Euroviisut 2024 OFFICIAL
Kuuntelin nyt kaikki biisit läpi, mitkä pystyin läpi asti kuuntelemaan. Eihän tuolla nyt mitään Käärijän kaltaista bängeriä ollut tällä kertaa. Mutta yllättäen Sini Sabotage oli näistä paras, sen pystyi kuuntelemaan kahdesti läpi, ja sen kertosäe tarttuu heti päähän. Ja siitä tulee hassuja mielikuvia, mitä kaikkea sillä voisi tehdä. Mm. pukeutumisoppaan Suomen talveen, sipulin kuorimisohjeen Marttojen sivulle, tai jonkun härskin äijäversion Kouri mua, missä videolla tyttöystävä/t saisi kouria luvan kanssa mieslaulajaa jne.
https://www.is.fi/musiikki/art-2000010131031.html
Sitten törmäsin tähän Mari Pudaksen kommenttiin. Pudashan oli hyvin aktiivinen viime vuonna Käärijä-hypen nostatuksessa. Ja Mari on samaa mieltä mun kanssa! Tuunaamalla ton Sinin esityksen (joutsenen voi pitää) siitä voisi saada hyvän esityksen Euroviisut-lavalle. Ottaisin vielä Käärijän mukaan tiimiin suunnittelemaan Ruotsin pään touhuja.
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/f18a01a2-4e21-4e3e-b140-cc680b…
Kommentit (17808)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskoitteko te siis oikeesti jonkun trollin lasagne vatsanahka juttuun?
Urban Dictionaryn määritelmä vuodelta 2011 sanoo näin. https://www.urbandictionary.com/define.php?term=Baby%20lasagna
Määritelmä heille, jotka ei hakua avata linkkiä:
Baby lasagna is the saggy and wrinkly skin on a woman's belly after she gives birth to a child. It looks as though you are looking at a slice of lasagna from the side.
Hei lopeta jo! :D :D :D Ei kai hän nyt tämän perusteella nimeä valinnut, vaan sanoi haastattelussa että halusi valita "Baby + jotain" ja sitten oli hetken mielijohteesta valinnut Lasagnan siihen jatkoksi.
Sitä se kuitenkin tarkoittaa ja nimen voi myös vaihtaa jos selviää törkeä merkitys. Electric Callboy oli ennen Eskimo Callboy mutta vaihtoivat nimen kun asiasta huomautettiin suosion myötä.
Vierailija kirjoitti:
Kai sitten se kakkossija on voittaja, kun mm. KEiiNO, Sam Ryder, Käärijä, BL ja varmasti moni muu on sitä kautta tunnetumpi ja enemmän yleisön rakastama kuin itse voittaja. Mutta edelleen ihmettelen tuota Baby Lasagnan inhoamista tässä ketjussa vielä voiton ratkettua. Oliko tässä taas jonkun yyberfanin inhosta kyse jatkaa vihaa vielä toisen häviön jälkeen? Anteeksi, siis sen kakkossijavoiton jälkeen. En itse siitä biisistä välittänyt, mutta hienosti finaaliin oli parantanut vokaalejaan, samoin esitys oli kuten niillä kakkossijaisilla yleensä, eli yleisön heti mukaansatempaava. Toinen antoi vielä maansa lahjoittamat voittorahansa hyvään tarkoitukseen (onko lähipiirissä hänellä joku sairas lapsi tai ollut sellainen, sitä en tiedä), ja silti kateus täällä jatkuu. Joku maaninen pakkomielteinen hullu siis kai pelkää, että Baby Lasagna vie jotain Käärijältä pois yleisön fanituksessa vielä vuodenkin jälkeen, muuten en ymmärrä tuollaista sairas
Euroviisujen historian merkittävin kakkonen. Joka muuten toivotti henkilökohtaisesti Käärijän joukkoonsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai sitten se kakkossija on voittaja, kun mm. KEiiNO, Sam Ryder, Käärijä, BL ja varmasti moni muu on sitä kautta tunnetumpi ja enemmän yleisön rakastama kuin itse voittaja. Mutta edelleen ihmettelen tuota Baby Lasagnan inhoamista tässä ketjussa vielä voiton ratkettua. Oliko tässä taas jonkun yyberfanin inhosta kyse jatkaa vihaa vielä toisen häviön jälkeen? Anteeksi, siis sen kakkossijavoiton jälkeen. En itse siitä biisistä välittänyt, mutta hienosti finaaliin oli parantanut vokaalejaan, samoin esitys oli kuten niillä kakkossijaisilla yleensä, eli yleisön heti mukaansatempaava. Toinen antoi vielä maansa lahjoittamat voittorahansa hyvään tarkoitukseen (onko lähipiirissä hänellä joku sairas lapsi tai ollut sellainen, sitä en tiedä), ja silti kateus täällä jatkuu. Joku maaninen pakkomielteinen hullu siis kai pelkää, että Baby Lasagna vie jotain Käärijältä pois yleisön fanituksessa vielä vuode
Piti tuokin mainita kakkosissa, yksi omia suosikkejani myös.
Kääriä ketjusta kopioin. Hollantilaisen lehden artikkeli google kääntäjällä:
"Miksi kaikki viittaa siihen, että Käärijä on Joost Kleinin yllätys
Joost Kleinin (26) harjoituskuvat Malmössä herättävät monia kysymyksiä hänen euroviisuesityksestään. Europapa-laulajalla olisi suuri yllätys. TikTokissa fanit tietävät varmasti: Käärijä (30) nousee Joostin lavalle Malmössä.
Käärijä oli suuri suunnannäyttäjä Eurovision laulukilpailussa 2023. Hän edusti Suomea Liverpoolissa jyskyttävällä Cha Cha Cha -kappaleella, räikeällä esiintymisellään ja kirkkaanvihreällä bolerolla. Taiteilija oli suuren yleisön suosikki, mutta hän ei pystynyt voittamaan Loreenia ja sijoittui toiseksi. Nyt hän näyttää näyttelevän näkyvää roolia Joost Kleinin Euroviisu-seikkailussa, ja siihen on jo kaikki tarvittavat merkit.
Joost jakoi kuvia jo huhtikuussa suomalaisen Käärijän kanssa, joka tuntui puurtavan häntä Euroviisuesityksestään. Joost teki punnerruksia sinisessä puvussaan ja Käärijä antoi ohjeita kirkkaanvihreällä bolerolla. Muutama viikko aiemmin Joost oli ulkona jonkun kanssa kirkkaan vihreässä lintupuvussa; Käärijän väri.
Tämän viikon harjoituskuvat Malmöstä paljastavat, että Joostilla on lavalle lintuasuun pukeutunut tiktoker Appie Mussa. Sitten hän soittaa kadonneesta linnusta. Antaako hän nyt vihreän linnun eli Käärijän lentää sisään?
Myös silmiinpistävää: Joost seuraa tällä hetkellä vain neljää ihmistä Instagramissa. Malmön lavalla esiintyvien ystäviensä Stuntkabouter ja Appie Mussan sekä 'Europapan' tuottajan Tantu Beatsin lisäksi Käärijä on mukana tällä vaatimattomalla listalla.
Käärijä antaa myös itse mahdollisesti suuren vihjeen. Hän jakoi äskettäin videoleikkeen uudesta singlestään "Kot Kot", jossa hän tanssii kanojen kanssa.
On jo varmaa, että Käärijä on pian Malmössä: hän on yksi artisteista, jotka esiintyvät Eurovision Villagessa perjantaina 10. toukokuuta. Ja nyt selviää: Käärijä saapuu Hollantiin 12. joulukuuta esiintymään suuren Eurovision laulukilpailun aikana Ziggo Domessa. 1 + 1 + 1 + 1 + 1 + 1 = Joost Käärijän kanssa Malmössä?
Toisen semifinaalin päivänä Käärijä kutsuu myös seuraajiaan äänestämään Joostia.
Joten ei, vaikka vedonvälittäjät luulevat nähneensä tarpeeksi Joostin odotetun pistemäärän alentamiseksi, emme ole nähneet kaikkea hänen Euroviisuistaan. Cornald Maas vahvistaa myös, että laulajalla on vielä "muutamia visuaalisia yllätyksiä", joita organisaatio ei ole vielä paljastanut TikTokin kautta.
Tämän tiktokerin mukaan Joost viestii myös erittäin selvästi, kuinka paljon hänen suorituksestaan maailma ei ole vielä nähnyt.
Käärijä jakaa pisteet Suomen puolesta - katsotaan onko hänellä kaksoisrooli sinä iltana."
Sellainenkin kuuluisa ryhmä kuin The Shadows oli aikoinaan viisukakkonen.
Eskimossa onkin kyse kulttuurisesta omimisesta, eikä mistään (amerikkalaisesta?) slangisanasta
Olin tulossa lisäämään tuohon kakkossijoihin kaikkien aikojen viisusuosikkini Gjon's Tearsin, mutta sitten tarkistin ja se olikin kolmas. No ei siinä mitään, mutta olin kokonaan unohtanut, että oli yleisöäänissä vasta kuudes ja esim. Blind Channel sai enemmän ääniä. Miten on mahdollista?!
Vierailija kirjoitti:
Olin tulossa lisäämään tuohon kakkossijoihin kaikkien aikojen viisusuosikkini Gjon's Tearsin, mutta sitten tarkistin ja se olikin kolmas. No ei siinä mitään, mutta olin kokonaan unohtanut, että oli yleisöäänissä vasta kuudes ja esim. Blind Channel sai enemmän ääniä. Miten on mahdollista?!
Blind Channel oli sinä vuonna parempi. Olisi yltänyt korkeammallekin, ellei Italialaiset juuri samana vuonna olisi lähettäneet kisoihin Måneskinia. Lisäksi Ranskalla oli biisi, joka olisi myös voinut voittaa, ellei Gjon's Tears olisi ollut viemässä siltä ääniä - ja tietenkin myös päinvastoin.
Gjon's Tearsilla olis vuotta aiemmin parempi biisi, jolla olisi hyvin todennäköisesti voittanut, ellei viisuja olisi koronan takia kokonaan peruttu.
https://www.dailymail.co.uk/tvshowbiz/article-13431789/Eurovision-2024-…
Nemo eilen illalla BBC:llä.
Nyt sitten jäi näkemättä, olisiko Joostilla ollut finaaliesityksessään jokin ennen näkemätön yllätys. Vaikea tosin kuvitella, koska esitykset harjoitellaan niin moneen kertaan tarkasti etukäteen, ettei niitä oikein mitenkään voi viime hetkellä muuttaa. Mitä Käärijä olisi siellä tehnyt? Ellei olisi vaikka vaihtanut toisen tanssijan tilalle, mikä tietysti olisi ollut hauskaa, mutta tuskin olisi osannut koreografiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Blind Channel oli sinä vuonna parempi. Olisi yltänyt korkeammallekin, ellei Italialaiset juuri samana vuonna olisi lähettäneet kisoihin Måneskinia. Lisäksi Ranskalla oli biisi, joka olisi myös voinut voittaa, ellei Gjon's Tears olisi ollut viemässä siltä ääniä - ja tietenkin myös päinvastoin.
Gjon's Tearsilla olis vuotta aiemmin parempi biisi, jolla olisi hyvin todennäköisesti voittanut, ellei viisuja olisi koronan takia kokonaan peruttu.
Jossittelua.
Nemon virkattu asukokonaisuus on kuin rouheampi vastine Baby Lasagnan kroatialaisille pitsiliinoille. Daily Mailin kuvissa naurattaa eniten muitten miesvieraitten ilmeet.
Nemo-fanit ovat taas yöllä hyökänneet Wiwibloggs-sivustoon ja käyneet laittamassa kommenttiosioita uuteen uskoon. Sanoisivat asiansa joko omalla nimellään tai nimimerkillä sabotoinnin sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Nyt sitten jäi näkemättä, olisiko Joostilla ollut finaaliesityksessään jokin ennen näkemätön yllätys. Vaikea tosin kuvitella, koska esitykset harjoitellaan niin moneen kertaan tarkasti etukäteen, ettei niitä oikein mitenkään voi viime hetkellä muuttaa. Mitä Käärijä olisi siellä tehnyt? Ellei olisi vaikka vaihtanut toisen tanssijan tilalle, mikä tietysti olisi ollut hauskaa, mutta tuskin olisi osannut koreografiaa.
Koreografiat on aikalailla sentilleen määritelty, ettei tule törmäyksiä kamerahenkilöiden kanssa esim. Niitähän pyörii siinä stagella jatkuvasti useampi, tv-lähetystä katsoessa ei tajuakaan.
Nemo kehuskelee, kuinka hänen virkattu asunsa on tehty kokonaan kierrätysmateriaaleista, mutta itse lensi Sveitsistä Lontooseen kolmen minuutin tv-haastattelun takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon samaa mieltä että Gjonin 2020 biisi oli vielä upeampi, mutta kyllähän koronavuoden viisut olisi voittanut Daði Freyr. Tai sanotaanko näin että en ole vielä tavannut viisufania (ja tunnen heitä paljon, lukuisista eri maista) joka ei olisi tätä mieltä. Daði on edelleen Ilmiö isolla Iillä 🥰.
Vierailija kirjoitti:
Nemo kehuskelee, kuinka hänen virkattu asunsa on tehty kokonaan kierrätysmateriaaleista, mutta itse lensi Sveitsistä Lontooseen kolmen minuutin tv-haastattelun takia.
Kroatiassa autotkin kulkee lasagnepieruilla.
Vierailija kirjoitti:
Eskimossa onkin kyse kulttuurisesta omimisesta, eikä mistään (amerikkalaisesta?) slangisanasta
Ei. Eskimo-sana ei ole kulttuurista omimista vaan haukkumasana, ihan yhtä lailla kuin n-sana tai vastaava. Bändin pojat eivät olleet asiaa ajatelleet koska Saksassa, kuin myös Suomessakin (kuten viestistäsi voi päätellä), sanan tämä merkitys on tullut hitaammin ihmisten tietoon. Heti kun sen tajusivat, nimi vaihtui. Eskimo Callboy oli siis törkeämpi nimi kuin Baby Lasagna, mutta vaihtaisin sen silti, patsi jos tahallaan haluaa herättää keskustelua tällaisella. Ja niinhän se taitaa olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon samaa mieltä että Gjonin 2020 biisi oli vielä upeampi,
Olisihan siellä ollut muitakin, kuten Little Big & The Roop, mutta nuo kaikki olisi kilpailleet samoista äänestäjistä, jonka johdosta Gjon olisi ollut todella vahvoilla, kun hänelle ei olisi löytynyt 2021 Ranskan kaltaista saman genren kilpailijaa.
Kai sitten se kakkossija on voittaja, kun mm. KEiiNO, Sam Ryder, Käärijä, BL ja varmasti moni muu on sitä kautta tunnetumpi ja enemmän yleisön rakastama kuin itse voittaja. Mutta edelleen ihmettelen tuota Baby Lasagnan inhoamista tässä ketjussa vielä voiton ratkettua. Oliko tässä taas jonkun yyberfanin inhosta kyse jatkaa vihaa vielä toisen häviön jälkeen? Anteeksi, siis sen kakkossijavoiton jälkeen. En itse siitä biisistä välittänyt, mutta hienosti finaaliin oli parantanut vokaalejaan, samoin esitys oli kuten niillä kakkossijaisilla yleensä, eli yleisön heti mukaansatempaava. Toinen antoi vielä maansa lahjoittamat voittorahansa hyvään tarkoitukseen (onko lähipiirissä hänellä joku sairas lapsi tai ollut sellainen, sitä en tiedä), ja silti kateus täällä jatkuu. Joku maaninen pakkomielteinen hullu siis kai pelkää, että Baby Lasagna vie jotain Käärijältä pois yleisön fanituksessa vielä vuodenkin jälkeen, muuten en ymmärrä tuollaista sairasta miltei pakkomielteistä vihaa tai inhoa tämän vuoden suosituinta artistia kohtaan.