Laskurin mukaan eläkkeeni tulee olemaan 320€
Parempi olisi ollut, kun en olisi edes katsonut.
Kommentit (91)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneks olkoon 🤣
Kannattaa käydä töissä.
Itselläni on 2150€ netto eläke.
Työvuosia 40
40 työvuodelle kyllä käsittämättömän pieni eläke. Ja ihan turhaan teet pilkkaa, naiset ovat isein niissä pienipalkkaisissa töissä ja yllätys, jäävät kotiin hoitamaan lapsia.
Isät niin kovasti itkevät, kun eivät saa jäädä hoitamaan lapsia kotiin :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enemmän kuin minulla. tällä hetkellä vajaa 140€/kk. Yli kaksikymmentävuotta tehnyt sijaisuuksia, palkka aina alle 2000€/kk, välillä työttömyyttä, siihen kierteeseen kun joutuu niin ei siitä etene "uralla" vaikka täällä väitetään että työ kuin työ kannattaa ottaa vastaan. Kolme tutkintoa. Eläkeikään reilu kymmenen vuotta jäljellä, jospa se ura vielä urkenisi.
Joku on jättänyt sinun eläkemaksut maksamatta jos noin vähän on.
Tähän vaikuttaa toki sekin että ollessani nuori alle 23-vuotiaana tehdystä työstä ei kertynyt eläkettä. Tai jos sijaisuussuhde oli tarpeeksi lyhyt niin silloinkaan ei. Näitä lyhyitä kun tehtiin pienellä katkolla monta niin noinhan siinä kävi. On ollut kyllä muutamien vuosienkin pätkiä. tai mistä minä tiedän vaikka olisi jätettykin maksamatta jotain :O
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enemmän kuin minulla. tällä hetkellä vajaa 140€/kk. Yli kaksikymmentävuotta tehnyt sijaisuuksia, palkka aina alle 2000€/kk, välillä työttömyyttä, siihen kierteeseen kun joutuu niin ei siitä etene "uralla" vaikka täällä väitetään että työ kuin työ kannattaa ottaa vastaan. Kolme tutkintoa. Eläkeikään reilu kymmenen vuotta jäljellä, jospa se ura vielä urkenisi.
Ei voi olla noin vähän. Minulla työvuosia 4-5 ja kertymä 200 euroa.
On se totta. Onkohan oikeasti tapahtunut jokin virhe?
Kotiäitiydestä ei eläkettä kerry.Siinä voi olla syy ettei naiset halua lapsia.
Nyt joku on jättänyt osan eläkemaksut maksamatta tai ette ole oikeasti ollut työelämässä kuin 1-2vuotta.
itsellä työuraa takana 17vuotta. Ensimmäiset 5vuotta pätkähommia ja usein talvet 3-4kk työttömänä. Nyt 12vuotta kokoaika työtä. Eläkekertymäni on 670€/kk
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö. Aloittaja valehtelee tai jättää jotain olennaista kertomatta. Saa kuitenkin vähintään takuueläkkeen, joka on tällä hetkellä 976,59,- euroa.
Tuskin tarvii valehdella jos laskureista työtulojen mukaisen eläkkeensä laskee? Siellä ei näy mahdolliset Kelan eläkkeet vaan ne on jokaisen anottava itse. Työeläke ja kansaneläke on 2 eri asiaa. Toisen maksaa työeläkevakuutuskeskus ja toisen Kela. Eläkettä voi saada useammasta paikasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi olla noin vähän. Minulla työvuosia 4-5 ja kertymä 200 euroa.
On se totta. Onkohan oikeasti tapahtunut jokin virhe?
Tarkista työeläkeotteesi. Onko siinä lueteltu kaikki työsuhteesi? Se on kyllä totta, että ennen vuotta 2005 liian lyhyistä työsuhteista ei kertynyt eläkettä. Mutta kyllä tuo 140 €/kk on silti tosin vähän. Sellainen tulee suunnilleen siitä, että on tehnyt yhteensä 10 vuotta töitä keskimäärin 1000 euron kuukausipalkalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneks olkoon 🤣
Kannattaa käydä töissä.
Työvuosia 40
40 työvuodelle kyllä käsittämättömän pieni eläke. Ja ihan turhaan teet pilkkaa, naiset ovat isein niissä pienipalkkaisissa töissä ja yllätys, jäävät kotiin hoitamaan lapsia.
Isät niin kovasti itkevät, kun eivät saa jäädä hoitamaan lapsia kotiin :D
Onneksi aika moni isä nykyisin jää kotiin hoitamaan niitä lapsiaan.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on se takuueläke?
Silloin jos työeläkkeen ja kansaneläkkeen jälkeenkin tulot jää alle minimieläkkeen rajan, saa lisäksi takuueläkettä.
Kyllähän tuo aloittaja valehtee, jos väittää, että saa vain 320 e eläkettä. Tuon työeläkkeen päälle tulee takuu- eli kansaneläkettä yhteenlaskettuna työeläkkeen kanssa se vajaa tonni. Sitä paitsi onko ap jo eläkeiässä. Vielä ehtii tienata eläkettä. Takuueläkeläinen voi saada lisäksi asumistukea ja muitakin tukia.
Miksi näitä totuudenvastaisia aloituksia eläkkeen pienuudesta tehdään?
Saisivat poistaa eläkkeet. Miksi muiden pitää maksaa toisten eläkkeitä?
Itse säästän omani eläkkeeni. Ikää 35v ja rahastoissa 600 000 euron edestä rahaa. Tarkoitus jäädä eläkkeelle viimeistään 45-vuotiaana.
Tämä nykyinen järjestelmä on turha koska se vaatii ikuista kasvua ja syntyvyyttä. Molemmat menossa alaspäin eli tulevia eläkkeitä ei tulla maksamaan mutta nykyiset eläkkeet pitäisi poistaa.
Nyt vielä loppukiri: tuplatyöt ja iltavuorolisät.
No kukaan meistä ei tule saamaan mitään tuloihin perustuvaa eläkettä. Älä laita mitään eläkkeen varaan! On ihan selvää, että meidän milleniaalien eläkkeille ei tule olemaan maksajia. Kovempi isku se tulee olemaan niille, jotka kuvittelevat nyt todella saavansa joskus 70-vuotiaana eläkettä 3000/kk.
Nyt teet järkevästi ja alat laittamaan pienen summan sivuun sitä omaa elämistä varten. Kasvavat lapset järkeviksi ja empaattisiksi ihmisiksi. Nykyisen TEL maksun itse ajattelen enemmän veron kaltaisena menona, jolla elätetään nykyisiä eläkeläisiä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän tuo aloittaja valehtee, jos väittää, että saa vain 320 e eläkettä. Tuon työeläkkeen päälle tulee takuu- eli kansaneläkettä yhteenlaskettuna työeläkkeen kanssa se vajaa tonni. Sitä paitsi onko ap jo eläkeiässä. Vielä ehtii tienata eläkettä. Takuueläkeläinen voi saada lisäksi asumistukea ja muitakin tukia.
Miksi näitä totuudenvastaisia aloituksia eläkkeen pienuudesta tehdään?
Kyse oli TYÖELÄKKEEN laskurista. Kelan eläke on ihan eri asia ja se pitää jokaisen hakea Kelalta itse. Takuu- ja kansaneläke ovat myös kaksi ihan eri asiaa. Jos ap'n e työeläke olisi tuon reilun 320€/kk niin hän saa siihen päälle kansaneläkkeen joka on noin 780€/kk. Näillä tulee jo minimieläke täyteen eikä takuueläkettä jäisi enää maksuun. Tutustu itse asioihin kun et edes termejä osaa käyttää oikein. Ei ole mitään takuueläkeläistä, on vain eläkeläisiä ja työkyvyttömyyseläkeläisiä. Eläkeläinen voi olla oikeutettu eläkkeensaajan asumistukeen joka määräytyy eri ehdoin kuin yleinen asumistuki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako tuohon päälle mitään? Tuleeko eläke siis vain yhdestä paikasta eikä esim. joitain liiton eläkettä plus kelan?
Ei saa mitään tuohon päälle.
Tsekkaa takuueläke.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako tuohon päälle mitään? Tuleeko eläke siis vain yhdestä paikasta eikä esim. joitain liiton eläkettä plus kelan?
Ei saa mitään tuohon päälle.
Tsekkaa takuueläke.
Ei vaan kansaneläke. Takuueläkettä ei jää enää maksettavaksi kun ap'n työeläkkeen ja kansaneläkkeen laskee yhteen.
Kansaneläke tai takuueläke ovat periaatteessa sama asia. Työeläkkeen päälle tietyllä laskukaavalla. Aloittaja on draama queen! (Turhaan.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneks olkoon 🤣
Kannattaa käydä töissä.
Työvuosia 40
Minä olen nainen ja olin kaksi kerta äitiyslomalla(vuoden)