Euroviisut 2024 OFFICIAL
Kuuntelin nyt kaikki biisit läpi, mitkä pystyin läpi asti kuuntelemaan. Eihän tuolla nyt mitään Käärijän kaltaista bängeriä ollut tällä kertaa. Mutta yllättäen Sini Sabotage oli näistä paras, sen pystyi kuuntelemaan kahdesti läpi, ja sen kertosäe tarttuu heti päähän. Ja siitä tulee hassuja mielikuvia, mitä kaikkea sillä voisi tehdä. Mm. pukeutumisoppaan Suomen talveen, sipulin kuorimisohjeen Marttojen sivulle, tai jonkun härskin äijäversion Kouri mua, missä videolla tyttöystävä/t saisi kouria luvan kanssa mieslaulajaa jne.
https://www.is.fi/musiikki/art-2000010131031.html
Sitten törmäsin tähän Mari Pudaksen kommenttiin. Pudashan oli hyvin aktiivinen viime vuonna Käärijä-hypen nostatuksessa. Ja Mari on samaa mieltä mun kanssa! Tuunaamalla ton Sinin esityksen (joutsenen voi pitää) siitä voisi saada hyvän esityksen Euroviisut-lavalle. Ottaisin vielä Käärijän mukaan tiimiin suunnittelemaan Ruotsin pään touhuja.
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/f18a01a2-4e21-4e3e-b140-cc680b…
Kommentit (17813)
Vierailija kirjoitti:
Ruotsalaiset luuli saavansa norjasta pisteitä. Oliko 3?
Menikö norjankin pisteet israelille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta Joostin tarina on sydäntäsärkevä, hänhän lauloi vanhempiensa menetyksestä jonka koki lapsena ja muisto pilattiin.
Minusta oli riskaabelia tuoda noin henkilökohtainen asia viisuihin.
Eurooppalaiseen kulttuuriin kuuluu että taiteessa voi käyttää henkilökohtaisia kokemuksia aika rauhassa. Toivon ettei tämä muutu jatkossakaan.
Luetun ymmärtäminen? En väittänyt missään, ettei saisi tuoda. Ehkä vain liian herkän ihmisen ei kannata niin tehdä, jos epäonnistumisen jälkeen musertuu täysin. Tosin ei kai meistä kukaan tiedä, miten hän voi, mutta vastasin kommenttiin, jossa väitettiin, että muisto pilattiin. Hän itse toi sen kisoihin mukaan, ja oli täysin mahdollista, e
Mahtoikohan olla edes ensimmäinen kerta? Aggression ilmentyminen kun kertoo pitkäaikaisista vihanhallinta ongelmista.
Vierailija kirjoitti:
Ai kauhee tuota Carolaa väliaikanumerossa, olipa epävireessä (katson viisuja tässä areenasta kun en eilen jaksanut loppuun asti). Tuota emäntää sitä jaksetaan työntää aina framille missä ikinä on viisuista puhe.
Missä kohdassa Carola oli? Mä katoin finaalista kaikki laukut mut en jaksanut enää pisteidenjakoa. Katoin sen myöhemmin Areenasta ja kelailin välillä. Mä en huomannut Carolaa 🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai kauhee tuota Carolaa väliaikanumerossa, olipa epävireessä (katson viisuja tässä areenasta kun en eilen jaksanut loppuun asti). Tuota emäntää sitä jaksetaan työntää aina framille missä ikinä on viisuista puhe.
Missä kohdassa Carola oli? Mä katoin finaalista kaikki laukut mut en jaksanut enää pisteidenjakoa. Katoin sen myöhemmin Areenasta ja kelailin välillä. Mä en huomannut Carolaa 🤔
Siis laulut.
Vierailija kirjoitti:
Bern, Zurich tai Geneve?
Tai Basel, noi neljä ovat ilmoittaneet halukkuutensa hostaamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Epäilen, että rouva on ihan itse työntänyt itsensä framille. Niin omahyväiseltä vaikutti lavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
siinä abba hirvityksessä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis laulut.
Tais olla jompikumpi semi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomenta,
ohitan nyt tylysti voittajan sekä koko Israel-keissin ja ihmettelen miten hemmetissä Espanja sai noin onnettoman yleisöäänipotin? Tuntui, että Espanjasta oltaisiin viisukansan keskuudessa pidetty paljon enemmän.
Espanja oli vähän sellainen klassinen kulttiviisu, mistä yhteisö pitää tosi paljon. Jos ei espanjaa osaa niin sanat ei aukene, tekstitykset on vaan muutamalla maalla.
Zorra on saanut Espanjassakin todella paljon kuraa niskaansa.
Johtuu misogyniasta ja kappaleen sanoituksesta. Käykää lukemassa vaikka Lyricstranslate.comista kappaleen sanat. Minusta kappale käsittelee hyvin kaksinaismoraalisia asenteita. Ne paljaskankkuiset tanssijat vain heikensivät Nebulossan esitystä. Nebulossa olisi pärjännyt paremmin ilman heitä.
Vierailija kirjoitti:
Itävallan oletin pärjäävän paremmin. Oikea kuitenkin voitti.
Itävalta on saanut paljon kuraa niskaansa musiikkivideon vuoksi. Käy katsomassa Ylen Areenasta.
Suomen kansa taisi jättää pisteittä Ruotsin. Norjalle antoivat muutaman ja Virolle vähän enemmän. Sveitsille tais antaa kahdeksan.
Mä kunnioitan niitä maita jotka jätti pisteittä Israelin. Ainakin Tanska oli sellanen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Australian mukanaolo on jo typerä vitsi.
Kilpailun nimi on Eurovision laulukilpailu. Mitä ihmettä siellä tekee tuhansien kilometrien päässä Euroopasta sijaitseva maa?
Australia kuuluu EBU:un. Euroviisut ovat EBU-maille avoimet laulukilpailut.
Vierailija kirjoitti:
Kreikka yritti Helena Paparizoun kopiolla, ihan samat tanssiliikkeetkin.
Ei tuota arabikotkaa voi verrata Helenaan kuuna kullan valkeana. Älä loukkaa Helenaa, hän on sentään oikeasti kaunis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
IL: Suomen ns. ammattilaisraati ei antanut Israelille pistettäkään, suomalaisyleisö antoi sille täydet 12 pistettä.
Melkoinen näkemysero... Hmmh...
Viimeisen 9:n vuoden aikana "ammattilaisraadit" ovat 8 kertaa olleet eri mieltä voittajasta, kuin yleisö.
Aika on ajanut kourallisesta ihmisiä koostuvien besserwisser-raatien ohi. On aika uudistaa äänestystä ja antaa kansoille enemmän äänivaltaa.
Tänä vuonna euroviisut olisi voittanut Kroatia. Yleisön mielestä Sveitsi oli vasta viidenneksi paras.
Yleisöäänestyksissä valitaan suosituin, ei välttämättä musiikillisesti paras.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta Joostin tarina on sydäntäsärkevä, hänhän lauloi vanhempiensa menetyksestä jonka koki lapsena ja muisto pilattiin.
Minusta oli riskaabelia tuoda noin henkilökohtainen asia viisuihin.
Eurooppalaiseen kulttuuriin kuuluu että taiteessa voi käyttää henkilökohtaisia kokemuksia aika rauhassa. Toivon ettei tämä muutu jatkossakaan.
Luetun ymmärtäminen? En väittänyt missään, ettei saisi tuoda. Ehkä vain liian herkän ihmisen ei kannata niin tehdä, jos epäonnistumisen jälkeen musertuu täysin. Tosin ei kai meistä kukaan tiedä, miten hän voi, mutta vastasin kommenttiin, jossa väitettiin, että muisto pilattiin. Hän itse toi sen kisoihin mukaan, ja oli täysin mahdollista, e
Jollakinhan se väkivalta aina selitellään. Useimmiten se on oma vaimo, tyttöystävä tms jonka syytä väkivalta on, koska oli väärin, sanoi väärin, tunsi väärin, teki väärin tms.
Jotkut eivät ota koskaan vastuuta itsestään, onhan ex-prinssi Harrynkin ongelmien syynä aina vaan jatkuva trauma jo kohta 30 vuotta sitten kuolleesta äidistään.
Vierailija kirjoitti:
Mä kunnioitan niitä maita jotka jätti pisteittä Israelin. Ainakin Tanska oli sellanen.
Olet harvinaisen tyhmä tapaus
Jaahas, ylilaudalta ja persupiireistä masinoitiin Israelin äänestäminen Suomessa. Olisi pitänyt arvata.
Osoita tämä viesti UMK-organisaatiolle. He ajattelevat, että kansa haluaa sen yhden hassunhauskan biisin ja sitten yhden pitkän linjan iskelmälaulajan jne ohjelmaan mukaan. Aivan varmasti Suomesta löytyy lahjakkaitakin muusikoita ja säveltäjiä, jotka eivät ole vielä levy-yhtiöiden kirjoilla.
Olisi hyvä jos porukat päättäisivät järjestää biisileirejä sellaisissa paikoissa, joissa kännykkä ei toimi. Siellä keskittyneenä voisi syntyä helmiä. Pakottamalla ei synny hyvää. Silloin kun tehdään hyvässä hengessä ja tekemisessä on myös ajatus mukana, syntyy jotain hauskaa.
Oma vaarini muisteli nuoruuttaan ja sanoi, että niillä keinupaikoilla, joille nuoriso kokoontui, oli hänellä viulu mukana ja hän soitteli ihan ilokseen ja välillä tanssimusiikkia jos oli tasaista, että pystyi tanssimaan. Ihan korvakuulolta hän soitti. Meidän suvussa kyky meni sitten minun lapsiini ja kävi ilmi jo viisivuotiaina, etteivät he lue nuotteja vaan soittavat korvakuulolta. Molemmat lopettivat yläkoulussa harrastuksen, mutta viulut ovat vielä tallella.