Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Euroviisut 2024 OFFICIAL

Vierailija
21.01.2024 |

Kuuntelin nyt kaikki biisit läpi, mitkä pystyin läpi asti kuuntelemaan. Eihän tuolla nyt mitään Käärijän kaltaista bängeriä ollut tällä kertaa. Mutta yllättäen Sini Sabotage oli näistä paras, sen pystyi kuuntelemaan kahdesti läpi, ja sen kertosäe tarttuu heti päähän. Ja siitä tulee hassuja mielikuvia, mitä kaikkea sillä voisi tehdä. Mm. pukeutumisoppaan Suomen talveen, sipulin kuorimisohjeen Marttojen sivulle, tai jonkun härskin äijäversion Kouri mua, missä videolla tyttöystävä/t saisi kouria luvan kanssa mieslaulajaa jne.

https://www.is.fi/musiikki/art-2000010131031.html

Sitten törmäsin tähän Mari Pudaksen kommenttiin. Pudashan oli hyvin aktiivinen viime vuonna Käärijä-hypen nostatuksessa. Ja Mari on samaa mieltä mun kanssa! Tuunaamalla ton Sinin esityksen (joutsenen voi pitää) siitä voisi saada hyvän esityksen Euroviisut-lavalle. Ottaisin vielä Käärijän mukaan tiimiin suunnittelemaan Ruotsin pään touhuja.

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/f18a01a2-4e21-4e3e-b140-cc680b…

Kommentit (17813)

Vierailija
9221/17813 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella noloa ja lapsellista käytöstä kilpailijoilta, ainakin Kreikan Marina ja Hollannin Joost. En voi uskoa että esimerkiksi keski-ikäinen Zatti käyttäytyy kuin teini. Myös monelta muulta taholta ala-arvoista toimintaa. Nämä tekevät kisasta väkisin poliittista ja kahtiajakavaa. Tekee mieli äänestää Israelin kappaletta ihan vain tämän henkilön kiusaamisen vuoksi. Paras voittaja tälle pelleilylle olisi Latvia.

Vierailija
9222/17813 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 100% Israelin puolella sillä en toivo maailmaan enää yhtään muslimiterojen maata, josta valuu jihadia toteuttavia itsemurhapommittajia Eurooppaan. Hamasia tukevat idiootit eivät edes ymmärrä mitä tukevat. Äänestän Israelia. 

Israelin edustajan molemmat vanhemmat Neuvostoliitossa syntyneitä juutalaisia. Asuivat välillä Moskovassa mutta venäjän Ukrainaan kohdistaman hyökkäyssodan seurauksena muuttivat Israeliin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9223/17813 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä helkutti Kreikka meni jatkoon, NIIN paska biisi.

Kreikka ja Kroatia, siinä minun suosikkini. Makuja on monia.

Mä en vaan pääse yli siitä ilmiselvästä Käärijän kopsaamisesta. Harmittaisi ihan vietävästi jos Kroatian "kakkoskäärijä" voittaisi, kun meidän aito ja alkuperäinen jäi kakkossijalle. :(

Vierailija
9224/17813 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin kaikki semifinaaliesitykset ja nyt on pakko tunnustaa että Käärijä on aivan omassa luokassaan !

Vierailija
9225/17813 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saksasta tulee Suomelle pisteitä, uskokaa vaan. Mutta pisteiden määrää en viime vuodelta tiedä, miten ne jakautuivat, vai onko niitä edes julkaistu. Mihin ne ns. pistemäärät perustuvat. Eihän sinne voi kahta miljoonaa ääntä laitta taululle.

Kyllä ne aina finaalin jälkeen julkaistaan

Eurovision 2023 Results: Voting & Points (eurovisionworld.com)

Vierailija
9226/17813 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ansaitusti meni jatkoon, kaunis nuori nainen ilman rintaliivejä

Täyttää tänä vuonna 38 vuotta.

Vierailija
9227/17813 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin kaikki semifinaaliesitykset ja nyt on pakko tunnustaa että Käärijä on aivan omassa luokassaan !

No älä!!!! Siis aivan uskomaton!! Mä seurasin Youtubessa livenä ja se chatti räjähti heti kun Kärtsä saapui esiintymään 😅

Vierailija
9228/17813 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saksasta tulee Suomelle pisteitä, uskokaa vaan. Mutta pisteiden määrää en viime vuodelta tiedä, miten ne jakautuivat, vai onko niitä edes julkaistu. Mihin ne ns. pistemäärät perustuvat. Eihän sinne voi kahta miljoonaa ääntä laitta taululle.

Tarkka pistejako julkaistaan aina finaalin jälkeen sekä semeistä että finaalista, mutta ei äänimääriä. Eli tietenkin Saksan kokoisessa maassa yksittäisiä ääniä on paljon enemmän kuin vaikkapa Maltalla.

Vierailija
9229/17813 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 100% Israelin puolella sillä en toivo maailmaan enää yhtään muslimiterojen maata, josta valuu jihadia toteuttavia itsemurhapommittajia Eurooppaan. Hamasia tukevat idiootit eivät edes ymmärrä mitä tukevat. Äänestän Israelia. 

Israelin edustajan molemmat vanhemmat Neuvostoliitossa syntyneitä juutalaisia. Asuivat välillä Moskovassa mutta venäjän Ukrainaan kohdistaman hyökkäyssodan seurauksena muuttivat Israeliin.

Tarkemmin sanottuna toinen vanhempi on syntynyt Ukrainassa ja toinen Liettussa.

Vierailija
9230/17813 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kreikka ja Kroatia, siinä minun suosikkini. Makuja on monia.

Mä en vaan pääse yli siitä ilmiselvästä Käärijän kopsaamisesta. Harmittaisi ihan vietävästi jos Kroatian "kakkoskäärijä" voittaisi, kun meidän aito ja alkuperäinen jäi kakkossijalle. :(

Keneltä sinä olet kopioinut tämän briljantin ajatuksen. Vai että oikein kakkoskäärijä.

Vierailija
9231/17813 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä myös. Ja ihan pääasiassa sen takia, että heillä on niin hyvä laulaja. Mutta haluan myös osoittaa, ettei kaikki täällä Pohjoismaissa kannata islamisaatiota ja alennu Venäjän hybridivaikuttamisen edessä (su-vakit kai te tiedätte, että Palestiinan tukeminen on myös Venäjän tukemista, ja Venäjä on vähän niinkuin meidän vihollinen kun se uhittelee meille koko ajan?). 

Mihin ajattelette, että Hamas-porukka sijoitetaan, jos Gaza tyhjennetään?

Ympärillä on monta kertaa Suomen kokoiset arabivaltiot, joissa tilaa riittää.

Mutta kukaan ei ihmettele mikseivät nämä valtiot avaa rajojaan Hamasille. Egyptikin sulki rajansa eikä päästä läpi yhtään palestiinalaista.

Kai tiesit, että Israelin valtio on pikkuruinen,vain noin Uudenmaan läänin kokoinen?

Vierailija
9232/17813 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli hyvin perusteltuja pisteiden antamisia.

Minä annan pisteeni vain Suomelle. Ei kai minun tarvitse kaikkia äänestää. Ja jos aika riittää, kun toheloin puhelinten kanssa niin ääniä tulee runsaasti. No olen jo aiemmin kertonut Saksasta, ja niitä tuli ajan puutteen vuoksi 64 NoRulesille. On se raikas lapsillekin sopiva esitys.  Koreossa on kaksi hyvää tanssijaa.

Kysyn vielä keitä nämä tanssijat ovat?

Vierailija
9233/17813 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ansaitusti meni jatkoon, kaunis nuori nainen ilman rintaliivejä

Täyttää tänä vuonna 38 vuotta.

Kaunis nuori nainen aivan kuten sanoin

Vierailija
9234/17813 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ja se akan ääni ja mölinä on hirveää kuultavaa. 

Vierailija
9235/17813 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli hyvin perusteltuja pisteiden antamisia.

Minä annan pisteeni vain Suomelle. Ei kai minun tarvitse kaikkia äänestää. Ja jos aika riittää, kun toheloin puhelinten kanssa niin ääniä tulee runsaasti. No olen jo aiemmin kertonut Saksasta, ja niitä tuli ajan puutteen vuoksi 64 NoRulesille. On se raikas lapsillekin sopiva esitys.  Koreossa on kaksi hyvää tanssijaa.

Kysyn vielä keitä nämä tanssijat ovat?

Saako äänestää yli 20 kertaa?

Vierailija
9236/17813 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkemmin sanottuna toinen vanhempi on syntynyt Ukrainassa ja toinen Liettussa.

Ollut Venäjän edustaja junioreiden Euroviisuissa.

Golan took part in the Russian selection for the Junior Eurovision Song Contest 2015.

Vierailija
9237/17813 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkka pistejako julkaistaan aina finaalin jälkeen sekä semeistä että finaalista, mutta ei äänimääriä. Eli tietenkin Saksan kokoisessa maassa yksittäisiä ääniä on paljon enemmän kuin vaikkapa Maltalla.

Sillä ei sinänsä ole mitään merkitystä, miten isoja äänimäärät ovat. Kussakin maassa eniten ääniä saaneelle annetaan 12 telepistettä, toiseksi eniten ääniä saaneelle 10 telepistettä jne. Telepisteitä ei vain ilmoiteta maittain vaan yhteenlaskettuna könttänä.

Vierailija
9238/17813 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillä ei sinänsä ole mitään merkitystä, miten isoja äänimäärät ovat. Kussakin maassa eniten ääniä saaneelle annetaan 12 telepistettä, toiseksi eniten ääniä saaneelle 10 telepistettä jne. Telepisteitä ei vain ilmoiteta maittain vaan yhteenlaskettuna könttänä.

No ei tietenkään ole väliä, sehän oli pointtini. Ja telepisteet ilmoitetaan eriteltyinä heti finaalin jälkeen, vain suorassa lähetyksessä ne annetaan kokonaismäärinä jotta jännitys säilyy loppuun asti.

Vierailija
9239/17813 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tajua kuka tuota Israelia on äänestänyt. Geneerinen akka rääkymässä jotain tusinaroskaa jonka takia nukahdin ennen Norjan ja Alankomaiden esitystä. Ne ei edes kuulu Eurooppaan, en ainakaan muista sellaista Euroopan kolkkaa mikä olisi nimetty lähi-itäeuroopaksi. Itä-euroopan tiedän.

Jos ottaisit selvää ketkä saa euroviisuihin osallistua niin ei tarttis rääkyä täällä. Sivistää välillä itseäsi.

Tiedän että EBUn jäsenmaat ja rahallahan tuo on mukana. Pitäisi säännöt muuttaa niin että kilpailuun osallistuminen edellyttää Euroopan alueeseen kuulumista. He ei edes edusta millään tavalla eurooppalaista henkeä. Ovat tapansa mukaan tunkeneet itsensä jonkun toisen tontille missä niiden ei kuuluisi olla.

Tuo tarkoittaisi monen maan poistamista: azerbaijan, georgia, armenia, australia

Vierailija
9240/17813 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne aina finaalin jälkeen julkaistaan

Eurovision 2023 Results: Voting & Points (eurovisionworld.com)

Hyvä, täältä selviää paljon.

Mitä yksikköä nuo äänet ovat esim. Käärijälle? Onko ne tuhansia vai kymmeniätuhansia ääniä? En viime vuonnakaan antanut ääniä kuin Käärijälle, mutta hyvin paljon.

Ketju on lukittu.