Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taidan lopettaa kaiken vapaaehtoistyön

Vierailija
21.01.2024 |

Olen tehnyt erilaisia vapaaehtoishommia vuodesta 2015 saakka. Välillä toki ollut joitakin taukoja, mutta sitten aloittanut uudestaan. Nyt olen sen verran väsähtänyt kaikkiin vaatimuksiin, että taidan lopettaa vapaaehtoishommat kokonaan. Vapaaehtoistyöntekijää pidetään pahimmillaan kuin palvelijana, joka ei saa sairastaa, ei saa määritellä itse miten paljon vapaaehtoistyötä tekee, milloin tekee jne. Mielestäni tuollainen ei ole enää vapaaehtoistyötä. Palkkiot ovat vastuullisistakin hommista naurettavia. Ennemmin perustan oman toiminimen. Millaisia kokemuksia teillä on vapaaehtoistöistä?

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä enemmän ihmisiä auttaa, sitä avuttomammiksi he tulevat .

Kuinka monen työttömänä kotona laiskottelevan olette ikinä kuulleet osallistuneen esimerkiksi vapaaehtoisena auttamassa ruokajaossa? Kyllä he käsi pitkänä sieltä ovat hakemassa ja vaatimassa, mutta ei heille tule pieneen mieleenkään edes tarjoutua auttamaan saati kysymään voisiko auttaa. 

Heistä ei hyvyyttä löydy, se on raaka totuus. Heti mulle, kaikki tänne ja NYT. On heidän tapansa olla ja elää.

Mitä enemmän he saavat ilmaiseksi ja tekemättä yhtään mitään, sitä avuttomampia heistä tulee.

De Facto.

Vierailija
22/49 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alun kolmatta vuosikymmentä jaksoin tehdä hommia urheilulajini parissa sen jälkeen kun itse lopetin kilpailemisen. No, ei siitä nykyään saa edes kiitosta, eikä kunnon korvausta. Olen minä yhdelle seuralle antanut summan, millä tulen taas mukaan, mutta kuulemma vitosella alkava viisinumeroinen summa on liikaa. Pitäköön tunkkinsa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itsekin tehnyt vapaaehtoistyötä kohta neljä vuotta, ja se alkaa pikkuhiljaa kyllästyttää. Motiivini on alusta asti ollut löytää sen parista tyttöystävä, enkä ole onnistunut etenemään asian suhteen lainkaan.

Sinun motiivisi ovat väärät.

Mies joka juoksee pillun perässä ei ole se naisten ykkös valinta.

Mene parturiin ja oikeisiin TÖIHIN!

Pyydät kauniin naisen treffeille ja tarjoat hänelle ikimuistoisen illan kyselemättä haluaako hän maksaa puolet taikka edes osan. Äläkä kaikkia pyydä, pyydä vain se jonka oikeasti haluat. Kyläpyö rät sarjatreffailija naiset täytyy nyt unohtaa.

Vierailija
24/49 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itsekin tehnyt vapaaehtoistyötä kohta neljä vuotta, ja se alkaa pikkuhiljaa kyllästyttää. Motiivini on alusta asti ollut löytää sen parista tyttöystävä, enkä ole onnistunut etenemään asian suhteen lainkaan.

Pyydät kauniin naisen treffeille ja tarjoat hänelle ikimuistoisen illan kyselemättä haluaako hän maksaa puolet taikka edes osan. Äläkä kaikkia pyydä, pyydä vain se jonka oikeasti haluat. Kyläpyö rät sarjatreffailija naiset täytyy nyt unohtaa.

Kampaukseni on hyvä ja käyn myös oikeissa töissä. En tunne yhtäkään naista, jota voisin pyytää treffeille. Vapaaehtoistöistä tuttuja naisia en aio pyytää enää uudestaan. Yksi kerta saa riittää.

Vierailija
25/49 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kampaukseni on hyvä ja käyn myös oikeissa töissä. En tunne yhtäkään naista, jota voisin pyytää treffeille. Vapaaehtoistöistä tuttuja naisia en aio pyytää enää uudestaan. Yksi kerta saa riittää.

Useamman kerran pyytäminen olisikin jo ahdistelua.

Vierailija
26/49 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet aika pahasti irtaantunut todellisuudesta, jos luulet, että tuo riittää nykyaikana alkuunkaan.

Vierailija
27/49 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä edes löydätte vapaaehtoistöitä? Missä niitä mainostetaan?

Vierailija
28/49 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monen työttömänä kotona laiskottelevan olette ikinä kuulleet osallistuneen esimerkiksi vapaaehtoisena auttamassa ruokajaossa? Kyllä he käsi pitkänä sieltä ovat hakemassa ja vaatimassa, mutta ei heille tule pieneen mieleenkään edes tarjoutua auttamaan saati kysymään voisiko auttaa. 

Heistä ei hyvyyttä löydy, se on raaka totuus. Heti mulle, kaikki tänne ja NYT. On heidän tapansa olla ja elää.

Mitä enemmän he saavat ilmaiseksi ja tekemättä yhtään mitään, sitä avuttomampia heistä tulee.

De Facto.

Älä viitsi jauhaa paskaa! Olet melkoinen trolli.

Oma kokemukseni on se, että köyhät auttaa toisia köyhiä. Rikkaat ovat niitä pihejä ilkimyksiä. Vapaaehtoistyössä olen tutustunut moniin köyhiin, työttömiin ja eläkeläisiin. Rikkaita siellä ei juurikaan näy.

Vierailija
29/49 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä edes löydätte vapaaehtoistöitä? Missä niitä mainostetaan?

Osaatko googlettaa vapaaehtoistyö? Niitä löytyy vaikka miten paljon, esim. kaupungin/kunnan sivuilta, SPR, Helsinki missio, seurakunnat jne.

Itse olen ollut mukana mm. SPR:n Ystäväpalvelussa, tulkkina seurakunnassa, lukenut näkövammaisille lehtiä nauhalle ja järjestänyt senioreille ohjelmaa palvelutalossa.

Vierailija
30/49 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt yhdistyksissä vapaaehtoistöitä teinistä asti, noin 25 vuotta, yhteisen harrastuksen eteen talkoilee ihan mielellään, oppii ja saa paljon. Mutta nykyään kun niitä talkoilijoita ei enää juuri ole, pitää vaan saada harrastaa ilman velvoitteita, niin me harvat joudutaan tekemään liikaa. Saa nähdä paljonko kukaan harrastaa enää kun yhdistys lakkaa pyörimästä ilman pakollisia toimijoita hallituksessa.

Oman harrastuksen lisäksi lasten harrastuksista tuli talkootöitä mutta niistä pääsi eroon kun lapset vaihtoivat harrastuksia ja heistä tuli aikuisia.

Vierailija
31/49 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttavani jäi varhaiseläkkeelle parturi-kampaaja-kosmetologin työstä ja ajatteli käydä pari kertaa kuukaudessa kohentelemassa vanhainkodin asukkaiden hiuksia. Hän jaksoi vuoden, mutta lopetti kokonaan henkilökunnan jatkuvan painostuksen vuoksi: olisi pitänyt tehdä paljon enemmän ja paljon muutakin kuin sitä, mihin oli oma-aloitteisesti hakeutunut.

Painostiko henkilökunta hoitamaan omiakin hiuksiaan?

Vierailija
32/49 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko totta että eläinsuoje-vapaaehtoistyössä on usein huono henki?

Vierailija
33/49 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu varmaan paikasta että kuinka ääripään eläinsuojelijoita siellä on. Pahimmat kun ovat sellaisia että jos et ole kanssavegaani, vain jalkaisin kulkeva susienhalaaja, niin et kelpaa putsaamaan löytökissojen hiekkalaatikoita tai sijaiskodiksi kotia etsivälle koiralle.

Vierailija
34/49 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu varmaan paikasta että kuinka ääripään eläinsuojelijoita siellä on. Pahimmat kun ovat sellaisia että jos et ole kanssavegaani, vain jalkaisin kulkeva susienhalaaja, niin et kelpaa putsaamaan löytökissojen hiekkalaatikoita tai sijaiskodiksi kotia etsivälle koiralle.

Mulla on kokemusta vain yhdestä turkulaisesta yhdistyksestä, mutta ei ollut tuollaista. Sijaiskodiksi pääsin helposti nuorena opiskelijana vaikka asunto oli pieni. Tietysti perehdytys täytyi käydä ensin läpi, mutta ei se ollut kuin yhden illan homma. Eläinten kanssa työskentely on palkitsevaa. Ihana nähdä kun ujo, kaltoinkohdeltu eläin alkaa pikkuhiljaa luottaa ihmisiin. Ihmiseltä vaaditaan vain kärsivällisyyttä. Prosessiin voi mennä kuukausia eikä eläimestä silti välttämättä tule mitään sylikissaa mitä saisi rapsutella. Mutta vapaaehtoisista on näissä hommissa pulaa joten suosittelen kokeilemaan.

Vierailija
35/49 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole kokemusta varsinaisesta vapaaehtoistyöstä, siis hyväntekeväisyyden parissa, mutta luottamustoimista kylläkin. Olen huomannut, että niihin hakeudutaan monesti hyvin kyseenalaisilla motiiveilla, lähinnä omaa egoa korostaakseen. Omaa osaamista ja asemaa liioitellaan usein reippaasti, koska halutaan vain piireihin, valtaa ja mainetta. Muita käytetään sumeilematta hyväksi ja perustetaan toisiaan kyräileviä kuppikuntia. Selkäänpuukotus on erittäin yleistä.

Itse jätän luottamustoimet tämän ensimmäisen kauteni jälkeen, koska vaikka itse työ on mielenkiintoista ja ajoittain palkitsevaakin, nämä ilmiöt tekevät siitä kuitenkin voittopuolisesti hyvin ahdistavaa.

Vierailija
36/49 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä en oo palkatta työtä tehny enkä tuu tekemään. Jos joku työ on tarpeen tulla tehdyksi niin kyllä siitä palkka on saatava. 

Vapaaehtoiset siis vie jonkun työpaikan.

Vierailija
37/49 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

De Facto.

Vapaaehtoistyötä tekevä työtön voi menettää työttömyystukensa.

Vierailija
38/49 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää vapaaehtoistyötä eläinten parissa. Eläimet ei arvostele ja välillä voi rapsutella :)

Vierailija
39/49 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tehkää vapaaehtoistyötä eläinten parissa. Eläimet ei arvostele ja välillä voi rapsutella :)

Joo se sairaiden eläimien viimehetket ja osan lopettaminenkin on niin mukavaa

Vierailija
40/49 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

De Facto.

Ruokajaossa on nimenomaan pitkäaikaistyöttömiä ja eläkeläisiä auttamassa! Ei siellä ihmisellä lue rintapielessä, että työtön vuodesta 2015 alkaen. Työssä käyviä on hyvin, hyvin vähän toiminnassa mukana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kolme