Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Joskus hakemuksista välittyy, että sama hakukirje on lähetetty leikkaaliimaa-menetelmällä useisiin työpaikkoihin."

Vierailija
23.01.2024 |

No jos työkkäri pakottaa hakemaan sataan työpaikkaan, niin ei kai kukaan niin hullu ole, että tekee jokaiseen omansa ihan tyhjästä lähtien ???

https://yle.fi/a/74-20070263

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnantajat eivät siis etsikään työntekijöitä vaan tulevia kirjallisuuden nobelisteja.

Työpaikkailmoitukset haisevat toistolta. Ei mitään variointia ja palkkatarjous puuttuu kaikista.

Mene ensin lukemaan tuo juttu ja kommentoi vasta sitten. Juttu käsittelee nuorten kesätyöpaikkojen hakemista ja siellä ihan sanotaan, että ei tarvitse olla (sinua lainatakseni) kirjallisuuden nobelisti. 

Vierailija
22/70 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

13 vastausta ja kukaan ei lukenut juttua! Ihmekään että olette työttömiä... 

Miksi pitäisi lukea? Ihan hyvin voi keskustella muutenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jutussa puhutaan aidoista ja te keskustelette seipäistä. 

Vierailija
24/70 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ko. toimittaja vailla klikkauksia vai miksi pitää täällä patistella lukemaan?

Vierailija
25/70 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä vastasin ketjuun vaikken ole työtön.

Vierailija
26/70 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että kovaa kilpailua käydään kesätyöpaikoista. Vielä eilen toisen lehden artikkelissa syyllistettiin nuoria, kun eivät uhraudu työlle ja oli myös pelko riittääkö tekijöitä kaikkiin paikkoihin.

Vierailija
27/70 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt kannattaisi taas lukea se linkkaamaansa juttu. Juttu käsittelee nuorten kesätyöpaikkoja, ei työttömien työnhakua. 

Nimenomaan! Täällä taas kommentoidaan pää märkänä ilman että on tajuttu hevonvittua koko jutusta. Tuolla kopioinnilla viitataan siihen että hakemuksessa lukee ihan väärä yritys, tai haetaan paikkaa jota firmassa ei edes ole. Ette kai tekään pässit sitä tee?

Ja siitä, että äiti tai isä tekee hakemuksen lapsen puolesta ja vielä soittaa perään, että tulihan tekemäni hakemus perille. 

Ja siitä, että hakemuksen tekstiksi ei riitä pelkkä "haen töitä".

Ja monesta muusta NUORTEN työnhakuun liittyvästä asiasta. 

Mut joo. Antaa näiden jatkaa, kun vauhtiin pääsivät. 😄

Vierailija
28/70 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin jutun ja kovasti siinä oli vaatimuksia nuorille. En nuorena itsekään olisi osannut kertoa omista hyvistä puolista ja miksi juuri minut kannattaisi palkata ja mitä lisäarvoa minä toisin työpaikalle. Kun olin saanut palautetta vain omista huonoista puolista niin mistä olisin osannut sanoa, että teen työni tunnollisesti. Kas, enpä edelleenkään keksi muita hyviä puolia itsestäni.

Vierailija
29/70 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhy kun tuli paha mieli kun ei keskusteltu vain nuorista 😭 ootte ihan tyhmiä

Vierailija
30/70 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi edelleen nimenomaan työnantajista välittyy tämä ylimielisyys työnhakijoita kohtaan, vaikka kuinka väitetään, että on työvoimapula? Heidän pitäisi olla ikionnellisia jokaisesta hakemuksesta, jonka sattuvat saamaan, eikä vinkua jostain hakemusten yksityiskohdista tai pienistä puutteista.

He hakevat työntekijää, eivät työtöntä, joka ei halua tehdä töitä.

Vierailija
31/70 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin mä olen aina tehnyt. Valmis teksti, jonka olen muokannut seuraavaan paikkaan sopivaksi. No enpä ole vakityöpaikkaa kyllä saanutkaan, joten siinä se syy on varmaan ollut.

No tuo nimenomaan on oikea tapa. Jutussa puhutaan siitä että tarkalleen sama hakemus lähetetään joka paikkaan ilman että vaivaudutaan mitenkään kertomaan miten hakija sopisi juuri haettuun paikkaan. Pahimmillaan haetaan tehtävää joka on ihan jossain toisessa firmassa.

Vierailija
32/70 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloo toi ylen linkki puhui kesätöistä. No, ei niihin nyt varmaan aivan järjetöntä hakemusta tarvi tehdä.

On niitä kesätöitä muuallakin. https://veksi.com/Uutiset.jsp?otsikko=kesätyö

Vierailija
33/70 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai että kovaa kilpailua käydään kesätyöpaikoista. Vielä eilen toisen lehden artikkelissa syyllistettiin nuoria, kun eivät uhraudu työlle ja oli myös pelko riittääkö tekijöitä kaikkiin paikkoihin.

Aika monessa paikassa on ehtona että töihin koko kesäksi. Ainakaan oma lukiolaiseni ei ole hakemassa kuin max 6 viikoksi. Noihin paikkoihin ei laiteta edes copy-pastattua hakemusta.

.

Kyllähän se niin on, että paikat jotka oikeasti kiinnostaa, saa sen räätälöidyn hakemuksen, mansikkakojut joutuu tyytymään kopioon. Toki väärään yrityksen nimet pitää korjata huolella pois.

Jutun luettuani (!) jäin miettimään, että onko oman nuoren hakemuskirje nyt sitten liian aikuismainen. Hän on hyvä koulussa, osaa kirjoittaa ja osaa kieliopin... luullaanko sitä kirjettä nyt sitten minun kirjoittamaksi...  Toki olen taustapiruna häärinyt, ehdotellut asioita joita juuri siihen firmaan laittaisi esille.

Vierailija
34/70 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin jutun ja kovasti siinä oli vaatimuksia nuorille. En nuorena itsekään olisi osannut kertoa omista hyvistä puolista ja miksi juuri minut kannattaisi palkata ja mitä lisäarvoa minä toisin työpaikalle. Kun olin saanut palautetta vain omista huonoista puolista niin mistä olisin osannut sanoa, että teen työni tunnollisesti. Kas, enpä edelleenkään keksi muita hyviä puolia itsestäni.

Olen luotettava, tulen paikalle sovitusti, en roiku kännykällä työaikana, teen parhaani.... helppohan näitä itsestäänselvyyksiä on keksiä :)

Vierailija
35/70 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kumma kun heti vedetään herne nenään eikä lueta edes juttua vaikka jutun otsikossa puhutaan vanhemmista.. :D

Vierailija
36/70 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi edelleen nimenomaan työnantajista välittyy tämä ylimielisyys työnhakijoita kohtaan, vaikka kuinka väitetään, että on työvoimapula? Heidän pitäisi olla ikionnellisia jokaisesta hakemuksesta, jonka sattuvat saamaan, eikä vinkua jostain hakemusten yksityiskohdista tai pienistä puutteista.

Miksi työhakijoista välittyy tämä ylimielinen kuva. Jos työnsaanti on niin hirveän vaikeaa, eikä kukaan halua elää tuilla, niin kai jokainen jaksaa sen 30 minuuttia käyttää hakemuksen modaamiseen niin, että lukija ymmärtää, miksi ko. hakija kelpaisi työpaikkaan. 

Edelleen, osaajapula on se termi. Pulaa ei ole ihmisistä, jotka eivät osaa edes kirjoittaa ja jo pelkkä hakemuksen laatiminen on tuskaa. 

Toiseksi. Juuri nyt ollaan tippumassa taantumaan eli ei vähään aikaan kukaan ole mistään yleisestä työvoimapulasta puhunut. 

Vierailija
37/70 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisihan se lukea niin tietäisi mistä keskustelee.. Paitsi jos olet 15-v kesätyönhakija Linnanmäelle.

Vierailija
38/70 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hakemusten kopioinnista pitää jatkossa tulla karenssi.

Miksi?

Vierailija
39/70 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sun tarvii mitään lukea, mutta jos lukutaitokin on jo olematon, niin tuskin sulla työn mihinkään työhön mitään annettavaa. Siksi. 

Vierailija
40/70 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhy kun tuli paha mieli kun ei keskusteltu vain nuorista 😭 ootte ihan tyhmiä

Yleensä jos linkitetty uutinen käsittelee nuoria tulisi keskustelunkin käsitellä nuoria..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä