Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laskurin mukaan eläkkeeni tulee olemaan 320€

Vierailija
21.01.2024 |

Parempi olisi ollut, kun en olisi edes katsonut. 

Kommentit (91)

Vierailija
61/91 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tuohan tulee kansaneläkkeen päälle ja sen päälle saa vielä kaikenlaisia tukia, ihan hyvin fyffee

Vierailija
62/91 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kansaneläke tai takuueläke ovat periaatteessa sama asia. Työeläkkeen päälle tietyllä laskukaavalla. Aloittaja on draama queen! (Turhaan.)

Mikä drama queen? Ootko itse sattumoisin laskenut työeläkkeesi määrän ja yllättynyt negatiivisesti? Saa kyllä tehdä vuosikymmeniä ihan kohtuullisella palkalla kokoaikatyötä että kertyisi edes kohtuullinen työeläke. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/91 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneks olkoon 🤣

Kannattaa käydä töissä.

Itselläni on 2150€ netto eläke.

Työvuosia 40

40 työvuodelle kyllä käsittämättömän pieni eläke. Ja ihan turhaan teet pilkkaa, naiset ovat isein niissä pienipalkkaisissa töissä ja yllätys, jäävät kotiin hoitamaan lapsia. 

Sarkasmia ? Tähän asti täällä on pidetty 2700e eläkettä suht' hyvänä.

Vierailija
64/91 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkelaskurin mukaan, minulla tulee olemaan eläke noin 2900e/kk. Ihan hyvä summa mielestäni. 

Vierailija
65/91 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syy eläkkeen pienuuteen? 

Vuosia kotiäitinä ja sitten pienipalkkaisessa työssä. 

ap. 

Paitsi että perus kansaneläke on 732,60 ja takuueläke 922,42 joten tuon vähempää et edes voi saada. Olet siis joko trolli tai täys imbesilli. Noista kahdesta voit valita sen kumpi on mieluisampi, mutta ihan tervepäinen et ole kuitenkaan. Tai voit sinä yyhhookin olla, mutta se on sama asia.

Katsoit työeläkkeesi määrää apina!

Työeläke tulee tuon 732,60 päälle ja jos työeläke + kansaneläke on vähemmän kuin 922,42/kk saat takuueläkkeenä tuon 922,42€ .

Näin se vaan menee..

Vierailija
66/91 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin pienipalkkaisessa työssä, mutta en onneksi tehnyt lapsia. Sen sijaan olen maksanut omaa kämppää ja sijoittanut.

Eli pärjään eläkkeellä ihan hyvin. Ei kannata tehdä lapsia.

Jos kaikki muutkin olisivat laskelmoineet samoin, kukaan ei saisi euroakaan eläkettä.

Vierailija
67/91 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin naiset makoilevat miesten siivellä koko elämänsä " lapsia ja kotia hoitamassa" ja sitten parkuvat kun ei saakkaan samaa eläkettä kuin miehet jotka ovat omalla työllään elättänyt sekä muijan että mukulat itsensä lisäksi.

Voiko tyhmempää enää olla kuin siivellä koko ikänsä elävä nainen. Lokkeja te olette!

Vierailija
68/91 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse päälle 50v ja työeläkekertymä elinaikakertoimella korjattuna on tällä hetkellä noin 600€. Tästä 400€ on kertynyt palkkatöistä ja 200€ työttömyysajoilta ja opiskelusta. Olen naimisissa ja saisin tuohon päälle vielä 420€ kansaneläkettä, eli yhteensä eläke olisi 1020€. Olen siis sen verran kartuttanut eläkettä, että olen päässyt muutaman kympin takuueläkkeen yläpuolelle.

Eläkesäästöistä ja osinkotuloista saan myös 1000€. Kannattaa säästää ja sijoittaa eläkepäiviä varten, jos eläke jää pieneksi.

Vierailija
69/91 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneks olkoon 🤣

Kannattaa käydä töissä.

Työvuosia 40

40 työvuodelle kyllä käsittämättömän pieni eläke. Ja ihan turhaan teet pilkkaa, naiset ovat isein niissä pienipalkkaisissa töissä ja yllätys, jäävät kotiin hoitamaan lapsia. 

No mieti nyt kaks kertaa. Teet 40 vuoden työuran p*rse ruvella, maksat veroja selkä notkolla ja annat yhteiskunnan imeä sut kuiviin kaikella tapaa - ja jos/kun olet vielä elossa iässä, jolloin eläkkeelle voi päästä, et saa eläketuloja edes perus kuukausipalkan vertaa. Sitte taas on niitä jotka ei tee päivääkään töitä ja saavat silti tuon minimieläkkeen eli noin tonnin - mikä järki tässä on? Tästä on kuule sarkasmi kaukana.

Vierailija
70/91 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syy eläkkeen pienuuteen? 

Vuosia kotiäitinä ja sitten pienipalkkaisessa työssä. 

ap. 

Paitsi että perus kansaneläke on 732,60 ja takuueläke 922,42 joten tuon vähempää et edes voi saada. Olet siis joko trolli tai täys imbesilli. Noista kahdesta voit valita sen kumpi on mieluisampi, mutta ihan tervepäinen et ole kuitenkaan. Tai voit sinä yyhhookin olla, mutta se on sama asia.

Katsoit työeläkkeesi määrää apina!

Työeläke tulee tuon 732,60 päälle ja jos työeläke + kansaneläke on vähemmän kuin 922,42/kk saat takuueläkkeenä tuon 922,42€ .

Näin se vaan menee..

Onko sulla vaikeuksia lukea tekstiä? Aloituksessa puhuttiin VAIN työstä kertyneestä eläkkeestä, eikä siinä muusta eläkkeestä mainittu sanallakaan. Kansaneläkkeen määrä vuonna 2024 on reilu 770€ ja minimieläkkeen raja noin 990€. Mikä on mennyt noin pahasti pieleen että pitää mennä henkilökohtaisesti solvaamaan ja nimittelemään? Ja ihan tiedoksi: se Kelan eläke ei tule automaattisesti tilille, se pitää hakea.

Vierailija
71/91 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saisivat poistaa eläkkeet. Miksi muiden pitää maksaa toisten eläkkeitä?

Itse säästän omani eläkkeeni. Ikää 35v ja rahastoissa 600 000 euron edestä rahaa. Tarkoitus jäädä eläkkeelle viimeistään 45-vuotiaana. 

Tämä nykyinen järjestelmä on turha koska se vaatii ikuista kasvua ja syntyvyyttä. Molemmat menossa alaspäin eli tulevia eläkkeitä ei tulla maksamaan mutta nykyiset eläkkeet pitäisi poistaa.

Miksi muiden on pitänyt maksaa sinun lapsilisiä,terv.hoitoa,koulutusta?Maksa takaisin!

Vierailija
72/91 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneks olkoon 🤣

Kannattaa käydä töissä.

Työvuosia 40

No mieti nyt kaks kertaa. Teet 40 vuoden työuran p*rse ruvella, maksat veroja selkä notkolla ja annat yhteiskunnan imeä sut kuiviin kaikella tapaa - ja jos/kun olet vielä elossa iässä, jolloin eläkkeelle voi päästä, et saa eläketuloja edes perus kuukausipalkan vertaa. Sitte taas on niitä jotka ei tee päivääkään töitä ja saavat silti tuon minimi

Tein 40 vuotta duunia, maksoin ja maksan edelleen, veroja ja olen vielä elossa 2800e eläkkeellä. Mitä mä en ymmärrä ?  Peruskk - palkka on paljonko ?

Samaa mieltä olen viimeisestä lauseestasi.

Vierailija
73/91 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syy eläkkeen pienuuteen? 

Paskavaltio

Vierailija
74/91 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkejärjestelmä on Suomessa valtava huijaus, jossa miljoonilta viedään valtavat summat rahaa.

Vierailija
75/91 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyinen eläkejärjestelmä on pystyssä korkeintaan 10-15 vuotta. Se ajatus että ihmiset olisivat työelämässä 68-vuotiaiksi on täysin absurdi, ei tule toteutumaan.

Eli niillä kertymillä ei ole mitään merkitystä. Toisekseen, päästäkseen kertymällä yli takuueläkkeen pitäisi palkan olla 3000€ tai yli koko työuran ajan. 

Vierailija
76/91 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneks olkoon 🤣

Kannattaa käydä töissä.

Työvuosia 40

No mieti nyt kaks kertaa. Teet 40 vuoden työuran p*rse ruvella, maksat veroja selkä notkolla ja annat yhteiskunnan imeä sut kuiviin kaikella tapaa - ja jos/kun olet vielä elossa iässä, jolloin eläkkeelle voi päästä, et saa eläketuloja edes perus kuukausipalkan vertaa. Sitte taas on niitä jotka ei tee

Pointtini oli että kiitos ei ole iso 40 vuoden työrupeamasta verrattuna siihen, että on niitäkin, jotka saa tonnin eläkettä tekemättä päivääkään töitä ja siihen vielä muut sosiaalietuudet päälle.

Vierailija
77/91 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
78/91 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain

Vierailija
79/91 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneks olkoon 🤣

Kannattaa käydä töissä.

Työvuosia 40

No mieti nyt kaks kertaa. Teet 40 vuoden työuran p*rse ruvella, maksat veroja selkä notkolla ja annat yhteiskunnan imeä sut kuiviin kaikella tapaa - ja jos/kun olet vielä elossa iässä, jolloin eläkkeelle voi päästä, et saa eläketuloja edes perus kuukausipalkan vertaa. Sitte taas on niitä jotka ei tee päivääkään töitä ja saavat silti tuon minimi

Onko tää totta? Eli jos minä ulkosuomalaisena muutan Suomeen eläkeiässä, saa silti tuon kansaneläkkeen? (Eläkettä ei ole kertynyt muistakaan maista)

Vierailija
80/91 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työeläke ja sitten kansaneläke päälle. Otappa asioista selvää.