita terveellisempiä vaihtoehtoja, jos niitä on vain saatavilla, onko.

Vierailija
60/144 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kontrasti on valtava kun tulee esim. espanjasta suomeen, miten valtavan lihavia nykyään suomalaiset on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi