Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Joskus hakemuksista välittyy, että sama hakukirje on lähetetty leikkaaliimaa-menetelmällä useisiin työpaikkoihin."

Vierailija
23.01.2024 |

No jos työkkäri pakottaa hakemaan sataan työpaikkaan, niin ei kai kukaan niin hullu ole, että tekee jokaiseen omansa ihan tyhjästä lähtien ???

https://yle.fi/a/74-20070263

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakemusten kopioinnista pitää jatkossa tulla karenssi.

Vierailija
2/70 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi edelleen nimenomaan työnantajista välittyy tämä ylimielisyys työnhakijoita kohtaan, vaikka kuinka väitetään, että on työvoimapula? Heidän pitäisi olla ikionnellisia jokaisesta hakemuksesta, jonka sattuvat saamaan, eikä vinkua jostain hakemusten yksityiskohdista tai pienistä puutteista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä muuta voi odottaa, kun työpaikkailmoituksetkin ovat identtisiä? Ihan samat liibalaabat niissä jokaisessa on.

Vierailija
4/70 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tekee hyvän hakemuksen niin, miksi sitä ei voisi käyttää uudestaan? Juttuhan on niin, että olen saanut vakinaisen viran tällaisella "kierrätetyllä" hakemuksella. Väsyin siihen hakurumbaan ja oma alani on hyvin rajattu, joten laitoinpa jälleen kerran hakemuksen uuteen paikkaan, korjasin päivämäärät ja paikat, hakemus matkaan. Se oli kyllä lievä yllätys, että sain paikan sillä hakemuksella. Olin aiemmin tehnyt kyseiselle työnantajalle yhden sijaisuuden, joten minua ei edes kutsuttu haastatteluun, vaan virka oli minun. Vähän on hävettänyt kyllä jälkeenpäin, mutta eipä sitä enää kukaan ole kysellyt. Tuskin asiaa edes kukaan huomasi. 

Vierailija
5/70 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole kyllä ikinä tullut mieleenkään alkaa rustaamaan hakemusta joka kerta alusta, miksi ihmeessä sen tekisin 😂 se on nimenomaan leikkaa liimaa, eli muutellaan muutamat jutut siitä valmiista pohjasta vastaamaan kyseistä työhakemusta. 

Vierailija
6/70 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laittaisin chat gpt:n tehtailemaan hakemuksia. T. Työssäkäyvä

Vierailija
7/70 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ensimmäiseksi ehdotetaan työttömille syvempää kyykkyä.

Tästä voi myös päätellä millaisia ne ehdottajat ovat.

Vierailija
8/70 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mä olen aina tehnyt. Valmis teksti, jonka olen muokannut seuraavaan paikkaan sopivaksi. No enpä ole vakityöpaikkaa kyllä saanutkaan, joten siinä se syy on varmaan ollut.

Vierailija
9/70 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli joku hakemustyyppi on johtanut aiemmin haastattelupyyntööni, sitä on järkevää käyttää uudelleen pienin viilauksin.

Vierailija
10/70 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä muuta voi odottaa, kun työpaikkailmoituksetkin ovat identtisiä? Ihan samat liibalaabat niissä jokaisessa on.

Paitsi niissä ilmoituksissa, joissa on räätälöity hakemus nimenomaan sitä hakijaa varten, joka siihen valitaan. Julkisissa paikoissa näin.

Vierailija
11/70 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööö, eipä ne työkokemukset ja osaamiset muutu hakemusten välissä. miksi ei laittaisi siis samaa hakemusta joka paikkaan?

Vierailija
12/70 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä käytän samaa pohjaa. Muokkaan sitten kuhunkin hakukirjeeseen sopivaksi toki, mutta eihän ne faktat mihinkään muutu.

Vierailija
13/70 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kielteiset vastaukset hakemuksiin eivät tietenkään ole kopioituja. :D

Vierailija
14/70 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kannattaisi taas lukea se linkkaamaansa juttu. Juttu käsittelee nuorten kesätyöpaikkoja, ei työttömien työnhakua. 

Vierailija
15/70 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikat ja työnantajat kun onkin itse niin spessuja näköalapaikkoineen ja monipuolisine tehtävineen ja dynaamisine tiimeineen. Todellisuus on hälyinen avokonttori, tylsä copypastetus ja kyräilevät kuppikunnat.

Vierailija
16/70 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

13 vastausta ja kukaan ei lukenut juttua! Ihmekään että olette työttömiä... 

Vierailija
17/70 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajat eivät siis etsikään työntekijöitä vaan tulevia kirjallisuuden nobelisteja.

Työpaikkailmoitukset haisevat toistolta. Ei mitään variointia ja palkkatarjous puuttuu kaikista.

Vierailija
18/70 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työnantajat eivät vastaa tai kopioivat saman vastauksen kaikkiin hakemuksiin, miksi hakemuksen pitäisi olla tyhjästä aloitettu?

Vierailija
19/70 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kannattaisi taas lukea se linkkaamaansa juttu. Juttu käsittelee nuorten kesätyöpaikkoja, ei työttömien työnhakua. 

Eli työttömien työnhakuun vanhan kopiointi on ookoo vai mihin viittaat?

Vierailija
20/70 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan! Täällä taas kommentoidaan pää märkänä ilman että on tajuttu hevonvittua koko jutusta. Tuolla kopioinnilla viitataan siihen että hakemuksessa lukee ihan väärä yritys, tai haetaan paikkaa jota firmassa ei edes ole. Ette kai tekään pässit sitä tee?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi neljä