Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tutkimus: YLIPAINO on varma konsti hankkia itselleen SYÖPÄ. Syöpä yleistyy, koska suomalaiset lihovat. Haluatko oikeasti kuolla syöpään?

Vierailija
23.01.2024 |

Suomalaistutkimuksen mukaan meillä sairastutaan syöpään eniten tupakoinnin, ylipainon ja alkoholin käytön takia.

Naisilla ylipainon ja alkoholin käytön vaikutus yhdessä jopa ylitti tupakoinnin merkityksen syöpään sairastumisessa.

https://www.iltalehti.fi/syopa/a/465823f5-be57-46cd-98aa-87711929262a

Ihmettelen miksi niin moni hankkii syövän lihottamalla itsensä, kun voisi elää terveenäkin ja tietysti paljon pidempään? Luulevatko ihmiset, että ylipainosta tulee vain tuki- ja liikuntaelimistön sairauksia, diabetes, sydänsairauksia ja rasvamaksa? Kyllä se kuulkaas on niin, että lihottamalla itsensä saa syövän ja syöpä vie hautaan.

Syöpä yleistyy Suomessa, koska kansa lihoo.

Ylipaino on este leikkaukselle.

Kommentit (144)

Vierailija
81/144 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tupakointi aiheutti tutkimuksen mukaan suurimman osan miesten syövistä."

Miksi ohitit tämän?

Ehkä siksi ohitti, kun tupakointi jää kakkoseksi:

Naisilla ylipainon ja alkoholin käytön vaikutus yhdessä jopa ylitti tupakoinnin merkityksen syöpään sairastumisessa, Seppä kertoo.

Vierailija
82/144 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

niinpäniin... eli kun on laiha tai normaalipainoinen ja saa syövän, niin sitten on syävlle altistava perimä, mutta kun ylipainoinen, niin sitten se vaan johtuu ylipainosta.

näinhän se on

eiku....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/144 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän hassua tämä ylikorostunut syövästä vohkaaminen. Suurimman osan voi parantaa ja muitakin vakavia sairauksia on paljon. Itse saan ainakin ennemmin aivohalvauksen kuin syövän, mutta en pelkää kumpaakaan. Jos ne tulee ja johtaa kuolemaan, niin sitten johtaa, ei täältä ole hengissä selvinnyt muutenkaan vielä yksikään. Toki alan koulutus ja työkokemus antaa itselle perspektiiviä, mutta elämänkokemus sitäkin enemmän ja sitä sentään kertyy kaikille. Siksi onkin hieman erikoista miten epävarmoja ja pelokkaita ihmiset keskimäärin lopulta ovat. Ja siis ylipäätään, ei vain syövän tai sairauksien suhteen.

Vierailija
84/144 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän kaikki lähipiirini eli suvun ja tuttavien joukosta syöpään sairastuneet (osa heistä menehtynyt) ovat olleet hyvin hoikkia, hyväkuntoisia terveysintoilijoita? Olen miettinyt tätä useasti. Joku juttu siinä on päinvastoin kuin nykypäivänä luullaan.

Vierailija
85/144 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin tupakoinnin ja alkoholin käytön, ja lihoin ylipainoiseksi oletettavastikin siksi, että olen sitten ruoalla täyttänyt noiden jättämää tyhjiötä. Onko tämä nyt sitten terveyden kannalta hyvä vai huono🤔

Vierailija
86/144 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vakuuttunut että niin miehen kuin naisenkaan pakkomielteinen gymitys, maitotuotteiden ylensyönti, kenties jopa darknetistä tilatut injektiotuotteet ovat oikotie täydelliseen terveyteen, onneen ja hyvinvointiin. 

Jotkut eivät omaa äo:ta tarpeeksi tietääkseen että myös mediaanipainoisilla on sairauksia, huonoja kuntoja, astmaa, verenpainetta ja kolesterolia. Se että on ylipainoinen ei tarkoita että voittaa kaikki pitkäaikaissairaudet kerralla.  Vai väitätkö että aamusalaattiaan oksentava anorektikko on maailman paras saavutus terveydelle?

Vierailija
87/144 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan. Ylipainoisilla ei ole edes geenejä, jotka aiheuttaisivat syövän. Heillä on vain läskit, joita pitää haukkua kaikilla mahdollisilla anonyymeillä alustoilla. He ovat niin täydellisiä, että ilman ylipainoa varmasti olisivat kuolemattomia.

Joskus mietin mitä noissa ihmisissä on vialla, jotka jatkuvasti tehtailevat noita läskivihaketjuja. Onko joku läski joskus antanut pakit, joka kävi itsetunnon päälle vai onko oma elämä niin kurjaa ja mt-ongelmia niin paljon, että pitää vaan saada joku projisoinnin kohteeksi?

Näemmekö joskus päivän, jolloin ylipainoisille normaalikokoista kehoa halajaville annettaisiin oikeanlaista hoitoa päästä tavoitteseen? Hoitoa, jonka avulla pyrittäisiin selvittämään, että miksi syö enemmän kuin kuluttaa.  Vai jatketaanko tällä linjalla, että haukutaan läskejä ja  kun läskien määrä yhteiskunnassa lisääntyy, niin haukutaan lisää eikä yhtään nähdä, että voisiko haukuillakin olla jotain osuutta asiaan?

Minä en ole normaalipainoinen, olen alipainon ja normaalipainon rajalla. Olen nyt ollut sen verran sairaana, että sairaalatutkimuksissa olen ja ihan joka kerta puhutaan syömisistäni. Että pitäisi syödä enemmän. Mutta kun en jaksa. Siksi laihdun. Nyt sitten joudun juomaan kaloripitoista lisäravinnevalmistetta ihan vain siksi etten laihtuisi enempää. Eikä se ole hyvää. Mutta pakko vetää, kun toki tiedän, että aliapinokaan ei ole terveellistä. Minulle siis tämä painoasia on helppoa. Pysyn normaalissa painossa, kun kaikki on hyvin. Kun sitten kaikki ei ole hyvin, niin ensimmäisenä lähtee ruokahalu. Tästä syystä ymmärrän ylipainoisia, he ja minä olemme vain janan vastakkaisilla puolilla. En silti hyväksyisi sitäkään, että joku alkaisi haukkua minua liian laihaksi. Kaikilla meillä on omat juttumme taisteltavana.

Mutta yksikään ihminen ei ole ansainnut mitään nettivihakampanjoita. Ei edes läskit. Ja kuulkaapa läskivihaajat: tehän uskotte, että yliapino myös lyhetää elinikää. Älkää siis vinkuko siitä miten kalliiksi läskit tulee yhteiskunnalle. He kuolevat ennen teitä ja te sitten makaatte ne viimeiset vuotenne ehkä vuodeosastolla saamassa kallista hoitoa ja vaipanvaihtoja ja tulette maksaneeksi yhteiskunnalle enemmän kuin se kauan enne teitä kuollut ylipainoinen.  Hän ei ehkä ole edes saanut tekoniveliä, koska yliapino esti leikkauksen. Teillä niitäkin ehkä sitten on.

Vierailija
88/144 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua, että monet puolustavat oikeuttaan hankkia itselleen syöpä lihottamalla sillä perusteella, että tupakoijatkin hankkivat syövän.

Ketjussa väitetään sokeasti, että tupakointi on pahin ja sen ansiosta ylipaino ei ole pahakaan syövän aiheuttaja. Toivottavasti tämä uskomus helpottaa sitten ylipainoisia sitten saattohoidossa. Ja tutkija sanoi, että alkoholinkäyttö yhdessä ylipainon kanssa on tupakointiakin pahempi syövän aiheuttaja.

Vierailija
89/144 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä tuttavaani ja sukulaistani on kuollut syöpään. Kaikki olivat ylipainoisia sairastuessaan, mutta laihtuivat syövän näännyttäessä. Syöpää ei voitu leikata pois ylipainon takia. Olivat työikäisiä. Todella surullista.

Vierailija
90/144 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tupakointi aiheutti tutkimuksen mukaan suurimman osan miesten syövistä."

Miksi ohitit tämän?

Oliko mukana myös esim. punaisen lihan syönti, einesten ja juomien lisäaineet ja alkoholi? En jaksanut lukea kuin otsikon. Että jotkut jaksaakin jankata, EIKÖ MITÄÄN MUUTA ELÄMÄSSÄSI OLE, ap?????

Vierailija
91/144 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän kukaan valitse itse olla ylipainoinen. Haloo. 

Vierailija
92/144 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hassua, että monet puolustavat oikeuttaan hankkia itselleen syöpä lihottamalla sillä perusteella, että tupakoijatkin hankkivat syövän.

Ketjussa väitetään sokeasti, että tupakointi on pahin ja sen ansiosta ylipaino ei ole pahakaan syövän aiheuttaja. Toivottavasti tämä uskomus helpottaa sitten ylipainoisia sitten saattohoidossa. Ja tutkija sanoi, että alkoholinkäyttö yhdessä ylipainon kanssa on tupakointiakin pahempi syövän aiheuttaja.

Kyse on ihan pelkästään nyt vain kovasta ylipainoisia kohtaan suunnatusta vihasta. On paljon syöpää aiheuttavia asioita, mutta ainoastaan lihavia täällä joka päivä haukutaan eri tavoin.

Montako aloitusta on  ollut tupakoinnin tai alkoholin vaaroista verrattuna näihin ikuisiin läskilällätyksiin? Ja huomaa millä tyylillä näissä mennään; törkeää nimittelyä ja ulkonäkökuvauksia jne. Alatasoista ja kaukana asiallisesta. Sivistyneet eivät ilmoittele pahemmin itsestään tässäkään ketjussa. Eikä ihmekään, koska fiksut eivät ketään ivallisesti ole haukkumassa.

Tämä solvaaminen aiheuttaa vain vastareaktion, ja siihen sitten aletaan laittaa kaikenlaisia vastineita ja muita vaihtoehtoja, joita sinä väität sokeaksi väittämiseksi. Jokainen tietää totuuden, ei täällä sitä tarvitse saarnata kuin joku lahkolainen.

Ja mitä luulet tällaisella saavutettavan? Kyllä sulla mielipide tähänkin on. Laihtuuko joku? Kerropa!

Vierailija
93/144 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos olet seurannut keskustelua, niin suomessa ei ole ylipainoisia naisia.

Vierailija
94/144 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos olet seurannut keskustelua, niin suomessa ei ole ylipainoisia naisia.

No ei. Ja mitä ne paskapuheet ovat muka joistain kaljamahaisista ukoista, joilla läskiröllykkä roikkuu melkein polvissa?

Vierailija
95/144 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy töissä enkä laihduta koska naiset eivät ole koskaan kelpuuttaneet minua. Mitään syytä yhteiskunnan toimintojen edistämiseksi ei ole. Tätä tilasitte, tätä saatte.

Vierailija
96/144 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöpäriski on tärkeää tiedostaa, mutta ei kyllä vähempää voisi kiinnostaa mitä joku ajattelee ulkonäöstä. Siitähän tässä oikeasti on kyse mikä Ap:ta kismittää. Sori vaan, ei kukaan laihduta sinun vuoksesi vaikka kuinka hyppisit tasajalkaa ja piipittäisit jostain yhteiskunnan vaatimuksista.267

Vierailija
97/144 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tunnen muutamia hoikkia ja normaalipainoisia, jotka sairastuivat syöpään. Oma äitini oli yksi heistä. Ei se syöpä painoa katso, että "ahhaa tuossa lihava, iskenpä siihen". Pitkälti geneettinen perimä vaikuttaa siihen, että sairastuuko vai ei. Mun suvun rasitteet ovat sydän- ja verisuonitaudit sekä alttius syöpiin.

Kiitos sinulle😢.Kyllä taitaa olla helpompi listata asioita jotka eivät aiheuta syöpää.

Vierailija
98/144 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä että suvussani puolet on hieman ylipainoisia tynnyreitä. Mutta ei kellään ole syöpää ollut. Sydän- ja verisuonitauteihin ovat kaikki kuolleet.

Vierailija
99/144 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varma konsti? Eikä ole. Moni syöpä voi tulla elintavoista huolimatta. Tiedän ihosyöpään sairastuneita jotka eivät ole koskaan ottaneet aurinkoa tai polttaneet ihoaan ja keuhkosyöpään sairastuneita tupakoimattomia jne. 

Suurin riskitekijä syöville on ikääntyminen. Mitä enemmän tulee ikää, sitä todennäköisemmin sairastuu syöpään. Ikääntymistä et voi estää muuten kuin kuolemalla. 

Vierailija
100/144 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylipaino on sairaus   lihavia eläimiäkään ei oo

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yhdeksän