Mitä tuli teistä luokan priimuksista?
Kommentit (72)
Lukuaineiden keskiarvo yläasteella 10. Olen haaveammatissani, on niin harvinainen etten tarkenna.
Lukiossa en ollut enää priimus. Priimus teki kansainvälisesti merkittävän tuloksen, kyllästyi, hankki itsellisesti lapsen ja taisi päätyä tutkijaksi lopulta kuitenkin. Tsemppiä hänelle!
Lukioluokilla priimus, FL -tutkinto, yläkoulun opettaja.
Minusta tuli psykiatrian erikoislääkäri ja kolmen lapsen äiti. Olin priimus ala-asteen toiselta luokalta lukion ekaan luokkaan.
Kätilö tuli. En edes hakenut muualle, haaveammatti.
Mun 2 kaveria:
Toinen valmistui lääkäriksi, luota sairastui skitsofreniaan
Toinen on selvä narsisti. Ei osaa hankkia perhettä. Ei tajua kuvioita.
Meidän luokan priimus opiskeli kaksi akateemista ja arvostettua tutkintoa. On nyt duunarina jossain tehtaassa.
Minusta tuli köyhä osa-aikainen ja hanttihommia tekevä työläinen, joka haen epätoivoisesti omaa paikkaani yhteiskunnassa. Sopisin itsenäisen työn puurtajaksi, kuten kirjailijaksi, tai ikuiseksi opiskelijaksi. En sovi juuri lainkaan normaalityöelämään. Työ on saman rutiinin pyörittämistä, kun taas opiskellessa oli aina uusia asioita edessä. Ja sai kuunnella, eikä tarvinnut rehkiä.
Ammatissani kaikki me luokkamme kärkipingottajat olemme vaihtaneet alaa pian valmistumisemme jälkeen. Kaikilla oli vissiin tarpeeksi älliä poistua ko. alalta pikaisesti.
DI ja 3 lapsen äiti. Priimus olin yläasteen ja lukion ajan.
Olin primus lukiossa ja opistossa. Teknisen korkeakoulun DI-tutkinnonkin suoritin "oivallisesti". Olin perus tuotekehityksessä liki 30 vuotta, jona aikana perustin perheen ja sain 3 lasta. En pyrkinyt eteenpäin. Pidin työstäni. Sain muutosneuvotteluissa potkut, olin jo reilusti yli 50-vuotias. Sen jälkeen onkin elämä ollut alamäkeä. En ole onnistunut saamaan enää kuin pätkätöitä entistä paljon kehnommalla palkalla ja omakin usko työllistymiseen on mennyt. Eläkeikään on vielä useita vuosia aikaa.
Lukiossa luokan priimuksena ollut pitää netissä ilmotusta seksitreffeistä hintaan 100€/ 30 min
Pitäisköhä huvikseen käydä kokeilee
Mun kaveri lukiossa oli 9:n oppilas ja kirjoitti E:n paperit ja hän ei päässyt lääkikseen, joten hän opiskeli sairaanhoitajaksi
Minä olin liian älykäs ja tajusin maailman mielettömyyden ja päädyin roskikseen juomaa viinaa.
Nyt olen onnellinen.
Priimus koko kouluajan, minusta tuli opettaja.
Pätkätyöläinen. Pomot valitsevat suosikkeja töihin. Tuttua että nuoremmat pääsevät vaikka persoonalla tai ulkonäöllä ohi.
Ei väliä millä luokilla, eri koulutusasteilla. Olen ahkera ja tehokas myös töissä mutta harvoin sitä edes katsotaan. Mitäpä pomoa kiinnostaa, ketkä tylsää aherrusta tekevät. Ja jos työ ei ole ulkoapäin katsottuna tylsää, tehtäviä vaan siirretään jollekin muulle, joka niistä kiinnostuu.
Ystävistäni, joiden keskiarvo oli 9,8 ja 9,9 vielä lukiossakin, toisesta tuli DI ja toisesta kauppatieteiden maisteri. Ovat olleet samassa työpaikassa yli 25 vuotta, eivät ole asuneet Suomen ulkopuolella. Kummatkin ovat kielineroja ja älykkäitä, joten vähän erikoista, että jämähtivät Suomeen tavalliseen perustyöelämään. Olin ajatellut, että olisivat olleet kunnianhimoisempia.
Pääsi kauppakorkeakouluun. En tiedä, valmistuiko. Ei mennyt naimisiin eikä ole lapsia. Nyt ilmeisesti kuntoutustuella.