Toni myy ”kirottua” taloa Kajaanissa
Vaikuttaa myös siltä, että talo on jotenkin kirottu, koska suuri osa asukkaista on kokenut jotain seuraavista: avioero (muutamiakin), joutunut linnaan, alkoholisoitunut, sairastunut keskivaikeaan masennukseen, siirtynyt koviin huumeisiin tai tehnyt konkurssin, että lycka till vain sille joka uskaltaa kokeilla onneaan. Talo myydään kaikkine tavaroineen mitä tontilta löytyy.
https://www.iltalehti.fi/asumisartikkelit/a/08a5dce4-2dc0-4412-95e2-d67…
Huuu! 😱 Uskaltsisitko ostaa?
Kommentit (14)
En ostaisi edes tonnilla, hirvee hinta laitettu.
Erot nyt niin normaaleja että enpä mistään kirouksesta puhuisi.
Meidän naapuripitäjässä on kirottu maatila jossa on vuosien saatossa tapahtunut ainakin itsemurha, murha ja tappo, viimeisin vuonna 2011.
Onko sama tyyppi joka myi kirottua pianoa tori.fi-palvelussa?
Mitä jos tuonne muuttaisi joku jolla ei ole parisuhdetta, ei töitä, ei lemmikkejä, on jo masennus ja päihderiippuvuus? Mitäs siihen sanoisi kirous :D
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos tuonne muuttaisi joku jolla ei ole parisuhdetta, ei töitä, ei lemmikkejä, on jo masennus ja päihderiippuvuus? Mitäs siihen sanoisi kirous :D
No aika moni suomalainen menee tuohon kategoriaan, ja vielä etenkin tuolla maan kolkalla. Onko tämä siis joku yleinen kirous sielläpäin?
Kirouksia ei tarvitse hakea, syyt:
Kuka itseään kunnioittava ihminen muuttaisi Kajaaniin? Paremmilta seuduilta saa parempia taloja edullisemmin.
Mitä tekee talonreuhkalla, johon uppoaisi moninkertainen summa, jos sen kuntoon laittaisi.
Jos talon sisällä on samanlaista romua kuin pihalla niin onpa ihme ettei katsojia ole. No sai miekkonen julkisuutta. Ilmainen vinkki: opettele tekemään asiat loppuun asti niin jaksaisiko puolisokin katsoa pidempään? Tai vetoa nepsyoireisiin niin kaikki on ok.
En tiedä onko tuo talo kirottu tai jonkun henkien infestoima, mutta itse uskon kyllä että sellainenkin on mahdollista.
Asuin kerran asunnossa, jossa omistajan ja vuokraajan poika oli tehnyt parikymppisenä itsemurhan. En ajatellut siitä yhtään mitään, sellaista ikävää nyt sattuu, eikä tullut mieleenkään että sillä olisi mitään tekemistä sen asunnon kanssa - että se jotenkin pilaisi asunnon "karmaa" tai että asunto olisi jopa voinut vakuttaa teon tekemiseen. En uskonut sellaiseen. Mutta alusta asti siellä oli inhottava painostava tunnelma, kuin joku katselisi ja olisi läsnä. En ajatellut henkiä, vaan että mulla on nyt joku outo ahdistusjuttu päällä. Esineitäkin välillä putoili, varsinkin öisin. Moitin taas itseäni, että täytyy laittaa ne huolellisemmin paikoilleen, että olen varmaan jättänyt jotain huterasti. Yöllä tuli kummallisia pahan läsnäolon tuntemisen ja tukahtumisen tunteen kohtauksia, mutta niillekin nettitieto tarjosi luonnollisen selityksen: unihalvauksia. En olltu saanut semmoista ennen koskaan. Alkoi myös tulla masentuneita ja itsetuhoisia ajatuksia ja mielikuvia, vaikka en ollut ollut lainkaan masentunut eikä elämässäni ollut ongelmia. Yritin viimeiseen asti laittaa kaiken yllättäviksi omiksi mielenterveysongelmiksi. Kunnes äiti kävi siellä äitinsä kanssa - äidinäidillä oli aina ollut meedionkykyjä ainakin omasta mielestään, itse en niihin niin uskonut. Hänelle tuli kylmät väreet ja ahdistava tunne heti ovelta. Hän sanoi että täällä on nyt semmoinen henki, joka ei ole edes kuolleen ihmisen henki, vaan jotain mitä voisi kutsua vaikka demoniksi, vaikka termi onkin rajusti elokuvateolllisuuden dramatisoima. En uskonut, mutta silti aloin etsiä toista asuntoa, rationalisoiden sen muilla syillä kuin hengillä. Heti kun muutin, ahdistukset, unihalvaukset ja mielikuvat eri itsetuhotavoista loppuivat. Sen jälkeen kyllä olen miettinyt, että taidan jonkkun verran uskoa nyt että jotain siellä oli, oli se sitten henki tai itsemurhan aiheuttamaa huonoa energiaa.
Vierailija kirjoitti:
Kainuu ja Pohjois-Pohjanmaa on muutenkin kirottu. Ihmiset sen luontoisia, etten ikinä enää muuttaisi.
Siis oot itsekin asunut ja oot kirottu.
Vierailija kirjoitti:
Kainuu ja Pohjois-Pohjanmaa on muutenkin kirottu. Ihmiset sen luontoisia, etten ikinä enää muuttaisi.
67 vuotta olen Kainuussa asunut ilman mitään ongelmia muiden ihmisten kanssa. Vika on luultavasti sinussa, kun et täällä pärjää. M67