Mitä tuli teistä luokan priimuksista?
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Priimus koko kouluajan, minusta tuli opettaja.
Tämä on aika yleistä. Koulussa on menestytty, joten mukava jatkaa opettajana tuttua elämää.
Musta tuli mielenterveys kuntoutuja
🎶🎶 Nurminen
Pallon kosketus kultainen
Olisi ammattilainen
Jos ei ois kännipäissään pudonnut louhokseen
Kaunis Jasmin
Se aikoi malliksi Pariisiin
Hyvältä näyttää vieläkin
Taas kertoo kuinka pääsi Miss Lohja -finaaliin
Meidän piti muuttaa maailma
Meistä tuli muurareita
Taksikuskeja, suutareita
Yksinhuoltajaäitejä, autokauppiaita
Meistä tuli lääkäreitä
Virkamiehiä, vääpeleitä
Ja tänään voidaan hetki olla kuninkaita
Kun lakit päähän vedettiin
Kaikesta kaikki tiedettiin
Mitä vanhemmiksi vartutaan
Sitä tyhmemmiksi muututaan 🎶🎶
Valmistun keväällä lääkiksestä. Priimus olin ekasta luokasta ysiluokan loppuun asti.
Vierailija kirjoitti:
Ystävistäni, joiden keskiarvo oli 9,8 ja 9,9 vielä lukiossakin, toisesta tuli DI ja toisesta kauppatieteiden maisteri. Ovat olleet samassa työpaikassa yli 25 vuotta, eivät ole asuneet Suomen ulkopuolella. Kummatkin ovat kielineroja ja älykkäitä, joten vähän erikoista, että jämähtivät Suomeen tavalliseen perustyöelämään. Olin ajatellut, että olisivat olleet kunnianhimoisempia.
Voihan sitä vapaa-ajalla tehdä vaikka mitä kunnianhimoista. Avoin yliopisto on kuitenkin varsin halpa työssäkäyvälle.
Olin hyvä koulussa ja kirjoitin 6 ällää. Opiskelin pitkään ja keskinkertaisesti juristiksi (vietin iloista ja kosteaa opiskelijaelämää). Työelämä sopi minulle ja menestyin siinä kohtuullisesti. Jäin pois työstä muutama vuosi ennen eläkeikää ja elelen säästöilläni eläkettä odotellessani.
Minä. Olen väitellyt ja keskijohtoa valtion laitoksessa. Hyvin menee, etenkin kun opiskelin pehmeitä tieteitä.
Kaikki luokkani priimukset ala-asteella, yläasteella ja lukiosta ovat suorittaneet akateemisen koulutuksen ja ovat kovapalkkaisissa tehtävissä yhtä lukuunottamatta joka työskentelee kirjastossa. Itse olin vain hyvää keskitasoa.
YTM, käsikirjoittaja, työnohjaaja ja kouluttaja. Eka stipendi kolmannella luokalla. Yliopistosta täysin pistein. Kolme lasta aikuisia ja nyt iloisena eläkeläisenä luen paljon ja nautin elämästä.
Lähes ysitason keskiarvoa yläasteella ja lukiossa, kunnes abivuonna saman koulun oppilas hakkasi minut pahoin. Kirjoitin sitten toipilaana vain keskikertaiset YO-paperit ja kitkuttelin ammatin itselleni. Kaikesta vastoinkäymisestä huolimatta 14 vuotta kansalinväistä pörssiyhtiöuraa logistiikan parissa eri puolilla maailmaa, jonka jälkeen YT. Tämän jälkeen pelkkä silppuduunia siellä täällä ja välissä työttömänä.
Peruskoulun yksi priimuksista (9,3 ka). Olen lukenut kolme toisen asteen tutkintoa. Olin ahkerasti työelämässä 35 vuotta. Nyt valitettavasti työkyvyttömyyseläkeläinen erään autoimmuunisairauden vuoksi. Mutta en koskaan ajatellut hakea AMK tai YO. Se kyllä ihmetytti monia. Mut tyytyväinen olen ollut omiin alanvaihtoihin ja innostunut mielenkiintoisista työtehtävistä.
Tiedän ettei tätä kysytty, mutta haluan kertoa kun oletus usein on, että lääkikseen mennään priimuksen papereilla. Minun peruskoulun päättötodistuksessa komeili 7,1 keskiarvo lukuaineissa. Lukiossa meni vielä huonommin kun tuli mukaan pojat ja muut kiinnostuksen kohteet. Sain mm. pitkästä matikasta kaksi 4 ja etenemisesteen. Vaihtui lyhkäiseen. Fysiikan ja kemiankin repuutin ekalla yrittämällä, ne pakolliset kurssit ja enempää en lukenutkaan. Päädyin baariin töihin pariksi vuodeksi.
Sitten kuulin, että eräs ihan tavallinen keskiverto-oppilas (sai kokeista kasia) pääsi lääkikseen. Sisuunnuin, että jos tuokin niin kyllä sinne on mahdollista päästä. Tein hirveästi hommia, luin koko lukion kemiat ja fysiikat omi päin. Pääsin toisella yrittämällä. Nyt olen ollut jo valmis erikoislääkäri useamman vuoden.
Että aina ei tarvitse olla se luokan kirkkain priimus jos tosissaan jonnekin haluaa. Kovalla työllä ja motivaatiolla voi päästä myöhemminkin, kunhan itse herää tekemään asialle jotain :)
Meidän luokan priimuksista tuli lääkäri, lakimies, luokanopettaja ja jokin elokuva-alan työntekijä (en tiedä tarkemmin).
Olin priimus ysillä, mutta lukion jätin kesken, koska halusin taiteilijaksi. Lopulta minusta tuli graafinen suunnittelija.
Olin priimus peruskoulun toiselta luokalta lukion loppuun saakka. Yliopisto-opinnotkin sujuivat hyvin, mutta sitten sairastuin. Voi kai sanoa, että erikoistuin potilaaksi ja asiakkaaksi.
Luontainen lahjakkuus. Olin ennen kouluun menoa myöskin lukenut kaikki äidin lukion kirjat. Priimus olin ylempään korkeakoulututkintoon saakka.
Meistä tuli muurareita, taksikuskeja, suutareita, yksinhuoltajaäitejä, autokauppiaita. Meistä tuli lääkäreitä, virkamiehiä, vääpeleitä. Ja tänään voidaan hetki olla kuninkaita.
Lukioon asti olin luokan/ikäluokkani paras koulussa. Lukiossakin vielä kiitettävällä tasolla. Opin koulussa siihen, että pärjäsin hyvin pelkillä lahjoilla, enkä koskaan tehnyt paljoa työtä arvosanojen eteen. Nykyään olen kahden lapsen työtön yksinhuoltajaäiti. Arvotan äitiyden muun edelle. Kunhan lapset kasvavat, niin voin panostaa johonkin muuhun.