Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Euroviisut 2024 OFFICIAL

Vierailija
21.01.2024 |

Kuuntelin nyt kaikki biisit läpi, mitkä pystyin läpi asti kuuntelemaan. Eihän tuolla nyt mitään Käärijän kaltaista bängeriä ollut tällä kertaa. Mutta yllättäen Sini Sabotage oli näistä paras, sen pystyi kuuntelemaan kahdesti läpi, ja sen kertosäe tarttuu heti päähän. Ja siitä tulee hassuja mielikuvia, mitä kaikkea sillä voisi tehdä. Mm. pukeutumisoppaan Suomen talveen, sipulin kuorimisohjeen Marttojen sivulle, tai jonkun härskin äijäversion Kouri mua, missä videolla tyttöystävä/t saisi kouria luvan kanssa mieslaulajaa jne.

https://www.is.fi/musiikki/art-2000010131031.html

Sitten törmäsin tähän Mari Pudaksen kommenttiin. Pudashan oli hyvin aktiivinen viime vuonna Käärijä-hypen nostatuksessa. Ja Mari on samaa mieltä mun kanssa! Tuunaamalla ton Sinin esityksen (joutsenen voi pitää) siitä voisi saada hyvän esityksen Euroviisut-lavalle. Ottaisin vielä Käärijän mukaan tiimiin suunnittelemaan Ruotsin pään touhuja.

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/f18a01a2-4e21-4e3e-b140-cc680b…

Kommentit (17808)

Vierailija
16681/17808 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sveitsi on hyvä viisujen järjestäjä näinä aikoina. Hyvä, että viisut Sveitsissä. Sveitsi on välttänyt sodat ja rahaakin on!

Vierailija
16682/17808 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä Marko on tosi hyvännäköinen ja ne täällä luetellut "huonot" piirteet on musta just osa sen viehätystä. Jotku kiiltokuvatyypit ei kiinnosta yhtään. Sitä mieltä tosin, että ne tummemmat hiukset sopii paremmin kuin noi blondatut, mut ei noikaan huonot ole.

Hän näyttää, ja sanon tämän hyvällä, itsekin vähän kissalta 🥺

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
16683/17808 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi lasagne saa erityisesti 50+ tanttojen ja homomiesten kuten wiwibloggareiden viisarin värähtämään?

Olen 48v homo eikä värähdä vähääkään. Ei ole komea, ei seksikäs, ei karismaattinen, ei mitään. Taiteilijanimikin tyhmimpiä mitä olen kuullut. 

Rietas gay 

Oma taitelijanimesi on puolestaan tyhmimpiä mitä minä olen nähnyt. Itekö keksit?

Hehee! Kyllä nyt joku lämpeni. :D Ei minulla ole taiteilijanimeä. Rietas Gay on se mitä olen. (Rietas kyllä lähinnä ajatuksen tasolla).

RG

Vierailija
16684/17808 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ei varmaan halunnut riittävästi? Ei kaikkia kiinnosta niin kovin tämä eurotrash-show."

Juu, mutta tuo kirjoittaja kirjoitti että olisi halunnut äänestää, mutta kun bla bla. Jos olisi halunnut, niin olisi sen toisen äänestystavan tiennyt kun sitä ihan siinä telkkarilähetyksessä mainostettiin. Jopa AVlle ala-arvoinen trollaus tuo.

Mikä ihmeen trollaus? Millä oikeudella sinä väität trollaukseksi toisen ihmisen kokemusta jostain asiasta? En ole koskaan osallistunut yhteenkään äänestykseen ja muistaakseni kerran lahjoittanut rahaa puhelimella, silloin kun olin vanhempainvapaalla. 

Olemme selvästi hieman eri ikäpolvea: minä välttelen luottokortin numeron laittamista mihinkään palveluun, minulla ei ole mitään mobilepayta, verkkopankkiin käytän vielä avainlukulistaa. 

Mä käytän myös avainlukulistaa, eikä ole mobilepaytä. Hyvä keino on pitää toinen tili jonne laittaa aina,sen verran kun nettijuttuihin ja ostoihin tarvitsee. Ei sitten mene kaikki jos huijataan. 

Vierailija
16685/17808 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Se on sinun mielipiteesi. Minusta Israelin kappale oli huono, joten ymmärrän hyvin ettei raati innostunut.

Se on ainakin selvää, että jatkossa kukaan ei halua raatiin, kun eräät piirit alkavat heti maalittaa, jos raati äänestää heidän mielestään väärin."

Raadin pisteyttämisen kuuluisi perustua arviointikriteereihin: kappaleen rakenne ja omaperäisyys, artisti(e) laulutaito ja äänialan laajuus, lavaesityksen laatu ja esityksen kokonaisvaikutelma. 

Noiden kriteerien perusteella Israelin esitys ei ollut todellakaan huonoin, vaan helposti top kympin joukossa. 11 raatia pisteyttikin sen top kymppiin, mutta Suomen raati jätti viimeiseksi. Ihan ansaitusti Suomen raati saa kritiikkiä epäammattimaisesta ja poliittisesta toiminnastaan. Mielestäni asiaa on nostettu paljon vähemmän esille kuin kuuluisi.

Jos kaikki muu on kunnossa, mutta itse sävellys huono, niin kai se on raadin tehtävä rokottaa siitä.

Epäammattimaista olisi äänestää mielipidettään vastaan, vain ettei joku ryhmä suuttuisi.

Vierailija
16686/17808 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Suomen juryn antamat pisteet julkistettu vai jäikö Israel nollille vain siksi, etteivät sen saamat pisteet riittäneet kymppisakkiin?

Vierailija
16687/17808 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Slimane tulee tammikuussa Helsinkiin!

Vierailija
16688/17808 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin! Niinhän siinä kävi kuten me monet jo arvasimme että Israelin hallituksella oli sormensa pelissä tässä.

Israelin ulkomininisteriö rahoitti tätä Pro Eden kampanjaa ympäri Eurooppaa ja muutakin maailmaa.

Vierailija
16689/17808 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Slimane tulee tammikuussa Helsinkiin!

Oho. Mä oon aika tykästynyt, katsellut monia esityksiä. 

Vierailija
16690/17808 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvitelkaas, että Suomi oli tällä sävellyksellä vasta 16. Tuntematon maa ei saanut pisteitä tuohon aikaan.

Vierailija
16691/17808 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin! Niinhän siinä kävi kuten me monet jo arvasimme että Israelin hallituksella oli sormensa pelissä tässä.

Israelin ulkomininisteriö rahoitti tätä Pro Eden kampanjaa ympäri Eurooppaa ja muutakin maailmaa.

Tekisi mieli sanoa ruma sana. Tuo oli täysin arvattavissa, koska presidenttikin puuttui peliin.

Vierailija
16692/17808 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko ne vuodet 2003-2008 kun pelkät puheluäänet ratkaisivat voiton? Silloin pärjäsi oikeasti mageet biisit.

Nyt kun viisuista on tullut poliittisen agendan väline niin tuomariäänet tuovat kai jotain turvaa?

Minä ainakin haluan että se paras ja särmin biisi voittaa.

Tais olla 1998-2008 ja 2001-2002 oli sellainen systeemi että maat päätti tuliko 50/50 vai 100% yleisöstä. Tuomarit tuotiin takaisin koska kaveriääniä ja itäblokin valtaa pelättiin.

Mietin myös että olikohan mm. Lordin voitto vuonna 2006 joillekin liikaa :D aika pian sen jälkeen otettiin nuo raadit takaisin. On siitä voitosta varmaan jotku olleet kauhuissaan. Lordi toi kyllä mun mielestä hyvän suunnan viisuihin ja vaihtelevuutta kertaheitolla :D

Lordin voitto oli tosi monelle liikaa. Ainakin kristillisille piireille, kun se muka oli saatanpalvontaa. Lordilta kysyttiin jossain että saatana vai Jumala. Sanoivat Jumala mutta eihän sitä uskottu. Kai silloinkin oli maailmanloppu tulossa 🙂

Vierailija
16693/17808 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän israel olisi ikinä voinut saada millään muulla konstilla noin suurta äänivyöryä.

Vierailija
16694/17808 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvitelkaas, että Suomi oli tällä sävellyksellä vasta 16. Tuntematon maa ei saanut pisteitä tuohon aikaan.

Ja siihen aikaan 16.= viimeinen. 

Vierailija
16695/17808 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

JUURI NYT! Israelin hụora räjähti Jerusalemissa pillun päreiksi Hamas'n pommi-iskussa!

Hyi helvetti miten paha ihminen voi olla 😡

Googlaa, vasemmistolaisuus ja mielenterveys. Tästä on aivan tuoretta tutkimustietoa.

Miksi juuri vasemmisto? Sorry mä en oikein ymmärrä politiikkaa. Mullakin on mielenterveysongelmia. Mitenbse liittyy politiikkaan? Itse asiassa googletin mut en jaksa nyt perehtyä. Heitä pieni tiivistetty versio please 🙂

Vierailija
16696/17808 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja siihen aikaan 16.= viimeinen. 

Silloinhan näytti olevan myös Cliff Richard ja Ruotsin kappale oli vieläkin aina välillä kuuluva Det börjar verka kärlek, banne mej, Tää rakkaudelta näyttää, hitto vie. 

Vierailija
16697/17808 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekisi mieli sanoa ruma sana. Tuo oli täysin arvattavissa, koska presidenttikin puuttui peliin.

Mun mielestä aika noloa myös. Ei tuo Israelin kilpeä kiillota vaan päinvastoin.

Vierailija
16698/17808 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Suomen juryn antamat pisteet julkistettu vai jäikö Israel nollille vain siksi, etteivät sen saamat pisteet riittäneet kymppisakkiin?

On julkistettu, olisiko yhtä vaille kaikki raatilaiset laittaneet jumboksi? Raatilaisethan eivät saa keskenään jutella valinnoistaan ettei 'taktikoida', joten kai oli haluttu varmistaa ettei pisteitä heru. Pointsien kannaltahan on tosiaan sama, onko sijoitus 11. vai 25.

Israel taisi saada nollat Suomen raadilta myös viime vuonna. Myös yleisö antoi silloin nollat.

Vierailija
16699/17808 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joost Klein on BI ja osa LGBTQ yhteisöä, joten ihan samat kriteerit väkivallattomuudesta ei päde kuin heteromiehille. 

Get over it.

Ja perustelu?

sulle on perusteltu jo. Etkö osaa lukea? "BI ja osa LGBTQ yhteisöä,"

Huono perustelu.

Sinä voit olla sitä mieltä ihan rauhassa. Näin se nyt kuitenkin menee. Kun ollaan vähemmistöjen puolella niin ollaan sitten all in. LGBTQ väki on kaikessa parempaa kuin tavikset ja jos tavis agitoi jostain ulos aggressiivisen reaktion niin se on hänen oma häpeänsä, ei siitä rikosta tarvitse väkisin tehdä.

Parempia kuin muut?!? Kuule kun LGBTG-väki on myös tavallisia ihmisiä, taviksia hekin. Yritätkö nyt nostaa jonkun kansanosan toisten yläpuolelle? 

Vierailija
16700/17808 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos kaikki muu on kunnossa, mutta itse sävellys huono, niin kai se on raadin tehtävä rokottaa siitä.

Epäammattimaista olisi äänestää mielipidettään vastaan, vain ettei joku ryhmä suuttuisi."

Kisassa oli kylläkin ihan objektiivisesti arvioiden aika monta huonompaa sävellystä, laulusuoritusta ja lavaesitystä, joten turha yrittää selittää Suomen raadin toimintaa yhtään miksikään muuksi kuin poliittiseksi ja siten myös epäammattimaiseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi neljä