3kg lähtenyt viikossa elämäntapamuutoksen ansiosta :)
Ihanaa :)
Joojoo, tiedän että on nesteitä, eikä tämä tietenkään missään näy, mutta ihanaa kun on oikea suunta. Parempi olo myös, kun syö sipsejä sen 30g eikä koko megapussia. Kohti terveempää elämää <3
Kommentit (39)
Hyvä homma.
Muista, että se on sitten pysyvä elämäntapamuutos eikä laihduttaminen, jota sinäkin tarvitset ja me kaikki. Kuljin itse pitkän äärimmäisen tuskaisen tien kohti sitä.
Nykyään syön aina joka päivä salaattia puolet, proteiinia tarpeeksi ja hiilareita kulutuksen mukaan. Lisäksi joka päivä teen perustreenin, ja pysyn liikkeessä.
Ja aion tehdä tätä niin kauan kuin elän. Siis loppuelämäni. Tiedän, että jos en jatka näitä terveellisiä elämäntapoja, niin mitä tapahtuu. Siksi oleellista ei ole laihduttaminen vaan sen hyväksyminen että sinä teet pysyvän muutoksen.
Nauti matkasta, älä määränpäästä. Matka on elämä itsessään ja se että pysyt liikkeessä ja syöt terveellisesti.
Ja tietenkin voit vetää mässyä silloin tällöin ja myös löhötä sohvalla - kaikki tietävät tämän - mutta sitten on taas jatkettava ja palattava ruotuun. Se on helppoa kun sen vaan tekee. 80/20 pätee elämässä oikein hyvin kaikkeen.
Ja nykyään kun tuijotan peilikuvaani alasti, se on rehellisin ja paras mittari - ei niinkään vaaka. Jos peilikuva ei miellytä, niin jatka matkaa. Jos miellyttää, niin jatka matkaa. Koskaan ei saa lopettaa!
Vierailija kirjoitti:
Hyvä homma.
Muista, että se on sitten pysyvä elämäntapamuutos eikä laihduttaminen, jota sinäkin tarvitset ja me kaikki. Kuljin itse pitkän äärimmäisen tuskaisen tien kohti sitä.
Nykyään syön aina joka päivä salaattia puolet, proteiinia tarpeeksi ja hiilareita kulutuksen mukaan. Lisäksi joka päivä teen perustreenin, ja pysyn liikkeessä.
Ja aion tehdä tätä niin kauan kuin elän. Siis loppuelämäni. Tiedän, että jos en jatka näitä terveellisiä elämäntapoja, niin mitä tapahtuu. Siksi oleellista ei ole laihduttaminen vaan sen hyväksyminen että sinä teet pysyvän muutoksen.
Nauti matkasta, älä määränpäästä. Matka on elämä itsessään ja se että pysyt liikkeessä ja syöt terveellisesti.
Ja tietenkin voit vetää mässyä silloin tällöin ja myös löhötä sohvalla - kaikki tietävät tämän - mutta sitten on taas jatkettava ja palattava ruotuun. Se on helppoa kun sen vaan tekee. 80/20 päte
Tiedän kyllä, sen takia puhun nimenomaan elämäntapamuutoksesta :) Olen syönyt päälle viikon aikana lähes päivittäin herkkuja (pari palaa tummaa suklaata, pepsi maxin, 30g sipsejä, vanilija latten, kaksi lasia viiniä). Kuulostaa paljolta, mutta on todella paljon vähemmän kuin ennen.
Näin aluksi en viitsi mitään hurjia muutoksia tehdä, koska tiedän, että siitä seuraa repsahtaminen takaisin vanhoihin tottumuksiin. Olen tosiaan vähentänyt herkku määriä, lisännyt kasviksia reilusti (ja tietysti samalla vähentänyt lautaselta hiilareita ja proteiinia) ja kirjannut ylös syömiseni
Todella hyvä olo, eikä edes tee mieli palata takaisin vanhaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä homma.
Ja tietenkin voit vetää mässyä silloin tällöin ja myös löhötä sohvalla - kaikki tietävät tämän - mutta sitten on taas jatkettava ja palattava ru
Viikko on helppo. Kyllä sä vielä palaat vanhaat. Todellinen testi on pystytkö nousemaan retkahduksesta.
Mulla meni 5kk 4 kilon pudottamiseen ja nyt tulee joulu jolloin 2kg tulee 2 päivässä takaisin:(
Masentavaa. Vaikka olenkin normaalipainon ylärajalla painoa on silti liikaa, pieniruokaisena ja terveellisesti syövänä vaan ei elämänmuutosta enää pysty tekemään.
Jos sinulla on ollut ylimääräistä nestettä kropassa (turvotusta), on se hyvä asia, että se on lähtenyt pois. Turvotus tekee yleensä olon hankalaksi.
Ja kun muutokset tekee pienin askelin, on todennäköisempää, että niistä tulee pysyviä, tai ainakin pitkäaikaisia muutoksia.
Vierailija kirjoitti:
Mulla meni 5kk 4 kilon pudottamiseen ja nyt tulee joulu jolloin 2kg tulee 2 päivässä takaisin:(
Masentavaa. Vaikka olenkin normaalipainon ylärajalla painoa on silti liikaa, pieniruokaisena ja terveellisesti syövänä vaan ei elämänmuutosta enää pysty tekemään.
Joulun jälkeen olet kuitenkin edelleen vielä 2 kg "voiton puolella". Ensi vuoden tavoitteeksi puoli kiloa kuukaudessa.
Itse "saavutin" normaalipainon ylärajan n. 3 vuotta sitten. Sen jälkeen on tullut vielä 5 kg lisää. Samat housut mahtuu edelleen, mitkä alkoi kiristää 10 kg pienempänä, mutta takit, jakut, mekot puserot ... Miksi naisten vaatteisiin tehdään aina niin kapeat hihat? Etenkin kaikissa juhla- ja edustusvaatteissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joulun jälkeen olet kuitenkin edelleen vielä 2 kg "voiton puolella". Ensi vuoden tavoitteeksi puoli kiloa kuukaudessa.
Itse "saavutin" normaalipainon ylärajan n. 3 vuotta sitten. Sen jälkeen on tullut vielä 5 kg lisää. Samat housut mahtuu edelleen, mitkä alkoi kiristää 10 kg pienempänä, mutta takit, jakut, mekot puserot ... Miksi naisten vaatteisiin tehdään aina niin kapeat hihat? Etenkin kaikissa juhla- ja edustusvaatteissa.
Tuo - puoli kiloa kuukaudessa tarkoittaa sitä että viikolla syön max 1000kcal ja viikonloppuna normaalisti eli 1300kcal. Kuten sanoin olen aina ollut pieniruokainen ja tämä on näin vanhemmiten ongelma. Tuntuu että ykdikin ylimäätäinen duupal nostaa heti painoa.
Joulukilojen sulattamiseen yksistään menee 1-2kk kuten joka vuosi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä homma.
Ja tietenkin voit vetää mässyä silloin tällöin ja myös löhötä sohvalla - kaikki tietävät tämän - mutta sitten on taas jatkettava ja palattava ru
Vanilija🤦🏻 ja opettele yhdyssanat, idari.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin ei pysty? Pitää vaan syödä vähemmän mutta parempaa ja harvemmin.
Itse neljävitosena pidän painon kurissa päivittäisellä punnituksella, viljattomuudella, sokerittomuudella sekä viikottaisilla 24 tunnin paastoilla.
jos nyt kestäisit edes jouluun asti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse neljävitosena pidän painon kurissa päivittäisellä punnituksella, viljattomuudella, sokerittomuudella sekä viikottaisilla 24 tunnin paastoilla.
Kuten kirjoitin syön normaalisti jo hyvin ja terveellisesti n 1300 kcal päivässä. Punnitsen päivittäin kuten jo 34 vuoden ajan olen tehnyt(ikää 64v)
En paastoa koska minulla on (diagnosoitu) alhainen verensokeri, hypoglykemia. Juuri olin tähystysten takia 2pv paastolla ja sen jälkeen on ollut jäätävä nälkä ja huono olo viikon. Voisin syödä vaikka pikkukiviä
Viikko niin ihan turha puhua vielä mistään elämäntapamuutoksesta. Katotaan vuoden päästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten kirjoitin syön normaalisti jo hyvin ja terveellisesti n 1300 kcal päivässä. Punnitsen päivittäin kuten jo 34 vuoden ajan olen tehnyt(ikää 64v)
En paastoa koska minulla on (diagnosoitu) alhainen verensokeri, hypoglykemia. Juuri olin tähystysten takia 2pv paastolla ja sen jälkeen on ollut j
Jäätävä nälkä ja huono olo viittaa siihen että syöt liikaa hiilihydraattia.
Minä tein elämäntapamuutoksen elokuussa ja 4kg tippunut. On tämä hidasta, mutta periksi en anna ja olen koko ajan ajatellut että annan tälle vuoden tai enemmän (pudotan 10kg). En kyllä myöskään syö joulun aikaan kuten ennen, aattona syön jouluruokaa mutta esim. suklaata, juustoja en ole syönyt juurikaan. Ennen surutta kyllä söin. Kyllä siitä silti sitä nestelihomista tulee.
Kannattaa treenata edes vähän niitä lihaksia niin se nopeuttaa aineenvaihduntaa. Pilates on ihan hyvä niille, jotka eivät ole pitkään aikaan liikkuneet ja se on tehokas.
Huikea elämäntapamuutos viikossa. Normaalisti sen kansa taistellaan vuosikausia aina vain uudestaan ja uudestaan.
Ehkä tuo muutos on vielä vähän suuri sana tässä yhteydessä, mutta onhan kummenpaakin tapahtunut.
Ja onnittelut, jouluksi juuri on hyvä tehdä muutos, siinä jää monta kiloa keräämättä.
Mitali?
Noin nopea rasvan katoaminen on fysiologinen mahdottomuus.
Olen myös luonnostaan pieniruokainenja oli järkytys että menopaussin aikana aloin lihomaan ihan hillittömästi samalla ruuualla kuin ennen. Elämäntapamuutos on ollut se, että lisäsin kaksi keittopäivää viikkoon, ja kaksi lihaskuntotreeniä ns normisyöntipäiville. Näin sain painoindeksin pysymään 23:ssa. Ruumiinmuoto pyrkii silti koko ajan keskivartalosta tukevammaksi.
1kg rasvaa on se jotain 6000kcal. Jos kalorivaje on muutamia satoja niin pari kiloa alkaa kadota joka kuukausi. Aikaa vievää puuhaa.
En oe syönyt karkkeja, suklaata, sipsejä tai jäätelöä 2 vuoteen. Paino on vaan noussut. Jos nyt lopettaisit tuon heti alkuunsa. Kroppa korvaa sen vajeen ihan normi ruualla.