Euroviisut 2024 OFFICIAL
Kuuntelin nyt kaikki biisit läpi, mitkä pystyin läpi asti kuuntelemaan. Eihän tuolla nyt mitään Käärijän kaltaista bängeriä ollut tällä kertaa. Mutta yllättäen Sini Sabotage oli näistä paras, sen pystyi kuuntelemaan kahdesti läpi, ja sen kertosäe tarttuu heti päähän. Ja siitä tulee hassuja mielikuvia, mitä kaikkea sillä voisi tehdä. Mm. pukeutumisoppaan Suomen talveen, sipulin kuorimisohjeen Marttojen sivulle, tai jonkun härskin äijäversion Kouri mua, missä videolla tyttöystävä/t saisi kouria luvan kanssa mieslaulajaa jne.
https://www.is.fi/musiikki/art-2000010131031.html
Sitten törmäsin tähän Mari Pudaksen kommenttiin. Pudashan oli hyvin aktiivinen viime vuonna Käärijä-hypen nostatuksessa. Ja Mari on samaa mieltä mun kanssa! Tuunaamalla ton Sinin esityksen (joutsenen voi pitää) siitä voisi saada hyvän esityksen Euroviisut-lavalle. Ottaisin vielä Käärijän mukaan tiimiin suunnittelemaan Ruotsin pään touhuja.
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/f18a01a2-4e21-4e3e-b140-cc680b…
Kommentit (17813)
Käyttäjä7437 kirjoitti:
En ole kuunnellut yhtäkään euroviisua.Tänään sattumalta kuulin Ranskan Slimanin. Onpa upea. Varmasti voittaa.
Ja upea on Slimane itsekin.
Käyttäjä7437 kirjoitti:
En ole kuunnellut yhtäkään euroviisua.Tänään sattumalta kuulin Ranskan Slimanin. Onpa upea. Varmasti voittaa.
Rehellisesti sanoen Ranskan biisin olen myös kuullut kerran ja se on ainoa näistä mistä tuli kylmikset ja nousi käsikarvat pystyyn - siis hyvällä tavalla. Oli jotenkin riipaisevasti esitetty - oikeaa tunnetta mukana.
Muuten suosikkejani ovat Liettua, Saksa ja ykkösenä tietysti Suomi <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Irlannin nousu tuo mielenkiintoa yleisöpisteisiin. Tuolla showlla Irlannilla on mahikset todella korkeaan yleisöpistepottiin, ja jos raati olisi tällä vuosituhannella, ne palkitsisi myös sen baletin ja laulamisen onnistumisen koska ne on vaikeita.
Mutta siis pointti on se, että mahdollinen yleisöäänivyöry voi tulla Irlannille.
Hmm mun mielestä se on aivan liian mielipiteitä jakava saadakseen jättipottia. Suuri osa ihmisistä pitää sitä kuitenkin järkyttävänä ja monrt uskoo suunnilleen että demonit tulee telkarista ulos esityksen aikana 😅. Itse kyllä tykkään ja toivon sijoitusta top kymppiin.
Muistatteko, kun Ateenan kisoissa *uskovainen Carola vältteli Lordin jäseniä, kun olivat niin saatanallisia*. Ja täälläkin kauhisteltiin kuinka tuollaista voi kisoihin lähettää kun lapsetkin pel
Pelottavampi se Carola tuulikoneineen oli kuin Lordi.
Käyttäjä7437 kirjoitti:
Je taime mon amour. Juu ei voita. Klisee jo syntyessään. Pilvi Hämäläinen veti ton paremmin.
Olen niin ihastunut Markoon etten oikein pysty muodostamaan järkeviä, puolueettomia mielipiteitä 🙈
Ihmettelen kyllä edelleenkin, ettei Australia päässyt niin hyvällä, groovaavalla biisillään finaaliin. Suomelta en odottanutkaan sen saavan pisteitä, mutta kun semissä äänestivät mm. ruotsalaiset ja Britit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moldovan Natalialla meni vähän joo kuppi nurin, vähän kuin Irlannilla viime vuonna kun karsiutuivat. Moldova ei kyllä voi mitään salaliittoja syyttää, koska on kuitenkin menestynyt yli odotusten viime vuosina. Nyt oli tylsempi biisi. Natalia on liian kokenut viisuartisti tällaiseen some-valitukseen.
Mitä irlantilaiset teki viime vuonna?
Joku niiden tiimistä ja muistaakseni myös laulaja itse jakoi ja kirjoitteli että Irlannista ei tykätä ja vaikka tekis mitä ei päästä jatkoon jne. Mikä oli vähän vaivaannuttavan koska biisi oli niin mitäänsanomaton. Häviön hetkellä noin voi toki ajatella, mutta pitäisi pitää ne yksityisinä ajatuksina. Varmaan rauhottuessaan ajatteli sit toisin.
Tuollakin bändillä oli parempaa matskua aiemmin, mutta viisuihin kirjoittivat sitten tollasen kliseen.
Vierailija kirjoitti:
Ärsytti itseäni hieman bambi lehdistön pressissä.
Ensin se syytti Ebua,ettei saanut pitää vartalossaan kirjoituksia tulitauko ja vapautta palestiinaan (ceasefire, freedom for palestine).
Sitten siltä kysyttiin mikä tekee siitä erikoisen:" katso minua, olen queer ja witch!!!!!"
Ainiin ja heti pressin alussa kertoi olevansa eka nonbinary ikinä viisujen finaalissa...
(Mitäköhän sanoisivat Palestiinassa,jos menisi sinne heiluttamaan sitä translippuaan). Sen koko pukuhan on lippujen lisäksi transväreissä.
Kävi vaan vähän ärsyttämään.
Itse äänestin Liettuaa.
Muakin ärsytti se erikoisuuden korostaminen. Katsoi sitä kysymyksen esittäjää silleen "et voi olla tosissas..."
No olihan tuossa osa asiaa.. Siis tuossa Moldovan postauksessa.
Pitää olla joko nudisti tai demoni päästäkseen eteenpäin. :D :D
(Ei tartte,mutta auttaa asiaa)
En muuten pidä Lordia yhtään demonisena. Nehän lauloi: rocken roll angels bring that hard rock hallelujah
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen kyllä edelleenkin, ettei Australia päässyt niin hyvällä, groovaavalla biisillään finaaliin. Suomelta en odottanutkaan sen saavan pisteitä, mutta kun semissä äänestivät mm. ruotsalaiset ja Britit.
Australia on tänä vuonna aivan sysipaska. Viime vuonna oli hyvä biisi heiltä.
Australian ainut virhe oli sellanen perusjuonen puute, nyt ei osiot oli vähän irrallisia toisistaan. Joku perushyvä lavastaja ois saanu ryhtiä tohon.
Vierailija kirjoitti:
Australian ainut virhe oli sellanen perusjuonen puute, nyt ei osiot oli vähän irrallisia toisistaan. Joku perushyvä lavastaja ois saanu ryhtiä tohon.
Eri osiot siis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuten. Mikäli luet tätä escunitedin moderaattori.. (joka väittää olevansa suomalainen.)
Että et puhu kaikkien suomalaisten puolesta!!!
Että ärsytti eilen,kun se kirjoitti sinne chattiin, jotain, että baby lasagnan pitää voittaa suomalaisten takia..
Excuse me. Ei todellakaan. Päinvastoin.
Alkanut ärsyttää toikin kanava sen bl hehkutuksen takia. Etenkin gabe.
Miksi kirjoittelet täällä, mene escunitediin asiasi kanssa! Gabelle voit antaa varmasti suoraakin palautetta.
Saan kirjoitella täällä. Et voi estää.
Miksi noin otti koville? Ihmettelen.
Just niin arvasin, että tämä rimtimtägätägärimtimtögötögö on suomalaisten räkälöiden soittolistojen kärjessä alta aikayksikön.
Vierailija kirjoitti:
Kroatian kappale on vaisu Käärijäkopio. Olisi tosi tylsää, jos se voittaisi alkuperäisen sijaan.
Urk,olen niin väsynyt tähän kääriseen vertailuun. Mielestäni esim tämä ei ole ollenkaan edes sinnepäinkään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ärsytti itseäni hieman bambi lehdistön pressissä.
Ensin se syytti Ebua,ettei saanut pitää vartalossaan kirjoituksia tulitauko ja vapautta palestiinaan (ceasefire, freedom for palestine).
Sitten siltä kysyttiin mikä tekee siitä erikoisen:" katso minua, olen queer ja witch!!!!!"
Ainiin ja heti pressin alussa kertoi olevansa eka nonbinary ikinä viisujen finaalissa...
(Mitäköhän sanoisivat Palestiinassa,jos menisi sinne heiluttamaan sitä translippuaan). Sen koko pukuhan on lippujen lisäksi transväreissä.
Kävi vaan vähän ärsyttämään.
Itse äänestin Liettuaa.
Muakin ärsytti se erikoisuuden korostaminen. Katsoi sitä kysymyksen esittäjää silleen "et voi olla tosissas..."
Juu, ei vaikuta kaikkein mukavimmalta persoonalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Australia on tänä vuonna aivan sysipaska. Viime vuonna oli hyvä biisi heiltä.
Viime vuonna oli ok biisi, ja tänä vuonna aivan ihana, mutta meitähän on monenlaisia ja makuja myöskin.
No Rules, tää on teille:
Ysärillä nuoruutensa eläneille, oman tiensä kulkijoille, iloa kaipaaville.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuten. Mikäli luet tätä escunitedin moderaattori.. (joka väittää olevansa suomalainen.)
Että et puhu kaikkien suomalaisten puolesta!!!
Että ärsytti eilen,kun se kirjoitti sinne chattiin, jotain, että baby lasagnan pitää voittaa suomalaisten takia..
Excuse me. Ei todellakaan. Päinvastoin.
Alkanut ärsyttää toikin kanava sen bl hehkutuksen takia. Etenkin gabe.
Miksi kirjoittelet täällä, mene escunitediin asiasi kanssa! Gabelle voit antaa varmasti suoraakin palautetta.
Saan kirjoitella täällä. Et voi estää.
Miksi noin otti koville? Ihmettelen.
Palaute pitää antaa sinne minne se kuuluu eikä raivota jossakin keskustelupalstalla. Voisit saada Gaben kanssa ihan hyvän keskustelun aikaiseksi.