"Joskus hakemuksista välittyy, että sama hakukirje on lähetetty leikkaaliimaa-menetelmällä useisiin työpaikkoihin."
No jos työkkäri pakottaa hakemaan sataan työpaikkaan, niin ei kai kukaan niin hullu ole, että tekee jokaiseen omansa ihan tyhjästä lähtien ???
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Joskus, tai oikeastaan 99.9999999999% tapauksista firmat käyttää tasan samaa mallipohjaa jokaiseen työpaikkailmoitukseensa. Välillä nuo jopa unohtaa editoida sieltä jotain tietoa ja sama ilmoitus julkaistaan 2-4 kertaa peräkkäin pienillä muutoksilla :D
Mut hei, hyvä ruveta kritisoimaan työnhakijoita siitä että ne kopsaa samaa hakemuspohjaa joka firmalle kun 99.9% hakemuksista johtaa joka tapauksessa nykypäivänä hylkyyn ennen haastattelua jos olet työtön.
Mä yritin joskus kirjoittaa työpaikkailmoituksen rehellisemmin ja eri tyylillä kuin noi kiillotetut perusilmoitukset. Meni HR:n kautta julkaistavaksi ja eikö se ollut editoitu sellaiseksi samanlaiseksi "tule työskentelemään reippaaseen ja dynaamiseen tiimiimme...olet energinen ja osaat kaiken".
Meinasi hajota pää.
Vierailija kirjoitti:
Joskus, tai oikeastaan 99.9999999999% tapauksista firmat käyttää tasan samaa mallipohjaa jokaiseen työpaikkailmoitukseensa. Välillä nuo jopa unohtaa editoida sieltä jotain tietoa ja sama ilmoitus julkaistaan 2-4 kertaa peräkkäin pienillä muutoksilla :D
Mut hei, hyvä ruveta kritisoimaan työnhakijoita siitä että ne kopsaa samaa hakemuspohjaa joka firmalle kun 99.9% hakemuksista johtaa joka tapauksessa nykypäivänä hylkyyn ennen haastattelua jos olet työtön.
Voi hitsi miten kurja juttu. Ainoa vain, että jutussa ei sanottu noin.
Ei kai työkkäri pakota nuorta hakemaan kesätöitä? Ja kopiointi koski juuri sitä, että hakemusta ei edes hieman viitsitä muokata sopimaan hakukohteeseen. Onhan se hieman noloa kehua miksi olisi loistava Lidlin kassa, kun työpaikka on Prisman varasto. Silmä käteen taas.
Kyllä minä nuorena (olen nyt 30v) osasin kirjoittaa hyvistä puolistani ja kehityskohteistani. Enkä laittanut iskää tai äiskää hakemaan töitä. Ja aika pitkälti kun oli kerran kirjoittanut hakemuksen, pienellä säädöllä pystyi muokkaamaan. Lukioikäisenä tein hampurilaisenpaistohommia siis.
Eikö koulussa enää opeteta hakemuskirjeiden tekoa ja CVn kirjoittamista?
No eipä nuo työpaikkailmoituksetkaan eroa mitenkään toisistaan. Saman alan avoimissa paikoissa ihan samat kriteerit ja ilmoituksissa ihan samat tekstit. En mä ala ainakaan jokaista hakemusta personoimaan erikseen just tiettyä työtä varten. Olen duunarialalla jossa työ on pelkkää suorittamista ilman asiakaskontakteja eikä millään erikoistaidoilla tai sillä olenko nyt valovoimaisen karismaattinen moniosaaja ole mitään merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä käytän samaa pohjaa. Muokkaan sitten kuhunkin hakukirjeeseen sopivaksi toki, mutta eihän ne faktat mihinkään muutu.
Nimenomaan, sama pohja mihin tulee tarvittaessa pientä räätälöintiä haettavan paikan vaatimusten mukaan. Turhaa kaikki, kun ikää on päälle 50v ei kukaan enää palkkaa. Sellanen työvoimapula.
Jos joku tulee kitisemään pskasta hakemuksesta/cv:stä niin ne on moneen kertaan ammattilaisten kanssa viilattu ja hyväksi todettu. Jos ikää olisi 20v vähemmän saisin suunnilleen jokaisen hakemani paikan. Joku rekrytoija tän suoraan lipsautti.... Toki 20v nuorempana mulla ei olisi nykyistä osaamista ja ammattitaitoa joten....?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä käytän samaa pohjaa. Muokkaan sitten kuhunkin hakukirjeeseen sopivaksi toki, mutta eihän ne faktat mihinkään muutu.
Nimenomaan, sama pohja mihin tulee tarvittaessa pientä räätälöintiä haettavan paikan vaatimusten mukaan. Turhaa kaikki, kun ikää on päälle 50v ei kukaan enää palkkaa. Sellanen työvoimapula.
Jos joku tulee kitisemään pskasta hakemuksesta/cv:stä niin ne on moneen kertaan ammattilaisten kanssa viilattu ja hyväksi todettu. Jos ikää olisi 20v vähemmän saisin suunnilleen jokaisen hakemani paikan. Joku rekrytoija tän suoraan lipsautti.... Toki 20v nuorempana mulla ei olisi nykyistä osaamista ja ammattitaitoa joten....?
Suomalainen yhteiskunta onnistuu olemaan yhtäaikaisesti sekä jääräpäisen hölmö että erittäin herkkähipiäinen kun joku vääntää rautalangasta sen että sitä ollaan jääräpäisen hölmöjä. Ja sitten kritisoijan haukkumisen jälkeen jatketaan kuten ennenkin, jääräpäisen hölmösti.
Samaahan valittivat monet naiset treffipalveluissa. Olisi ollut parasta kirjoittaa jokaiselle ehdokkaalle yksilöllinen ja persoonallinen yhteydenotto. Vaikka mistä ne ois tienneet mitä muut saivat. Tosin tiesivät koska FBssäkin oli ryhmiä jossa naiset keskustelivat treffiplaveluiden miehistä.
Siis mikä firma edes haluaa työntekijän, joka on niin tyhmä että tekee turhaa työtä jo työhakemuksessa? Eihän sellainen saa töissäkään mitään aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Samaahan valittivat monet naiset treffipalveluissa. Olisi ollut parasta kirjoittaa jokaiselle ehdokkaalle yksilöllinen ja persoonallinen yhteydenotto. Vaikka mistä ne ois tienneet mitä muut saivat. Tosin tiesivät koska FBssäkin oli ryhmiä jossa naiset keskustelivat treffiplaveluiden miehistä.
Kohtaanto-ongelma, jonka naiset näin välttivät: he hakevat itselleen sopivaa ihmistä, sinä reikää kuin reikää.
Teininä mua joskus syytettiin, että vanhempien tekemä hakemus. Aivan itse olin tehnyt, mutta satuin olemaan se kympin tyttö ja kielellisesti kohtalaisen lahjakas, joten perehdyin miten hakemuksia kirjoitetaan ja osasin siis kirjoittaa sen "aikuismaisesti". Vastaanottajan mielestä liian aikuismaisesti, joten jäi paikka saamatta.
Joitakin aikuisia ei voi koskaan miellyttää. Joko on tehty liian huolimattomasti ja jos teet huolella, sekään ei kelpaa.