Euroviisut 2024 OFFICIAL
Kuuntelin nyt kaikki biisit läpi, mitkä pystyin läpi asti kuuntelemaan. Eihän tuolla nyt mitään Käärijän kaltaista bängeriä ollut tällä kertaa. Mutta yllättäen Sini Sabotage oli näistä paras, sen pystyi kuuntelemaan kahdesti läpi, ja sen kertosäe tarttuu heti päähän. Ja siitä tulee hassuja mielikuvia, mitä kaikkea sillä voisi tehdä. Mm. pukeutumisoppaan Suomen talveen, sipulin kuorimisohjeen Marttojen sivulle, tai jonkun härskin äijäversion Kouri mua, missä videolla tyttöystävä/t saisi kouria luvan kanssa mieslaulajaa jne.
https://www.is.fi/musiikki/art-2000010131031.html
Sitten törmäsin tähän Mari Pudaksen kommenttiin. Pudashan oli hyvin aktiivinen viime vuonna Käärijä-hypen nostatuksessa. Ja Mari on samaa mieltä mun kanssa! Tuunaamalla ton Sinin esityksen (joutsenen voi pitää) siitä voisi saada hyvän esityksen Euroviisut-lavalle. Ottaisin vielä Käärijän mukaan tiimiin suunnittelemaan Ruotsin pään touhuja.
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/f18a01a2-4e21-4e3e-b140-cc680b…
Kommentit (17813)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mut sitten, tämä Israel-keissi. Itse toivon jopa sellaista juonenkäännettä, että he saa huomenna niin jäätävän vastaanoton (joko buuaukset tai haudanhiljaisuus), että tekevät itse oikeat päätelmät ja jättäytyvät finaalista pois.
Eikös viisujen pitänyt olla suvaitsevaisuuden ja rakkauden tapahtuma. Hei ?
Niin pitäiskin olla, joten lasten massamurhaaminen ei oikein rakkautta ilmennä. Jos Venäjä suljettiin ulos (ihan oikein), niin samasta syystä pitäisi myös Israel sulkea.
Pitää sitten pienemmät kekkerit, jos Moroccan Oilin massien puuttuminen tuo niin ison loven budjettiin.
Kroatian kappale on vaisu Käärijäkopio. Olisi tosi tylsää, jos se voittaisi alkuperäisen sijaan.
Huomenna on kai mukana taas Herreysin veljekset, joita mä en kestä enää ollenkaan: Diggi loo Diggi ley alla tittar på mej
Vierailija kirjoitti:
Kroatian kappale on vaisu Käärijäkopio. Olisi tosi tylsää, jos se voittaisi alkuperäisen sijaan.
Käärijä on vaisu ilmestys Baby Lasagnan rinnalla, ei voi mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Irlannin nousu tuo mielenkiintoa yleisöpisteisiin. Tuolla showlla Irlannilla on mahikset todella korkeaan yleisöpistepottiin, ja jos raati olisi tällä vuosituhannella, ne palkitsisi myös sen baletin ja laulamisen onnistumisen koska ne on vaikeita.
Mutta siis pointti on se, että mahdollinen yleisöäänivyöry voi tulla Irlannille.
Hmm mun mielestä se on aivan liian mielipiteitä jakava saadakseen jättipottia. Suuri osa ihmisistä pitää sitä kuitenkin järkyttävänä ja monrt uskoo suunnilleen että demonit tulee telkarista ulos esityksen aikana 😅. Itse kyllä tykkään ja toivon sijoitusta top kymppiin.
Muistatteko, kun Ateenan kisoissa uskovainen Carola vältteli Lordin jäseniä, kun olivat niin saatanallisia. Ja täälläkin kauhisteltiin kuinka tuollaista voi kisoihin lähettää kun lapsetkin pel
Mut Lordi sentään lauloi halleluujaa 😄
Ärsytti itseäni hieman bambi lehdistön pressissä.
Ensin se syytti Ebua,ettei saanut pitää vartalossaan kirjoituksia tulitauko ja vapautta palestiinaan (ceasefire, freedom for palestine).
Sitten siltä kysyttiin mikä tekee siitä erikoisen:" katso minua, olen queer ja witch!!!!!"
Ainiin ja heti pressin alussa kertoi olevansa eka nonbinary ikinä viisujen finaalissa...
(Mitäköhän sanoisivat Palestiinassa,jos menisi sinne heiluttamaan sitä translippuaan). Sen koko pukuhan on lippujen lisäksi transväreissä.
Kävi vaan vähän ärsyttämään.
Itse äänestin Liettuaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nemo on uskomattoman hyvä livenä. Voitto on lähes varma. Kroatia kolmas. Ukraina toka. Israel taitaa saada tosi vähän ääniä, mutta ehkä raatiäänillä finaaliin, koska pääsponsori. Siksihän se yleensäkkään on kisoissa.
Minkä maan esiintyjä tää Nemo on? En oo kuunnellut kovin montaa biisiä etukäteen, kun tykkään aina saada freshin katsauksen sitten finaalissa.
Sveitsi. Tajuton ääniala ja pysyy nuotissa vaikka mikä olisi. Lavashowhun on tehty aika temppurata mikä on riski mutta näyttää pysyvän nuotissa silti.
Kiva kuulla, että mukana on joku tosi taidokas laulaja.
Menevissä naisissa on monia hyviä laulajia myös. Italian ennakkosuosikki pysyy melkein aina nuotissa hänkin. Ranskalla on myös taitava laulaja. Onhan näitä onneksi joka vuosi. Mutta tuo Sveitsin talentti on omaa luokkaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nemo on uskomattoman hyvä livenä. Voitto on lähes varma. Kroatia kolmas. Ukraina toka. Israel taitaa saada tosi vähän ääniä, mutta ehkä raatiäänillä finaaliin, koska pääsponsori. Siksihän se yleensäkkään on kisoissa.
Minkä maan esiintyjä tää Nemo on? En oo kuunnellut kovin montaa biisiä etukäteen, kun tykkään aina saada freshin katsauksen sitten finaalissa.
Sveitsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Irlannin nousu tuo mielenkiintoa yleisöpisteisiin. Tuolla showlla Irlannilla on mahikset todella korkeaan yleisöpistepottiin, ja jos raati olisi tällä vuosituhannella, ne palkitsisi myös sen baletin ja laulamisen onnistumisen koska ne on vaikeita.
Mutta siis pointti on se, että mahdollinen yleisöäänivyöry voi tulla Irlannille.
Hmm mun mielestä se on aivan liian mielipiteitä jakava saadakseen jättipottia. Suuri osa ihmisistä pitää sitä kuitenkin järkyttävänä ja monrt uskoo suunnilleen että demonit tulee telkarista ulos esityksen aikana 😅. Itse kyllä tykkään ja toivon sijoitusta top kymppiin.
Muistatteko, kun Ateenan kisoissa uskovainen Carola vältteli Lordin jäseniä, kun olivat niin saatanallisia. Ja täälläkin kauhisteltiin kuinka tuollaista voi kisoihin lähettää kun lapsetkin pel
Mikäli silloinkin olisi ollut raadit, niin aivan varmasti Carola olisi jyrätty raatiäänillä voittoon samaan tapaan kuin Loreen viime vuonna.
Olisipa hauska kuulla tarinoita Viisukylästä. Taitaa olla useita mahdollisuuksia katsoa semifinalien esiintyjiä.
Miten yleisö elää siellä, yöpymiset.
Onko kukaan paikanpäällä kertomassa tuoreita juttuja?
Ja Käärijä esiintyy jossain (?) yleisölle perjantaina. Tämä puoli viisuista kiinnostaa nyt kun ollaan päästy finaaliin.
Vierailija kirjoitti:
https://www.reddit.com/r/eurovision/comments/1cn73xj/natalia_barbu_repo…
Moldovan esiintyjä kun ei päässyt finaaliin. Ränttää, etteivät myy arvojaan eivätkä promoa tyhmyyttä, alastomuutta ja demoneita. Jos en väärin muista eikö moldovan naisella ollut aika avonainen paita...
Miksi pitää tahallaan vääristellä?? Moldovan edustaja ei ränttää itse yhtään mitään, vaan ainoastaan uudelleenjulkaisee tuon faninsa postauksen.
Vierailija kirjoitti:
Ärsytti itseäni hieman bambi lehdistön pressissä.
Ensin se syytti Ebua,ettei saanut pitää vartalossaan kirjoituksia tulitauko ja vapautta palestiinaan (ceasefire, freedom for palestine).
Sitten siltä kysyttiin mikä tekee siitä erikoisen:" katso minua, olen queer ja witch!!!!!"
Ainiin ja heti pressin alussa kertoi olevansa eka nonbinary ikinä viisujen finaalissa...
(Mitäköhän sanoisivat Palestiinassa,jos menisi sinne heiluttamaan sitä translippuaan). Sen koko pukuhan on lippujen lisäksi transväreissä.
Kävi vaan vähän ärsyttämään.
Itse äänestin Liettuaa.
On siellä Palestiinassakin vähemmistöjen edustajia, jotka ei tykkää tästä argumentoinnista, koska sota uhkaa kaikkia. Sama Ukrainan vähemmistöjen edustajilla joista moni on rintamalla, vaikka Ukraina ei ole ollut vähemmistöjen mallimaa. Joten tämä "mene sinne sateenkaaripaidassa"-ajatusmalli koetaan liian yksinkertaisena, ikäänkuin näissä maissa ei olisi näitä henkilöitä ihan kansalaisinakin.
Muuten. Mikäli luet tätä escunitedin moderaattori.. (joka väittää olevansa suomalainen.)
Että et puhu kaikkien suomalaisten puolesta!!!
Että ärsytti eilen,kun se kirjoitti sinne chattiin, jotain, että baby lasagnan pitää voittaa suomalaisten takia..
Excuse me. Ei todellakaan. Päinvastoin.
Alkanut ärsyttää toikin kanava sen bl hehkutuksen takia. Etenkin gabe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistatteko, kun Ateenan kisoissa uskovainen Carola vältteli Lordin jäseniä, kun olivat niin saatanallisia. Ja täälläkin kauhisteltiin kuinka t
Lordi on kiltti ja koko ryhmä on kiltti. Muistatteko kun hän kirjoitti ison kyltin :SITÄ SAA MITÄ TILAA. se oli hauska kun voitto häämötti.
Moldovan Natalialla meni vähän joo kuppi nurin, vähän kuin Irlannilla viime vuonna kun karsiutuivat. Moldova ei kyllä voi mitään salaliittoja syyttää, koska on kuitenkin menestynyt yli odotusten viime vuosina. Nyt oli tylsempi biisi. Natalia on liian kokenut viisuartisti tällaiseen some-valitukseen.
Vierailija kirjoitti:
Moldovan Natalialla meni vähän joo kuppi nurin, vähän kuin Irlannilla viime vuonna kun karsiutuivat. Moldova ei kyllä voi mitään salaliittoja syyttää, koska on kuitenkin menestynyt yli odotusten viime vuosina. Nyt oli tylsempi biisi. Natalia on liian kokenut viisuartisti tällaiseen some-valitukseen.
Mitä irlantilaiset teki viime vuonna?
Nemon normaali eli aiempi tuotanto on jokseenkin tavallisen kuuloista laulamista ja äänikin on aika tavallinen. The Code on taas äänikikkailua alusta loppuun.
Vierailija kirjoitti:
https://www.reddit.com/r/eurovision/comments/1cn73xj/natalia_barbu_repo…
Moldovan esiintyjä kun ei päässyt finaaliin. Ränttää, etteivät myy arvojaan eivätkä promoa tyhmyyttä, alastomuutta ja demoneita. Jos en väärin muista eikö moldovan naisella ollut aika avonainen paita...
Eihän se huono biisi ollut.
Moldovalla vaan yleensä ollut vähän värikkäämpiä esityksiä. Hey ho let's go, viimevuonna pasha ja lyhytkasvuinen huilunsoittaja etc.
Mutta niillä oli jotain hämminkiä sen kisankin kanssa. Toiseksi tullut syytti tuota tuomareiden lahjonnasta tai jotain.
No en mäkään pidä siitä,että maita tippuu. Luulin kyllä serbian tippuvan; oli vähän ponneton se esitys.
Ja azereiden oli livenä huonompi, paljon huonompi kuin alkuperäinen video. Puolasta en edes kuullut laulua koko aikaa. Ja Australia.. Ei tuollainen vaan nappaa täällä. Ja jotenkin sekasotkuinen esitys.
Edes wokea Eurooppaa ei kiinnosta aboriginaalit. :(
Vierailija kirjoitti:
Muuten. Mikäli luet tätä escunitedin moderaattori.. (joka väittää olevansa suomalainen.)
Että et puhu kaikkien suomalaisten puolesta!!!
Että ärsytti eilen,kun se kirjoitti sinne chattiin, jotain, että baby lasagnan pitää voittaa suomalaisten takia..
Excuse me. Ei todellakaan. Päinvastoin.
Alkanut ärsyttää toikin kanava sen bl hehkutuksen takia. Etenkin gabe.
Miksi kirjoittelet täällä, mene escunitediin asiasi kanssa! Gabelle voit antaa varmasti suoraakin palautetta.
Muistatteko, kun Ateenan kisoissa uskovainen Carola vältteli Lordin jäseniä, kun olivat niin saatanallisia. Ja täälläkin kauhisteltiin kuinka tuollaista voi kisoihin lähettää kun lapsetkin pelkää ja olispa lähetetty se Metsäketo. Ja kuinkas sitten kävikään. On hyvä, että artisti herättää tunteita eikä jätä välinpitämättömäksi. Itse löin vetoa Irlannin viisuvoitosta heti pukuharjoitusklipin nähtyäni.