Keksikää siistiä ja asiallista pukeutumista valtion virastoon: Lämpötila +27!
Olen itse jakkuihminen, mutta tuolla kuolee lämpöhalvaukseen. Mitä päälle?
Kommentit (47)
toimistoseireeni:
Vierailija kirjoitti:
Yleisesti silkintuotannolla ei ole oikeastaan mitään tekemistä ekologisuuden ja eettisyyden kanssa.
Mutta kukapa viitsii käydä sitä ikävämpää informaatiota tutkimassa.
Milläpä olisi. Bambukin käy läpi älyttömät prosessit, ennenkuin siitä saadaan pehmoinen kangas.
Uimapuku?
Eikö noin lämmin ole lähes terveyshaitta ja valtava kulueräkin virastolle?
Luulisi myös että vaikuttaa heikentävästi työtehoon..
Esimiehet heiluu kikkelit paljaana
Meillä on 17 astetta. Yhdessä kohdassa toimistoa normaali 21 mutta ei siellä riitä paikkoja kaikille. T. Toinen valtion virastosta.
Etkö ole kuullut hellepukeutumisesta? Mikä tuossa on niin vaikeaa? Uusavutonta!
Ja kumma, ettei työterveys puutu olosuhteisiin mitenkään. Onko esimies yhtä avuton?
Liehuvahelmainen pitkä hame on vilpoinen. Sen kanssa esim. valkoinen paitapusero.
Vierailija kirjoitti:
Etkö ole kuullut hellepukeutumisesta? Mikä tuossa on niin vaikeaa? Uusavutonta!
Ja kumma, ettei työterveys puutu olosuhteisiin mitenkään. Onko esimies yhtä avuton?
Pukeudun kesäisin kotona miten sattuu. Olen aloittanut työn hiljattain. On ihan eri asia miettiä virastovaatetusta, kun asiakkaatkin voivat pölähtää työpisteelle. Kotona voi helteellä olla vaikka rintaliivisillään. Työpisteelle voi tulla herra tai narri milloin tahansa ja vaatetuksen pitäisi läpäistä siisteyden ja hyvän maun vaatimukset. En ole nähnyt, miten muut ovat kesällä pukeutuneet ja kuinka "paljastava" = vilpoisa on siellä sallittua. Esimies valitettavasti oli ihastuksissaan, kun näki lämpömittarin.
Valtion virastot on monesti sinetin tiloissa. Siellä on sellainen sivu, sisäisille asiakkaille (eli esim just sulle ja kaikille muille virastolaisille) missä voi kuka tahansa valtion verkkolainen ilmoittaa vikatilasta. Sitähän tuo lämpötila on.
T-paita ja hame. Mekko. Pellavahousut ja toppi/t-paita.
Vierailija kirjoitti:
Liehuvahelmainen pitkä hame on vilpoinen. Sen kanssa esim. valkoinen paitapusero.
Pitkähihainen on liikaa tuolla. Pitkän kevyen hameen voisi tosiaan viedä sisävaatteeksi. En ole hameihmisiä, mutta kaipa sitä oppii pitämään :)
Miksi työsuojelu ei puutu asiaan?
Kesälämpötilassa pukeudutaan kesän mukaisesti. Kylmässä niin kuin talvella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim silkki on viileä materiaali. Vaikkapa siis silkkipusero ja housut jotain hengittävää luonnonmateriaalia? Paidan/puseron hihat voi kääriä ylös
Minulla olisi yksi hihaton siisti silkkitoppi, mutta onko se liian vähän vaatetta? Se on kyllä pitkä, ei mikään napatoppi, mutta olen aina pitänyt sitä jakun kanssa. Onko hihaton sopiva virastoon?
Lämpötila ei ole sopiva virastoon. Laita toppi, ota jakku mukaan ja laita se päälle jos joku ulkomainen ministeri vierailee. Kotimaisten takia ei maksa vaivaa.
Tämä on niin naisen logiikka! "Mitä päälle" mutta eipä juolahda mieleen, että lämpötilalle pitäisi tehdä jotain.
Meillä oli sama ongelma kesäisin, ja hankittiin jotkut viilennyspumput. Tähän aikaan vuodesta on päinvastainen ongelma.
Mielenkiintoista, meillä valtiolla Senaattilan kiinteistössä voi säätää lämpötilaa jopa avokonttorin puolella. Täällä lämpötila on keskellä huonetta 18 astetta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi työsuojelu ei puutu asiaan?
Kesälämpötilassa pukeudutaan kesän mukaisesti. Kylmässä niin kuin talvella.
Periaatteessa näin, mutta sisätiloissa pitäisi olla jokseenkin 20-22 astetta kesät talvet. Miten ne ulkoa tulevat asiakkaat jaksavat ap:n työpaikalla, vaikka riisuisivat päällysvaatteet? Toimistotyöntekijän asiakkaan eivät yleensä riisu sen enempää.
Olikohan tämä 33. vastaaja ensimmäinen, joka mainitsi työsuojelun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleisesti silkintuotannolla ei ole oikeastaan mitään tekemistä ekologisuuden ja eettisyyden kanssa.
Mutta kukapa viitsii käydä sitä ikävämpää informaatiota tutkimassa.
Milläpä olisi. Bambukin käy läpi älyttömät prosessit, ennenkuin siitä saadaan pehmoinen kangas.
Tämä niin. Bambu on kaikkea muuta kuin ekologinen! Mutta kun se kuulostaa niin kivalle ja ekologiselle :D
Onpa erikoista, että teillä on tuollainen sisälämpötila, koska virastoissa yleensäkin on laskettu lämpötiloja.
Tee kiinteistönhoitoon ilmoitus, kaikissa isoissa taloissa on ilmoituskanava olemassa. Tuohan on pahemman luokan energianhaaskausta ja laskee työtehoa +21 toimistossa on optimaali, vaikkakin silloinkin joku kuivan kesän orava alkaa ruikuttaa.
nimim..18v kiinteistöpäällikkönä työskennellyt
Ps. Opetelkaa antamaan palautetta, muuten asiat ei korjaannut.
Minulla on kodissani aina +27 astetta.