Euroviisut 2024 OFFICIAL
Kuuntelin nyt kaikki biisit läpi, mitkä pystyin läpi asti kuuntelemaan. Eihän tuolla nyt mitään Käärijän kaltaista bängeriä ollut tällä kertaa. Mutta yllättäen Sini Sabotage oli näistä paras, sen pystyi kuuntelemaan kahdesti läpi, ja sen kertosäe tarttuu heti päähän. Ja siitä tulee hassuja mielikuvia, mitä kaikkea sillä voisi tehdä. Mm. pukeutumisoppaan Suomen talveen, sipulin kuorimisohjeen Marttojen sivulle, tai jonkun härskin äijäversion Kouri mua, missä videolla tyttöystävä/t saisi kouria luvan kanssa mieslaulajaa jne.
https://www.is.fi/musiikki/art-2000010131031.html
Sitten törmäsin tähän Mari Pudaksen kommenttiin. Pudashan oli hyvin aktiivinen viime vuonna Käärijä-hypen nostatuksessa. Ja Mari on samaa mieltä mun kanssa! Tuunaamalla ton Sinin esityksen (joutsenen voi pitää) siitä voisi saada hyvän esityksen Euroviisut-lavalle. Ottaisin vielä Käärijän mukaan tiimiin suunnittelemaan Ruotsin pään touhuja.
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/f18a01a2-4e21-4e3e-b140-cc680b…
Kommentit (17813)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en vassarina enää mieleltäni kestä enää tätä, jos Israel osallistuu. Kun vaan tietäisitte kuinka paljon mielialalääkkeitä oon vetänyt tänään. Mä oikeesti romahdan täällä.
Tuota se vasemmistolaisuus tuottaa. Masennusta, ahdistusta, mt-ongelmia ja hermoromahduksia. Vasemmistolainen ei voi olla onnellinen ja optimistinen
Höpö höpö. Joku yksinkertainen persu sua vain trollas.
Jos yksinkertainen persu pystyy trollaamaan, niin kuinka yksinkertainen se trollattava on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Israelista tuodut hedelmät ovat parhaita, ne on rakkaudella kasvatettuja. Olen aina ihmetellyt israelista tuotujen tuotteiden boikotoijia, ovat hieman sekaisin.
Tunge nyt se Israelin banaani perseeseesi. On rakkautta.
Tarvii se Israelin banaanikin rakkautta, että sinne perään vaan ja syvälle!
Luulin aina, että banaanit tulevat Etelä-Amerikasta ja appelsiinit Israelista. Onneksi ketjun viksut ja vilmaattiset Persut taas valistavat köyhää rahvasta maantieteessä ja anaaliasioissa ;D
-winner-
Banaaneja tulee kyllä ihan EU.stakin, nimittäin Kanarialta.
Equadorin banaanit on parhait
Se on kyllä totta, tai siis ainakin Etelä-Amerikasta tulevat, pienet Kanarian banaanit - plátanos, niin kuin ne siellä sanovat - eivät ole yhtä hyviä.
Voisiko Kärtsä vaikka tehdä nyt heti rikosilmoituksen Israelin kuvaajan takia, pahoitti mielensä aikaisemmin ja nyt ei ole saanut nukuttua, kun miettii vain asiaa ja sitä, miten väkisin ottivat kuvan ja pakottivat poseeraamaan? Ja se laulaja tunki väkisin vielä viereen, eli rikosilmoitus lähentelystä ennen finaalin alkua kiitos Ruotsin poliisivoimille, ei EBUlle, se on jo maksettu suosimaan muita. Ja vaikka Kärtsä yritti sitä rauhaa tarjota päivityksissään, on se silti jäänyt Kärtsän mieltä pahoittamaan. Tai Teemu K. (en kerro koko sukunimeä, saatte itse arvailla) voisi myös tehdä jonkin ilmoituksen häirinnästä jostakin maasta poliisille, joka ilmoittaa asiasta järjestäjille, ja saadaan pahin uhka sitten ulos kisoista näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säälittää Bambie Thug, joutuu vetämään tosi erikoista shouta jotta saa kuuluisuutta, eikä normaalilla esiintymisellä pärjää?
No jep, COBin Alexi Laihokin kuulosti enkelikuorolta tähän Bambieen verrattuna, onhan se suoritus tietty sekin että voi karjua ja rääkyä noin rumasti ettei ääni ole hyvä edes siihen tyylilajiin!
Kyllä se laulaa osaa ja huutaakin ääntä rikkomatta. Vaikeet balettiliikkeet vielä päälle. Tyypistä saa olla montaa mieltä, mutta talenttia on.
Viisut takaisin eurooppaan!
Siis israel ja australia stavat laulaa kotimaissaan🤗
Kansa äänestää Israelia läpällä kun haluaa hyvää "kontenttia" musiikilla eikä politiikalla ole väliä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä pahaa Australia muka on tehnyt? 🥺
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Equadorin banaanit on parhait
Se on kyllä totta, tai siis ainakin Etelä-Amerikasta tulevat, pienet Kanarian banaanit - plátanos, niin kuin ne siellä sanovat - eivät ole yhtä hyviä.
Golden B -banaanit on parhaita, sellainen keltapunainen tarra jossa iso B keskellä.
Loistavaa että homojen bileet meni perseelleen.
Statementtiä Hollanilta:
An incident occurred after last Thursday's performance. Against clearly made agreements, Joost was filmed when he had just gotten off stage and had to rush to the greenroom. At that moment, Joost repeatedly indicated that he did not want to be filmed. This wasn't respected. This led to a threatening movement from Joost towards the camera. Joost did not touch the camera woman. This incident was reported, followed by an investigation by the EBU and police. Yesterday and today we consulted extensively with the EBU and proposed several solutions. Nevertheless, the EBU has still decided to disqualify Joost Klein. AVROTROS finds the penalty very heavy and disproportionate. We stand for good manners -let there be no misunderstanding about that- but in our view, an exclusion order is not proportional to this incident. We are very disappointed and upset for the millions of fans who were so excited for tonight. What Joost brought to the Netherlands and Europe shouldn't have ended this way.
Source: @Songfestival at X
Eli Joostia oli kuvattu ilman toivettaan, ja se tästä turhautuneena teki uhkaavan eleen kameraa kohti. Ei kuulemma koskenut kameranaiseen. Ovat sitä mieltä että vaikka tämä yhden hetken käytös ei ollut hyvää eikä suotavaa, niin rangaistus on täysin ylimitoitettu.
Vierailija kirjoitti:
Just näin! Kyllä maailmaan laulukisoja mahtuu. Perustakoot siis omat lähi-idälle ja oseanialle.
Joost Kleinin olemuksessa on jotain samaa kuin Jimmy Savilessa.
Vierailija kirjoitti:
No siis eivät azerbaijan, georgia ja armenia myöskään kuulu eurooppaan. Onhan sillä myös joskus ollut turkki ja marokko myös mukana
Ei ole ylimitoiteltu tuo rangaistus minun mielestäni. Jos uhkaa lyödä turpaan toista ja tekee siitä eleen, niin mielestäni ihan oikein että tyyppi lähti pois.
Jos Joostilla on ollut ongelmana se, ettei halua tulla kuvatuksi olisi hänen silloin pitänyt valittaa asiasta EBU:lle.
Vai onko teidänkin mielestä oikein, jos joku tekee turpaan lyömis liikkeitä teitä kohtaan teidän työpaikalla? No ei varmasti ole.
Vaikea olla olematta Hollannin kanssa samaa mieltä. Uskon että kameraihminen on valittanut suoraan pomoilleen, mistä tämä laaja tutkinta.
Joost on suht pitkä ja muuta että uskon jos on ärtynyt niin voi näyttää uhkaavalta, mutta jos ele on kameraa kohti eikä kuvaajaan ole koskettu niin kuulostaa hitusen ylireagoinnilta. Luulis että puhuttelulla selviäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en vassarina enää mieleltäni kestä enää tätä, jos Israel osallistuu. Kun vaan tietäisitte kuinka paljon mielialalääkkeitä oon vetänyt tänään. Mä oikeesti romahdan täällä.
Tsemppiä sulle, mutta nyt otat tämän kyllä ihan liian raskaasti. Tämä on vain laulukilpailu, ei mikään maailmanhistorian kannalta merkittävä tai mullistava asia. Sun kannattaisi irrottautua nyt tästä ketjsutakin ja ylipäätään asiasta, lähde ulos kävelylle keväiseen luontoon. Viisuissa ei ratkaista mitään maailmanpolitiikan kannalta merkittävää sen enempää kuin urheilukilpailuissakaan. Parin vuoden kuluttua tämä on vain kaukainen muisto, jolle voi hymähtää. Mielenterveyttään ei kannata tällaisen asian takia menettää.
Mutta aika salaa vasemmisto tämän hälinän onnistui organisoimaan. Ilmankos yx mun kaveri sanoi seuraavansa viisuja lauantaina ja vähän ihmettelin kun tää viikonloppu on hänellä perinteisesti omistettu ihan muulle eikä kuuntele musiikkia ollenkaan. En kysynyt että miksi. Mutta selvisi nyt, vasemmistolainen hänkin.
Vierailija kirjoitti:
Ohis,
Alkuun luojalle (tai oikeammin karmalle!) kiitos siitä että Ruotsi viime vuonna raatien äänillä voitti.
Mutta veikkaan, ettei tilanne ylipäätään olisi näin herkkä, jos oikeus olisi voittanut, ja viisut olisi pidettymSuomessa, todennäköisesti Nokia Areenalla.
Mälmö on euroopanlaajuisesti ehkä ns. "pahin" paikka järjestää viisut tälläisessä tilanteessa. Tilanne on väkisinkin politisoitunut Israelin osallistumisen myötä.
Toki turvajärjestelyt ym. olisi Tampereellakin pitänyt olla huippuluokkaa, mutta Suomessa ei ole yhtä isoja/samantyylisiä vähemmistöjä mitä (varsinkin) Mälmössä.
Varmasti puolin jos toisinkin haukutaan tehdä omaa agendaa näkyväksi, osoitetaan mieltä Palestiinan puolesta, toisaalta Israel haluaa näyttää että osalistuvat vaikka vastustetaan.
Mutta vaikea kuvitella, että ihan vastaavaa olisi Tampereella nähty. Noin isoja ihmismassoja ei olisi kaduille saatu, Mä
Suurin osa viisuturisteista käsittääkseni majoittuu Kööpenhaminassa, koska Malmön majoituskapasiteetti ei riitä. Tuskin viisuja olisi samasta syystä ja hankalammista yhteyksistä johtuen pidetty Tampereella, vaan todennäköisemmin Helsingin messukeskuksessa. Tosi hyvä kuitenkin, ettei Suomen tarvinnut järjestää niitä missään.
Kauheaa kun pinppi ja klitta eivät kestä. Tulisiko joku silittelemään niitä?
Jaa, nyt on banaanitkin päässeet palstalle.
En hirveän mielelläni kirjoita näin, mutta omat havainnot tuttavapiiristä komppaa tätä. Oikeistolaisen maailmankuvan tutuilla on huomattavasti selkeämpi elämäntilanne. Ite tosin taisin äänestää Demaria viime vaaleissa, mutta en tiiä onko he tarpeeksi vasemmalla nykyään (mun ehdokas tuskin oli).