Miksi ihmeessä vaihdevuosissakin "pitää" olla vielä halukas?
Tiedättehän ne kaikki jutut "Seksi voi jatkua elämän loppuun asti", "Maija löysi seksuaalisuutensa vaihdevuosien jälkeen", "Miksi vaihdevuosi-ikäiset eivät hae apua seksiin", "Seksin ei tarvitse loppua vaihdevuosiin", "Vaihdevuosissa seksi on ihana mahdollisuus". Entä jos onkin tyytyväinen siihen, että seksi loppui eikä kaipaa sitä pätkääkään? Tuskin olen ainut. Sanotaan, että halukkaat vaihdevuosi-ikäiset naiset ovat tabu, mutta todellisuudessa heistä on mediassa jatkuvasti juttuja. Koskaan ei kirjoiteta naisista, jotka eivät seksiä enää kaipaakaan eivätkä ole kokeneet mitään "seksuaalista herätystä" neli- tai viisikymppisenä.
Kommentit (2165)
Tuskin ikinä on saanut hyvää seksiä jossei kaipaisi sitä.
Olen samaa mieltä aloittajan kanssa, minusta vaihdevuosi-ikä on juuri sitä hiipumista, eikä se tarkoita että nyt lähdetään revittelemään.
Ihan totta, jutut ovat aina tuollaisia kuin aloituksessa kuvattuja. Hehkutusta siitä miten ihanaa seksin pitää olla ja miten sitä pitää haluta hautaan asti.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin ikinä on saanut hyvää seksiä jossei kaipaisi sitä.
Olen mä.
Samaa mieltä kuin ap.
En kaipaa seksiä enää yhtään. En hyvää enkä huonoa. Kun menkat ja ovikset loppui, loppui halutkin ihan kokonaan. En ymmärrä miksi minun pitäisi väkisin tehdä hommaa, johon en tunne lainkaan halukkuutta?
Seksi oli kivaa silloin kun sitä halusi. Ei väkisin väännettynä.
Tämähän juontaa pohjimmiltaan siihen, että miesten on pakko saada seksiä hautaan asti ja siksi naisten pitäisi väkisin haluta seksiä vaikka toinen jalka olisi jo haudassa ja kaikki muu kiinnostaisi enemmän. Elämässä on oikeasti niin paljon kaikkea mielenkiintoisempaa kuin seksi, ällöttää että sitä tuputetaan naisille ihan joka iässä.
Halut lähti jo 30-vuotiaana ellei vähän aiemminkin, ei ole ollut ikävä.
M
Onko kotitöitä pakko tehdä jos ei yhtään halua?
No ei se ole mikään pakko. Miksi se rassaa ap:ta, jos toiset nauttii seksistä?
Elääkö ap juuri niin kuin lööppilehdet "käskee"?
Ei ne halut mihinkään "vaihdevuosissa" lähde, dementian takia ei vain muista.
Ihmisen libidon biologinen kaari kääntyy vaihdevuosissa laskuun, ja vähitellen hiipuu. Vain nykyihminen ei pysty siihen sopeutumaan.
Ja pahinta on, että noita juttuja kirjoittavat toiset naiset.
Sen näkee naamasta kun lakkaa saamasta.
-Tosi on
Kristillisyyden jälkeisessä maailmassa elämällä ei ole muuta tarkoitusta kuin seksin harrastaminen. Onpahan edes "kivaa" matkalla ikuiseen kadotukseen.
Ja sitten ihmetellään miksi erotilastot ovat niin korkeita.
Onneksi ymmärsin lähteä ajoissa pois seksittömästä liitosta ja löysin kiihkeän kumppanin.
Hormonitoiminnan tarkoitus on jälkeläisten saamisen "ohjaaminen". Ovulaation aikana haluttaa eniten. Kun hormonitoiminta hiipuu, myös nuo halut hiipuvat. Se on ihan biologinen tosiasia ja käy järkeen. En ikinä harrastaisi seksiä tahtomattani, kuten en tee muutakaan epämiellyttävää. Kotityöt eivät tunnu psyykkisesti vastenmieliseltä, mutta haluton seksi tuntuu.
Huh, olisipa kuiva elämä ilman läheisyyttä ja seksiä! Meillä miehen kyvyt heikkenee lääkityksen takia ja itseä haluttaa (vähintään) viikoittain. En tiedä miten tulen selviämään ilman. Tähän ei vaikuttanut vaihdevuodet negatiivisesti, päinvastoin!
Mummo 63v
Tehkää muut mitä teette, mutta mä en halua ikinä lakata nauttimasta seksistä.
N51
Mäkin voisin jo pikkuhiljaa ajaa seksielämän alas eikä harmittaisi ollenkaan. N44v