Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Euroviisut 2024 OFFICIAL

Vierailija
21.01.2024 |

Kuuntelin nyt kaikki biisit läpi, mitkä pystyin läpi asti kuuntelemaan. Eihän tuolla nyt mitään Käärijän kaltaista bängeriä ollut tällä kertaa. Mutta yllättäen Sini Sabotage oli näistä paras, sen pystyi kuuntelemaan kahdesti läpi, ja sen kertosäe tarttuu heti päähän. Ja siitä tulee hassuja mielikuvia, mitä kaikkea sillä voisi tehdä. Mm. pukeutumisoppaan Suomen talveen, sipulin kuorimisohjeen Marttojen sivulle, tai jonkun härskin äijäversion Kouri mua, missä videolla tyttöystävä/t saisi kouria luvan kanssa mieslaulajaa jne.

https://www.is.fi/musiikki/art-2000010131031.html

Sitten törmäsin tähän Mari Pudaksen kommenttiin. Pudashan oli hyvin aktiivinen viime vuonna Käärijä-hypen nostatuksessa. Ja Mari on samaa mieltä mun kanssa! Tuunaamalla ton Sinin esityksen (joutsenen voi pitää) siitä voisi saada hyvän esityksen Euroviisut-lavalle. Ottaisin vielä Käärijän mukaan tiimiin suunnittelemaan Ruotsin pään touhuja.

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/f18a01a2-4e21-4e3e-b140-cc680b…

Kommentit (17813)

Vierailija
921/17813 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta Baby Lasagnan kuvasta ei tule ihan ensimmäisenä mieleen Käärijä. Eikä tule itse biisistäkään. Lavashowt on kummallakin aivan erilaiset. Suomalaisille on jäänyt viime vuoden kakkossijasta kai jonkinlainen trauma.

Vierailija
922/17813 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo siis toivon että suomalaiset ei ala noloiksi, tulis ylimielinen kuva. Se että meillä oli viime vuonna biisi joka jää viisuhistoriaan ja toimii esikuvana muille, on kohteliaisuus. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
923/17813 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chanelin menestyksen jälkeen tietyt espanjalaiset on ollu aika töykeitä saman vuoden Britannian edustajaa kohtaan sekä myös jokaista tanssibiisiä kohtaan jossa on yhtään samoja elementtejä. Se haittaa mainetta pidemmän päälle. 

Käärijähän sanoi heti voiton jälkeen, että olisi vaan iloinen jos sen häviö toisi muutosta. Nyt se voi hyvin näkyä niin että juryt pakotetaan arvostamaan muitakin kuin peruspoppeja. Jos joku ei niin perus voittaa tämän uuden asenteen takia, niin käärijän perintö vaan paranee ja sen työ on "tehty". 

Vierailija
924/17813 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuosta Baby Lasagnan kuvasta ei tule ihan ensimmäisenä mieleen Käärijä. Eikä tule itse biisistäkään. Lavashowt on kummallakin aivan erilaiset. Suomalaisille on jäänyt viime vuoden kakkossijasta kai jonkinlainen trauma.

Joo on näkyvissä tiettyjä patoumia. Kiva jos UMK:hon tulis vaikka joku voittoon pystyvä balladi seuraavina vuosina, ja suomalaiset ei valitsis sitä koska juryt ja balladitraumat :D

parhaiten käärijän mainetta viisuikonina vaalii kun ei näe ota kaikkea negatiivisesti

Vierailija
925/17813 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En osaa yhtään ennustaa pääseekö w95m finaaliin. Alkaa tulla kovempaa laulutaitoa ja koreografiaa laulajilta. Plus Kroatian bängeri. Nyt pitää poikien tehdä kovasti töitä ja PROMOA! Nöyristelyllä ei viisuihin lähdetä. Joku top 10 olisi jo huippusijoitus heiltä.

Finaali on hyvin todennäköinen, sitä ei kannata stressailla. On se sen verran erikoinen. Ongelmia voi tulla finaalissa kun punnitaan näitä humoristeja keskenään, vaikka tykkään no rulesista niin noi muut kestää kuuntelua paremmin. Kun historiaa katsoo niin balladeja mahtuu top kymppiin useampia, mutta erikoisempien kanssa voi tehdä tiukempaa ja jos ennakkosuosikki on samalta suunnalta niin se syö pisteitä. Viime vuonna Itävallan tyyppiset kärsi finaalissa kärtsän suosiosta. 

Kyllä minä jännitän aina, että pääseekö oma suosikki finaaliin. Kenenkään paikka ei ole varma ellei ole aivan ehdoton ennakkosuosikki. Yllätyksiä tulee aina, ja semeihin jää niitäkin joiden oletti pääsevän jatkoon.

Windows95manin suosio nojaa vahvasti liveen ja sen yllätyksellisyyteen. Saadaanko sellaista enää luotua vai toistuuko jo nähty ns. vanha vitsi. Henri on hyvä laulaja, mutta lopussa se ravaaminen vaikutti ääneen.

Vierailija
926/17813 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En osaa yhtään ennustaa pääseekö w95m finaaliin. Alkaa tulla kovempaa laulutaitoa ja koreografiaa laulajilta. Plus Kroatian bängeri. Nyt pitää poikien tehdä kovasti töitä ja PROMOA! Nöyristelyllä ei viisuihin lähdetä. Joku top 10 olisi jo huippusijoitus heiltä.

Finaali on hyvin todennäköinen, sitä ei kannata stressailla. On se sen verran erikoinen. Ongelmia voi tulla finaalissa kun punnitaan näitä humoristeja keskenään, vaikka tykkään no rulesista niin noi muut kestää kuuntelua paremmin. Kun historiaa katsoo niin balladeja mahtuu top kymppiin useampia, mutta erikoisempien kanssa voi tehdä tiukempaa ja jos ennakkosuosikki on samalta suunnalta niin se syö pisteitä. Viime vuonna Itävallan tyyppiset kärsi finaalissa kärtsän suosiosta. 

Kyllä minä jännitän aina

Suurin osa katsojista ei tiedä karsintaesityksestä mitään, joten siltä osin voi olla huoleti. Vitsi ei siltä osin ole kulunut, mutta finaalin ja semin välissä se voi olla toisiin verrattuna väsyneempi toiseen kertaan nähtynä.

Vierailija
927/17813 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ukraina ja Italia jättivät baby lasagnan nollille! Tämä kyllä muistetaan! Croatia menikin oddseissa heti Italian ohi.

Kirjoitit tämän saman väittämän toiseenkin ketjuun?  

Tämä ei ole totta. Edelleenkään. Ihmiset uskoo kaikkea, mitä joku vaan väittää.

Ukraina antoi kylläkin lasagnelle 10 pistettä. Ei varmaan ole pakko kaikkien antaa sille täysiä 12 pistettä.

https://www.youtube.com/live/oIDJ4kvB7f0?si=zNcx3gIAncCRY4LZ

Kohdassa 2:03:30 noin suunnilleen.

Okei palstapoliisi. Italian nollat oli silti kyseenalainen. Olen eri

En ole palstapoliisi. Vaan totuuden puolella. Faktojen. Etenkin,jos väärä informaatio saa vielä peukkuja.

Erittäin yksinkertaista. 

Vierailija
928/17813 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lainaa enää tuota palstapolisiiketjua, mutta kyseenalainen alkuperäinen viesti on jo poistettu.

Vierailija
929/17813 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanonpahan vaan että olis ihana kun joskus Suomen euroviisu olisi vahva taitava lauluesitys jonka takana voisi ylpeästi seistä, nyökytellä että Suomessa on tasokasta laulunopetusta ja paljon treenanneita artisteja jotka laulaa vaikeita biisejä hyvin. Toisin kuin nyt, mennään pelleily ja showlinjalle joka vuosi eikä laulutekniikalla ole mitään merkitystä, ei tarvitse edes osata laulaa. Älkää käsittäkö väärin, olin 100% Käärijän puolella. Mutta että edes kerran historiassa olisi vahva lauluesitys. Saara Aalto on taitava laulaja, teknisesti loistava, mutta hänkin halusi shown ja hirveästi härdelliä lavalle. Joskus kymmenien showesitysten keskeltä erottuu hyvä laulu ja laulaja. Miten olisi vuoden päästä vaikka oopperalaulaja?

Vierailija
930/17813 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se hyvä laulaja riitä, pitää olla myös hyvä biisi. 

Vierailija
931/17813 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaukset toimii niin huonosti, niin vastaan nyt tuohon, että miksei Suomelta joskus voisi laittaa vaikka oopperalaulajaa tai vastaavaa.

Minä olen sitä mieltä, että oli maa mikä hyvänsä, niin resepti menestykseen on sen oman jutun tekeminen intohimolla. Se on se ainoa toimiva tapa.

Saara Aallosta mainittiin tuossa ^ kommentissa. Olen samaa mieltä että hän on taitava laulaja. Ongelma on juuri se omannäköisen musiikin puuttuminen. Ei riitä että on teknisesti hyvä. Sielukkuutta tarvitsee myös. Darudekin olisi saattanut pärjätä paremmin kun olisi ollut uskollinen omalle tyylilleen.

Itse en aikoinaan tykännyt Portugalin Salvador Sobralista, mutta annan pointsit siitä, että hän vaan meni sinne tulkitsemaan omalla tyylillään, ilman mitään erikoistehosteita.

Vierailija
932/17813 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanonpahan vaan että olis ihana kun joskus Suomen euroviisu olisi vahva taitava lauluesitys jonka takana voisi ylpeästi seistä, nyökytellä että Suomessa on tasokasta laulunopetusta ja paljon treenanneita artisteja jotka laulaa vaikeita biisejä hyvin. Toisin kuin nyt, mennään pelleily ja showlinjalle joka vuosi eikä laulutekniikalla ole mitään merkitystä, ei tarvitse edes osata laulaa. Älkää käsittäkö väärin, olin 100% Käärijän puolella. Mutta että edes kerran historiassa olisi vahva lauluesitys. Saara Aalto on taitava laulaja, teknisesti loistava, mutta hänkin halusi shown ja hirveästi härdelliä lavalle. Joskus kymmenien showesitysten keskeltä erottuu hyvä laulu ja laulaja. Miten olisi vuoden päästä vaikka oopperalaulaja?

Minua harmittaa se, että meillä on tänä vuonna hyvä laulaja, mutta pelleilymeininki vie uskottavuuden, vaikea ottaa todesta laulajaakaan kun biisi on hupibiisi. Eikä tuo biisi muutenkaan mun mielestä sovi Henrille. Tämän sen sijaan lähettäisin mielelläni viisuihin:

Vierailija
933/17813 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se lavashow kohdasta 2.00 eteenpäin nyt vaan ihan tosi tosi paljon Käärijän lavashowta muistuttaa. Biisi on huonompi, sitä samaa alusta loppuun.

Vierailija
934/17813 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvän laulajan valinta auttaa siinä, että biisiä ei todennäköisesti mokata laulajan epäonnistumiseen. Siihen voi siis luottaa. Mutta jos biisi on tylsä, niin hyvästä laulusta ei saa lisäpisteitä. Kahdesta laulajasta voittaa se, jolla on parempi biisi.

Henri on baby lasagnaa parempi laulaja, mutta todennäköisesti pisteissä alempana. Latviankin mies osaa laulaa mutta voi jäädä semissä jalkoihin, varsinkin jos on näitä jotka sekä osaa laulaa että esiintyä, kuten belgia.

Vierailija
935/17813 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se lavashow kohdasta 2.00 eteenpäin nyt vaan ihan tosi tosi paljon Käärijän lavashowta muistuttaa. Biisi on huonompi, sitä samaa alusta loppuun.

Ennemmin samaa alusta loppuun normaalin biisin kaavalla kuin väkinäinen genren vaihto, sittenhän sitä vasta ois kopioksi sanottu. Nytkin jotkut tosta pienestä dance breakista sanoo että kopioitu. Biisien rakenteet ihan eri. 

Vierailija
936/17813 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tule ainakaan Käärijä mieleen tuosta. Siinähän vanhemmat luopuvat lapsestaan. Käärijän fanitkin voisivat jo unohtaa euroviisujen aiheuttaman pahan mielen ;)

Vierailija
937/17813 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baby lasagna on niin uutuus että sen maneereissa on paljon Rammsteinia. Uskon että saa koreografit viisuesitykseen. Nyt sillä oli pari viikkoa aikaa kyhätä esitys kasaan ja treenata itsensä laulajaksi samalla.

Vierailija
938/17813 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Baby lasagna on niin uutuus että sen maneereissa on paljon Rammsteinia. Uskon että saa koreografit viisuesitykseen. Nyt sillä oli pari viikkoa aikaa kyhätä esitys kasaan ja treenata itsensä laulajaksi samalla.

Toivottavasti pitää päänsä eikä suostu mihinkään omituisiin överi koreografioihin. Nykyinenkin on laulajalle jo tarpeeksi raskas fyysisesti. Ennemmin voisi selkeyttää tanssijoiden tekemisiä.

Vierailija
939/17813 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Belgia voittaa. Ihan mielettömän hyvä biisi

Vierailija
940/17813 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti pitää päänsä eikä suostu mihinkään omituisiin överi koreografioihin. Nykyinenkin on laulajalle jo tarpeeksi raskas fyysisesti. Ennemmin voisi selkeyttää tanssijoiden tekemisiä.

Joo siis en koreografialla tarkoita mitään minimutkaisempaa hälle itelleen, mutta semmosta selkiyttämistä omiin liikkeisiin että saa itseluottamusta eikä tartte miettiä. Nuo kyllä tulee harjoittelulla.

Ketju on lukittu.